Je kunt warm water uit de kraan pakken (duurt bij ons nogal lang voordat ik warm water heb), je kunt het water opwarmen in de magnetron (dat doe ik) of je kunt ook 1/3 gekookt water uit de waterkoker pakken en 2/3 water uit de kraan erbij doen. 15 min-30 min is prima voor een fles.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 06:32 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Vraagje.. Ik heb een dr browns brede hals omdat die werd aangeraden bij de overstap van bv naar fles en ook omdat die goed zou werken tegen krampjes.
Nu zit er speen 1 op maar hoe weet ik of deze goed is? Ze drinkt snel vergeleken met de borst maar of dat nou zo'n goede vergelijking is.. Flesje is natuurlijk veel makkelijker voor d'r. Flesje 100ml kloekt ze soms binnen 10 min weg, 150-160 ml doet ze toch wel 20min-30min over.
En hoe warmen jullie de melk op? Ik deed het eerst in een pannetje met warm water en dan zwenken maar dat duurt lang. Toen flessenwarmer aangeschaft maar daar snap ik niks van, dat water onderin kookt en dat raakt het flesje, dat kan toch niet goed zijn? En dan wordt ie toch niet gelijkmatig verwarmd of wel?
Moedermelk zette ik altijd in een beker heet water uit de kraanquote:Op maandag 22 februari 2016 01:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah ja ik deed idd al gekookt water mengen met koud, maar ik bedoelde dus het opwarmen van gekolfde moedermelk in een flesje. Sorry had ik er niet duidelijk bij staan! Wist ook niet zeker in welk topic ik dat het beste kon vragen..
Handige waterkoker idd Dot!
Met 1 kun je de fv toch stoppen? Vaste voeding met daarin ook 'gewone' melk?quote:Op zondag 3 april 2016 11:19 schreef faptist het volgende:
ik ben sinds ro's verjaardag gestopt met kolven.
nu dronk ze de afgelopen maand wel al kunstvoeding afgewisseld met afgekolfde melk.
echter; het is -vooral snachts- krampjesfeest extravaganza.![]()
zeker nu ze overdag meer kv krijgt dan bv.
ik vind dit lang niet zo rustgevend als hoe ik het me vooraf had voorgesteld.
ligt het aan het merk? is het iets waar we gewoon doorheen moeten?
ro is dus 1. Biedt dat nog alternatieven?
In principe mag ze over maar koemelk/sojamelk/geitenmelk.quote:Op zondag 3 april 2016 11:19 schreef faptist het volgende:
ik ben sinds ro's verjaardag gestopt met kolven.
nu dronk ze de afgelopen maand wel al kunstvoeding afgewisseld met afgekolfde melk.
echter; het is -vooral snachts- krampjesfeest extravaganza.![]()
zeker nu ze overdag meer kv krijgt dan bv.
ik vind dit lang niet zo rustgevend als hoe ik het me vooraf had voorgesteld.
ligt het aan het merk? is het iets waar we gewoon doorheen moeten?
ro is dus 1. Biedt dat nog alternatieven?
Doorkomende kiezen! Arme ro!quote:Op zondag 3 april 2016 19:00 schreef faptist het volgende:
Ze krijgt nog 2 a 3 flessen per dag.
Maar dat zou dus ook warme melk mogen zijn?
Ro eet al gewoon wat wij eten savonds , maar dan babyproof. Sowieso eten wij zoutloos dus het heeft meer te maken met niet al te pittig/ zoet/etc.
Sorry.. Ik heb me hier totaal niet in ingelezen dus heel erg onwetend.
[edit]
Ik zie zojuist 2 puntjes kies doorbreken en de 2 andere kiezen zijn duidelijk snel onderweg. Wat een bulten!![]()
Dat zou het ook geweest kunnen zijn natuurlijk.
Mijn uk ging langzamerhand over op drie maaltijden per dag. Tussendoor nog fruit of n koekje oid. En de avondfles zijn we een keer vergeten, waarna bleek dat hij s nachts niet wakker werd van de honger. Nouja, prima, dus die kreeg hij vervolgens ook niet meer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:21 schreef Hupje het volgende:
Een beetje aanhakend bij de vraag van faptist: hoe en wanneer bouw je het gebruik van de fles af?
J is bijna 1, drinkt goed uit de fles en uit een rietjesbeker en kan ook een beetje uit een open beker drinken als je die voorhoudt (slokjes, geen grote hoeveelheden).
Wij geven sinds een week of twee warme melk in een rietjesbeker bij het ontbijt. In de avond doen we nog een fles opvolgmelk, maar die zijn we nu rustig kleiner aan het maken. Ik denk eerlijk gezegd dat Sjaak deze al moet meer nodig heeft voor de honger, maar het is zo lekker knus. Hij zit op schoot en we kijken Sesamstraatquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:21 schreef Hupje het volgende:
Een beetje aanhakend bij de vraag van faptist: hoe en wanneer bouw je het gebruik van de fles af?
J is bijna 1, drinkt goed uit de fles en uit een rietjesbeker en kan ook een beetje uit een open beker drinken als je die voorhoudt (slokjes, geen grote hoeveelheden).
Yoghurt is hier grote favoriet. Als ze een staart zou hebben zou ze kwispelen als een malle wanneer ik de yoghurt uit de koelkast haal. Hijgen doet ze al.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
Selvaria: eet ze yoghurt? Bij ons leek gewone melk niet te lukken maar hij drinkt nu met veel.plezier karnemelk, zonder dixap erdoor of wat dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |