abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:13:57 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_153701434
quote:
DEN HAAG -
Het extra geld dat het kabinet gaat uittrekken voor defensie moet worden gestoken in een intensief oefenprogramma voor militairen en in munitie en reserveonderdelen. Militairen moeten zich zo beter voorbereiden op bijvoorbeeld goedgetrainde Russische militairen.

Foto: anp
Dat schrijft Trouw op basis van de toekomstvisie die minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert aan de Tweede Kamer stuurde.
De plannen zijn een koerswijziging ten opzichte van het verleden, toen vooral legeronderdelen die opbouwmissies verrichtten in bezuinigingsrondes werden gespaard. Zwaar materieel werd juist in de etalage gezet, omdat de infanterie tijdens missies vooral lichtbewapende tegenstanders trof.
Nu het Russische leger de maat der dingen bepaalt, moet de 'geoefendheid van
http://www.telegraaf.nl/b(...)strijdbaarder__.html

Pas nog van Baalen die riep dat Rusland onze vijand was, tanks en zware wapens in Oost-Europa plaatsen en nu moet er dus specifiek tegen de Russen getrained worden.
Ik ben een absolute voorstander van een goed getrained leger, anders kun je net zo goed geen leger hebben. Ik snap echter niet waarom zo duidelijk wordt aangestuurd op een confrontatie met de Russen. Is het noodlot van het Avondland om van iedere 2 generaties er één te laten doodbloeden op de steppe? Is het een truc om meer geld voor defensie te krijgen? Wordt de bedreiging van de Russen als zo ernstig gezien (NB Russisch defensiebudget is 5% van dat van de NAVO)?
Analoog aan de onnoemelijke welvaart die de EU ons (en vooral de Grieken) gebracht heeft, wordt er nu hard gewerkt aan de veiligheid.
The End Times are wild
pi_153701556
Kansloos :')
Zonder wrijving geen glans
pi_153701561
Koop dan ook een nieuw uniform.
Ура для россии
pi_153701590
Zodat ze goed getraind op de fiets richting de Russische tanks kunnen rijden? Want Tanks hebben we niet meer. :')
pi_153701613
Een oorlog met Rusland, zou dat een realistisch scenario zijn? Om welke reden, meer landen bij de EU te krijgen, een economische concurrent? Ik zie het zo direct niet... Hoe willen ze het Nederlandse volk zo ver krijgen om oorlog te voeren tegen een land waar de gemiddelde Nederlander geen dreiging in ziet? Dat lijkt mij een forse opgave.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:21:17 #6
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153701638
Ze kunnen geld uittrekken wat ze willen, op het moment dat de oproep voor dienstplicht op de mat valt ben ik weg.

No way dat ik voor een stelletje psycho's ga knokken. Ken genoeg Russen die dat ook niet willen.

De VS is ook al 18-28 jarigen aan het oproepen las ik eergisteren :N
pi_153701689
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:21 schreef BarryOSeven het volgende:
Ze kunnen geld uittrekken wat ze willen, op het moment dat de oproep voor dienstplicht op de mat valt ben ik weg.

No way dat ik voor een stelletje psycho's ga knokken. Ken genoeg Russen die dat ook niet willen.

dat dus. Niemand zit te wachten op die oorlog, russen niet en westerlingen niet.
Politiek spelletje van onze leiders. Laat ze zelf als eerste naar het front gaan.
pi_153701719
Ik wil helemaal geen oorlog. Zo nutteloos.
pi_153701754
Waarom zetten we al die leiders die oorlog willen (en daar zelf niet heen gaan maar er wel rijk door worden) niet in een ring en laten ze het zelf maar uitvechten?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:26:09 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_153701773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:20 schreef S2Madness het volgende:
Een oorlog met Rusland, zou dat een realistisch scenario zijn? Om welke reden, meer landen bij de EU te krijgen, een economische concurrent? Ik zie het zo direct niet... Hoe willen ze het Nederlandse volk zo ver krijgen om oorlog te voeren tegen een land waar de gemiddelde Nederlander geen dreiging in ziet? Dat lijkt mij een forse opgave.
Ze willen ze zo ver krijgen door dit soort berichten. Dat schrijf ik nu juist.
The End Times are wild
pi_153701782
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:21 schreef BarryOSeven het volgende:

