abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2016 @ 06:42:45 #276
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160062452
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 06:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Vraagje.. Ik heb een dr browns brede hals omdat die werd aangeraden bij de overstap van bv naar fles en ook omdat die goed zou werken tegen krampjes.

Nu zit er speen 1 op maar hoe weet ik of deze goed is? Ze drinkt snel vergeleken met de borst maar of dat nou zo'n goede vergelijking is.. Flesje is natuurlijk veel makkelijker voor d'r. Flesje 100ml kloekt ze soms binnen 10 min weg, 150-160 ml doet ze toch wel 20min-30min over.

En hoe warmen jullie de melk op? Ik deed het eerst in een pannetje met warm water en dan zwenken maar dat duurt lang. Toen flessenwarmer aangeschaft maar daar snap ik niks van, dat water onderin kookt en dat raakt het flesje, dat kan toch niet goed zijn? En dan wordt ie toch niet gelijkmatig verwarmd of wel?
Je kunt warm water uit de kraan pakken (duurt bij ons nogal lang voordat ik warm water heb), je kunt het water opwarmen in de magnetron (dat doe ik) of je kunt ook 1/3 gekookt water uit de waterkoker pakken en 2/3 water uit de kraan erbij doen. 15 min-30 min is prima voor een fles.
pi_160062644
Wij hebben deze waterkoker gekocht met 40 graden knop. Ideaal! Zodra je de poeder erbij doet is het de perfecte temperatuur en je hoeft nooit te hannesen met te warme of koude flesjes.

https://m.bol.com/nl/p/ph(...)rt/9000000012862208/

Zolang ze tevreden is na een flesje lijkt het mij prima qua speen. Dr Brown heeft volgens mij ook een prematuur speen als je die wilt proberen.
pi_160110213
Ah ja ik deed idd al gekookt water mengen met koud, maar ik bedoelde dus het opwarmen van gekolfde moedermelk in een flesje. Sorry had ik er niet duidelijk bij staan! Wist ook niet zeker in welk topic ik dat het beste kon vragen..

Handige waterkoker idd Dot!
  maandag 22 februari 2016 @ 06:47:03 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160110720
Kookt het water in de flessenwarmer? Ik had altijd begrepen dat het water niet warmer moet worden dan 40 (of 35?) graden voor moedermelk.

Volgens mij is het ook de bedoeling dat het niet al te snel wordt opgewarmd, omdat het anders al snel te heet wordt en je de beschermende stoffen verliest.

Zelf deed ik het altijd in een bakje heet water. Nu had ik wel het geluk dat mijn dochter de melk niet heel warm hoefde. Als het maar niet koud was, dan was het al goed.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160110742
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 01:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah ja ik deed idd al gekookt water mengen met koud, maar ik bedoelde dus het opwarmen van gekolfde moedermelk in een flesje. Sorry had ik er niet duidelijk bij staan! Wist ook niet zeker in welk topic ik dat het beste kon vragen..

Handige waterkoker idd Dot!
Moedermelk zette ik altijd in een beker heet water uit de kraan :) Flessenwarmer snap ik niet, want die knop bij de onze hadden helemaal geen temperatuurstanden.
pi_160111133
Ik gaf moedermelk op kamertemperatuur of koud, was geen punt hier.

Flesvoeding al snel met handwarm water uit de kraan. Geen gedoe met opwarmen hier.
Kwak
pi_160116520
Gewoon even in een bakje met heet water dus.. hm ga dat eens proberen dan! Het mag idd niet warmer dan 35 graden. Ik merk dat ze het op kamertemperatuur ook drinkt maar goed het komt uit de koelkast (en daarvoor lag het in de vriezer) dus dat is net iets te koud nog. Thnx voor de tips.
  zondag 3 april 2016 @ 11:19:12 #283
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161139512
ik ben sinds ro's verjaardag gestopt met kolven.
nu dronk ze de afgelopen maand wel al kunstvoeding afgewisseld met afgekolfde melk.
echter; het is -vooral snachts- krampjesfeest extravaganza. :'(
zeker nu ze overdag meer kv krijgt dan bv.
ik vind dit lang niet zo rustgevend als hoe ik het me vooraf had voorgesteld.

ligt het aan het merk? is het iets waar we gewoon doorheen moeten?

ro is dus 1. Biedt dat nog alternatieven?
pi_161139535
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 11:19 schreef faptist het volgende:
nu dronk ze de afgelopen maand wel al kunstvoeding afgewisseld met afgekolfde melk.

Met 1 kun je de fv toch stoppen? Vaste voeding met daarin ook 'gewone' melk?
De mijne ging toen heel langzaam van zoutvrije babyvoeding naar af en toe mee-eten met ons.
Professioneel gifmenger.
  zondag 3 april 2016 @ 11:38:48 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161139783
Ja ik zou ook een 'gewone' melk variant proberen. Ligt wellicht minder zwaar op de maag dan kunstvoeding?

En anders via yoghurt ed zorgen voor voldoende zuivel en het melk gebeuren skippen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161139785
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 11:19 schreef faptist het volgende:

In principe mag ze over maar koemelk/sojamelk/geitenmelk.
Hoeveel flessen krijgt ze nu nog.
S. 2014
J. 2016
  zondag 3 april 2016 @ 19:00:29 #287
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161150518
Ze krijgt nog 2 a 3 flessen per dag.
Maar dat zou dus ook warme melk mogen zijn?
Ro eet al gewoon wat wij eten savonds , maar dan babyproof. Sowieso eten wij zoutloos dus het heeft meer te maken met niet al te pittig/ zoet/etc.

Sorry.. Ik heb me hier totaal niet in ingelezen dus heel erg onwetend. :@

[edit]
Ik zie zojuist 2 puntjes kies doorbreken en de 2 andere kiezen zijn duidelijk snel onderweg. Wat een bulten! :o
Dat zou het ook geweest kunnen zijn natuurlijk.
pi_161150950
Wij hadden bij de overgang bv -> deels kv geen problemen bij Nutrilon, maar van 2 andere merken ging L weer vréselijk spugen.. Dus zou (deels?) aan het merk kúnnen liggen. Wij hebben oa getest door 2-3 porties van vrienden te 'lenen', als je die mogelijkheid hebt is dat wel fijn :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161151044
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 19:00 schreef faptist het volgende:
Ze krijgt nog 2 a 3 flessen per dag.
Maar dat zou dus ook warme melk mogen zijn?
Ro eet al gewoon wat wij eten savonds , maar dan babyproof. Sowieso eten wij zoutloos dus het heeft meer te maken met niet al te pittig/ zoet/etc.

Sorry.. Ik heb me hier totaal niet in ingelezen dus heel erg onwetend. :@

[edit]
Ik zie zojuist 2 puntjes kies doorbreken en de 2 andere kiezen zijn duidelijk snel onderweg. Wat een bulten! :o
Dat zou het ook geweest kunnen zijn natuurlijk.
Doorkomende kiezen! Arme ro!
Professioneel gifmenger.
pi_161189086
Een beetje aanhakend bij de vraag van faptist: hoe en wanneer bouw je het gebruik van de fles af?
J is bijna 1, drinkt goed uit de fles en uit een rietjesbeker en kan ook een beetje uit een open beker drinken als je die voorhoudt (slokjes, geen grote hoeveelheden).
pi_161190146
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:21 schreef Hupje het volgende:
Een beetje aanhakend bij de vraag van faptist: hoe en wanneer bouw je het gebruik van de fles af?
J is bijna 1, drinkt goed uit de fles en uit een rietjesbeker en kan ook een beetje uit een open beker drinken als je die voorhoudt (slokjes, geen grote hoeveelheden).
Mijn uk ging langzamerhand over op drie maaltijden per dag. Tussendoor nog fruit of n koekje oid. En de avondfles zijn we een keer vergeten, waarna bleek dat hij s nachts niet wakker werd van de honger. Nouja, prima, dus die kreeg hij vervolgens ook niet meer.

