Ik zou t eerst nog wel warm maken en dan steeds wat minder warm..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:13 schreef simsolobim het volgende:
Ik zie dat het hier gaat over overstappen naar gewone melk i.p.v flesvoeding. De mijne is nu bijna een jaar en zo goed drinkt ze de fv niet meer. Maar als ik overstap op gewone melk, doe ik dan bijv gewoon 120 cc in een flesje en dan warm maken of moet ze dat koud drinken?
En wat zouden jullie aanraden, halfvolle of volle melk?
Dat zou je prima kunnen proberen toch? Als je hem toch wakker moet maken voor die 23:00 uur fles zou ik overdag wat meer aanbieden en kijken hoe dat gaatquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoe krijgen jullie kindjes te eten/drinken met 4 maanden? Ik zit een beetje in dubio met wat te doen en dan is het fijn om wat te vergelijken.
Sjaak drinkt nu 4x 165/5,5 en 1x 135/4,5. Voor de fles van 23.00u maken we hem wakker. Hij drinkt wat we aanbieden vaak (alles tussen 120/4 en 180/6 geprobeerd en hij drinkt het allemaal op). Het lijkt overdag of hij niet genoeg heeft aan zijn flesjes, daarna is het vaak nog huils en ontevreden. Van het CB mogen we naar 4x180/6 en de voeding van 23.00u laten vallen. Wat denken jullie daarvan?
Haha, het contrastquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
@Cactus: Even ons boekje erbij gepakt. A kreeg met 4 maanden 5x 180/6 die soms allemaal leeg gingen en soms niet. Tijden ongeveer: 5:00, 9:00, 13:00, 17:00, 22:00. We zijn toen ook met fruit begonnen maar ze heeft nog tot ruim 6 maanden die 5 flessen gehad. Met 6 maanden gingen we ook brood en groente geven en werd de eerste fles een papfles, toen liet ze zelf de late fles vallen. En sinds een maand had ze ook de eindvandemiddagfles niet meer nodig. Oftewel: lekker aanbieden, ze regelen het zelf.
Mja, dat is ook wel zo. Maar ze drinkt er eigenlijk niks naast, zou toch wel fijn vinden als ze wat meer water/thee of whatever ging drinken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Soesa, is het zo erg dat ze nog op 4 flessen zit? Of vind je het zelf onhandig? Ik zou haar lekker die flessen geven als ze er om vraagt. Ze ontwikkelt zich zo hard, ze zal het wel nodig hebben denk ik dan
Als je er toch af wil: 's Morgens brood? Of kwark en fruit en muesli? Of tussen de middag de lunch wat voedzamer maken met fruit erbij of avocado op brood, dat soort dingen? (Ik roep maar wat hoor; A weigert 's middags te slapen als ze geen fles heeft gehad)
Die heb ik ookquote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ding zorgde ervoor dat A ineens ging drinken als een malle. Misschien werkt het voor haar bijnadatumtweeling ook
Koemelk.. Geen idee? Vanaf een jaar dacht ik?
Hij regelt het normaal inderdaad zelf wel. Maar nu maken we hem wakker en weet ik dus niet of we hem de kans geven om het te regelen. Vind ik lastig... Overigens, als we hem niet wakker maken, slaapt hij van 19.30u-6.00u. Als we hem wel wakker maken, slaapt hij 19.30u-23.15u en 23.45u-6.30u. Dus qua slaaptijd maakt het niet uit. Wel qua hoeveelheid drinken.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
@Cactus: Even ons boekje erbij gepakt. A kreeg met 4 maanden 5x 180/6 die soms allemaal leeg gingen en soms niet. Tijden ongeveer: 5:00, 9:00, 13:00, 17:00, 22:00. We zijn toen ook met fruit begonnen maar ze heeft nog tot ruim 6 maanden die 5 flessen gehad. Met 6 maanden gingen we ook brood en groente geven en werd de eerste fles een papfles, toen liet ze zelf de late fles vallen. En sinds een maand had ze ook de eindvandemiddagfles niet meer nodig. Oftewel: lekker aanbieden, ze regelen het zelf.
Ja raar... ik hoor graag het antwoord! Ben sowieso aan het twijfelen of we bij de opvolgmelk naar standaard gaan of HA blijven gebruiken.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:27 schreef twist02 het volgende:
Hmm, toch maar even een mailtje gestuurd naar de AH klantenservice...
Wij bewaren het melkpoeder altijd in zo'n vershoudbus. Van de 'oude' pakken paste er net geen heel pak (=2 zakken) in, maar van die nieuwe pakken past dat makkelijk! De dichtheid is dus ook totaal anders, terwijl er een zelfde maatschepje bij zit.
Maar dan krijg je dus andere hoeveelheden per schepje
Mag ik vragen waarom je HA gebruikt? De kinderarts vertelde ons dat het geen bewezen nut heeft,en zij zou t dan ook niet adviseren ( wij zijn er mee begonnen omdat ik astma heb en man hooikoorts enz. )quote:Op zondag 12 juli 2015 20:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja raar... ik hoor graag het antwoord! Ben sowieso aan het twijfelen of we bij de opvolgmelk naar standaard gaan of HA blijven gebruiken.
Wij gebruiken het omdat ik astma en hooikoorts heb en vroeger veel eczeem had. Het is ook lichter verteerbaar en Sjaak kan dat beter aan dan Standaard voeding.quote:Op zondag 12 juli 2015 23:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je HA gebruikt? De kinderarts vertelde ons dat het geen bewezen nut heeft,en zij zou t dan ook niet adviseren ( wij zijn er mee begonnen omdat ik astma heb en man hooikoorts enz. )
Dennie Morgan lijntjes kunnen ook samenhangen met atopisch eczeem, dan is er geen allergie als basis juist...quote:Op maandag 13 juli 2015 05:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij gebruiken het omdat ik astma en hooikoorts heb en vroeger veel eczeem had. Het is ook lichter verteerbaar en Sjaak kan dat beter aan dan Standaard voeding.
