abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153897736
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:38 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh wauw. Ik dacht dat jonge babies ook nog niet zo lang aan een stuk mochten slapen, gewoon uit fysiek oogpunt enzo?

Omen, hier ook hoor. Wakker is wakker, en dan gaat een van ons er maar uit zodat de ander nog even kan slapen. Maar Sticker laten liggen in de verwachting dat hij verder slaapt, hell no :')
Klopt. "Normaal" is het (afhankelijk van het gewicht, max 5 uur) maar Luc weigerde gewoon te drinken na 5 uur slaap. De fles (ik kolfde) werd een hele marteling. Onze kleine slaapkop wilde gewoon verder slapen. Als wij hem na 6 uur wakker maakte & een fles gaven dronk hij hem wel goed leeg.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 28 juni 2015 @ 10:08:00 #102
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_153897851
Het was hier vanochtend na 8-en. Maar als je dan gisteravond pas na half 10 erin lag, dan mag dat ook wel.. Normaal is het rond 7 uur, en dat is prima op een schooldag.
Gisteren met de hele schoonfamilie weg geweest. Daar was ook een avonturenpad (met boomstammen over kuilen, touwbruggen etc) en een blotevoetenpad (met een brug door een meertje en een modderpad). Daan had aan het eind van het blotevoetenpad niet alleen bruine voeten, maar hij was een paar keer uitgegleden in de modder, dus die kwam helemaal modderig eruit. Echt genieten :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153897908
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor was wel wat aan het kwaken rond half 7, maar ze kan haar bed natuurlijk zelf niet uit :Y). Tegen achten heb ik haar eruit geplukt!
Dat deed mijn dame vroeger ook O+

Tegenwoordig is ze ergens tussen 6 en half 8 wakker :')
En als ik geluk heb gaat ze om 6 uur kijken of haar broer wakker is en dan heb ik twee wakkere kinderen om 6 uur :p maar de oudste is ook regelmatig wakker om 6 uur.
Al is het wel heel schattig dat ze bij haar broer gaat kijken, dan gaan ze soms ook wel samen spelen in hun kamers. Of dan komen ze naar ons toe sluipen :D
  zondag 28 juni 2015 @ 10:52:28 #104
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153898405
Hier hebben we de eerste nacht in het peuterbed gehad, en dat ging prima! Ik heb nog nooit iemand zo graag zijn bed in zijn gaan als gisteravond. Hij zat echt te trappelen van ongeduld, en heeft tot 9u geslapen.
Ook zelf uit bed gaan heeft ie niet gedaan, zelfs vanochtend zat ie lief rechtop in bed me op te wachten en mocht ik hem van bed af tillen *;

6u ... wat vroeg :Z , D is ten vroegste om 8u wakker in het weekend.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 28 juni 2015 @ 12:19:46 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153899662
M heeft meestal wat speelgoed in bed liggen (ook in zijn ledikant, een autootje, zachte boekjes en wat knuffels) en die ging gewoon spelen, kletsen en doezelen tot ik hem uit bed haalde, hij gaf geen kik. Nu komt hij er gewoon zelf uit als hij het zat is. Meiden gaan samen kletsen als ze wakker zijn.
pi_153904727
Mijn peuter werd altijd huilend wakker. Echt hoor, zoet spelende kindjes in bed, ik kan me er geen voorstellingen van maken... Tegenwoordig stapt hij op goede dagen zonder huilen uit zijn bed om direct bij ons in bed te springen. Even knuffelen en dan wil hij een filmpje kijken op de tablet. Als dat niet mag, gaat hij springen, klimmen en rollen tot wij het zat zijn :').

Wakker tussen 6 en 7, meestal meer richting de 6. En vaak ook nog tussen 1 en 3 een keertje. Slapen is niet zijn hobby zeg maar :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 juni 2015 @ 16:34:44 #107
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153904901
Slapen is ook zo zonde van je tijd :P
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153906414
Daar ben ik ook weer eens! We zijn een week op vakantie geweest naar Limburg lekkere fietstocht met een ebike gemaakt etc

Jan zit in de fase alles is van Jan... dood vermoeiend dus moeten continu vertellen dat het niet alleen van hem is dat Teun er ook mee mag spelen... etc
Jan kwam na de eerste nacht er achter dat als hij uit zijn raam keek hij schaapjes zag dus elke ochtend rond 6 uur stond hij bij ons op de kamer te springen dat hij schaapjes zag.. beetje jammer dat Spockjuh er door heen sliep en ik dus elke ochtend rond 6 uur gewekt werd en dus schaapjes moest kijken