Maar mijn mannetje at wel enthousiast brood en at ook echt een goede hoeveelheid avondeten, dus ik vertrouwde erop dat hij genoeg binnen kreeg.
Professioneel gifmenger.
pi_161191124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:21 schreef Hupje het volgende:
Wij geven sinds een week of twee warme melk in een rietjesbeker bij het ontbijt. In de avond doen we nog een fles opvolgmelk, maar die zijn we nu rustig kleiner aan het maken. Ik denk eerlijk gezegd dat Sjaak deze al moet meer nodig heeft voor de honger, maar het is zo lekker knus. Hij zit op schoot en we kijken Sesamstraat O+
pi_161191613
Kiezen kunnen idd nogal spelbreken qua slaap fap! W is nu bijna 16 maanden en krijgt nog 1 fles, in de middag. Theoretisch kan hij ook uit een beker drinken, maar ik vind dit nog wel gezellig en makkelijk. Daarbij wil ik alleen melk in de fles-ik geef nooit iets anders per fles - en wil ik ook uit schoonmaakluiheid geen melk in de rietjesbeker, alleen water :'). Ook eet hij smorgens een bordje pap, dus al met al krijgt hij ruim 300 ml melk binnen. (+100ml kwark oid) Sinds 11 maanden krijgt hij gewoon volle koemelk en dat gaat prima. Drinkt Ro ook al iets anders dan melk? Misschien is een slokje water in de nacht ook voldoende? Ik weet niet of ze nog echt de voeding nodig heeft of niet.
pi_161193369
Fijn om te horen hoe anderen het doen :). J 'moet' straks aan de opvolg-dieetmelk (wegens kma en advies geen soja te geven). Misschien moet ik eerst maar eens kijken hoe goed dat te drinken is (advies is om het aan te maken met koud water voor de smaak, nu drinkt hij fv warm en bv lauw) en dan zien hoeveel hij er van drinkt en waaruit dat het beste gaat. Hij wordt nog regelmatig wakker 's nachts en krijgt dan de borst, dus de avondfles houden we nog wel even, denk ik.
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:43:56 #295
344469 Amsel
zonder t
pi_161201270
Onze dreumes van 20 maanden krijgt thuis nog 2x een fles warme koemelk. Het is echt onderdeel van het naar-bed-gaan-ritueel: voor het middagslaapje en voor de nacht. Soms 's nachts ook nog een fles trouwens.

Op crèche-dagen krijgt ze overdag geen fles maar drinkt ze bij de lunch melk uit een beker. Ook goed, het hele ritme en ritueel is daar sowieso anders.

Ik vind het wel lekker duidelijk: fles = tijd om te slapen. En zolang ze verder goed drinkt met een rietje, een tuit en uit een gewone beker, vind ik het wel prima zo :)
pi_161204520
Wij zitten inmiddels alleen nog aan een avondfles en soms een meestal een nachtfles voor N., max. zo'n 200-250 cc kv per dag nog. Ze is wel een hongerhals en heeft een echt goed tussendoortje nodig (vandaag had ik nog twee hutspotkoekjes van gisteren over gelukkig) tussen de lunch en het avondeten, maar dan redden we het zo. :) Hopelijk pikt ze straks de overgang naar gewone melk, ik geef liever geen peuter/opvolgmelk. :@
pi_161204824
Twix is 6,5 maand. Wel of niet overstappen op nummer 2 (opvolgmelk)?
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:47:53 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161204905
Selvaria: eet ze yoghurt? Bij ons leek gewone melk niet te lukken maar hij drinkt nu met veel.plezier karnemelk, zonder dixap erdoor of wat dan ook.
Kwak
pi_161205044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
Selvaria: eet ze yoghurt? Bij ons leek gewone melk niet te lukken maar hij drinkt nu met veel.plezier karnemelk, zonder dixap erdoor of wat dan ook.
Yoghurt is hier grote favoriet. Als ze een staart zou hebben zou ze kwispelen als een malle wanneer ik de yoghurt uit de koelkast haal. Hijgen doet ze al. _O-

Karnemelk is wel een goede om in het achterhoofd te houden voor als ze niet wil, thanks. ^O^

Malteser, wij zijn eerst wel overgestapt omdat 'het zo hoort' en ik er eigenlijk niet zo over had nagedacht, maar na steeds meer argumenten tegen opvolgmelk te hebben gelezen (bedacht voor marketing, suiker toegevoegd en nog wat dingen waar ik even niet op kom op dit moment) zijn we na 2 bussen teruggegaan naar nummer 1 en ze doet het nog! *O*
  woensdag 6 april 2016 @ 12:04:41 #300
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161218382
Malteser, het is niet slecht om wel/niet over te stappen. Ik ben toentertijd wel overgestapt, leek me prima omdat T. vanaf dat hij 1 mnd was al fv kreeg. Bij een 'deeltijd' bv baby zou ik sowieso niet overstappen.

Ik vond een vergelijking met ingrediënten altijd wel fijn, er zit idd wb koolhydraten 0,2gram maltose per 100 gram fv en 2,0 gram polysachariden (om makkelijker op te lossen volgens mij) per 100 gram fv bij Nutrilon standaard 2, waar dat bij standaard 1 nog niet het geval was.
Verder zijn vitaminen/mineralen aangepast.

Tsja.. :D Er is voor beide wat te zeggen. Je baby gaat niet stuk als je bij 1 blijft en ook niet als je overstapt naar 2.

Overigens ben ik iig nooit naar 3 oid overgestapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')