abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154023391
Ik ben ook in 1 keer overgestapt (met 14 maanden).
Ging prima. Heb alleen de avondfles warm gemaakt. Oh en ik zat echt tot 1,5 aan drie flessen :)
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:06:19 #52
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154023527
Ohja, ze dronk ook al heel lang koude flesjes, scheelt opwarmen 's nachts :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154026294
Ik zie dat het hier gaat over overstappen naar gewone melk i.p.v flesvoeding. De mijne is nu bijna een jaar en zo goed drinkt ze de fv niet meer. Maar als ik overstap op gewone melk, doe ik dan bijv gewoon 120 cc in een flesje en dan warm maken of moet ze dat koud drinken?
En wat zouden jullie aanraden, halfvolle of volle melk?
pi_154026541
Bedankt dames, saar heeft nog graag n fles als ze s'ochtends wakker wordt, eerst ging brood goed maar de laatste weken.... en s'avonds krijgt ze pap en dan lekker slapen...
S. 2014
J. 2016
pi_154026571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:13 schreef simsolobim het volgende:
Ik zie dat het hier gaat over overstappen naar gewone melk i.p.v flesvoeding. De mijne is nu bijna een jaar en zo goed drinkt ze de fv niet meer. Maar als ik overstap op gewone melk, doe ik dan bijv gewoon 120 cc in een flesje en dan warm maken of moet ze dat koud drinken?
En wat zouden jullie aanraden, halfvolle of volle melk?
Ik zou t eerst nog wel warm maken en dan steeds wat minder warm..
Ik ga zelf halfvolle melk geven..
S. 2014
J. 2016
pi_154026686
Hier altijd halfvolle melk gegeven, oh en maakte trouwens alleen de avondfles warm. De rest gewoon koud in een fles en later in een beker :)
pi_154026823
Ik geef nu nog ongeveer 1,5 voeding melk. Als ik deze vervang door gewone melk is dat dan net zo voedzaam als fv? Of moet ik het dan meer als drinken gaan zien i.p.v. voeding?
pi_154138854
Hullow! Ik kom hier meekijken en zo maar heb vooral even een vraag voor nu: Fedde is nu 2,5 week oud en krijgt vanaf het begin al flesjes. Maar nou heb ik het gevoel dat ie niet helemaal lekker drinkt, alsof de speen niet goed in zijn mond zit. Hij zuigt (met name de eerste slokken) heel veel lucht mee die je ook echt door zijn buik hoort borrelen en hij lekt best wat vanuit zijn mondhoeken. Weet iemand hoe bv zijn lippen/mond om de speen moet zitten want ik twijfel of ie wel goed gehapt zit of dat ik wellicht een andere fles/ speen moet proberen?! We hebben nu flesjes van Avent, zowel de normale als brest-like spenen... Die borst-namaak-speen gaat wel beter voor mijn gevoel maar ook niet zonder knoeien en lucht (wat ook weer voor flinke krampen zorgt).
Any thoughts??
pi_154140176
A vond toen ze nog zo mini was (we zijn met 10 weken overgegaan naar flesvoeding) alles van Avent nog veel te breed. Net alsof ze haar mond daar nog niet goed omheen kreeg. De smalle kers-spenen van bijv. Dr Brown of Medela gingen hier er veel beter in. Deze dus:

pi_154141285
Nou dat idee idd, alsof het nog niet goed lukt om zijn mond erom te krijgen en daardoor dus valse lucht aanzuigen en lekken langs de randen. Ik zal es op zoek gaan naar iets minder grote spenen... Tnx razz!
pi_154141418
Hoe krijgen jullie kindjes te eten/drinken met 4 maanden? Ik zit een beetje in dubio met wat te doen en dan is het fijn om wat te vergelijken.
Sjaak drinkt nu 4x 165/5,5 en 1x 135/4,5. Voor de fles van 23.00u maken we hem wakker. Hij drinkt wat we aanbieden vaak (alles tussen 120/4 en 180/6 geprobeerd en hij drinkt het allemaal op). Het lijkt overdag of hij niet genoeg heeft aan zijn flesjes, daarna is het vaak nog huils en ontevreden. Van het CB mogen we naar 4x180/6 en de voeding van 23.00u laten vallen. Wat denken jullie daarvan?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:27:33 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154141805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoe krijgen jullie kindjes te eten/drinken met 4 maanden? Ik zit een beetje in dubio met wat te doen en dan is het fijn om wat te vergelijken.
Sjaak drinkt nu 4x 165/5,5 en 1x 135/4,5. Voor de fles van 23.00u maken we hem wakker. Hij drinkt wat we aanbieden vaak (alles tussen 120/4 en 180/6 geprobeerd en hij drinkt het allemaal op). Het lijkt overdag of hij niet genoeg heeft aan zijn flesjes, daarna is het vaak nog huils en ontevreden. Van het CB mogen we naar 4x180/6 en de voeding van 23.00u laten vallen. Wat denken jullie daarvan?
Dat zou je prima kunnen proberen toch? Als je hem toch wakker moet maken voor die 23:00 uur fles zou ik overdag wat meer aanbieden en kijken hoe dat gaat :).

Ook een 'wat zouden jullie doen' vraagje van mijn kant. S. is nu 9,5 maand en wil nog best veel flessen. Ze drinkt een fles in de ochtend (pap lust ze écht niet, kokhalzen en rillen), tussen de middag, voor het slapen gaan 's avonds en dan wordt ze ergens tussen 7 & 7 nog een keer wakker met honger. 4 flessen dus, 4x 180/6. Meestal laat ze wel wat staan overigens. Ze drinkt verder bijna niks. Rond 16:00 uur 's middags krijgt ze wat thee met een klein schepje fv, daar drinkt ze hoogstens 50 cc van. Water drinkt ze een paar slokken uit een gewone beker, tuit- of rietjesbekers snapt ze nog niet. Ik zou het liefst de ochtend of tussen-de-middag fles laten vallen maar waar kan ik die door vervangen? De avond/nachtfles laten vallen is écht geen optie...
pi_154141811
@Cactus: Even ons boekje erbij gepakt. A kreeg met 4 maanden 5x 180/6 die soms allemaal leeg gingen en soms niet. Tijden ongeveer: 5:00, 9:00, 13:00, 17:00, 22:00. We zijn toen ook met fruit begonnen maar ze heeft nog tot ruim 6 maanden die 5 flessen gehad. Met 6 maanden gingen we ook brood en groente geven en werd de eerste fles een papfles, toen liet ze zelf de late fles vallen. En sinds een maand had ze ook de eindvandemiddagfles niet meer nodig. Oftewel: lekker aanbieden, ze regelen het zelf O+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2015 14:28:48 ]
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:31:54 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154141912
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
@Cactus: Even ons boekje erbij gepakt. A kreeg met 4 maanden 5x 180/6 die soms allemaal leeg gingen en soms niet. Tijden ongeveer: 5:00, 9:00, 13:00, 17:00, 22:00. We zijn toen ook met fruit begonnen maar ze heeft nog tot ruim 6 maanden die 5 flessen gehad. Met 6 maanden gingen we ook brood en groente geven en werd de eerste fles een papfles, toen liet ze zelf de late fles vallen. En sinds een maand had ze ook de eindvandemiddagfles niet meer nodig. Oftewel: lekker aanbieden, ze regelen het zelf O+ .
Haha, het contrast O+. Mijnes regelt het niet zelf. Althans, als het aan haar ligt blijft ze zoveel melk drinken. En ergens vind ik dat prima, ergens zou ik minder melk/meer ander drinken wel beter vinden inmiddels.
pi_154141929
Soesa, is het zo erg dat ze nog op 4 flessen zit? Of vind je het zelf onhandig? Ik zou haar lekker die flessen geven als ze er om vraagt. Ze ontwikkelt zich zo hard, ze zal het wel nodig hebben denk ik dan ;)

Als je er toch af wil: 's Morgens brood? Of kwark en fruit en muesli? Of tussen de middag de lunch wat voedzamer maken met fruit erbij of avocado op brood, dat soort dingen? (Ik roep maar wat hoor; A weigert 's middags te slapen als ze geen fles heeft gehad :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2015 14:33:20 ]
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:35:27 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154142013
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Soesa, is het zo erg dat ze nog op 4 flessen zit? Of vind je het zelf onhandig? Ik zou haar lekker die flessen geven als ze er om vraagt. Ze ontwikkelt zich zo hard, ze zal het wel nodig hebben denk ik dan ;)

Als je er toch af wil: 's Morgens brood? Of kwark en fruit en muesli? Of tussen de middag de lunch wat voedzamer maken met fruit erbij of avocado op brood, dat soort dingen? (Ik roep maar wat hoor; A weigert 's middags te slapen als ze geen fles heeft gehad :') )
Mja, dat is ook wel zo. Maar ze drinkt er eigenlijk niks naast, zou toch wel fijn vinden als ze wat meer water/thee of whatever ging drinken.

's Morgen krijgt ze ook brood trouwens. Het gaat denk ik vooral om het drinken daarbij. Mag ze eigenlijk ook al een beker koemelk? /ikweethetallemaalnietmeer :@
pi_154142089

Dit ding zorgde ervoor dat A ineens ging drinken als een malle. Misschien werkt het voor haar bijnadatumtweeling ook :D

Koemelk.. Geen idee? Vanaf een jaar dacht ik?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:40:49 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154142174
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ding zorgde ervoor dat A ineens ging drinken als een malle. Misschien werkt het voor haar bijnadatumtweeling ook :D

Koemelk.. Geen idee? Vanaf een jaar dacht ik?
Die heb ik ook :Y. Voordeel van grote zus, bijna elke mogelijk tuit- of rietjesbeker hebben we hier staan. Deze is nog best lastig trouwens knap van A! Ik krijg hier zelf al amper wat uit :') :@.

Thanks voor het meedenken iig :).
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:41:28 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154142200
Oh Soesa :D ik ben juist helemaal blij dat we eindelijk ongeveer jouw schema aan het bereiken zijn! Ochtend een fles, in de middag een kleinere omdat ze tegenwoordig eindelijk wat brood eet, dan voor het slapen s avonds nog een fles en dan rond 23u nog. Tot een paar dagen terug zat er ergens tussendoor nog een fles. Ik zou echt niet weten wat ik nu nog weg zou kunnen laten want warm eten en fruit is zo minimaal wat ze daarvan binnen krijgt.

Mijn Suus drinkt overigens wel graag water dus dat is wel fijn. Het lijkt me lastig inderdaad als ze er helemaal niks naast drinkt want dan wordt het wel erg minimaal qua vocht als je nog een fles weg laat vallen
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:45:06 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154142307
Het gaat met name om het vocht idd :Y. Qua eten gaat ze best goed maar qua drinken dus niet. Ze wil eigenlijk alleen uit een gewone beker drinken maar dat gaat tegelijkertijd ook nog te snel voor haar.

Ik ga deze maar eens proberen denk ik:

Sorry, offtopic :@
pi_154142323
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij regelt het normaal inderdaad zelf wel. Maar nu maken we hem wakker en weet ik dus niet of we hem de kans geven om het te regelen. Vind ik lastig... Overigens, als we hem niet wakker maken, slaapt hij van 19.30u-6.00u. Als we hem wel wakker maken, slaapt hij 19.30u-23.15u en 23.45u-6.30u. Dus qua slaaptijd maakt het niet uit. Wel qua hoeveelheid drinken.
pi_154246063
Zijn er hier toevallig meer baby's die hypoallergene voeding van AH eigen merk krijgen?

Onze Minion krijgt die voeding al vanaf d'r geboorte. Afgelopen week hadden we een 'nieuwer' pak (THT 2016), waarvan de structuur iets anders was dan eerst. Uiteraard nog steeds poeder, maar dan wat grover/korreliger.
Net opende ik een 'ouder' pak (THT 2015) en die had wel gewoon de oude, fijnere structuur. Als ik de ingrediëntenlijsten vergelijk, zitten er ook minieme verschillen in, maar verder staat er nergens op dat de receptuur veranderd is o.i.d.

Nu het lastige: Minion slaapt sinds deze week een stuk slechter en drinkt ook onrustiger. Dat is ongeveer begonnen toen we dat nieuwere pak voeding hadden. Daar zijn natuurlijk tal van redenen voor te bedenken (ze is bijv. ook verkouden), maar ik vraag me steeds af of die voeding er wat mee te maken kan hebben.
Vandaar mijn vraag: zijn er meer ouders die dit herkennen? :)

Het pak wat ik net openmaakte heeft dus weer de 'oude' structuur, dus ben benieuwd of ik nu weer verschil merk. Maar ligt het aan mij, of is het gek dat de samenstelling van babyvoeding zomaar veranderd mag worden, zonder een duidelijke vermelding op het pak? :?
pi_154246957
Wij gebruiken dat ook maar wel pas sinds kort. Eerst hadden we Hero Baby HA en die is ook fijner dan het poeder van AH.
pi_154265210
Hmm, toch maar even een mailtje gestuurd naar de AH klantenservice...

Wij bewaren het melkpoeder altijd in zo'n vershoudbus. Van de 'oude' pakken paste er net geen heel pak (=2 zakken) in, maar van die nieuwe pakken past dat makkelijk! De dichtheid is dus ook totaal anders, terwijl er een zelfde maatschepje bij zit.

Maar dan krijg je dus andere hoeveelheden per schepje :?
pi_154279083
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:27 schreef twist02 het volgende:
Hmm, toch maar even een mailtje gestuurd naar de AH klantenservice...

Wij bewaren het melkpoeder altijd in zo'n vershoudbus. Van de 'oude' pakken paste er net geen heel pak (=2 zakken) in, maar van die nieuwe pakken past dat makkelijk! De dichtheid is dus ook totaal anders, terwijl er een zelfde maatschepje bij zit.

Maar dan krijg je dus andere hoeveelheden per schepje :?
Ja raar... ik hoor graag het antwoord! Ben sowieso aan het twijfelen of we bij de opvolgmelk naar standaard gaan of HA blijven gebruiken.
pi_154279721
Als het goed is, krijg ik binnen 3 werkdagen antwoord; dan zal ik het ook hier neerzetten :Y

Merk sowieso verschil met Minions ontlasting. Die was vorige week 'opeens' echt helemaal donkergroen (maar dat kan verschillende oorzaken hebben) en vanmiddag -na 24u de 'oude' verpakking- weer gewoon geel.

We doen ongeveer een week met een pak, dus we kijken het deze week maar weer even aan. En daarna hebben we weer zo'n 'nieuwe' verpakking staan, dus ben benieuwd... Maar ja, stel dat ze 'last' lijkt te hebben van die nieuwe voeding, wat dan? :?
Misschien is het gewoon een kwestie van wennen, dus dan eerst maar weer 2 weken aankijken ofzo. Want als we overstappen naar een ander merk zal ze eerst ook moeten wennen.

Blijf het wel vreemd vinden dat ze dus zomaar de samenstelling aanpassen zonder iets op het pak te vermelden..
pi_154279877
Heel gek ja... Sjaak heeft altijd donkergroene ontlasting. Alleen als we Nutriton gebruiken, is het geel (en heel hard).
Je kunt kijken of die van de Etos of Kruidvat nog anders zijn natuurlijk. Hoewel die van Etos hetzelfde is als AH heb ik me laten vertellen.
pi_154285436
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 20:30 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja raar... ik hoor graag het antwoord! Ben sowieso aan het twijfelen of we bij de opvolgmelk naar standaard gaan of HA blijven gebruiken.
Mag ik vragen waarom je HA gebruikt? De kinderarts vertelde ons dat het geen bewezen nut heeft,en zij zou t dan ook niet adviseren ( wij zijn er mee begonnen omdat ik astma heb en man hooikoorts enz. )
S. 2014
J. 2016
pi_154290870
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 23:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je HA gebruikt? De kinderarts vertelde ons dat het geen bewezen nut heeft,en zij zou t dan ook niet adviseren ( wij zijn er mee begonnen omdat ik astma heb en man hooikoorts enz. )
Wij gebruiken het omdat ik astma en hooikoorts heb en vroeger veel eczeem had. Het is ook lichter verteerbaar en Sjaak kan dat beter aan dan Standaard voeding.
Sjaak heeft ook een allergie maar we weten nog niet welke. Hij heeft wel de Denny Morgan lijntjes. Dus dat is iets om rekening mee te houden.
  maandag 13 juli 2015 @ 07:06:08 #80
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154291010
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 05:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij gebruiken het omdat ik astma en hooikoorts heb en vroeger veel eczeem had. Het is ook lichter verteerbaar en Sjaak kan dat beter aan dan Standaard voeding.
Sjaak heeft ook een allergie maar we weten nog niet welke. Hij heeft wel de Denny Morgan lijntjes. Dus dat is iets om rekening mee te houden.
Dennie Morgan lijntjes kunnen ook samenhangen met atopisch eczeem, dan is er geen allergie als basis juist...

Maar heb je al aan koemelkallergie gedacht? In HA voeding zit namelijk ook gewoon koemelk.
Kwak
pi_154291037
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 07:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dennie Morgan lijntjes kunnen ook samenhangen met atopisch eczeem, dan is er geen allergie als basis juist...

Maar heb je al aan koemelkallergie gedacht? In HA voeding zit namelijk ook gewoon koemelk.
KMA hebben we aan gedacht (omdat we ook met reflux zitten), maar de KA zegt dat Sjaak daar geen last van heeft. Met de Nexium is Sjaak nu een hartstikke vrolijk kind en het jbpm zorgt voor minder spugen. Dus ik kan wel zeggen dat het onder controle is nu :)
Atopisch eczeem ken ik niet, dat zal ik eens googelen.
  maandag 13 juli 2015 @ 07:18:41 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154291042
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 07:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

KMA hebben we aan gedacht (omdat we ook met reflux zitten), maar de KA zegt dat Sjaak daar geen last van heeft. Met de Nexium is Sjaak nu een hartstikke vrolijk kind en het jbpm zorgt voor minder spugen. Dus ik kan wel zeggen dat het onder controle is nu :)
Atopisch eczeem ken ik niet, dat zal ik eens googelen.
Is eczeem zonder aanwijsbare allergie of trigger.

Kan wel opvlammen door een bestaamde of nieuwe allergie, maar ook door hormonen, externe prikkels zoals zweet op de huid of chloor of smeersels.

Ik heb het zelf ;)
Kwak
pi_154291050
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 07:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Is eczeem zonder aanwijsbare allergie of trigger.

Kan wel opvlammen door een bestaamde of nieuwe allergie, maar ook door hormonen, externe prikkels zoals zweet op de huid of chloor of smeersels.

Ik heb het zelf ;)
Dat heb ik vroeger wel gehad ja, ik heb er net snel wat over gelezen. Ik zie het bij Sjaak nog niet.
pi_154304916
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 20:50 schreef twist02 het volgende:
Als het goed is, krijg ik binnen 3 werkdagen antwoord; dan zal ik het ook hier neerzetten :Y

Merk sowieso verschil met Minions ontlasting. Die was vorige week 'opeens' echt helemaal donkergroen (maar dat kan verschillende oorzaken hebben) en vanmiddag -na 24u de 'oude' verpakking- weer gewoon geel.

We doen ongeveer een week met een pak, dus we kijken het deze week maar weer even aan. En daarna hebben we weer zo'n 'nieuwe' verpakking staan, dus ben benieuwd... Maar ja, stel dat ze 'last' lijkt te hebben van die nieuwe voeding, wat dan? :?
Misschien is het gewoon een kwestie van wennen, dus dan eerst maar weer 2 weken aankijken ofzo. Want als we overstappen naar een ander merk zal ze eerst ook moeten wennen.

Blijf het wel vreemd vinden dat ze dus zomaar de samenstelling aanpassen zonder iets op het pak te vermelden..
Kom hier niet zo vaak, maar zag je post over de AH voeding.
Ik gebruik ook de HA voeding van de AH, en mij viel het ook op de ontlasting ineens groen is ipv geel. Alleen geen idee of ik oude of nieuwe voeding heb, want bij ons hebben ze het ineens uit het assortiment gehaald en verkopen ze alleen nog de standaard voeding van de AH.
Ben benieuwd of jij wél binnen 3 dagen antwoord krijgt, want bij mij duurde het een eeuwigheid. Mijn vraag ging dus over waarom het uit het assortiment is.
Maar blijkbaar is er dus ook nog iets veranderd in de samenstelling.
Ik weet toevallig dat dit bij de HA voeding van het Kruidvat ook het geval is en daar kreeg ik ook als uitleg bij dat de ontlasting er groen van kon worden.
Ik vind het allemaal maar vreemd, dat ze zo rotzooien met die babyvoedingen en dat er steeds van alles veranderd.
Ik moet dus nog op zoek naar een alternatief of een AH filiaal vinden waar ze het wel nog verkopen of het online bestellen.....
pi_154305257
Ik heb erover gegoogled en zag toen dat ontlasting groen kan worden met HA-voeding.

Gelukkig verkopen ze de voeding bij de AH XL en die is hier op de hoek.

Weet iemand of we straks over kunnen naar Standaard bij opvolgmelk of dat je HA moet blijven geven?
pi_154308932
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 17:53 schreef Ophelia85 het volgende:

[..]

Kom hier niet zo vaak, maar zag je post over de AH voeding.
Ik gebruik ook de HA voeding van de AH, en mij viel het ook op de ontlasting ineens groen is ipv geel. Alleen geen idee of ik oude of nieuwe voeding heb, want bij ons hebben ze het ineens uit het assortiment gehaald en verkopen ze alleen nog de standaard voeding van de AH.
Ben benieuwd of jij wél binnen 3 dagen antwoord krijgt, want bij mij duurde het een eeuwigheid. Mijn vraag ging dus over waarom het uit het assortiment is.
Maar blijkbaar is er dus ook nog iets veranderd in de samenstelling.
Ik weet toevallig dat dit bij de HA voeding van het Kruidvat ook het geval is en daar kreeg ik ook als uitleg bij dat de ontlasting er groen van kon worden.
Ik vind het allemaal maar vreemd, dat ze zo rotzooien met die babyvoedingen en dat er steeds van alles veranderd.
Ik moet dus nog op zoek naar een alternatief of een AH filiaal vinden waar ze het wel nog verkopen of het online bestellen.....
Ja, ben ook benieuwd of ik snel antwoord krijg. En vind het ook geen fijn idee dat er dus zomaar dingen aangepast worden in babyvoeding :N Als ik woensdag nog geen antwoord heb, bel ik de klantenservice ook nog maar even denk.

Ik heb vanmiddag even een testje gedaan aangezien wij nu van beide 'soorten' een pak hebben staan. Heb uit elk pak 5 schepjes genomen en gewogen. Op de verpakking staat dat 1 schepje 4,3gr zou moeten zijn.
- Bij de nieuwere pakken was dat ook zo; 5 schepjes = 21,5 gram
- Bij de oudere pakken kwam ik echter maar op 19,6 gram (da's dus nog geen 4 gram per schepje!)
Dat scheelt dus gewoon 10%! :o Vind ik eigenlijk best schokkend.

Het stomme bij ons is dus dat bij onze Minion die oudere voeding beter lijkt te vallen. Twee weken terug ging het eigenlijk hartstikke prima en sliep ze heel goed. Vorige week (=nieuwere pakken) kreeg ze opeens groene ontlasting, gaf vaker mondjes melk terug (ook 2u na een voeding nog) en sliep opeens overdag steeds maar 3 kwartier ofzo.
Nu is ze ook verkouden en kan ik nog wel meer redenen bedenken, dus in eerste instantie zocht ik er niets achter. Maar sinds zaterdag hebben we nu weer een oud pak en de ontlasting is weer geel, ze heeft op 2 dagen tijd slechts 1-2x een mondje teruggegeven (alleen direct na de voeding) en vandaag heeft ze dutjes gedaan van 2,5 en 3 uur... :{

Pff..heb eigenlijk weinig zin om na deze week weer naar die nieuwere pakken te gaan, maar ja. Overstappen naar een ander merk zal ook wennen zijn, dus weet niet of dat opschiet..
pi_154309198
Dat is wel opmerkelijk. Ik ben heel benieuwd als je weer een nieuw pak geeft of je dan weer verschil merkt ten opzichte van nu.
Hoe oud is jouw kindje?
Hier ook sinds de groene ontlasting een stuk onrustiger, maar ze is pas bijna 7 weken, dus ook sprongetje misschien?
Heb net even gekeken op de pakken die ik nog heb staan, maar die zijn houdbaar tot 03-2016 en 11-2016, dus dat zouden dan al nieuwe zijn, want jij schreef over 2015 toch?
pi_154311309
De mijne is 8 weken :) ik dacht inderdaad ook eerst aan andere dingen (verkoudheid, sprongetje, 'gewone' veranderingen) maar mijn man begon steeds over die voeding en ik blijf er ook mee in mijn hoofd zitten.

Je kunt het verschil ook aan de verpakking zien; bij de nieuwere pakken staat er op de voorkant ook iets van "800 gram (2x 400 gram)".
(Bij de oudere pakken staat dat alleen op de achterkant)
pi_154311770
Ah dan schelen ze niet veel ;)

Heb even gekeken en die van 03-2016 zijn dan nog oude en die van 11-2016 is dan een nieuwe.
Ze drinkt dan nu uit een oud pak en denk dan dat de vorige 2 pakken ook oud waren, want die heb ik tegelijkertijd gekocht, dan zou ik de papiercontainer door moeten spitten om het zeker te weten.
pi_154314194
Wat stom dat ze dat zo veranderen zonder het aan te geven.. Q had dezelfde soort problemen toen hij van de Nutrilon HA overging op de Hero HA, dus Minion moet echt aan de nieuwe samenstelling wennen.. Bij Hero leek de hoeveelheid poeder per schepje ook meer te zijn dan bij de Nutrilon, maar dit is dan ook een ander merk. Gek dat dit binnen 1 merk ook even gebeurd.
Q poept al sinds ie fv heeft groen, maar lijkt er gelukkig geen last van te hebben.

Ben ook benieuwd of het verstandig is over te stappen op de standaard en wanneer dat dan is. We geven het hier omdat dat ik zag dat dat wordt aangeraden als overstap van bv naar fv en omdat we beiden allergieën hebben. (1e pak was per ongeluk HA en toen ik bovenstaande reden zag, hebben we het zo gehouden)
pi_154315584
Het leek trouwens ook of de schepjes van Hero Baby HA groter waren dan die van AH HA (hehehe, AHHA).
pi_154424533
Al reactie gehad Twist?
pi_154425179
Nee nog niet :N
Heb nog wel gebeld van de week, en refereerde daarbij aan m'n eerdere mail. Ze heeft het meteen even nagekeken in het systeem en mijn mail was al wel doorgestuurd naar de juiste afdeling, dus hij is in behandeling als het goed is.

Ondertussen zaten man en ik er nog over na te denken, en we hadden eigenlijk weinig zin in het scenario waarbij Minion eerst weer een week de 'oude' voeding krijgt en daarna weer de 'nieuwe', aangezien dat 2x opnieuw wennen is. Dus we geven de 2 pakken nu door elkaar; om en om een fles. Hopelijk went ze op die manier alvast aan de 'nieuwe' voeding, zodat het daarna geen probleem meer is :)
pi_154425506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:23 schreef twist02 het volgende:
Nee nog niet :N
Heb nog wel gebeld van de week, en refereerde daarbij aan m'n eerdere mail. Ze heeft het meteen even nagekeken in het systeem en mijn mail was al wel doorgestuurd naar de juiste afdeling, dus hij is in behandeling als het goed is.

Ondertussen zaten man en ik er nog over na te denken, en we hadden eigenlijk weinig zin in het scenario waarbij Minion eerst weer een week de 'oude' voeding krijgt en daarna weer de 'nieuwe', aangezien dat 2x opnieuw wennen is. Dus we geven de 2 pakken nu door elkaar; om en om een fles. Hopelijk went ze op die manier alvast aan de 'nieuwe' voeding, zodat het daarna geen probleem meer is :)
Mocht je geen antwoord krijgen, ik kan ook de vraag intern stellen. Werk bij AH.
pi_154425846
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mocht je geen antwoord krijgen, ik kan ook de vraag intern stellen. Werk bij AH.
Ah, top! :) Ik wacht het nog even af; mocht het nu nog erg lang duren maak ik misschien wel gebruik van je aanbod! ^O^
pi_154535735
Zoals beloofd hierbij het antwoord dat ik kreeg van AH:

"Wij kunnen u berichten dat onze leverancier 2 productielocaties heeft.
Vanwege capaciteit optimalisatie is de productie locatie voor dit product gewijzigd.
Hierdoor onstaan er kleine verschillen in de structuur van het poeder. De samenstelling, voedingswaarden en kwaliteits- en voedselveiligheids-waarborgen zijn onveranderd.

Door de wijziging in productielocatie ziet het poeder er ietwat anders uit qua structuur.
Alhoewel het uiterlijk van het poeder wel is gewijzigd, de dichtheid van het poeder niet zo zeer.
Het schepje is gelijk gebleven en u kunt deze ook gebruiken.
Dit is een 9 ml schepje en geeft gemiddeld 4.3 gram poeder met een vastgestelde min - max waarde tussen 3.8 en 4.8 g.

Met de verandering van productielocatie is dit ook nauwkeurig onderzocht en onderzoek heeft uitgewezen dat het schepje nog steeds voldoet aan bovenstaande."

Wij bieden zelf nu nog steeds om-en-om 'oude' en 'nieuwe' flessen aan; dat lijkt voorlopig prima te gaan gelukkig :) Na vandaag is de oude voeding op, ben benieuwd of we dan weer verschil merken.
pi_154537045
Wel vreemd dat ze schrijven dat de samenstelling en voedingswaarden niet veranderd zijn, want je had de verpakkingen toch vergeleken en gezien dat er wel verschil in zat?
  woensdag 22 juli 2015 @ 12:06:53 #98
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_154537225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:59 schreef Ophelia85 het volgende:
Wel vreemd dat ze schrijven dat de samenstelling en voedingswaarden niet veranderd zijn, want je had de verpakkingen toch vergeleken en gezien dat er wel verschil in zat?
Dat ging toch om het uiterlijk van de verpakking en niet om de inhoud? :P
pi_154539552
Nee, het ging om beiden; zowel de verpakking als de samenstelling. Het gaat wel echt om minieme verschillen (bijv. 0,1 gram), maar volgens mij zit er wel degelijk verschil in. Sowieso ook in hoe gedetailleerd de ingrediënten erop staan (hoe ver dingen worden 'uitgesplitst' enzo).

Ik vind de marge van die schepjes ook nogal groot; 3.8 - 4.8 gram :') dat scheelt 26%!

Maar goed, het vaker spugen en onrustig drinken is alweer een stuk minder. De ontlasting is nog wel steeds echt donkergroen, maar ze schijnt er niet heel veel last van te hebben.

Voorlopig kijken we het nog maar even aan, want nu overstappen naar een ander merk betekent ook weer opnieuw wennen, dusja.
pi_154539770
Maar ook minieme verschillen zijn verschillen en dus vind ik het maar vreemd dat ze dan zeggen dat er verder niks veranderd is.

En dat van dat schepje is inderdaad ook raar hoor!

Ik ben nu met het laatste oude pak bezig, ben benieuwd of ik hierna verschil ga merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')