abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153626124
Over Roaccutane:

quote:
Voor wie is deze behandeling bedoeld
Roaccutane (werkzame stof, isotretinoïne) wordt gebruikt bij ernstige vormen van acne (zoals nodulaire acne of acne conglobata of acne met het risico van blijvende littekens) die niet verholpen konden worden door andere behandelingen, waaronder die met orale antibiotica.

Roaccutane wordt al vele jaren en door miljoenen patiënten overal ter wereld gebruikt. Het wordt door artsen beschouwd als één van de meest effectieve methoden die er bestaan bij het behandelen van ernstige vormen van acne. U moet echter weten dat Roaccutane een aantal ernstige bijwerkingen kan hebben en u moet de ernst van uw acne en de mogelijke voordelen en bijwerkingen van Roaccutane samen met uw arts bespreken, voordat u besluit dit middel te gebruiken. Het is belangrijk dat u weet hoe u het moet gebruiken en wat u ervan mag verwachten.

Wat houdt de behandeling in
WERKING
De werkzame stof isotretinoïne, is afgeleid van vitamine A. Vitamine A heeft in hoge doseringen een gunstig effect op ziekten waarbij de verhoorning van de huid gestoord is, maar veroorzaakt ook ernstige bijwerkingen. Isotretinoïne heeft een andere chemische samenstelling en daardoor een betere werking dan het oorspronkelijke vitamine A. Sinds 1984 is Roaccutane in Nederland verkrijgbaar. Roaccutane heeft een uniek viervoudig werkingsmechanisme. Het remt de overvloedige vorming van talg en voorkomt het groter worden van de talgklier. Hierdoor komt er minder talg vrij, zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd. Roaccutane zorgt er verder voor dat de mee-eters loslaten van de huid en vervolgens verdwijnen. Bovendient remt roaccutane de ontstekingsreactie (die gepaard gaat met roodheid) en zorgt het ervoor dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt langzaam maar zeker verdwijnt.

HOE MOET IK ROACCUTANE INNEMEN?
- De dosis Roaccutane die uw arts u heeft voorgeschreven (het aantal capsules dat u neemt) is speciaal -afgestemd op uw behoefte en kan tijdens de behandeling worden veranderd. Breng geen verandering aan in de dosis tenzij uw arts u dat vertelt.
- Roaccutane wordt gewoonlijk één of twee keer per dag ingenomen. Dit moet tijdens een maaltijd gebeuren. Het is echter mogelijk dat uw arts u een ander advies heeft gegeven en u dient het advies van uw arts op te volgen.
- Als u een dosis bent vergeten, neem deze dan zo snel mogelijk alsnog in. Als het alweer bijna tijd is voor uw volgende dosis, sla dan de vergeten dosis over en ga verder met uw normale doseringsschema. Neem nooit een dubbele dosis van Roaccutane om zo de vergeten dosis in te halen.
- U dient uw arts te consulteren zoals voorgeschreven om ervoor te zorgen dat de behandeling veilig verloopt. In enkele gevallen kan Roaccutane bijwerkingen hebben die alleen aan te tonen zijn in een bloedonderzoek en daarom vindt er bij enkele van deze consulten mogelijk een bloedonderzoek plaats. Vrouwelijke patiënten dienen maandelijks een bezoek aan hun arts te brengen waarbij altijd een zwangerschapsonderzoek zal plaatsvinden.

Wat zijn de resultaten van de behandeling
Het resultaat van de behandeling hangt af van een aantal factoren, zoals de aard en de ernst van de acne, de dosering, het al dan niet optreden van bijwerkingen, etc. De individuele gevoeligheid kan van patiënt tot patiënt verschillen. Meestal treedt de eerste verbetering pas in de derde of vierde week op (in de eerste 2-3 weken kan zelfs een tijdelijke verergering van de acne optreden).
Het “maximale” resultaat kan men pas na twee tot drie maanden verwachten. Bij een goede indicatiestelling en adequate begeleiding leidt gebruik van Roaccutane tot een goed tot zeer goed resultaat bij ongeveer 95% van de patiënten. Een groot aantal van deze patiënten (65%) is na 1 kuur zelfs jarenlang klachten vrij.
pi_153626345
Inmiddels een week van de doxycycline af en het is helaas alleen maar erger geworden (op zich ook logisch als je met iets stopt wat niet echt effect had). Gezicht is bijna of misschien nog erger terug als voor ik de kuur begon, alleen de roodheid in gezicht is minder. Nu weer feest rondom neus, wangen en in nek/kin. Heb één hele grote rode bult in mijn nek gekregen. Zeer irritant en zichtbaar. Ook mijn fors opgeknapte rug is binnen één week tijd weer erg achteruit aan het gaan, veel nieuwe ontstekingen, zeer onrustig. Daar baal ik toch wel van, want mijn rug zag er echt zeer rustig uit laatste tijd.

Heb besloten toch maar de dermatoloog te bellen en afspraak gemaakt. Helaas pas over 2 weken, want wachtlijst. Heb er absoluut geen vertrouwen in dat simpelweg niets doen, 'm net zoals andere zomers niet gaat worden dus dan maar in de zomer beginnen. Meer kan ik nu dus ook niet doen, maar het is wel duidelijk dat Roa nu nog de enige optie is. Met alle andere middeltjes en kuren komt het gewoon (harder) terug! :(

[ Bericht 2% gewijzigd door Deezertje op 17-06-2015 23:10:43 ]
pi_153635327
Twee maanden na mijn 30 mg-kuur (Roa) van een goede 8 maanden en ik ben absoluut niet tevreden. Op het einde van de kuur ging het prima, maar na nog geen twee weken kwamen de eerste puistjes terug. Naast mijn oorspronkelijke probleemzone - het voorhoofd - heb ik nu zelfs last op een nieuwe plek: de haarlijn en hoofdhuid. Mijn bovenarmen staan ook weer vol met kleine witte puistjes, hier had ik voor de kuur zelfs niet zoveel last van. Roodheid is ook echt niet meer weggegaan.

Ontzettend teleurgesteld en eigenlijk wel ten einde raad nu... Ik geloof echt ook niet in een tweede kuur op deze manier.

[ Bericht 2% gewijzigd door fbey op 18-06-2015 12:07:31 ]
  zaterdag 20 juni 2015 @ 11:00:58 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153688229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:59 schreef Deezertje het volgende:
Inmiddels een week van de doxycycline af en het is helaas alleen maar erger geworden (op zich ook logisch als je met iets stopt wat niet echt effect had). Gezicht is bijna of misschien nog erger terug als voor ik de kuur begon, alleen de roodheid in gezicht is minder. Nu weer feest rondom neus, wangen en in nek/kin. Heb één hele grote rode bult in mijn nek gekregen. Zeer irritant en zichtbaar. Ook mijn fors opgeknapte rug is binnen één week tijd weer erg achteruit aan het gaan, veel nieuwe ontstekingen, zeer onrustig. Daar baal ik toch wel van, want mijn rug zag er echt zeer rustig uit laatste tijd.

Heb besloten toch maar de dermatoloog te bellen en afspraak gemaakt. Helaas pas over 2 weken, want wachtlijst. Heb er absoluut geen vertrouwen in dat simpelweg niets doen, 'm net zoals andere zomers niet gaat worden dus dan maar in de zomer beginnen. Meer kan ik nu dus ook niet doen, maar het is wel duidelijk dat Roa nu nog de enige optie is. Met alle andere middeltjes en kuren komt het gewoon (harder) terug! :(
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:49 schreef fbey het volgende:
Twee maanden na mijn 30 mg-kuur (Roa) van een goede 8 maanden en ik ben absoluut niet tevreden. Op het einde van de kuur ging het prima, maar na nog geen twee weken kwamen de eerste puistjes terug. Naast mijn oorspronkelijke probleemzone - het voorhoofd - heb ik nu zelfs last op een nieuwe plek: de haarlijn en hoofdhuid. Mijn bovenarmen staan ook weer vol met kleine witte puistjes, hier had ik voor de kuur zelfs niet zoveel last van. Roodheid is ook echt niet meer weggegaan.

Ontzettend teleurgesteld en eigenlijk wel ten einde raad nu... Ik geloof echt ook niet in een tweede kuur op deze manier.
Balen zeg dat jullie beiden (danwel met andere middelen) nog niet daar zijn waar jullie willen zijn.

fbey, ben je al opnieuw langs de dermatoloog geweest? Ben benieuwd wat die er van zegt.

Hier gaat het vooralsnog goed. Morgen is het 3 weken geleden dat ik de laatste pillen heb geslikt en mijn huid lijkt rustig te blijven. Droogheid van mijn lippen is al compleet weg overigens, mijn huid zelf is ook al minder extreem droog maar zeker niet vet.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_153691985
Nope, nog niet bij de dermaloog langsgeweest maar denk ook niet dat deze meer kan doen dan me gewoon een tweede kuur voorschrijven. Roaccutane is toch het "ultieme redmiddel", niet?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 15:08:05 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153693114
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:19 schreef fbey het volgende:
Nope, nog niet bij de dermaloog langsgeweest maar denk ook niet dat deze meer kan doen dan me gewoon een tweede kuur voorschrijven. Roaccutane is toch het "ultieme redmiddel", niet?
Ja klopt maar die kan wellicht ook iets zeggen over het nut daarvan. Ik weet dat er gevallen zijn waarbj de 2e keer we afdoende was.
pi_153693461
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:00 schreef Debsterr het volgende:

[..]

[..]

Balen zeg dat jullie beiden (danwel met andere middelen) nog niet daar zijn waar jullie willen zijn.

fbey, ben je al opnieuw langs de dermatoloog geweest? Ben benieuwd wat die er van zegt.

Hier gaat het vooralsnog goed. Morgen is het 3 weken geleden dat ik de laatste pillen heb geslikt en mijn huid lijkt rustig te blijven. Droogheid van mijn lippen is al compleet weg overigens, mijn huid zelf is ook al minder extreem droog maar zeker niet vet.
Fijn dat het bij jou wel wegblijft :) Ja, balen. Had vooraf wel de horrorverhalen over Doxy gelezen dat het terug zou komen als je stopt, maar zo snel (binnen eeen week) en zo heftig had ik niet verwacht. Nog erger nu dan ik gestart was. Nog een week volhouden en dan hopelijk gelijk aan de Roa :) Hoe sneller, hoe beter. Al die witte koppen nu zien er gewoon smerig uit en kom er bewust niet aan want wordt alleen maar erger van.

Weet iig dat je pas na het einde van een kuur kan zeggen of iets blijvend effect heeft of niet. Zijn dus ook mensen waar zelfs Roa niet bij helpt helaas en die positieve tussentijdse resultaten kunnen je dan flink teleurstellen als het een paar weken later weer terug is...

fbey, weet niet hoe erg het is (foto?) maar anders misschien laseren?
pi_153738347
Hoi!
Ben nu 2 maanden bezig en me gezicht heeft er nog nooit zo slecht uitgezien😔. Ik denk dat ik in die " initial breakout" fase zit en ik hoop dat hetsnel weer beter wordt.
pi_153739038
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 08:41 schreef hallooxx het volgende:
Hoi!
Ben nu 2 maanden bezig en me gezicht heeft er nog nooit zo slecht uitgezien😔. Ik denk dat ik in die " initial breakout" fase zit en ik hoop dat hetsnel weer beter wordt.
Dat hoop ik ook voor je! Bij de meeste middelen is het inderdaad dat het eerst (veel) slechter wordt voordat je verbetering ziet. Heb je een vervolgafspraak staan bij de dermatoloog? Die kan beoordelen of het inderdaad zo lang duurt of dat je eigenlijk al resultaat had moeten zien.

Hier overigens gebeld of er niet een afspraak was uitgevallen deze week, maar helaas. Dus nu nog een week wachten tot ik zelf langs mag komen... Ja, het is maar een week... maar ben er nou echt wel klaar mee en wil gewoon zsm aan de Roa :)
pi_153754969
Ja over een maandje weer een afspraak bij de dermatoloog. Jammer dat je nog een week moet wachten had ik ook toen ik wilde beginnen moest drie weken wachten voor ik een afspraak bij de derma had
pi_153800390
Hoi iedereen,

Na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben tegen de acne op m'n rug/schouders/borst ben ik nu ruim een maand geleden begonnen aan een Roa-kuur, 40mg per dag. Ik zie gelukkig al wat resultaat, erg blij mee. Ben alleen wat minder blij met de bijwerkingen. M'n lippen zijn extreem droog en ik heb constant vervelende velletjes, maar op zich valt daar met behulp van wat lippenbalsem mee te leven. Ik heb nu sinds 1,5 week ook ontzettend veel last van m'n ogen. Ze zijn pijnlijk en rood (ziet er niet uit, plus ik kan eigenlijk ook geen oogmake-up meer op waardoor ik er nog meer als een zombie uit zie...) en soms zie ik wazige vlekken, erg vervelend. Ik heb wel oogdruppels en oogspray van het Kruidvat, maar dat helpt niet veel. Misschien heb ik gewoon beter spul nodig. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:26:21 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153804107
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:05 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Hoi iedereen,

Na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben tegen de acne op m'n rug/schouders/borst ben ik nu ruim een maand geleden begonnen aan een Roa-kuur, 40mg per dag. Ik zie gelukkig al wat resultaat, erg blij mee. Ben alleen wat minder blij met de bijwerkingen. M'n lippen zijn extreem droog en ik heb constant vervelende velletjes, maar op zich valt daar met behulp van wat lippenbalsem mee te leven. Ik heb nu sinds 1,5 week ook ontzettend veel last van m'n ogen. Ze zijn pijnlijk en rood (ziet er niet uit, plus ik kan eigenlijk ook geen oogmake-up meer op waardoor ik er nog meer als een zombie uit zie...) en soms zie ik wazige vlekken, erg vervelend. Ik heb wel oogdruppels en oogspray van het Kruidvat, maar dat helpt niet veel. Misschien heb ik gewoon beter spul nodig. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Oogklachten heb ik gelukkig geen last van gehad, maar is wel een bekende bijwerking volgens mij. Misschien verstandig terug te schroeven naar 30 mg en kijken of de bijwerkingen dan minder heftig zijn?
pi_153827186
Bestaan er speciale zonnecrèmes voor tijdens (of na) een roaccutane kuur ? Of kan er mij iemand een zonnecrème aanraden ?

Bedankt!
pi_153842331
Ik ben nu een maand bezig aan een Roa-kuur, zit nog maar op 20mg, ga vanaf vrijdag 30mg slikken.

Ik ben 40 en heb zo'n 15 jaar terug 5 maanden een Roa-kuur gehad die wel hielp maar ik heb enorme pigmentvlekken gekregen van de Diane-pil die ik tegelijk gebruikte (nog steeds trouwens) icm de dunne huid die Roa veroorzaakt. Drama, is ook nooit meer weggegaan. De acne is teruggekomen binnen een jaar.

Ik heb pas laat acne 'gekregen' (bedankt!), rond mn 18e ofzo en nooit extreem, en altijd alleen op mn gezicht (kin, rond de neus, bij wenkbrauwen soms, T-zone dus). In de loop der jaren is het eigenlijk nooit geheel weg geweest, alleen rustiger of onrustiger. Ik heb naast wat verwaarloosbare mee-eters altijd van die diepliggende pijnlijke ontstekingen, van die enorme rode pulserende bulten :P

Het is bij mij echt volledig hormonaal, nog nooit heeft iets anders effect gehad op de acne qua voeding/gezichtsverzorging/sport/gezondheid/meer of minder stress etc.

Ook het hele rijtje aan andere behandelingen gehad, vaak meerdere keren in zoveel jaar.
Maar ja, als je 40 bent dan ben je er echt wel klaar mee na ruim 20 jaar, dus verwijzing maar weer gevraagd voor de derma. Enfin, niet heel handig in de zomer maar ja, geen zin om te wachten, ik 'moet' namelijk binnenkort weer gaan daten na relatiebreuk. Ik heb geen kinderen.

Bijwerkingen heb ik nauwelijks, heb vanaf 1e week redelijke breakout (zo'n 15 heerlijke ontstekingen op kin en bij mn neus die binnen 4 uur ontwikkeld waren ik zweer t je zo snel) gehad, hopelijk geen nieuwe na verhoging met 10mg. Heb de droge lippen maar verder is dat goed te doen. Huid maar klein tikje droger.

Ik heb ook wel drogere ogen wat wel een beetje irri is maar zo erg als 'sinaasappelsapje' (haha) heb ik het gelukkig niet. Ik zou het toch ff bij de derma-poli vragen, of ze daar iets beters voor hebben. Let je ook op dat het alleen geirriteerd is en niet ontstoken?

Qua zonnebrandcreme:
Als je onderzoek doet dan blijkt er nauwelijks verschil te zitten tussen de beschermingsgraad van zeg SPF 30 en 50, maar een paar procent meer. De vraag is dus of 50 echt nodig is om niet te verbranden tijdens een Roa-kuur bij normaal buiten zijn. Maar de 50 is wel gelijk veel vetter of dikker dan veel 30-cremes, incl de fijne witte waas die nog meer opvalt op een droge Roa-huid :'(
Als je echt gaat zonnen/in felle zon zit/sport een paar uur zou ik wel voor de hoogste gaan (en opnieuw smeren elke 2 uur!).
Ik gebruik meestal een tube van Vichy, Avene of La Roche-Posay. Ze kosten meestal tussen de 14 en 20 euro maar ik gebruik dat alleen voor mn gezicht. Lichaam alleen als ik ga zonnen/terras en dan meestal een 15 of 20 melk van bv Kuidvat huismerk (heel goed getest!). l'Oreal heeft ook goede zonnebrandspullen.

Gezichtsverzorging:
Gezichtscreme gebruik ik van Hema en Roche-Posay, zowel vette creme als vochtinbrengend. Want een Roa-huid is niet alleen droog door een vetgebrek maar ook door vochtgebrek. Ik gebruik door mn vette creme 's avonds ook altijd een druppel olie (bv arganolie of castorolie/amandelolie/druivenpitolie, allemaal bij De Tuinen bv te koop. Kokosolie kan ook.).
's Morgens doe ik de vochtinbrengende creme met een minuscuul beetje olie (minimaal kwartier na de zonnebrandcreme). Reinigen verder alleen water of met wat amandelcreme van Weleda.

Lippen: Purol-stick (wit met blauwe letters) en mini-blikje Vaseline (blauw-wit).

Succes allemaal :s)
pi_153843219
Hoe groot is de kans dat de dermatoloog Roa in de zomer voorschrijft? Ik heb dus volgende week eindelijk een afspraak maar bijna overal lees ik dat Roa in de zomer niet mag worden voorgeschreven... En het vooruitzicht om pas na de zomer te beginnen trekt me ook niet, want ik loop al jaren er rond mee en breng de zomer toch grotendeels binnen door voor mijn studie...
pi_153844452
Mijn derma noemde het niet eens, schreef gewoon meteen voor.
Mijn 1e kuur in 2001 heb ik ook in lente en zomer geslikt.

Verder gewoon zelf je verstand gebruiken, ik weet bv dat ik deze zomer niet op zonvakantie naar Spanje ga in juli zoals voorheen, en een NL zomer is beter te doen dan een Spaanse.

Verder zorg ik gewoon dat ik niet uitgebreid ga zonnen maar een uur of 2 op een terras heel af en toe doe ik met smeren gewoon hoor. Door mn pigmentvlekken keek ik al uit met zonnen want daar worden ze donkerder van.

Ik doe ook niet anders (minderen) met alcohol, heb er totaal geen last van met roa. Maar ja, ik ben dan ook de uitgaanstijd met binge-drinken in de kroeg wel voorbij natuurlijk ;)
pi_153849543
Ah oké. Sinds ik van de doxy af ben is het echt erger. Gisteren toch ff de stad ingegaan maar de laatste dagen kom ik de deur bijna niet meer uit.. Minimaal 10 van die witte koppen en uitdrukken heeft geen zin. Heb alleen maar mezelf ermee maar het is zo verdomde slecht voor mijn zelfvertrouwen. Gisteravond leek het iets rustiger geworden maar net wakker en het is nog erger helaas, lekker voor het weekend. Voel ook de hele dag mijn gezicht trekken en die puistjes bewegen zeg maar. Ik heb toch wel respect voor Debster hoor!
pi_153868309
Kleine update gezicht is bijna helemaal opgeklaart rug en schouders nog steeds heel erg maar ook daar zie ik nu een beetje verschil. Heb nu alleen veel van die vlekken waar puistjes zaten weet iemand of die ook nog weg gaan?
pi_153875558
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:50 schreef hallooxx het volgende:
Kleine update gezicht is bijna helemaal opgeklaart rug en schouders nog steeds heel erg maar ook daar zie ik nu een beetje verschil. Heb nu alleen veel van die vlekken waar puistjes zaten weet iemand of die ook nog weg gaan?
Hoelang slik je? Oh, 2 maanden zei je al. Nvm.

Ik zit nu op 2,5 maand en heb heel af en toe nog een puistje alleen nog wel van die rode vlekjes, dat neemt wel wat tijd in beslag.
pi_153875569
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:46 schreef Deezertje het volgende:
Hoe groot is de kans dat de dermatoloog Roa in de zomer voorschrijft? Ik heb dus volgende week eindelijk een afspraak maar bijna overal lees ik dat Roa in de zomer niet mag worden voorgeschreven... En het vooruitzicht om pas na de zomer te beginnen trekt me ook niet, want ik loop al jaren er rond mee en breng de zomer toch grotendeels binnen door voor mijn studie...
Ik zou het niet weten, enige wat ie mij vertelde is dat je aan het begin van de middag zo veel mogelijk de zon moet vermijden. Als je dat doet lijkt het me toch dat ze je het gewoon moeten voorschrijven?

Anyways, ik zou het idd je derma vragen

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 09:33 schreef Deezertje het volgende:
Ah oké. Sinds ik van de doxy af ben is het echt erger. Gisteren toch ff de stad ingegaan maar de laatste dagen kom ik de deur bijna niet meer uit.. Minimaal 10 van die witte koppen en uitdrukken heeft geen zin. Heb alleen maar mezelf ermee maar het is zo verdomde slecht voor mijn zelfvertrouwen. Gisteravond leek het iets rustiger geworden maar net wakker en het is nog erger helaas, lekker voor het weekend. Voel ook de hele dag mijn gezicht trekken en die puistjes bewegen zeg maar. Ik heb toch wel respect voor Debster hoor!
De deur niet uit vanwege acne? Beetje overdreven imo, als je om je heen kijkt loopt de helft zo rond
pi_153881860
Tip: Had vanaf de eerste week aan roaccutane ontzettend veel last van mij droge, kapotte lippen heb sinds een week aquaphor van eucerin en het werkt perfect
pi_153891680
Kom er net achter dat een afspraak bij de dermatoloog 77 euro kost voor amper 10 minuutjes gesprek... Helaas nog eigen risico over dus nu ga ik zeker niet weg voordat ie Roa heeft voorgeschreven! :o Het is dat de huisarts het niet mag voorschrijven... Tegenwoordig ook de mogelijkheid om digitaal foto's door te sturen zodat ie je voortgang kan beoordelen... voor slechts 53 euro :') Volgens mij had ik een andere studierichting moeten kiezen... :P
pi_153892262
Ja inderdaad dat is lekker snel verdiend! Mijn eigen risico gaat ook volledig op hoor met die kuur. Maar hoef komende maand in elk geval geen controle bij derma, kan herhaalrecept aanvragen bij poli als bloedtest ok is en zwangerschapstest negatief.

Dan te bedenken dat er 15 jaar geleden alleen streng werd gemeld dat je vooral niet in verwachting moet raken (geen zwangerschapstest, geen contract ondertekenen zoals nu), er werd 1x bloed geprikt aan begin, je had dus alleen je 1e afspraak bij de dermatoloog en dat was het dan, niks geen maandelijkse testen en controles.

En toen had ik nog ziekenfonds, niks eigen risico. Kostte me helemaal niks. Tis wel 'ietsje' duurder geworden nu, zucht. Jammer dat financien nu een factor zijn.

"Ga ik op vakantie of neem ik een Roaccutane-kuur?" ;(
pi_153892342
Ach, ik kan het geld wel missen. Wist alleen niet dat het zo duur was, en dan nog uiteraard de medicijnen (25 euro per doosje?) en de bloedonderzoeken wss... Het is of nu eens actie ondernemen of nog jaren wachten tot het vanzelf overgaat... -O- Ga deze zomer niet op vakantie, dus compenseert een beetje :'( Reken maar op 500 euro totaal. Al die testen zijn zogenaamd voor je veiligheid, maar ze zijn ook als de dood aangeklaagd te worden (vooral in het buitenland) als ze één ding niet gezegd of onderzocht hebben...
pi_153896547
Ik ben daar gewoon verzekerd voor :P
pi_153897542
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2015 03:05 schreef Rickertman96 het volgende:
Ik ben daar gewoon verzekerd voor :P
Het valt niet in de basisverzekering. Je moet dus aanvullend verzekerd zijn of al door je eigen risico heen zijn.
pi_153905108
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het valt niet in de basisverzekering. Je moet dus aanvullend verzekerd zijn of al door je eigen risico heen zijn.
Ben ik.
pi_153924413
Afwachten op de bloedprik resultaten. Als alles goed is mag ik zsm aan de Roa! :) duur (lengte) van de kuur viel me nog een beetje tegen, maar misschien is minder nodig straks..

[ Bericht 1% gewijzigd door Deezertje op 29-06-2015 15:15:28 ]
pi_153934147
Hoeveel mg Deezertje?

Mijn eerste mondhoek is er bij de lunch aan gegaan auw :')
  maandag 29 juni 2015 @ 20:19:08 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153934651
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:33 schreef Deezertje het volgende:
Afwachten op de bloedprik resultaten. Als alles goed is mag ik zsm aan de Roa! :) duur (lengte) van de kuur viel me nog een beetje tegen, maar misschien is minder nodig straks..
Je moet altijd de dosis halen wil het zin hebben. Enige wat kan gebeuren is dat je weinig last van bijwerkingen hebt en een hogere dosis aan kunt, dus er sneller klaar mee bent.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:19:21 #31
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153934660
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:00 schreef bumbler40 het volgende:
Hoeveel mg Deezertje?

Aaah kut gevoel is dat he?! Goed vet houden!
pi_153934752
quote:
17s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:19 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Aaah kut gevoel is dat he?! Goed vet houden!
mg weet ik nog niet, maar waarschijnlijk beginnen op 20mg (weeg 66kg).
Kuur zou 8 maanden tot 1,5 jaar duren, maar even afwachten hoe het gaat :)
Had zelf gedacht eind van het jaar klaar te zijn haha :') Over een week begin ik, dus nog ff volhouden. Helaas weer erger geworden, dus iig goede stap genomen om het proces in werking te zetten!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:23:46 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153934793
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

mg weet ik nog niet, maar waarschijnlijk beginnen op 20mg (weeg 66kg).
Kuur zou 8 maanden tot 1,5 jaar duren, maar even afwachten hoe het gaat :)
Had zelf gedacht eind van het jaar klaar te zijn haha :') Over een week begin ik, dus nog ff volhouden. Helaas weer erger geworden, dus iig goede stap genomen om het proces in werking te zetten!
Als je begint op 20 mg is het vrij aannemelijk dat je nog wel wat hoger gaat hoor :). En tsjaa, het is idd wel een hele tijd maar aan de andere kant (als het meezit) ben je na de eerste 3 maanden al zo blij dat je het alleen al daarom makkelijk volhoud.
pi_153935308
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:00 schreef bumbler40 het volgende:
Hoeveel mg Deezertje?

Dit had ik ook 1x, bij de McDonalds :') Was aan begint van m'n kuur, nu echt nooit meer last van tijdens het eten
Sowieso heb ik van de bijwerkingen de laatste weken echt nergens last meer van, ik zit nu op 2,5 maanden
  maandag 29 juni 2015 @ 21:04:09 #35
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153935869
quote:
6s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:43 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Dit had ik ook 1x, bij de McDonalds :') Was aan begint van m'n kuur, nu echt nooit meer last van tijdens het eten
Sowieso heb ik van de bijwerkingen de laatste weken echt nergens last meer van, ik zit nu op 2,5 maanden
Frietjes van de Mac waren echt TE zout voor mij tijdens de kuur.
pi_153936333
quote:
17s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:04 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Frietjes van de Mac waren echt TE zout voor mij tijdens de kuur.
Ik nam een grote hap van m'n McChicken en toen... je weet wel :(
pi_153937810
Bij mij was het een boterham waar oa verse tomaat en zout op zat, ja heeeeerlijk. Ik riep 'Ah kut daar gaat mn mondhoek', en mn collega's keken even vreemd op en besloten toen het maar te negeren verder hahaha :P

De binnenkant van mn neus is ook aardig stuk, maar dat is hooguit wat irritant.

Ik zit net op 30mg, weeg 75kg. Hoopte ook sneller omhoog te gaan om niet zo lang bezig te zijn. Maar als de werking toeneemt en de bijwerkingen hanteerbaar blijven zou het zo erg niet zijn om langer dan 6 tot 8 maanden bezig te zijn. Op zich. Behalve dat ik een perfect babyhuidje wil. Nu. en geen droge huid. Dank u :P
pi_153939223
quote:
17s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Als je begint op 20 mg is het vrij aannemelijk dat je nog wel wat hoger gaat hoor :). En tsjaa, het is idd wel een hele tijd maar aan de andere kant (als het meezit) ben je na de eerste 3 maanden al zo blij dat je het alleen al daarom makkelijk volhoud.
Ja, dat doel is ook slim om voor ogen te houden. :) Moet inderdaad ook zorgen dat mijn lippen vochtig blijven. Hoef voorlopig nog geen cremés en e.d. te smeren omdat mijn huid vrij vet is...
pi_153941702
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 23:17 schreef Deezertje het volgende:
Ach, ik kan het geld wel missen. Wist alleen niet dat het zo duur was, en dan nog uiteraard de medicijnen (25 euro per doosje?) en de bloedonderzoeken wss... Het is of nu eens actie ondernemen of nog jaren wachten tot het vanzelf overgaat... -O- Ga deze zomer niet op vakantie, dus compenseert een beetje :'( Reken maar op 500 euro totaal. Al die testen zijn zogenaamd voor je veiligheid, maar ze zijn ook als de dood aangeklaagd te worden (vooral in het buitenland) als ze één ding niet gezegd of onderzocht hebben...
In een ander topic zeg je dat je het financieel goed voor elkaar hebt en hier loop je te zeiken over <1k?

Wat denk je nou, dat ze die testen doen om jou te pesten? En al die testen?! BloedOnderzoek testte max 3 dingen ofzo bij mij.

Als de dermatoloog zegt van: ja in de zomer wil ik geen roa voorschrijven want zon dit dat, dan zeg je gewoon dat je de hele dag op kantoor zit en niet eens tijd hebt om in de zon te gaan zitten.

En als je nou zorgt dat je die pillen dit jaar allemaal krijgt ben je max je eigen risico kwijt.

Ik heb trouwens 60mg pd genomen na 3 weken, ging prima! (70kg).
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:18:14 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153946689
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:48 schreef Maryn. het volgende:

[..]

In een ander topic zeg je dat je het financieel goed voor elkaar hebt en hier loop je te zeiken over <1k?

Wat denk je nou, dat ze die testen doen om jou te pesten? En al die testen?! BloedOnderzoek testte max 3 dingen ofzo bij mij.

Als de dermatoloog zegt van: ja in de zomer wil ik geen roa voorschrijven want zon dit dat, dan zeg je gewoon dat je de hele dag op kantoor zit en niet eens tijd hebt om in de zon te gaan zitten.

En als je nou zorgt dat je die pillen dit jaar allemaal krijgt ben je max je eigen risico kwijt.

Je krijgt de medicijnen maar per 4 weken, dus dat verhaal gaat niet per se op. De 1 kan nu eenmaal beter tegen de bijwerkingen dan de ander, 60 mg per dag had ik echt niet volgehouden.
pi_153960722
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:48 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Dat ik heb financieel goed heb klopt, maar dan mag ik het toch nog wel redelijk prijzig vinden? Uiteraard straks niet meer als ik er gewoon iedere dag plezier van heb. Stel ik leef nog 60 jaar... op jaarbasis een tientje aan kosten gehad ofzo dan? :') Gaat nergens over natuurlijk haha. Maar goed, mijn eigen risico gaat er wel lekker doorheen nu, dus idd hopen dat ik al ver ben eind 2015. Goede stap geweest om te gaan en het traject te starten. Jaren wachten tot het vanzelf weggaat en daarmee dan 1000 euro besparen is natuurlijk gekkenwerk... Bovendien, alles wordt gewoon vergoed hoor. Je moet alleen door je eigen risico zijn en dat moet iedereen. Ik heb alleen nooit wat, dus daarom kost het nu ff wat meer ;)

Hoe overleven jullie de hitte? Ik mag deze week nog ff genieten... straks moet ik de zon zo goed als mogelijk mijden... (eerste weken sowieso altijd erger). Ik merk wel dat mijn gezicht kurkdroog aan het worden is, dus hele dag door schilfertjes, en dat is al zonder de Roa. Dus lekker vochtig houden! :)
pi_153960973
Ik leef deze dagen als een soort holbewoner hahaha, alleen 's avonds btje in de zon. Maar ja, ik zit ook 40 uur pw op kantoor dus ach dan is mooi weer al helemaal minder leuk (en we hebben geen airco). Maar sowieso fijn dat t zomer is he!
pi_153970648
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:29 schreef bumbler40 het volgende:
Ik leef deze dagen als een soort holbewoner hahaha, alleen 's avonds btje in de zon. Maar ja, ik zit ook 40 uur pw op kantoor dus ach dan is mooi weer al helemaal minder leuk (en we hebben geen airco). Maar sowieso fijn dat t zomer is he!
Binnenkort op vakantie waar het toch vaak rond de 40 graden wordt en zit dan midden in mn kuur, wordt leuk haha :P
pi_153971777
Zoo ik ben inmiddels een week van de roa af, en krijg alweer problemen met moeite om in slaap te komen.

Langzamerhand krijg ik me energie nu alweer terug wat een verschil zeg!
pi_153972922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:13 schreef bd-casemod het volgende:
Zoo ik ben inmiddels een week van de roa af, en krijg alweer problemen met moeite om in slaap te komen.

Blij met t resultaat? :)
pi_153973718
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Blij met t resultaat? :)
Zeer tevreden, ben van zeer ernstige acne naar 0,0 gegaan. rug / schouders en gezicht schoon.

Heeft me wel 9 maanden zwoegen van de bijwerkingen gekost, maar uiteindelijk is het allemaal waard
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:43:56 #47
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153974473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:12 schreef bd-casemod het volgende:

[..]

Zeer tevreden, ben van zeer ernstige acne naar 0,0 gegaan. rug / schouders en gezicht schoon.

Heeft me wel 9 maanden zwoegen van de bijwerkingen gekost, maar uiteindelijk is het allemaal waard
Fijn om te horen! Hoop dat de resultaten zo goed blijven en dat je snel van alle bijwerkingen af bent :).
pi_153995760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:13 schreef bd-casemod het volgende:

Ik merk eerlijk gezegd geen verschil van de vermoeidheid voor en tijdens mn kuur.
pi_153997450
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 02:56 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik merk eerlijk gezegd geen verschil van de vermoeidheid voor en tijdens mn kuur.
mag je van geluk spreken, vermoeidheid sloop er een beetje in.Op het einde was het echt erg en sliep ik meestal 's avonds al om 9 uur om de volgende dag beetje productief te zijn.

Sporten heb ik dus ook op moeten geven deze periode en ga ik volgende week weer oppakken
pi_153998187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:46 schreef bd-casemod het volgende:

[..]

mag je van geluk spreken, vermoeidheid sloop er een beetje in.Op het einde was het echt erg en sliep ik meestal 's avonds al om 9 uur om de volgende dag beetje productief te zijn.

Sporten heb ik dus ook op moeten geven deze periode en ga ik volgende week weer oppakken
Ik sport zelf nu 3x in de week maar weet dat dat straks misschien 1x per week of helemaal niet wordt. Daarom begin ik ook nu, want in de zomer is het toch warm en minder zin om te sporten. Eerste weken moet je lichaam ff wennen en naast droge huid ook last van spieren las ik.
pi_154012380
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:46 schreef bd-casemod het volgende:

[..]

Hmm zit nu op 2,5 maand, misschien komt het nog wel ja
pi_154035674
Maandag starten met 20mg :)
pi_154040101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:24 schreef Deezertje het volgende:
Maandag starten met 20mg :)
Toch voorgeschreven gekregen in de zomer? Succes iig, begin kan wat zwaar worden :P
pi_154040262
Vorig jaar rond deze tijd zo blij met het lekkere weer en elke dag zwemmen en nu.. Durf ik niet eens me shirt uit te trekken hoop echt dat die roa is gaat werken
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:37:21 #55
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154041673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:48 schreef hallooxx het volgende:
Vorig jaar rond deze tijd zo blij met het lekkere weer en elke dag zwemmen en nu.. Durf ik niet eens me shirt uit te trekken hoop echt dat die roa is gaat werken
*eens

Nu iets van 2,5 maand, toch? Hopelijk kom je snel in de volgende fase!
pi_154063997
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:43 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Toch voorgeschreven gekregen in de zomer? Succes iig, begin kan wat zwaar worden :P
Jup! En ik hoop zo dat mijn lippen gaan barsten :') Heb nu al weken wel en dan weer niet puistjes precies op mijn bovenlip en rond mijn mond. Smerig en ook nog eens pijnlijk. Dus als mijn lip barst en ze daar wegblijven is mijn kuur al geslaagd, lol. Derma had daar ook geen antwoord op behalve dat het inderdaad een veel voorkomende plek is en als het steeds terugkeert het goed is dat ik aan de Roa begin, no shit sherlock :')
pi_154070345
Succes ermee Deezertje! Hoop dat het gaat helpen.

Ik zit nu in week 6 of 7 en heb na de verhoging naar 30 mg geen echte uitbraak gehad, paar kleine onstekingen. Heb nu geen enkele actieve ontsteking! maar dat kan natuurlijk zo weer veranderen hehehe.

Verder geen speciale bijwerkingen behalve de droge lippen en iets drogere huid.
pi_154118899
Net mijn eerste Roaccutane genomen,, of nou ja de merkloze :') Apotheek had de 'echte' niet op voorraad en mochten wettelijk alleen nieuwe bestellen als alle voorraad op is. Volgens de derma is het verschil 0,0 en betaal je 5 euro extra voor het naampje? Kan goed zijn dat ik de volgende keer wel de echte Roa krijg, als die weer op voorraad is. Heb er keurig 1 genomen, las niks over de eerste dag twee tabletten nemen zoals bij andere dingen wel vaak is?
pi_154120349
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:29 schreef Deezertje het volgende:
Net mijn eerste Roaccutane genomen,, of nou ja de merkloze :') Apotheek had de 'echte' niet op voorraad en mochten wettelijk alleen nieuwe bestellen als alle voorraad op is. Volgens de derma is het verschil 0,0 en betaal je 5 euro extra voor het naampje? Kan goed zijn dat ik de volgende keer wel de echte Roa krijg, als die weer op voorraad is. Heb er keurig 1 genomen, las niks over de eerste dag twee tabletten nemen zoals bij andere dingen wel vaak is?
Omdat je met 20 mg begint :P Ik begon gelijk met 40 mg en dus 2 p/d
  maandag 6 juli 2015 @ 19:33:27 #60
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154122110
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:28 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Omdat je met 20 mg begint :P Ik begon gelijk met 40 mg en dus 2 p/d
Niet per se waar, er bestaan ook pillen van 10 mg. Ik begon met 3 pillen/30 mg ;).

Deezertje, succes!
pi_154125235
Nooit van gehoord dat je de eerste dag 2 stuks ergens van moet nemen, hangt toch altijd af van medicijn en dosis.

Ik denk dat geen apotheek Roaccutane geeft als het niet per se hoeft, veel te duur voor ze want ze kunnen een veel grotere winstmarge behalen op een generieke versie volgens mij, lagere inkoop in verhouding. Dat geldt trouwens voor alle medicatie.

< start rant >
Er zijn extreem strenge richtlijnen voor de farmacie, zeker in Europa, en een x aantal miligram van een bepaalde stofnaam betekent dus dat dat exact erin zit, of er nou een merk op het doosje is gedrukt of niet, dat maakt niets uit, de fabrikant is verplicht zich hieraan te houden. Dit wordt gewoon getest.

Mensen denken snel dat het uitmaakt of ze 'een merk' hebben of generiek, ze denken dan dat ze dus verschil merken (vaak in vage subjectieve termen), maar dat is bijna altijd een self-fulfilling prophecy, zo van 'ik heb ineens iets anders gekregen, nou gaat dat anders werken, ik verwacht dat het anders werkt en o zie je nou, ik heb hoofdpijn'. Dat ze gisteren 12 bier naar binnen hebben gewerkt met 5 uur slaap daarna noemen ze voor het gemak even niet ;)

99% van alle verhalen op internet van gebruikers die 'ineens' van een generieke vorm van willekeurig welk medicijn 'andere werking' ervaren vallen in die categorie en zijn hersenspinsels. Waarschijnlijk eerder 99,9%: "Ik had gisteren ineens hoofdpijn/constipatie/een 3e arm en dat kan ALLEEN maar daardoor komen".

Er KAN een zeer zeldzame uitzondering zijn dat je in een andere versie een iets andere hulpstof hebt waar je allergisch voor bent/cq niet goed op reageert. Dat is echter zo zeldzaam dat het verwaarloosbaar is. Laat je niet meeslepen in die onzin. Als je een arts zover krijgt een merknaam te noteren op recept doen ze dat alleen om van je gezeur af te zijn, boeit hun dat, zij hoeven t niet te betalen toch! (Disclaimer: ik heb het hier over het gros van de zeurders, niet over bewezen allergieen)
< /einde rant >

Daarnaast: bij Isotretinoïne zijn het van diezelfde gel-capsules volgens mij, net als bij Roaccutane zelf, met dezelfde kleurstoffen. 15 jaar terug had ik wel Roaccutane-merk. Nu Mylan Isotretinoïne zoals ws meerdere van ons. Iemand een andere vorm dan die rooie gel-capsules toevallig?

[ Bericht 5% gewijzigd door bumbler40 op 06-07-2015 21:27:30 ]
pi_154215792
Paar dagen aan de Roa.. Merk er zoals verwacht nog niks van maar dat kan ook niet want er zit nog bijna niks in mijn lichaam :D Wel erg droge huid, begint te schilferen (lippen niet) en eerste dagen buikpijn (alsof je buik nooit vol zit). Van de week gesport maar was al zeer snel moe, ook vanwege buikpijn.

Gooi paar keer per dag een plens water in mijn gezicht maar de schilfers zijn half uur later al weer terug haha. Mag nog ff niks smeren van de derma ivm vette huid, maar denk dat ik aan het einde van de week toch ff me gezicht insmeer met Nivea Soft. Heb net tijdens het scheren alweer een mesje versleten omdat mijn huid gewoon zó droog is dat de haartjes niet echt lekker weg gaan, dus loop nu met een halfgeschoren hals rond lol, wel aftershave opgedaan zodat dat gebied een beetje vochtig is.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:45:28 #63
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154216683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:52 schreef Deezertje het volgende:
Paar dagen aan de Roa.. Merk er zoals verwacht nog niks van maar dat kan ook niet want er zit nog bijna niks in mijn lichaam :D Wel erg droge huid, begint te schilferen (lippen niet) en eerste dagen buikpijn (alsof je buik nooit vol zit). Van de week gesport maar was al zeer snel moe, ook vanwege buikpijn.

Gooi paar keer per dag een plens water in mijn gezicht maar de schilfers zijn half uur later al weer terug haha. Mag nog ff niks smeren van de derma ivm vette huid, maar denk dat ik aan het einde van de week toch ff me gezicht insmeer met Nivea Soft. Heb net tijdens het scheren alweer een mesje versleten omdat mijn huid gewoon zó droog is dat de haartjes niet echt lekker weg gaan, dus loop nu met een halfgeschoren hals rond lol, wel aftershave opgedaan zodat dat gebied een beetje vochtig is.
Uhm, water droogt uit... Dus als je nou eens niet een paar keer per dag je gezicht natmaakt, helpt dat wellicht al ;).
pi_154217097
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:45 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Uhm, water droogt uit... Dus als je nou eens niet een paar keer per dag je gezicht natmaakt, helpt dat wellicht al ;).
En ik maar denken dat water juist vochtig maakt... ik zal er braaf vanaf blijven dan de komende dagen! ;)
pi_154227864
Waar de afgelopen 2 maanden ongeveer echt niks meer groeide op m'n gezicht opeens de afgelopen dagen weer een toename gehad, opeens een stuk of 5 kleintjes bijgekregen, misschien is dit dan wel de 'breakout-fase' ofzo. Heb ook niks verdachts gegeten/gedaan de afgelopen dagen in vergelijking met de vorige maanden.

Dinsdag zit ik op 3 maanden overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rickertman96 op 10-07-2015 19:03:31 ]
pi_154277024
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:37 schreef Rickertman96 het volgende:
Waar de afgelopen 2 maanden ongeveer echt niks meer groeide op m'n gezicht opeens de afgelopen dagen weer een toename gehad, opeens een stuk of 5 kleintjes bijgekregen, misschien is dit dan wel de 'breakout-fase' ofzo. Heb ook niks verdachts gegeten/gedaan de afgelopen dagen in vergelijking met de vorige maanden.

Dinsdag zit ik op 3 maanden overigens.
Hoop voor je dat het meevalt. Terugvallen zijn nooit leuk..

Hier nu een week bezig. Zit er eindelijk wat spul in mijn bloed, snij ik me tijdens het koken :') gelukkig liters bloed in lichaam dus schade is beperkt hehe ;)

Ben wel begonnen met mijn droge lippen te lippenbalsemen en voel mijn neusgaten ook droog worden. Verder op heel veel schilfers na en soms wat buikpijn gaat t goed :)
pi_154281125
Ik neem nu al 2.5 maanden 2x 20 tijdens het eten maar vergeet ze de laatste tijd vaak tijdens het eten te nemen dus doe ik het soms een paar uur later dan normaal. Wat ik me dus afvroeg is of het wat uitmaakt wanneer je ze inneemt
pi_154283019
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 21:33 schreef hallooxx het volgende:
Ik neem nu al 2.5 maanden 2x 20 tijdens het eten maar vergeet ze de laatste tijd vaak tijdens het eten te nemen dus doe ik het soms een paar uur later dan normaal. Wat ik me dus afvroeg is of het wat uitmaakt wanneer je ze inneemt
Volgens mij maakt het niet veel uit, als je ze maar neemt. Maar je mag niet te dicht op elkaar innemen. Dus iedere dag rond een vast tijdstip is goed. Achter elkaar innemen (inhalen dus) is nooit verstandig.
pi_154286893
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 22:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het niet veel uit, als je ze maar neemt. Maar je mag niet te dicht op elkaar innemen. Dus iedere dag rond een vast tijdstip is goed. Achter elkaar innemen (inhalen dus) is nooit verstandig.
Okee dankje!😋
pi_154322464
Vreselijk die controle-afspraken. Eerst min. 30 min wachten en dan een gesprek met de derma van letterlijk 2 minuten. Vervolgens een gebouw verder ook weer min. 30 min wachten om bloed af te nemen en urine afstaan wat ook een paar minuten in beslag neemt.

Ben veel te ongeduldig hiervoor. :')
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:26:13 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154322836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:04 schreef Rickertman96 het volgende:
Vreselijk die controle-afspraken. Eerst min. 30 min wachten en dan een gesprek met de derma van letterlijk 2 minuten. Vervolgens een gebouw verder ook weer min. 30 min wachten om bloed af te nemen en urine afstaan wat ook een paar minuten in beslag neemt.

Ben veel te ongeduldig hiervoor. :')
En veel te veel aftikken per bezoek, enorm frustrerend inderdaad.
pi_154336462
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]

En veel te veel aftikken per bezoek, enorm frustrerend inderdaad.
Jup, hopelijk wel een goede investering
pi_154394104
Vraagje aan de mannen: gaat 't scheren bij jullie ook zo stroef? Mijn huid is blijkbaar zo kurkdroog nu dat de royale laag scheerschuim binnen een halve minuut nergens meer te bekennen is en opgezogen door mijn huid... ook blijven haartjes en schuim achter de mesjes hangen en lastig eruit te krijgen waardoor ik minder glad kan scheren. Voor het zicht nog steeds goed hoor, maar gewoon niet glad zoals altijd. Neem gewoon een douche vooraf en gezicht met warm water deppen zodat de haartjes goed overeind staan. Na het scheren lekkere aftershave gebruikt (prikkelt!) en hele dag geen last meer van schilfertjes, dus blijft wel lekker vochtig ;)

Verder verloopt de Roa nog goed, droge huid en volgens mij geen nieuwe puistjes meer. De oude zijn er (minder zichtbaar) nog wel :)
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:10:29 #74
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154394174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:07 schreef Deezertje het volgende:
Vraagje aan de mannen: gaat 't scheren bij jullie ook zo stroef? Mijn huid is blijkbaar zo kurkdroog nu dat de royale laag scheerschuim binnen een halve minuut nergens meer te bekennen is en opgezogen door mijn huid... ook blijven haartjes en schuim achter de mesjes hangen en lastig eruit te krijgen waardoor ik minder glad kan scheren. Voor het zicht nog steeds goed hoor, maar gewoon niet glad zoals altijd. Neem gewoon een douche vooraf en gezicht met warm water deppen zodat de haartjes goed overeind staan. Na het scheren lekkere aftershave gebruikt (prikkelt!) en hele dag geen last meer van schilfertjes, dus blijft wel lekker vochtig ;)

Verder verloopt de Roa nog goed, droge huid en volgens mij geen nieuwe puistjes meer. De oude zijn er (minder zichtbaar) nog wel :)
Oef, dan ben ik ZO blij dat ik geen gezichtshaar heb! Kan me voorstellen dat scheren met puistjes/droge roa huid echt vervelend kan zijn.
pi_154394240
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Oef, dan ben ik ZO blij dat ik geen gezichtshaar heb! Kan me voorstellen dat scheren met puistjes/droge roa huid echt vervelend kan zijn.
Met puistjes is altijd al een hele kunst inderdaad, maar laatste jaren eigenlijk nooit meer wondjes ofzo en ook geen geïrriteerde huid. Hooguit opengeschoren puistjes... maar dankzij de Roa bijna geen puistjes meer in gezichtsgebied te bekennen dus gaat scheren nu dus ook wat makkelijker, alleen helpt die droogheid dan weer niet mee lol. Hopelijk straks huid weer wat vochtiger :)
pi_154455659
Begin nu echt te denken dat roaccutane gewoon niet werkt bij mij, drie maanden bezig en zie nauwelijks verschil. Heb maandag een afspraak bij de derma en vraag me af wat ze er over gaat zeggen. Verder heb ik niet echt last van de bijwerkingen alleen droge lippen en vermoeidheid.
pi_154457637
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 02:45 schreef hallooxx het volgende:
Begin nu echt te denken dat roaccutane gewoon niet werkt bij mij, drie maanden bezig en zie nauwelijks verschil. Heb maandag een afspraak bij de derma en vraag me af wat ze er over gaat zeggen. Verder heb ik niet echt last van de bijwerkingen alleen droge lippen en vermoeidheid.
Balen man! Merk je gewoon echt geen verschil? Wordt je huid niet minder rood, geen nieuwe puistjes etc.? ;( Na 3 maanden moet je lichaam de Roa iig wel hebben opgenomen dus als het écht niet helpt is de kans idd klein dat het nu nog gaat werken als je langer slikt... maar goed, dat weet je derma het beste.
pi_154460157
[quote]0s.gif Op zondag 19 juli 2015 09:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Balen man! Merk je gewoon echt geen verschil? Wordt je huid niet minder rood, geen nieuwe puistjes etc.? ;( Na 3 maanden moet je lichaam de Roa iig wel hebben opgenomen dus als het écht niet helpt is de kans idd klein dat het nu nog gaat werken als je langer slikt... maar goed, dat weet je derma het beste.

Nee krijg nog steeds nieuwe puistjes op mijn gezicht maar rug en borst niet en daar zie je ook wel wat verschil maar ik baal vooral van mijn gezicht had echt gehoopt dat die nu puistjes vrij zou zijn maarja ik laat maandag wel horen wat de derma zei.
  zondag 19 juli 2015 @ 13:00:03 #79
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_154460831
Hallooxx, op welke dosis zit je nu? En ben je al hoger gegaan t.o.v. eerder? Wel balen hoor, hopelijk slaat het toch ineens nog aan of ligt het ergens anders aan.
pi_154461492
quote:
17s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:00 schreef Debsterr het volgende:
Hallooxx, op welke dosis zit je nu? En ben je al hoger gegaan t.o.v. eerder? Wel balen hoor, hopelijk slaat het toch ineens nog aan of ligt het ergens anders aan.
zit nu op 2x 20 mg per dag en dat slik ik al vanaf het begin, ben dus nooit hoger gegaan dan dat. ja ik zou echt niet weten waar het anders aan zou liggen.
pi_154475988
Hier gaat het wel redelijk. Alleen last van droge lippen en sinds deze week helaas eczeem onder mijn elleboog... (jaaaaaaaren niet gehad!). Gezicht begint rustig te worden, op het probleemgebied rond mijn mond na. Maar dat zou dan ook wel te mooi zijn geweest na amper 2 weken slikken :P Hoop dat de puistjes rond mijn mond wel weggaan over een paar weken, want het is nog steeds zichtbaar. Rug begint ook rustig te worden. Hopen dat de eczeem niet erger wordt, tot nu toe valt de kuur dus mee! :)
pi_154484408
Net terug van de dermatoloog en die vertelde mij dat het bij de een gewoon wat langer kan duren en dat mijn kuur waarschijnlijk wordt verlengd naar 8 maanden ook vertelde ze mij dat die rode vlekjes zeker nog wel een jaar kunnen blijven en dat viel me echt tegen
pi_154488861
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:26 schreef hallooxx het volgende:

[..]

zit nu op 2x 20 mg per dag en dat slik ik al vanaf het begin, ben dus nooit hoger gegaan dan dat. ja ik zou echt niet weten waar het anders aan zou liggen.
Waarom ga je niet omhoog?
Het gaat om de cumulatieve dosis die je neemt, dus kan ff duren, gewoon doorgaan.
pi_154499738
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:37 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Waarom ga je niet omhoog?
Het gaat om de cumulatieve dosis die je neemt, dus kan ff duren, gewoon doorgaan.
Ja mijn dermatoloog had me verteld dat ik nu eigelijk al op een te hoge dosis zat dus mag zoiezo niet omhoog. Maarja zoals je zegt ik ga gewoon door en ik zie wel wat het eindresultaat gaat worden
pi_154507794
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:47 schreef hallooxx het volgende:

[..]

Ja mijn dermatoloog had me verteld dat ik nu eigelijk al op een te hoge dosis zat dus mag zoiezo niet omhoog. Maarja zoals je zegt ik ga gewoon door en ik zie wel wat het eindresultaat gaat worden
Meer kan je ook niet doen. Doorslikken en zien waar het strand ja. We slikken dit medicijn allemaal om er vanaf te komen, bij de een is dat sneller dan de ander. En dat maakt me op zich ook niet uit, als het maar werkt uiteindelijk. Maar goed toen ik begon is mij wel vertelt dat het bij veel mensen helpt. 1/3 een tweede kuur nodig heeft en 10% het gewoon niet geholpen heeft. We hopen natuurlijk niet bij die 10% te horen straks, maar die groep is er ook niet voor niks helaas..

Net trouwens weer geschoren. Ging nog steeds erg stroef, maar wel noodzakelijk. Heb er sowieso een hekel aan want bij mij zijn er altijd onzichtbare puistjes (je voelt ze vaak wel :P) die onder mijn baardgroei zitten verstopt (voornamelijk de wangen en onder mijn kin). Wat dat betreft hebben de dames het wel makkelijker: je ziet meteen hoe je héle gezicht eraan toe is. Bij mij is het dus eerst scheren en dan pas zie je je hele 'blote' gezicht. Nu wel een eerlijk beeld trouwens, want als ik mijn baard laat staan en denk: hmmm ziet er goed uit! kom je dus bedrogen uit als je je gaat scheren en alsnog die puistjes ziet..
pi_154527997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Meer kan je ook niet doen. Doorslikken en zien waar het strand ja. We slikken dit medicijn allemaal om er vanaf te komen, bij de een is dat sneller dan de ander. En dat maakt me op zich ook niet uit, als het maar werkt uiteindelijk. Maar goed toen ik begon is mij wel vertelt dat het bij veel mensen helpt. 1/3 een tweede kuur nodig heeft en 10% het gewoon niet geholpen heeft. We hopen natuurlijk niet bij die 10% te horen straks, maar die groep is er ook niet voor niks helaas..

Net trouwens weer geschoren. Ging nog steeds erg stroef, maar wel noodzakelijk. Heb er sowieso een hekel aan want bij mij zijn er altijd onzichtbare puistjes (je voelt ze vaak wel :P) die onder mijn baardgroei zitten verstopt (voornamelijk de wangen en onder mijn kin). Wat dat betreft hebben de dames het wel makkelijker: je ziet meteen hoe je héle gezicht eraan toe is. Bij mij is het dus eerst scheren en dan pas zie je je hele 'blote' gezicht. Nu wel een eerlijk beeld trouwens, want als ik mijn baard laat staan en denk: hmmm ziet er goed uit! kom je dus bedrogen uit als je je gaat scheren en alsnog die puistjes ziet..
.

Ja dat lijkt me echt kut bij het scheren gelukkig heb ik op mijn kin en kaaklijn 0 puistjes en ook nooit echt gehad daar.
pi_154575019
Blijven die schilfertjes trouwens de gehele kuur of alleen de eerste weken? Op zich niet erg, want je gezicht droogt uit en wordt rustiger maar de schilfertjes zelf zien er niet echt leuk uit en als je er vanaf blijft gedurende dag gaat het nog wel, maar kom je er een keer aan dan blijven ze verschijnen :P

Smeer mijn gezicht nu voor het slapen gaan in met hydraterende Soft crème zodat het snachts kan intrekken.. Overdag smeer ik (nog) niks anders loop ik met een vette en glimmende huid rond.
pi_154579018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 18:57 schreef Deezertje het volgende:
Blijven die schilfertjes trouwens de gehele kuur of alleen de eerste weken? Op zich niet erg, want je gezicht droogt uit en wordt rustiger maar de schilfertjes zelf zien er niet echt leuk uit en als je er vanaf blijft gedurende dag gaat het nog wel, maar kom je er een keer aan dan blijven ze verschijnen :P

Smeer mijn gezicht nu voor het slapen gaan in met hydraterende Soft crème zodat het snachts kan intrekken.. Overdag smeer ik (nog) niks anders loop ik met een vette en glimmende huid rond.
Mijn huid is nog steeds wel droog maar na de eerste maand had ik geen last meer van schilfertjes. Wel heb ik nog steeds hele droge lippen waar elke dag wel velletjes aanhangen, heel irritant!
pi_154642354
Snap nu wat jullie bedoelen met die gebarsten mondhoeken.... merk het als ik een boterham eet... auw! :') Is daar behalve de lippenbalsem en invetten nog wat tegen te doen? :) Voor de rest wordt mijn gezicht en huid echt gladder, dus doe het wel ergens voor!
pi_154660959
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 12:13 schreef Deezertje het volgende:
Snap nu wat jullie bedoelen met die gebarsten mondhoeken.... merk het als ik een boterham eet... auw! :') Is daar behalve de lippenbalsem en invetten nog wat tegen te doen? :) Voor de rest wordt mijn gezicht en huid echt gladder, dus doe het wel ergens voor!
Ik gebruik tegen die gebarsten lippen aquaphor (volgens mij schrijf je het zo) een keer op je lippen smeren en de hele dag nergens meer last.
pi_154699699
Ach die onnodige afspraken heb ik me ook al overheen gezet, dat weet je vooraf helaas. Ik heb komende week een telefonische afspraak staan na een maand slikken... weet nu al dat het er op neer komt dat zolang ik nergens last van heb ik kan blijven doorslikken, amper 5 minuten gesprekje maar wel declareren... maar ja. Moet wel vooraf bloed laten prikken dus misschien komt daar nog wat uit maar voor dat ik begon was alles prima in orde dus verwacht niet dat het na een maand anders is :P Ben al blij dat ik niet voor de 5 minuten hoef langs te komen :) In principe zou je het gewoon kunnen slikken zonder toezicht van een dermatoloog als je eenmaal het recept hebt, maar het is ook best een risicovol medicijn wat je alleen moet slikken als het daadwerkelijk effect heeft en het beste mee kunt stoppen zodra je het voor niks slikt.
pi_154713861
Damn op vakantie moet ik m'n lippen dagelijks 3x insmeren ofzo anders droogt het echt uit :P In Nederland deed ik het alleen tijdens de eerste paar weken
pi_154838519
Volgens mij begint mijn gezicht gevoelig te worden :P Spray zoals dagelijks een geurtje op... ook tijdens de Roa-kuur geen last van irritatie ofzo maar sinds deze week iedere keer een brandend gevoel als ik het erop spray... Ook net na het scheren aftershave wat altijd iets prikkelt maar deze keer ook echt een branderig gevoel... gelukkig duurt het maar 5 seconden ofzo :)

