kom zo snel op de site en in de pdf documenten weinig vinden. Maar als hij niet op schaal is lijkt het net alsof de muur van huy 20 keer opgereden moet wordenquote:Op zondag 21 juni 2015 20:01 schreef Wombcat het volgende:
Vorig jaar was er toch een mooi hoogteprofiel van het NK?
Ja, dat was vorig jaar dus ook. Leek wel een bergetappe.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:03 schreef franklop het volgende:
[..]
kom zo snel op de site en in de pdf documenten weinig vinden. Maar als hij niet op schaal is lijkt het net alsof de muur van huy 20 keer opgereden moet worden
Dan moet hij wel op juiste moment meezitten. Of hopen dat Lotto Djumbo alles op de sprint van Hofland zetquote:
Haha zelfs voor Drenthe is het daar plat.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:06 schreef emil23 het volgende:
Bij ons in Emmen is er gewoon geen hoogteverschil.
De route die ze fietsen fiets ik zelf ook (deels) met enige regelmaat. Vooral de rondes rondom Emmen ken ik op mijn duimpje. Wel leuk om nu eens "grote jongens" bezig te zien op "mijn" rondje. Ben wel benieuwd of ze de zelfde zware stukken tegenkomen etc.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha zelfs voor Drenthe is het daar plat.
Omdat ie elk risico voor de 1e etappe van de tour een week later wil uitsluiten.quote:
Uhm hoezo?quote:Eigenlijk wel vreemd dat de meeste renners een dagzege in een meerdaagse koers verkiezen boven het Nederlands kampioen zijn.
Ik vind het best jammer dat een renner liever een etappe in de tour wint, dan dat ie het NK wint. Het zou juist in mijn ogen een enorme eer zijn om Nederlands kampioen te worden. Maar eerder genoemde renners laten het NK links liggen omdat ze anders bang zijn minder te presteren in de tour. Terwijl bijvoorbeeld voor een Dumoulin 1 of 2 dagzeges het hoogst haalbare is in de tour.quote:
Dumoulin, Gesink, Mollema, Westra, Boom, Slagter.. Zijn er nogal wat afwezig dit jaar inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:48 schreef emil23 het volgende:
[..]
Omdat ie elk risico voor de 1e etappe van de tour een week later wil uitsluiten.
Eigenlijk wel vreemd dat de meeste renners een dagzege in een meerdaagse koers verkiezen boven het Nederlands kampioen zijn.
Dumoulin neemt in elk geval nog de moeite om even NL kampioen tijdrijden te worden.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:10 schreef Marcoss het volgende:
Daar ook nogal wat afwezigen met Terpstra, Westra, Clement, Boom en Langeveld..
Als klimmer is de kans op winst toch bijzonder klein op dit parcours.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:08 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik vind het best jammer dat een renner liever een etappe in de tour wint, dan dat ie het NK wint. Het zou juist in mijn ogen een enorme eer zijn om Nederlands kampioen te worden. Maar eerder genoemde renners laten het NK links liggen omdat ze anders bang zijn minder te presteren in de tour. Terwijl bijvoorbeeld voor een Dumoulin 1 of 2 dagzeges het hoogst haalbare is in de tour.
Ik snap de keuze wel, maar ik vind het "jammer" dat het NK op wielergebied niet zo heel veel voorstelt.
Tsja, het is inderdaad zonde dat het NK (dit jaar) niet heel serieus wordt genomen. Maar dat is deels te verklaren door het vlakke parcours en de plaats op de kalender. Daarnaast doet bij de tijdrit iedereen behalve Dumoulin enkel mee voor de 2e plaats. Ik vindt het ook wel jammer, maar het is geen ramp. En Dumoulin heeft natuurlijk gewoon groot gelijk. Een etappewinst+gele trui is natuurlijk 100x meer waard dan een nationaal kampioenschapjequote:Op maandag 22 juni 2015 10:08 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik vind het best jammer dat een renner liever een etappe in de tour wint, dan dat ie het NK wint. Het zou juist in mijn ogen een enorme eer zijn om Nederlands kampioen te worden. Maar eerder genoemde renners laten het NK links liggen omdat ze anders bang zijn minder te presteren in de tour. Terwijl bijvoorbeeld voor een Dumoulin 1 of 2 dagzeges het hoogst haalbare is in de tour.
Ik snap de keuze wel, maar ik vind het "jammer" dat het NK op wielergebied niet zo heel veel voorstelt.
Staat wel op de startlijst. Maar ja, daar staan Mollema en Gesink ook op:quote:
quote:Wilco Kelderman start zondag niet in de wegrit van het NK in Emmen. De renner van LottoNL-Jumbo slaat de nationale titelstrijd over ter voorbereiding op de Tour de France.
De absentie van de jonge klassementsman hing al een tijdje in de lucht. De ploeg bevestigt vandaag in een persbericht dat de 24-jarige renner definitief niet zal starten. “De komende anderhalve week ga ik nog wat specifieke trainingen doen op mijn tijdritfiets en hou ik verder rust, zodat ik fris aan de start verschijn”, zegt Kelderman.
Waarschijnlijk door de aanwezigheid van Dumoulin, al had ik iemand als Clement nog wel verwacht.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:10 schreef Marcoss het volgende:
Daar ook nogal wat afwezigen met Terpstra, Westra, Clement, Boom en Langeveld..
Idd. Ik vind het dus nogal logisch dat Gesink, Mollema etc. niet aan de start staan. Die hebben hier alleen maar wat te verliezen.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:47 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Als klimmer is de kans op winst toch bijzonder klein op dit parcours.
In de tijd dat het Rabobank was had hij zeker kans gehad.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hofland, Terpstra, Boom of Wippert zal wel winnen. Hofland de meeste kans maar die rijdt voor Lotto dus zal het wel vernaaien
volgensmij 1x noordelijke lus, 1x zuidelijke lus. En dan nog 10 een kleine ronde door Emmen. Totaal 250km geloof ik.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is dat iets van laatste jaar. afzeggen voor NK.
[..]
In de tijd dat het Rabobank was had hij zeker kans gehad.
Toen was de regel: is het NK buiten Limburg wint er vrijwel altijd een niet Raborenner.
Alleen Terpstra wist 2x deze trend te breken.
E. Dekker won dan wel 1x in Rotterdam.
Wat is dat overigens voor een aparte ronde.
Ik zie een noordelijke lus, een noordelijke lus, en een lus door emmen.
Begrijp dat die laatste 10x wordt gedaan. maar de rest?
Ze gaan ook onder het spoor door op de Amsterdamseweg zie ik. Moet er toch nog flink geklommen worden.quote:Op maandag 22 juni 2015 15:41 schreef emil23 het volgende:
Ik zie net dat ik zo'n beetje aan de route van de tijdrit a.s. woensdagavond woon. Da's niet gek, zo'n NK vlak voor je deur.
Precies. Wel jammer dat de voormalige vuilnisbelt bij Emmerschans niet in het parcour zit. Dat is een colletje van de hoofdcategorie. Dan was het een parcours om van te smullen voor de ware berggeiten.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:29 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
[..]
Ze gaan ook onder het spoor door op de Amsterdamseweg zie ik. Moet er toch nog flink geklommen worden.
Ik gok op een ontsnapping en een zege na een lange solo voor Bert-Jan Lindemanquote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:41 schreef TLC het volgende:
Ook geen Poels op het NK![]()
![]()
Ik gok op een sprintzege van Ramon Sinkeldam
Sky BAAS geeft geen FUCK om het NK.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:41 schreef TLC het volgende:
Ook geen Poels op het NK![]()
![]()
Ik gok op een sprintzege van Ramon Sinkeldam
Als het een heuvelachtig parkoers was, dan waren er vast wel meer aan de start.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sky BAAS geeft geen FUCK om het NK.
Wel jammer allemaal, want combinatie van het parcours en plek op de agenda maakt dat meer dan de helft van de toppers afwezig is, vrij jammer.
Toch wel jammer. In het verleden had je ook wel eens van die vlakke parcoursen in Rotterdam of Nijmegen of zo, maar dan stond wel iedereen aan de start. Het is wel begrijpelijk (je moet natuurlijk op hoogtestage om je bloedpaspoort te foppen), maar het maakt een NK op een toch al oninteressant parcours helemaal gedevalueerd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als het een heuvelachtig parkoers was, dan waren er vast wel meer aan de start.
Ik geloof ook dat er verder niet echt animo was om het ergens te organiseren.
Ja, in Emmenquote:
Das wel een beetje treurig.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:41 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ja, in Emmen
(En waarschijnlijk vanavond tijdens sportjournaal/nieuwsuur) Zaterdag en zondag wordt wel live uitgezonden.
die gast legt er niet voor niks naast hequote:Op woensdag 24 juni 2015 19:51 schreef Pino112 het volgende:
Waardeloos podium ook om vanaf te starten als ze dat idd vanaf daar doen.
Echt te sneu jaquote:Op woensdag 24 juni 2015 19:51 schreef Pino112 het volgende:
Inderdaad zeg. Bij regen was het helemaal erg geweest. Doe de start dan maar gewoon vanaf het asfalt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:51 schreef Pino112 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |