Zeer herkenbaar, ik ben zelf ook niet de grootste man.
Op dating gebied moet je van sterke huize komen; vaak word je alleen op je profiel basis al afgewezen op je lengte. Gelukkig heb ik nog een beetje mijn "looks" en is communicatie mijn sterke eigenschap. Maar ook wel beangstigend dat zonder dit je gewoon geen schijn van kans maakt.
Je moet er veel meer energie in steken als kleinere man en nederlandse vrouwen zijn daarin tegen over het algemeen super oppervlakkig. Nederlandse vrouwen vallen over het algemeen ook op het stereo type man: groot/lang, tattoos, donker haar, hoog opgeleid, Jan Kooiman type kwa uiterlijk.
Je moet eigenlijk op vele fronten aan hun plaatje voldoen en dit word steeds erger naarmate je ouder word. Naast mijn lengte ben ik ook wel afgewezen omdat ik momenteel vrijwilligerswerk doe en geen vaste baan heb. Met mijn communicatieve vaardigheden verpak ik dit dan als een mooi verhaal, anders is het helemaal missie kansloos.
Het feit is dat je als lange goed uitziende man je op bepaalde punten eerder "mee wegkomt" wat je als kleine man niet hebt. Je moet meer compenseren en het hebben van je karakter. Stel, je hebt geen vlotte babbel dan kan je het definitief schudden bij de vrouwen. Vrouwen worden nog kritischer dan dat ze al zijn en de druk op perfectie ligt nog hoger.
Het feit dat de Nederlandse vrouw geëmancipeerd is helpt hierin ook niet mee.
Een beetje goed uitziende vrouw heeft een overvloed in keus en al helemaal op online dating gebied.
Zelfs een vrouw die er minder uitzie, kids heeft, rokend of wat het dan ook mag zijn, krijgt tig van reacties op een dating site.
Als je als kleine man om de hoek komt kijken en er klopt iets niet in het plaatje ( bijv. geen baan hebben ) kan je het eigenlijk wel volledig schudden. Je moet dit op zoveel fronten compenseren wat bijna niet te doen is en natuurlijk moet je enorm zelfverzekerd zijn, "want oh we als dit niet zo is" te gek voor worden eigenlijk ....
Feit is wel dat je als lange man dus met bepaalde dingen wat eerder mee wegkomt.
Je springt gewoon veel meer boven de menigte uit en vrouwen voelen zich eerder beschermd daarbij. Ik zie het best wel als een handicap en moet zeggen dat het mijn zelfverzekerdheid aardig heeft aangetast.
Het is ook dat je er niks mee kan, het is niet te veranderen.
Accepteren daar komt het dan op en neer maar het blijft een gegeven dat je vaak erop afgewezen word.
Op dat gebied zijn vrouwen meedogenloos en keihard.
En om eerlijk te zijn zit ik ook niet op een vrouw te wachten die met minder genoeg neemt.
Als ik een meid ontmoet en weet dat zij eigenlijk diep van binnen een langere man aantrekkelijker vind hoeft het voor mij niet meer.
[ Bericht 0% gewijzigd door tjah1234 op 21-06-2015 23:06:20 ]