Scheer nog steeds niet zo netjes als eerder, maar nóg gladder scheren schraap je alleen maar de toch al droge huid mee weg op je gezicht, dus lijkt me niet verstandig :) Zie gelukkig ook dat 'onder' mijn baardje de puistjes minder worden!
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 19:21:22 #94
37843 lady-wrb
kortaf
pi_154847850
ik heb niet alle topics doorgelezen, sorry :@ maar is er een minimum leeftijd voor roacutane?
mijn zoon is eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog vanwege een niet te stoppen puistjesplaag.
we zijn nu tig middeltjes verder en eigenlijk wordt het met de dag alleen maar erger.
het zit nu op zijn hele gezicht, zijn hele rug, borst en bovenarmen.
ik kan het als moeder echt niet meer aanzien. ik snap best dat hij bij de pubertijd hoort, maar hij is net 16 en hij heeft het al moeilijk genoeg zonder die dingen (hij is autistisch en juist aan zijn hoofd wil/kan hij niets hebben, dus alle zalfjes en smeersels gaan onder zwaar protest, voordeel is dat hij er ook nooit aan zit te prutsen)
maar goed, ervaringsdeskundigen: wat kunnen we bij de dermatoloog verwachten?
  zondag 2 augustus 2015 @ 19:35:11 #95
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_154848355
Hmm, ik kan dus via mijn huisarts roaccutane voorgeschreven krijgen zonder dermatoloog bezoek.
iig, ze zei van denk er nog even over na maar wat mij betreft wil ik het wel voorschrijven.

Niks geen bloedprikken of wat, moet ik daar achteraangaan of me gewoon een beetje van de domme houden :P Ook maar arme student maar het risico is er wel natuurlijk

Om even compleet te zijn, Ik heb al een 6 maandse trip minocycline erop zitten en dat hielp niet echt geweldig, daarmee gestopt en nu de zomermaanden zit ik nergens aan (wilde nog niet aan roac beginnen omdat zon ed.) maargoed, naarmate de tijd vordert begin ik daar meer en meer spijt van te krijgen :D

[ Bericht 31% gewijzigd door BurnaBoy op 02-08-2015 19:48:33 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_154850677
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb niet alle topics doorgelezen, sorry :@ maar is er een minimum leeftijd voor roacutane?
mijn zoon is eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog vanwege een niet te stoppen puistjesplaag.
we zijn nu tig middeltjes verder en eigenlijk wordt het met de dag alleen maar erger.
het zit nu op zijn hele gezicht, zijn hele rug, borst en bovenarmen.
ik kan het als moeder echt niet meer aanzien. ik snap best dat hij bij de pubertijd hoort, maar hij is net 16 en hij heeft het al moeilijk genoeg zonder die dingen (hij is autistisch en juist aan zijn hoofd wil/kan hij niets hebben, dus alle zalfjes en smeersels gaan onder zwaar protest, voordeel is dat hij er ook nooit aan zit te prutsen)
maar goed, ervaringsdeskundigen: wat kunnen we bij de dermatoloog verwachten?
Weet niet of er een grens voor is, je kan voor de zekerheid eerst even bellen voordat je een intake plant. 16 is wel erg vroeg maar ook begrijpelijk... ik heb zelf te lang gewacht en eigenlijk mijn hele puber/tienerjaren zelfvertrouwen issues gehad daardoor. Ben nu dan eindelijk begonnen en gaat de goede kant op... kan de tijd niet terugdraaien, maar ik zou nu waarschijnlijk ook op mijn 16e al aan de Roa gaan als ik dit wist (of niet zo eigenwijs was dat het vanzelf wel zou weggaan in de loop der jaren).
pi_154850839
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:35 schreef BurnaBoy het volgende:
Hmm, ik kan dus via mijn huisarts roaccutane voorgeschreven krijgen zonder dermatoloog bezoek.
iig, ze zei van denk er nog even over na maar wat mij betreft wil ik het wel voorschrijven.

Niks geen bloedprikken of wat, moet ik daar achteraangaan of me gewoon een beetje van de domme houden :P Ook maar arme student maar het risico is er wel natuurlijk

Om even compleet te zijn, Ik heb al een 6 maandse trip minocycline erop zitten en dat hielp niet echt geweldig, daarmee gestopt en nu de zomermaanden zit ik nergens aan (wilde nog niet aan roac beginnen omdat zon ed.) maargoed, naarmate de tijd vordert begin ik daar meer en meer spijt van te krijgen :D
Via de derma kost je wel een klap meer geld ja. In principe is het gewoon een pil die je dagelijks slikt dus kan weinig fout gaan... maar je moet wel weten welke dosis je moet slikken en evt. up/downgraden na een aantal weken. En natuurlijk de bijsluiter lezen, de bijwerkingen zijn niet mals... Mijn huisarts wou het igg niet voorschrijven. Ik ben uiteindelijk ook in de zomer gestart, juist omdat ik weet dat je lichaam even nodig heeft om te wennen en de bijwerkingen de eerste weken vaak het ergst zijn. Kan ik nu dus mooi in de vakantie aan wennen en zit ik begin september al gelijk op 2 maanden slikken :) En ik was het ook gewoon zat na al die jaren dus iedere dag dat ik eerder kon beginnen was mooi meegenomen :P
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2015 @ 21:04:29 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_154851310
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Weet niet of er een grens voor is, je kan voor de zekerheid eerst even bellen voordat je een intake plant. 16 is wel erg vroeg maar ook begrijpelijk... ik heb zelf te lang gewacht en eigenlijk mijn hele puber/tienerjaren zelfvertrouwen issues gehad daardoor. Ben nu dan eindelijk begonnen en gaat de goede kant op... kan de tijd niet terugdraaien, maar ik zou nu waarschijnlijk ook op mijn 16e al aan de Roa gaan als ik dit wist (of niet zo eigenwijs was dat het vanzelf wel zou weggaan in de loop der jaren).
ach ik ga er sowieso met hem heen. wie weet zijn er nog andere middelen die een dermatoloog wel en een huisarts niet voor mag schrijven, we zullen het zien, maar zoals het nu gaat, ga ik niet lijdzaam zitten wachten tot hij er nog erger onder zit straks.
we zijn begonnen toen het enkel op de T zone zat met achterliggend idee om het niet verder te laten komen en moet je nu zien :'(
pi_154851437
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ach ik ga er sowieso met hem heen. wie weet zijn er nog andere middelen die een dermatoloog wel en een huisarts niet voor mag schrijven, we zullen het zien, maar zoals het nu gaat, ga ik niet lijdzaam zitten wachten tot hij er nog erger onder zit straks.
we zijn begonnen toen het enkel op de T zone zat met achterliggend idee om het niet verder te laten komen en moet je nu zien :'(
In principe gaat men ervan uit dat de puberteit voorbij moet zijn, dus dat de acne een chronische aard heeft. Ik begrijp je wens uiteraard, maar dat zul je inderdaad aan de arts moeten voorleggen, beetje pushen zo hier en daar is soms wel nodig >:)

De ene arts heeft meer overtuiging nodig dan de andere. Hoe groter het ziekenhuis en dus de derm-poli (denk aan academische ziekenhuizen) des te meer kans op artsen met veel roaccutane-ervaring. Succes in elk geval, tis echt een klote-aandoening.
pi_154851575
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:35 schreef BurnaBoy het volgende:
iig
Hmm apart. In principe kan het gewoon, tis meer zo dat ze even je leverwaarden moeten weten voor je start en dan opnieuw na een maandje om te zien of je het goed aankan. De kans dat je lever (of iets anders) problemen geeft is niet heel groot natuurlijk maar ja, t zal je net gebeuren. Goed jezelf in de gaten houden dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')