Bron?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:24 schreef bamibij het volgende:
Ik wil helemaal geen oorlog. Zo nutteloos.
Ik wil ook geen dwarslaesie en toch ben ik verzekerd.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:26:35 #12
440653 BarryOSeven
pi_153701788
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:25 schreef Nemephis het volgende:
Waarom zetten we al die leiders die oorlog willen (en daar zelf niet heen gaan maar er wel rijk door worden) niet in een ring en laten ze het zelf maar uitvechten?
Ja of achter een ipad met schaak. Mogen ze tegen elkaar schaken en wie er wint mag de grens verleggen. Gaan wij als burgers wel gewoon normaal met elkaar om zonder grenzen.
pi_153701793
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:25 schreef Nemephis het volgende:
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:28:08 #15
440653 BarryOSeven
pi_153701837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Ik wil ook geen dwarslaesie en toch ben ik verzekerd.
Niet de meest betrouwbare bron, althans mij zegt het niet alles maar heb wat op weten te rakelen:

http://www.zerohedge.com/(...)ged-18-28-have-begun
pi_153701841
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze willen ze zo ver krijgen door dit soort berichten. Dat schrijf ik nu juist.
Laten we eerlijk zijn, de Russen zijn al maandenlang achter elkaar aan het ''oefenen'' aan de grens van Oekraïne en doen ook al maandenlang vergelijkbare oefeningen aan de grens van wat kwetsbaardere Navo landjes.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:30:08 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_153701899
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, de Russen zijn al maandenlang achter elkaar aan het ''oefenen'' aan de grens van Oekraïne en doen ook al maandenlang vergelijkbare oefeningen aan de grens van wat kwetsbaardere Navo landjes.
Het gaat tegen elkaar op hé. Dat is altijd zo. Rusland wil ook weer balistische raketten plaatsen aan de grens, vanwege de tanks die Obama (nobelprijs Vrede) net aan de overkant wil zetten. Beide partijen oefenen steeds vaker dichtbij elkaar. Zo gaan die dingen.
The End Times are wild
pi_153701903
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet de meest betrouwbare bron, althans mij zegt het niet alles maar heb wat op weten te rakelen:

http://www.zerohedge.com/(...)ged-18-28-have-begun
Ook in Nederland zijn er nog steeds mensen die de dienstplicht terug willen hebben, maar dat is heel wat anders dan daadwerkelijk mensen oproepen zoals je eerder beweerde.
pi_153701908
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

ik geloof niet meer wat inze leiders ons vertellen over rusland of waar dan wat over.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:32:43 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153701956
De jaren '80 zijn terug, compleet met Pershing cruise missiles...

quote:
Philip Hammond: US nuclear missiles could return to the UK in response to Russian escalation

The UK could host US medium-range nuclear missiles for the first time since the height of the Cold War in response to increasing Russian aggression, Foreign Secretary Philip Hammond has said.

Speaking on the BBC's Andrew Marr Show, Hammond said the government would tentatively consider hosting US missiles in light of recent developments in Russia and Eastern Europe.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)n-escalation-1504972

quote:
U.S. might deploy missiles in Europe to counter Russia
The Obama administration is weighing a range of aggressive responses to Russia's alleged violation of a Cold War-era nuclear treaty, including deploying land-based missiles in Europe that could pre-emptively destroy the Russian weapons.
http://www.chicagotribune(...)-20150604-story.html
are we infinite or am I alone
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:34:06 #21
440653 BarryOSeven
pi_153701990
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:32 schreef crystal_meth het volgende:
De jaren '80 zijn terug, compleet met Pershing cruise missiles...

[..]

http://www.ibtimes.co.uk/(...)n-escalation-1504972

U.S. might deploy missiles in Europe to counter Russia
http://www.chicagotribune(...)-20150604-story.html
[ afbeelding ]
Waarom moet die zooi in Europa? Krijgen wij straks ook de ellende over ons heen. Die krengen kunnen tegenwoordig toch ver genoeg vliegen. Laat die lui dat gewoon in de VS houden, enge troep.
pi_153701997
Er zijn meer mensen die training hebben gehad. En zelfs met gevechtservaring terugkomen.

Wat er bij Charlie Hebdo is gebeurd was het werk van een paar man, die wisten waar ze mee bezig waren. Stel je voor dat een groep van zo'n 100 man Staphorst gaat zuiveren van de 'ongelovigen', ik denk niet dat de politie daar tegen opgewassen is, daar heb je het leger voor nodig.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:35:17 #23
440653 BarryOSeven
pi_153702024
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ook in Nederland zijn er nog steeds mensen die de dienstplicht terug willen hebben, maar dat is heel wat anders dan daadwerkelijk mensen oproepen zoals je eerder beweerde.
Klopt, maar er gaan dus stemmen op.
pi_153702046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:34 schreef Resistor het volgende:
Er zijn meer mensen die training hebben gehad. En zelfs met gevechtservaring terugkomen.

Wat er bij Charlie Hebdo is gebeurd was het werk van een paar man, die wisten waar ze mee bezig waren. Stel je voor dat een groep van zo'n 100 man Staphorst gaat zuiveren van de 'ongelovigen', ik denk niet dat de politie daar tegen opgewassen is, daar heb je het leger voor nodig.
probeer het volk maar eens achter je tekrijgen. ik denk dat de burgers liever eigen politici afschieten dan dat ze ook dit weer verneuken.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 21:36:42 #25
180174 Diemux
People vs Me
pi_153702059
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:18 schreef Woestijnvos het volgende:
Koop dan ook een nieuw uniform.
En een nieuw logo. In dat soort verbeteringen zijn wij namelijk het beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')