Hij zit nu helemaal in de Dinosaurus fase dus heeft nu ook dino's van ons gekregen volgens hem is het de dinosaurus rex :)
pi_153906457
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:28 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft sinds zijn geboorte de nacht al doorgeslapen. Heb nooit 1 nachtvoeding gegeven. Nu slaapt hij vaak uit tot 9/9:30, nu hij naar zijn nieuwe bed is, is hij iets vroeger wakker (8:30) maar het zal ook wel even wennen zijn.
Dit kan natuurlijk alleen maar gaan tegenvallen bij baby 2 :D :D
Wauw dat is wel heel uniek!!!
Hier werd trouwens ook door de kraamverzorgster gezegd dat ze de eerste week niet mogen door slapen daarna is het het ritme van het kind maar dat heeft te maken dat ze echt de nachtvoeding nodig hebben maja zo zie je maar je hebt uitzonderingen!
Hier was ik zo blij dat ze allebei na 7 weken van 11 tot 6 sliepen dus had niet echt te klagen :-) Alleen soms heeft Teun een spooknacht heeft Jan ook een tijd gehad veel dromen en dan kun je er 5x per nacht uit
pi_153906498
Isa gaat nog niet helemaal lekker. Ze heeft nu ook duidelijk een witte tong met rode stippen. Geen uitslag, maar nog wel koortsig. Om het nog leuker te maken ging ze vanmiddag op een springkussen en is een ander meisje vol op haar knie gesprongen. Er is niks aan te zien, maar ze loopt moeilijk. Even aankijken anders morgen alsnog langs de huisarts, maar dan voor de knie...
Sarcasme. Herken het.
pi_153906529
He gatsie spirit! hopelijk valt het allemaal mee!
pi_153907209
Hai :) ik heb ook een peutertje, onze J is 2 jaar en 9 maanden. Het is een heerlijke meid O+, en jullie verhalen zijn zo herkenbaar, dat ik maar eens een poging ga doen mee te posten!
pi_153908125
Hoi, wat leuk! Het is superfijn om hier af en toe even wat raad te zoeken of je hart te luchten of gewoon even te melden hoe awesome je kind is ;) Welkom!
Sarcasme. Herken het.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:50:11 #114
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153908730
Welkom Caroro!
  zondag 28 juni 2015 @ 20:01:52 #115
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153909050
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:43 schreef Omentielvo het volgende:
Ik weet van mijn nicthje dat haar zoontje (die toevallig dezelfde naam heeft als die van Skoap, dus het moet wel aan de naam liggen) ook van dag 1 doorsliep. De eerste paar dagen maakte ze hem wakker, maar dan werd de borst keihard geweigerd. Dus zij heeft hem toen ook doorlaten slapen
Duidelijk, ik noem een eventuele tweede kind Luc :Y

Slapen is ook niet Nora's hobby. 7u opstaan is echt uitslapen hier. Ik ben altijd blij als we 6u redden. Hier gaat het een beetje hetzelfde als bij Omen, als het nog voor 6u is (4.45u regelmatig :X ), dan leg ik uit dat het nog nacht is en we nog even in bedje blijven. Ik moet het dan alleen niet wagen om haar kamer uit te lopen, want dan zet ze het op gillen en is ze echt klaarwakker. Dus nu ga ik er naast liggen op een matrasje en dan doezelen (soezelen?) we hopelijk nog wat tot Schaap (slaapwekker) wakker wordt om 6u. Mee naar ons bed nemen lukt helaas niet, dan gaat ze alleen maar spelen en slaapt niemand meer.

Beterschap voor Isa, Spirit! Klinkt wel als roodvonk zoals je haar tong beschrijft. En hopelijk doet een nachtje rust haar knie goed.

Welkom caroro! Ik hoor hier officieel pas over een week of 3 ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153909065
Jeetje spirit, ik vroeg me al af waarom je aan roodvonk dacht, maar nu lees ik over haar tong...en dan ook og dr knie.
Sterkte en een dikke kus op dr knie :*

De kinderpsycholoog heeft het niet zozeer hoogsensitief genoemd, maar het heeft er veel van weg. Lang niet alles van hoogsensitiviteit is herkenbaar (of maar in kleine mate aanwezig waardoor ik het wellicht nog niet kan rijmen).
Cwen, ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Hier of in pm, wat jij het fijnste vindt.
pi_153909710
Caroro welkom!!!

Ik red het ook niet om elke dag hier te posten hoor ene moment meer dan het andere de 2 jongens nemen mij behoorlijk in beslag en dan nog het huishouden of naja het gesprek aan....
  zondag 28 juni 2015 @ 20:21:44 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153909796
Welkom Caroro!

Gelukkig gaat het in het peutertopic ook een stuk minder hard ;)
pi_153909949
Thanks!! Ze is ook echt zoooo leuk, onze kindersurprise( ze scheelt respectievelijk 15 en 10 jaar met haar oudere zus en broer *) ). Bijdehante dondersteen.
pi_153910168
Welkom caroro :)

Ik heb al meerdere kinderen in de klas gehad met si Danic. Het komt steeds "vaker" voor. Ik weet wel dat je meestal maar aan een paar kenmerken voldoet.

Zo en Ow is weer beter. Alleen valt het wel op hoe weinig reserves hij heeft. Anderhalve dag bijna niets eten en hij heeft 0 energie. Oh en z'n ribbetjes zijn nog duidelijker dan anders. Maarja hij eet normaal altijd supergoed en komt gewoon niets aan.
pi_153911706
Leuk om te lezen hoe laat de peuters wakker worden. Uitslapertjes en vroege vogels O+

Goitske, klinkt als een gezellige vakantie
Lastige fase 'de alles is van mij fase :*
En dinosaurussen O+

Spirit, wat sneu voor I. Beterschap hoor :*

Welkom Caroro.

Loj, fijn dat Ow weer opgeknapt is

Riley is zo'n lekker ding. We waren bij opa en oma en ik wilde even gauw naar huis lopen om een nieuw wasje in de machine te doen. Dus ik zeg tegen Riley: "Ik ben zo terug". Riley tegen opa en oma: "Riley ook zo terug" :D
Dus ze is maar even meegelopen. O+
pi_153913506
Hahaha Riley, lekker droog ook.

Loj, ga je met die kinderen ook anders om? Zheb je tips die ik eventueel met haar juffies kan bespreken?
  zondag 28 juni 2015 @ 22:14:20 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153913633
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef caroro het volgende:
Thanks!! Ze is ook echt zoooo leuk, onze kindersurprise( ze scheelt respectievelijk 15 en 10 jaar met haar oudere zus en broer *) ). Bijdehante dondersteen.
Wow, dat is ook een groot leeftijdsverschil. Jij zit in het andere uiterste van mijn situatie dus :D

Hoe vinden broer en zus hun kleine zusje? Ook even omschakelen?
pi_153913838
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef caroro het volgende:
Oh dat lijkt me zo enorm leuk, drie kinderen in een heel andere fase! En vast ook heel lastig soms ;)
pi_153914310
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wow, dat is ook een groot leeftijdsverschil. Jij zit in het andere uiterste van mijn situatie dus :D

Hoe vinden broer en zus hun kleine zusje? Ook even omschakelen?
Toevallig hebben we het daar vanavond over gehad tijdens het eten! De dynamiek is natuurlijk compleet anders geworden, en dan ben ik ook nog eens door ziekte van "werkende" moeder in "thuisblijf" moeder veranderd. Vooral de oudste heeft t best moeilijk gehad met alle veranderingen. O en dan waren we ook nog vlak voor ik zwanger werd verhuisd naar de andere kant van het dorp, we hebben een behoorlijk heftige tijd achter de rug.
Ze zijn dol op J, met haar grote zus naar de speeltuin of samen op mijn fiets om een ijsje in het dorp. En met haar grote broer maakt ze hele tournees achterop
zijn skelter. En bij zijn voetbalteam is ze de mascotte, allemaal van die knullen die helemaal gek zijn op haar.

Door alle aandacht waaraan ze gewend is
is ze wel een tikkie verwend vrees ik :@. Het is ook wel een uitdaging hoor! We pendelen tussen; zindelijkheidstraining, naar het afscheid van groep 8, naar voor het eerst met een vriendin op vakantie.
Never a dull moment!

Ik moet bekennen dat ik hier al heel wat jaartjes meelees, en al vaker met de gedachte heb gespeeld om mee te gaan posten, maar ik was mn stoute schoenen kwijt.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')