abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153715078

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Er gaat een aantal Fok!-teams meedoen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Rotterdam op 4 juli. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM aan pijll, en geef aan welke afstand je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 23-06-2015 10:42:41 ]
Ja doei.
pi_153715956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:46 schreef Maariindaa het volgende:
Vanavond heb ik mijn eerste echte HM gelopen. In de training de afstand wel vaker gedaan, maar dat is toch wel anders. Mijn plan was op 7.10 te vertrekken en dan kijken of ik op het eind nog wat kon versnellen om zo over de 2.30 te blijven. Mooi plan, alleen me er totaal niet aan gehouden. Te snel gestart op 6.40 en dat na 4km wat bijgesteld naar 7.00 per kilometer. Tot 14km dit volgehouden maar toen was de koek op, maar ondertussen had ik wel mijn onofficiële 10km record (nooit in evenementverband gelopen) verbrijzeld. De laatste 7km op 7.30 ongeveer gelopen en daarmee toch mijn doelstelling gehaald. Eindtijd 2.27.58. Omdat het mijn eerste was sowieso een record, maar ook 17minuten sneller dan mijn onofficiële tijd. *O*

Voel me nu wel behoorlijk beroerd, na finish steeds flauwval neigingen en misselijk. Hou momenteel niks binnen. Zo eerst maar slapen denk ik. :z
Mooie prestatie! Een halve marathon is een flinke afstand en dat is zeker de eerste keer (in wedstrijdverband) flink wennen. Gelukkig dat het nu weer beter gaat.
pi_153716353
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 13:51 schreef Voccar het volgende:

[..]

Mooie prestatie! Een halve marathon is een flinke afstand en dat is zeker de eerste keer (in wedstrijdverband) flink wennen. Gelukkig dat het nu weer beter gaat.
Zeker mooie tijd en dus ook flink diep gegaan zo te horen!
pi_153716461
Iemand toevallig nog laatste tijd bij de craft outlet in bataviastad geweest? Moet daar maar weer eens heen paar goede loop shirts gekocht voor bijna geen geld.
pi_153716870
Net de Overbetuweloop gelopen. Echt keirustig vergeleken met vorige week... Mooie route. Alleen mijn knie zeurde een beetje. Maar dat mocht de pret niet drukken ;)

Ik heb mijn record lekker verbeterd!! 5,05 km in 34:14 (zei het horloge). En volgens endomondo de 5 km in 33:55. Ik ben echt keitrots en blij!! *O* *O* Vorige was 36:31.(Maar dat was ook 5,09 km en endo gaf daar 36:00 aan. )

Woehoee w/

Linkje http://app.endomondo.com/workouts/546618040/19432788
pi_153717556
Ingeschreven voor mijn eerste loop, Zevenheuvelen in Nijmegen *O*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153717989
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:22 schreef xMissi het volgende:
Net de Overbetuweloop gelopen. Echt keirustig vergeleken met vorige week... Mooie route. Alleen mijn knie zeurde een beetje. Maar dat mocht de pret niet drukken ;)

Ik heb mijn record lekker verbeterd!! 5,05 km in 34:14 (zei het horloge). En volgens endomondo de 5 km in 33:55. Ik ben echt keitrots en blij!! *O* *O* Vorige was 36:31.(Maar dat was ook 5,09 km en endo gaf daar 36:00 aan. )

Woehoee w/

Goed gedaan!
Ja doei.
  zondag 21 juni 2015 @ 15:07:54 #8
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_153718139
Net mijn ldl gedaan. Ben er eindelijk achter waarom het me zoveel moeite kostte om goed in mijn zones te blijven hangen. Ik had ze wel goed gezet in het algemene tabblad, maar had niet door dat ik ze dan ook in het hardlopentabblad moest aanpassen.
Dat zal een hoop gedoe schelen de komende maanden, want nu leek mijn Garmin regelmatig een Tamagotchi met een slecht humeur.
Verder lekker gelopen. In alle rust loop ik al behoorlijk dicht tegen mijn beste HM tijden aan.

SPOILER
Life is what you make it.
  zondag 21 juni 2015 @ 15:08:23 #9
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_153718152
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 14:22 schreef xMissi het volgende:

Woehoee w/

Goed gedaan zeg! Trots zijn op jezelf en nagenieten nu.
  zondag 21 juni 2015 @ 15:14:12 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153718301
Zo, tijden geleden dat ik zó diep ging tijdens een wedstrijd. Vandaag zou ik de Wateringseveld Loop gaan doen…

SPOILER
Kortom: wedstrijdjes zijn leuk! Deze is voor herhaling vatbaar. Al heb ik geen molen gezien. Helaas zijn de foto’s er ook nog. Die zullen wel gaan verschijnen in de komende dagen. Ik kon gewoon niet in de lens kijken, echt niet. Dus Mo, geen concurrentie voor jouw foto ;)
pi_153718569
Zo, Harreveld ook weer gehad. Seizoen is afgelopen.
Qua tijd lekker gelopen vandaag, zou wel eens mijn beste prestatie van het seizoen kunnen zijn. Nog geen idee waar ik qua plek ben geëindigd. Weinig echt zware combi's vandaag, wel lange loopstukken en een paar technische enkelvoudige hindernissen. Verder ging het zoals altijd geen moment echt lekker, ik voel me onderweg altijd zo slecht...

https://www.endomondo.com/workouts/546669846/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_153718895
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:14 schreef Quoi het volgende:
Zo, tijden geleden dat ik zó diep ging tijdens een wedstrijd. Vandaag zou ik de Wateringseveld Loop gaan doen…

SPOILER
Kortom: wedstrijdjes zijn leuk! Deze is voor herhaling vatbaar. Al heb ik geen molen gezien. Helaas zijn de foto’s er ook nog. Die zullen wel gaan verschijnen in de komende dagen. Ik kon gewoon niet in de lens kijken, echt niet. Dus Mo, geen concurrentie voor jouw foto ;)
Top gedaan! 5km's zijn leuk, na 5 minuten ben je weer het mannetje/vrouwtje :)

Ik zit te wachten op de uitslag van gisteren. Er waren er die zeiden dat ik top10 liep.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_153719390
Gisteravond mijn allereerste HM gelopen, dezelfde die Maariindaa en CaLex (?) ook hebben gelopen, de (halve) marathon rond Sneek en Meer. :D

Toegegeven, mijn voorbereiding was verre van optimaal. In training drie keer een afstand van 15 km gelopen, en dat was het voor wat betreft de 'verre' afstanden. Voor de rest bleef het bij wat intervaltrainingen en 10km LDL's. Bij het inschrijven in december vorig jaar moest je een verwachtte eindtijd opgeven, en op dat moment leek <2:10 mij wel een haalbaar doel, maar die doelstelling heb ik ruim een maand van tevoren al laten schieten, omdat dat gezien de matige voorbereiding zou eindigen in een DNF, en dat was nu ook weer niet de bedoeling. Zodoende heb ik mijn doel in de afgelopen week bijgesteld naar 2:20, en dat moest toch op z'n minst wel haalbaar zijn.

De start was om 19:00 uur gisteravond, wat aan de ene kant een prima tijdstip is - vind ik - voor een HM, maar aan de andere kant ben je er de hele dag mee bezig in je hoofd, helemaal gezien het feit dat dit mijn eerste HM zou gaan worden. Naarmate de dag vorderde begon de twijfel toch enigszins toe te slaan bij mij ''Kan ik dit wel?'' ''Wil ik dit wel?'' ''Moet ik dit wel doen, met zo'n matige voorbereiding?'' ''Wat als ...?'' Gelukkig was m'n vriendin er om me af en toe een schop onder m'n reet te geven en te zeggen dat ik me niet zo moest aanstellen, waarvoor dank! :D Zij heeft het gister misschien nog wel zwaarder gehad dan ik :P

De start was op nog geen 15 minuten rijden vanaf mijn huis, dus rond 18:10 vertrokken we richting de start. Het was al behoorlijk druk, en donders gezellig! Dat hardloopsfeertje is toch iets unieks wel hoor :D Zoveel mensen bij elkaar met allemaal hetzelfde doel, en dezelfde passie. Daar aangekomen een beetje ingelopen - primeur, normaal loop ik nooit in voor een wedstrijd - maar vandaag leek me dat wel verstandig. Toen rustig het startvak opgezocht en inmiddels gierden de zenuwen wel door m'n lijf. Om 19:00 uur precies klonk het startschot, en langzaam schuifelden wij vanuit startvak 4 naar voren richting de start. 8 minuten en 54 seconden later was ook ik de start gepasseerd en kon de uitdaging beginnen. De eerste twee kilometers gingen uiteindelijk toch weer sneller dan de bedoeling was, maar daarna vond ik een lekker tempo waarop ik het wel 21 km dacht te kunnen uithouden (6:20min/km). Na de eerste 14 kilometer, die overigens vrij soepel verliepen, begon de HM pas echt voor mij. Immers, verder dan dit had ik nooit echt gelopen. Op dit punt ipv water ook een beker sportdrank aangenomen, om zo m'n lichaam weer ietwat aan te sterken. Tot aan kilometer 18 liep het gewoon ZWAAR. Op het 18km punt stonden m'n vriendin en m'n beste vriend mij op te wachten voor het laatste stukje mentale steun, wat ik ook echt wel even nodig had op dat moment. Op datzelfde punt liepen we Sneek binnen, waar tot aan de finish allemaal mensen ons stonden aan te moedigen. Inmiddels had ik er ruim 1:53 uur op zitten, en met nog 3 kilometer voor de boeg zou ik met het tempo van 6:22 op dat moment zelfs onder de 2:15 kunnen duiken! Een versnelling zat er logischerwijs niet meer in, maar de laatste paar honderd meters voelden als een waar heldenonthaal. Zoveel mensen hadden zich bij de finish verzameld, wát een sfeer. Op zo'n moment voel je je gewoon een winnaar, ondanks dat de nummer 1 ruim een uur eerder al is gefinisht. De mensen klappen en juichen nog steeds voor je :D _O_

Met een netto tijd van 2:14:12 passeerde ik de finish, en was ik trots, blij, euforisch en alles wat je maar kan bedenken, maar vooral stiekem toch ook wel blij dat het erop zat :@ Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik heb Genoten, met een hoofdletter G! Wat een prachtig evenement, wat een prachtige route, en wat een prachtige mensen!

De spierpijn nemen we maar voor lief. Ik snap nu wat jullie bedoelen met traplopen de volgende dag :o

SPOILER
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_153719416
Mijn niet zo perfect opgebouwde halve marathon : http://app.endomondo.com/workouts/546685430/17664187

Te hard van start en dit aan het einde moeten bekopen. Uiteindelijk nog wel een okay tijd, maar had er stiekem nog wel iets meer van verwacht.

Op naar de volgende
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153719507
Mooi verslag trolley en marinda.

Mijn zwager stond bij de kroon (net na km 20) waar je links de bocht om ging en die heb ik totaal gemist zo gaar was ik.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153719555
Mooie prestaties en verslagen weer, goed gedaan iedereen ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_153719620
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:57 schreef CaLeX het volgende:
Mooi verslag trolley en marinda.

Mijn zwager stond bij de kroon (net na km 20) waar je links de bocht om ging en die heb ik totaal gemist zo gaar was ik.
Ik ken dat gevoel. Mijn vriendin en m'n beste vriend stonden vlak voor de finish ook langs de kant, maar die zag ik ook pas op het allerlaatste moment. Ik had meer oog voor de finish op dat moment :P
  zondag 21 juni 2015 @ 16:08:35 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_153719838
Mooie verhalen uit Sneek! Goed gedaan hoor :Y Lijkt me een leuke wedstrijd.
pi_153719846
quote:
6s.gif Op zondag 21 juni 2015 15:52 schreef trolley het volgende:

Met een netto tijd van 2:14:12 passeerde ik de finish, en was ik trots, blij, euforisch en alles wat je maar kan bedenken, maar vooral stiekem toch ook wel blij dat het erop zat :@ Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik heb Genoten, met een hoofdletter G! Wat een prachtig evenement, wat een prachtige route, en wat een prachtige mensen!

De spierpijn nemen we maar voor lief. Ik snap nu wat jullie bedoelen met traplopen de volgende dag :o

SPOILER
wat goed! Super!
Ja doei.
pi_153719869
Achteraf de trap af als het echt niet gaat ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153720121
Mooie verhalen van die halve marathons hoor! Krijg nu echt zin in zondag!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 21 juni 2015 @ 16:22:30 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_153720248
Ik snap niet hoe jij met een gemiddelde van 5:43/km tot een HM tijd van 2:23 komt.
pi_153720341
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:22 schreef Schanulleke het volgende:
Ik snap niet hoe jij met een gemiddelde van 5:43/km tot een HM tijd van 2:23 komt.
dat is dan ook 2 uur en 23 seconden.
  zondag 21 juni 2015 @ 16:30:38 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_153720520
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

dat is dan ook 2 uur en 23 seconden.
Er was kennelijk net iets raars bij endo, de lay-out is nu ook weer gewoon. Dit is een stuk logischer inderdaad.
pi_153720679
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Achteraf de trap af als het echt niet gaat ;)
Inmiddels gaat het alweer een stuk soepeler gelukkig, maar de spierpijn is er nog wel :P

Maar dat was en is het allemaal meer dan waard geweest! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')