Sjaak heeft ook een allergie maar we weten nog niet welke. Hij heeft wel de Denny Morgan lijntjes. Dus dat is iets om rekening mee te houden.
KMA hebben we aan gedacht (omdat we ook met reflux zitten), maar de KA zegt dat Sjaak daar geen last van heeft. Met de Nexium is Sjaak nu een hartstikke vrolijk kind en het jbpm zorgt voor minder spugen. Dus ik kan wel zeggen dat het onder controle is nuquote:Op maandag 13 juli 2015 07:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dennie Morgan lijntjes kunnen ook samenhangen met atopisch eczeem, dan is er geen allergie als basis juist...
Maar heb je al aan koemelkallergie gedacht? In HA voeding zit namelijk ook gewoon koemelk.
Is eczeem zonder aanwijsbare allergie of trigger.quote:Op maandag 13 juli 2015 07:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
KMA hebben we aan gedacht (omdat we ook met reflux zitten), maar de KA zegt dat Sjaak daar geen last van heeft. Met de Nexium is Sjaak nu een hartstikke vrolijk kind en het jbpm zorgt voor minder spugen. Dus ik kan wel zeggen dat het onder controle is nu![]()
Atopisch eczeem ken ik niet, dat zal ik eens googelen.
Dat heb ik vroeger wel gehad ja, ik heb er net snel wat over gelezen. Ik zie het bij Sjaak nog niet.quote:Op maandag 13 juli 2015 07:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is eczeem zonder aanwijsbare allergie of trigger.
Kan wel opvlammen door een bestaamde of nieuwe allergie, maar ook door hormonen, externe prikkels zoals zweet op de huid of chloor of smeersels.
Ik heb het zelf
Kom hier niet zo vaak, maar zag je post over de AH voeding.quote:Op zondag 12 juli 2015 20:50 schreef twist02 het volgende:
Als het goed is, krijg ik binnen 3 werkdagen antwoord; dan zal ik het ook hier neerzetten
Merk sowieso verschil met Minions ontlasting. Die was vorige week 'opeens' echt helemaal donkergroen (maar dat kan verschillende oorzaken hebben) en vanmiddag -na 24u de 'oude' verpakking- weer gewoon geel.
We doen ongeveer een week met een pak, dus we kijken het deze week maar weer even aan. En daarna hebben we weer zo'n 'nieuwe' verpakking staan, dus ben benieuwd... Maar ja, stel dat ze 'last' lijkt te hebben van die nieuwe voeding, wat dan?![]()
Misschien is het gewoon een kwestie van wennen, dus dan eerst maar weer 2 weken aankijken ofzo. Want als we overstappen naar een ander merk zal ze eerst ook moeten wennen.
Blijf het wel vreemd vinden dat ze dus zomaar de samenstelling aanpassen zonder iets op het pak te vermelden..
Ja, ben ook benieuwd of ik snel antwoord krijg. En vind het ook geen fijn idee dat er dus zomaar dingen aangepast worden in babyvoedingquote:Op maandag 13 juli 2015 17:53 schreef Ophelia85 het volgende:
[..]
Kom hier niet zo vaak, maar zag je post over de AH voeding.
Ik gebruik ook de HA voeding van de AH, en mij viel het ook op de ontlasting ineens groen is ipv geel. Alleen geen idee of ik oude of nieuwe voeding heb, want bij ons hebben ze het ineens uit het assortiment gehaald en verkopen ze alleen nog de standaard voeding van de AH.
Ben benieuwd of jij wél binnen 3 dagen antwoord krijgt, want bij mij duurde het een eeuwigheid. Mijn vraag ging dus over waarom het uit het assortiment is.
Maar blijkbaar is er dus ook nog iets veranderd in de samenstelling.
Ik weet toevallig dat dit bij de HA voeding van het Kruidvat ook het geval is en daar kreeg ik ook als uitleg bij dat de ontlasting er groen van kon worden.
Ik vind het allemaal maar vreemd, dat ze zo rotzooien met die babyvoedingen en dat er steeds van alles veranderd.
Ik moet dus nog op zoek naar een alternatief of een AH filiaal vinden waar ze het wel nog verkopen of het online bestellen.....
Mocht je geen antwoord krijgen, ik kan ook de vraag intern stellen. Werk bij AH.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:23 schreef twist02 het volgende:
Nee nog niet
Heb nog wel gebeld van de week, en refereerde daarbij aan m'n eerdere mail. Ze heeft het meteen even nagekeken in het systeem en mijn mail was al wel doorgestuurd naar de juiste afdeling, dus hij is in behandeling als het goed is.
Ondertussen zaten man en ik er nog over na te denken, en we hadden eigenlijk weinig zin in het scenario waarbij Minion eerst weer een week de 'oude' voeding krijgt en daarna weer de 'nieuwe', aangezien dat 2x opnieuw wennen is. Dus we geven de 2 pakken nu door elkaar; om en om een fles. Hopelijk went ze op die manier alvast aan de 'nieuwe' voeding, zodat het daarna geen probleem meer is
Ah, top!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mocht je geen antwoord krijgen, ik kan ook de vraag intern stellen. Werk bij AH.
Dat ging toch om het uiterlijk van de verpakking en niet om de inhoud?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:59 schreef Ophelia85 het volgende:
Wel vreemd dat ze schrijven dat de samenstelling en voedingswaarden niet veranderd zijn, want je had de verpakkingen toch vergeleken en gezien dat er wel verschil in zat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |