kom zo snel op de site en in de pdf documenten weinig vinden. Maar als hij niet op schaal is lijkt het net alsof de muur van huy 20 keer opgereden moet wordenquote:Op zondag 21 juni 2015 20:01 schreef Wombcat het volgende:
Vorig jaar was er toch een mooi hoogteprofiel van het NK?
Ja, dat was vorig jaar dus ook. Leek wel een bergetappe.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:03 schreef franklop het volgende:
[..]
kom zo snel op de site en in de pdf documenten weinig vinden. Maar als hij niet op schaal is lijkt het net alsof de muur van huy 20 keer opgereden moet worden
Dan moet hij wel op juiste moment meezitten. Of hopen dat Lotto Djumbo alles op de sprint van Hofland zetquote:
Haha zelfs voor Drenthe is het daar plat.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:06 schreef emil23 het volgende:
Bij ons in Emmen is er gewoon geen hoogteverschil.
De route die ze fietsen fiets ik zelf ook (deels) met enige regelmaat. Vooral de rondes rondom Emmen ken ik op mijn duimpje. Wel leuk om nu eens "grote jongens" bezig te zien op "mijn" rondje. Ben wel benieuwd of ze de zelfde zware stukken tegenkomen etc.quote:Op zondag 21 juni 2015 20:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha zelfs voor Drenthe is het daar plat.
Omdat ie elk risico voor de 1e etappe van de tour een week later wil uitsluiten.quote:
Uhm hoezo?quote:Eigenlijk wel vreemd dat de meeste renners een dagzege in een meerdaagse koers verkiezen boven het Nederlands kampioen zijn.
Ik vind het best jammer dat een renner liever een etappe in de tour wint, dan dat ie het NK wint. Het zou juist in mijn ogen een enorme eer zijn om Nederlands kampioen te worden. Maar eerder genoemde renners laten het NK links liggen omdat ze anders bang zijn minder te presteren in de tour. Terwijl bijvoorbeeld voor een Dumoulin 1 of 2 dagzeges het hoogst haalbare is in de tour.quote:
Dumoulin, Gesink, Mollema, Westra, Boom, Slagter.. Zijn er nogal wat afwezig dit jaar inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2015 23:48 schreef emil23 het volgende:
[..]
Omdat ie elk risico voor de 1e etappe van de tour een week later wil uitsluiten.
Eigenlijk wel vreemd dat de meeste renners een dagzege in een meerdaagse koers verkiezen boven het Nederlands kampioen zijn.
Dumoulin neemt in elk geval nog de moeite om even NL kampioen tijdrijden te worden.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:10 schreef Marcoss het volgende:
Daar ook nogal wat afwezigen met Terpstra, Westra, Clement, Boom en Langeveld..
Als klimmer is de kans op winst toch bijzonder klein op dit parcours.quote:Op maandag 22 juni 2015 10:08 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik vind het best jammer dat een renner liever een etappe in de tour wint, dan dat ie het NK wint. Het zou juist in mijn ogen een enorme eer zijn om Nederlands kampioen te worden. Maar eerder genoemde renners laten het NK links liggen omdat ze anders bang zijn minder te presteren in de tour. Terwijl bijvoorbeeld voor een Dumoulin 1 of 2 dagzeges het hoogst haalbare is in de tour.
Ik snap de keuze wel, maar ik vind het "jammer" dat het NK op wielergebied niet zo heel veel voorstelt.
Tsja, het is inderdaad zonde dat het NK (dit jaar) niet heel serieus wordt genomen. Maar dat is deels te verklaren door het vlakke parcours en de plaats op de kalender. Daarnaast doet bij de tijdrit iedereen behalve Dumoulin enkel mee voor de 2e plaats. Ik vindt het ook wel jammer, maar het is geen ramp. En Dumoulin heeft natuurlijk gewoon groot gelijk. Een etappewinst+gele trui is natuurlijk 100x meer waard dan een nationaal kampioenschapjequote:Op maandag 22 juni 2015 10:08 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik vind het best jammer dat een renner liever een etappe in de tour wint, dan dat ie het NK wint. Het zou juist in mijn ogen een enorme eer zijn om Nederlands kampioen te worden. Maar eerder genoemde renners laten het NK links liggen omdat ze anders bang zijn minder te presteren in de tour. Terwijl bijvoorbeeld voor een Dumoulin 1 of 2 dagzeges het hoogst haalbare is in de tour.
Ik snap de keuze wel, maar ik vind het "jammer" dat het NK op wielergebied niet zo heel veel voorstelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |