quote:Op maandag 29 juni 2015 23:56 schreef Kyara het volgende:
Ja, herken het ook wel geloof ik. In elk geval dat je to do lijst steeds langer wordt ipv korter en dat er aan alle kanten ook nog aan je getrokken wordt. Niet fijn. Zeker niet als je daarbij ook (even) niet op je partner kunt rekenen.
Wat gebeurd er als je het hem verder laat oplossen? We hebben hier wel dezelfde lijn qua opvoeding, maar de manier waarop verschilt (ik consequent en duidelijk, hij meer afleidend en dolletje makend). De kinderen pakken beide manieren prima op. Maar dan moet ik me er niet mee gaan bemoeien. Desnoods loop ik de kamer uit om het ze samen te laten uitzoeken.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef danic het volgende:
Zonder teveel van het priveleven van je kennissen vrij te geven: kun je uitleggen hoe dat gegaan is dan? Ik kan me juist niet voorstellen dat het je uit elkaar drijft. We trekken wel 1 lijn naar de kinderen toe. Maar als mijn vriend 'nee' zegt, ben ik vaak degene die de boel dan sust door uit te leggen waarom het 'nee' is.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:27 schreef Omentielvo het volgende:
Verschil in opvoeden kom je overal tegen. Laatst ook met mijn zus. Riley zat in zo'n autowagen bij de AH. En toen we naar huis gingen, liet ze duidelijk blijken het daar niet mee eens te zijn. Dus een huilende en boze peuter in de auto gezet. Mijn zus werd een beetje boos om haar gehuil en wilde dat ze ermee stopte. Toen heb ik wel gezegd dat ze er best verdrietig en boos om mag zijn. Had toen een boze zus
Mijn keukenkastjes komen mij soms ook tegemoetquote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:27 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara, wat stoer van je meiden
Loj, ik zou me ook rotschrikken in zo'n situatie en er ook wel erg verdrietig van worden.
Mijn huishouden gaat op dezelfde manier als bij Goitske. Alleen is de keuken wel een enorme zooi (was staat er, volle kastjes en een volle tas), dus die wil ik vandaag doen.
Verschil in opvoeden kom je overal tegen. Laatst ook met mijn zus. Riley zat in zo'n autowagen bij de AH. En toen we naar huis gingen, liet ze duidelijk blijken het daar niet mee eens te zijn. Dus een huilende en boze peuter in de auto gezet. Mijn zus werd een beetje boos om haar gehuil en wilde dat ze ermee stopte. Toen heb ik wel gezegd dat ze er best verdrietig en boos om mag zijn. Had toen een boze zus
Als mijn man degene is die 'nee' zegt, dan komt ze naar mij gerend en moet ik haar troosten. Maar andersom werkt het hier precies hetzelfde, als ik degene ben die 'nee' zegt, dan rent ze naar haar papa voor troost.quote:Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef danic het volgende:
Hahaha ja tuurlijk kunnen die ramen een week wachten. Ik gebruikte het meer als voorbeeld dat er altijd wel weer wat nieuws klaarligt en ik soms niet weet hoe ik het bolgewerkt krijgt. Maar ik zeg al 3 maanden dat die ramen een week kunnen wachten. Ze moeten toch een keer schoon![]()
Zonder teveel van het priveleven van je kennissen vrij te geven: kun je uitleggen hoe dat gegaan is dan? Ik kan me juist niet voorstellen dat het je uit elkaar drijft. We trekken wel 1 lijn naar de kinderen toe. Maar als mijn vriend 'nee' zegt, ben ik vaak degene die de boel dan sust door uit te leggen waarom het 'nee' is.
En jeetje Loj, ik zou daar ook van schrikken. Hoe zou haar vader dan reageren als ze echt iets stouts doet?
Dank u! Zo gaat het dus!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Als mijn man degene is die 'nee' zegt, dan komt ze naar mij gerend en moet ik haar troosten. Maar andersom werkt het hier precies hetzelfde, als ik degene ben die 'nee' zegt, dan rent ze naar haar papa voor troost.
Wat hier het beste werkt, is geen 'nee' zeggen. Zo was ze gisteravond met man de tuin aan het sproeien en hij vond het welletjes. Nouja, grote driftbui natuurlijk want ze wilde sproeien en papa pakte zomaar de sproeier af! Man zegt dan ook keihard 'Nee, nu is het klaar'. Ze is dan vooral heel erg boos en verdrietig, want zij wil meer sproeien. Nouja, anyways, ik ga dan met haar mee in haar verhaal dat het sproeien inderdaad wel heel erg leuk is, maar dat de plantjes ook niet teveel water mogen krijgen en dat papa daarom de kraan dicht draaide, maar morgen mogen we weer sproeien, leuk he? En dan afleiden, in dit geval speen pakken, knuffel en naar bed brengen.
Ja ik ook!! Maar ik kan het die man ook wel 100x zeggen hoor, "Hoe zou jij het vinden als ik jou dat gewoon af pak zonder dat jij snapt waarom?". En dan snapt hij zelf ook wel dat hij het niet goed deed en zegt hij dat ik gelijk heb, maar volgende keer gaat het gewoon weer precies zoquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:14 schreef danic het volgende:
[..]
Dank u! Zo gaat het dus!
En ik zou dan liever hebben dat hij zegt: 'nu nog even dit plantje sproeien en dan zetten we de kraan uit'. Dus aankondigen wat er gaat gebeuren.
Nu werd ze waarschijnlijk overvallen door het abrupte einde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |