abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153609697
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_153609796
En de toekomstige (schoon)moeders:

"Slaapt *naam* al door? Ja? Mis je niet de hongersignalen of word je niet wakker van het gehuil? Ja, nee dat kan echt niet dat je baby nu al doorslaapt hoor. Op die leeftijd kwam jij zeker nog om de 2 uur! Volgens mij doe je iets fout met je automagische voedingscapsules! In mijn tijd stopte je er tenminste nog een fles of borst in!"
pi_153609882
:D !

Ik heb E inmiddels ook al 80x beloofd dat ik echt-echt-echt niet zo word als zij kinderen krijgt, maar ja...dat dachten onze (schoon)moeders vast ook ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:00:40 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_153609999
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:45 schreef Crumpette het volgende:
(Schoon)moeders :') O+ later worden wij ook zo :Y
Waarheid als een koe, deze.
disclaimer
pi_153610402
Skittles. :D O+

Mijn moeder veert heerlijk met alles wat wij doen mee en schoonmoeder heeft hooguit een keer gezegd dat we haar niet moeten laten wennen aan het bij ons in bed slapen. Nooit eens een rel hier. ;(
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:14:09 #6
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_153610438
Mooie Vic! Die bloemenfoto, zo schattig!

MangoMauw filmpje :D.

Goeie stats voor DaD *O* .

_O_ voor alle nachtmoeders.

Crumpette, er zijn echt wel doorslaapbabies hoor! Ik heb er drie (gehad). L.aura gaat ergens tussen 20.00 en 21.00 haar bed in en wordt dan rond 07.00 uur weer wakker. En dan kan ik haar 's ochtends ook nog rustig een half uur laten liggen (dan is ze aan het kletsen en speelt ze met haar knuffelaap) terwijl ik brood voor iedereen smeer etc.

Chanty balen van je auto! Hoop dat je snel een nieuwe hebt.

Ik heb nooit zoveel commentaar gehad van (schoon)moeder. Maar mijn babies zijn dan ook modelbabies qua doorslapen, dus er valt niet veel te commentaren :P.

En zelf doe ik het ook anders dan de meeste moeders hier, denk ik.
Met vrij snel op de eigen kamer slapen, flesvoeding niet echt op verzoek (ik maakte mijn babies altijd wakker om er een fijn ritme in te krijgen. Nu met de oudste die naar school gaat was dat helemaal nodig) en gepureerde hapjes :P.
Ik doe alles een beetje op gevoel en ook op basis van wat voor mezelf handig is. Werkt hier prima. Heb altijd blije babies gehad.
Ik doe/deed eigenlijk altijd: baby slaapt, als het tijd is voor de voeding maak ik baby wakker (mijn babies werden eigenlijk nooit eerder wakker, ja soms een kwartiertje/hooguit halfuurtje en dan mochten ze natuurlijk ook meteen drinken). Na de voeding even knuffelen, daarna gaat baby zelf spelen en bij de eerste vermoeidheidssignalen weer naar bed. And repeat.
Dragen doe ik ook, maar alleen bij uitstapjes, dus als methode van vervoer ipv de kinderwagen.

Ik ben er ook van overtuigd dat er niet maar 1 goede manier is om met een baby om te gaan :). Ieder doet het op zijn eigen manier en zolang je een blije baby en een blije mama hebt, gaat het goed :).
pi_153610747
Doorslaapbaby represent!
Gisternacht voor het eerst in ruim 2 maanden een nachtvoeding om 3 uur. En dat na een reisdag met minislaapjes en een nachtrust vanaf half 5. Mwah, kan ik me voorstellen :) .
(Soms voel ik me een nepmoeder, omdat ik nooit loop te tollen van de slaap of wanhopig wordt van een huilbaby).

Vakantie is heeerlijk, met R in de maxicosi op de bakfiets.

En een nieuw trucje: Pfffrt doen, met veel belletjes en spuug natuurlijk.
Dat is voor het eerst dat ik zie dat ze ons echt bewust nadoet. O+
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:28:20 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_153610863
Volgens mij zijn er ook maar twee doorslaapborstvoedingsbaby's in dit topic, realiseer ik me. Vicje en nog eentje. Kom er niet op, argh. R. van Hilmo, slaapt die door?

Ingee, lekker zo op vakantie O+ Fijn dat het zo goed gaat, zag al mooie plaatjes voorbij komen O+
disclaimer
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:29:05 #9
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_153610892
Die van mij sliep trouwens met 8 weken door. Toen had ze nog een laatste fles om 21.30 en toen ze zes maanden was, hebben we die ook laten vallen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:40:40 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153611248
jezus fee nu ben ik zelfs jaloers :P

is er hier iemand die kruidvat luiers maat 4 gebruikt trouwens? ik heb laatst in de aanbieding twee pakken maat 4 gekocht maar gezien de frequentie van lekkage hier moeten we eigenlijk over naar 4+ (uiteraard net nu het eerste van de twee megapakken aangebroken is)...

SPOILER: v&a praatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_153611664
Ik lees nog in vorig topic maar zie hier mijn baby al genoemd :) wat weinig door slaap bv baby's!
Helaas, met 6 of 8 weken doorslapen, paar weekjes tot ik ging werken ongeveer. Nu al maanden 1 tot 3 nacht voedingen. Nu vaak om 12 uur (en ik slaap om half 10, 10 uur) of 1 uur en dan 3/4/5 uur en dan soms klaarwakker zijn en lachen :') soms slaapt hij dan door tot 9 uur en kunnen we uitslapen *O* soms wakker. Dat laatste minder leuk :{ bij mij in bed is steevast krijsen want bed is borst en anders krijsen... Ook al net gedronken. Mijn water flesje kan dan nog afleiding bieden maar slapen ho maar. Mamas bed is spelen of borst.

Bij mij op fit na bevalling clubje slapen alle baby's met fles allang door ;( ach ik was zo bang voor weinig slaap, dacht dat ikgek zou worden want slaapkop ben ik, maar valt me best mee. Toch is langer slapen wel prettig. Die 12 uur voeding zou wel weg mogen. Yoghurt hielp niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hilmo op 17-06-2015 15:04:29 ]
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:54:14 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153611714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:40 schreef kwakz0r het volgende:
jezus fee nu ben ik zelfs jaloers :P

is er hier iemand die kruidvat luiers maat 4 gebruikt trouwens? ik heb laatst in de aanbieding twee pakken maat 4 gekocht maar gezien de frequentie van lekkage hier moeten we eigenlijk over naar 4+ (uiteraard net nu het eerste van de twee megapakken aangebroken is)...

SPOILER: v&a praatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja wij dus ik neem ze graag van je over mits je ze niet al kwijt bent :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:05:12 #13
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153612007
Het is mijn baby die doorslaapt met borstvoeding. Vanaf 6 weken al. Nu komt ze heel af en toe een x snachts maar ook dan is het niet heel lastig :@ ik voedt dr en dan slaapt ze weer.

Sq wat heeft ze dat geweldig bedacht :D

Vic bloemenjongetje O+

Owh en nog een vraag :@
SPOILER
pi_153612050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:14 schreef Fee-nix het volgende:
Ik ben er ook van overtuigd dat er niet maar 1 goede manier is om met een baby om te gaan :). Ieder doet het op zijn eigen manier en zolang je een blije baby en een blije mama hebt, gaat het goed :).
Dit. O+

Hoe ik het doe sluit ook meer aan bij wat jij omschrijft overigens. Ik had wel voornemens over bv en dragen en rapley en weet ik het, maar als in de praktijk andere dingen nodig zijn/beter werken voor ons, so be it. Ik heb een blije beeb dus ik reken het goed! :)
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:08:01 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_153612097
Lastig, snoenk. Ja, ik zou boos zijn. Dat begrijp ik goed. Maar het feit dat je "spiekt" is eigenlijk ook niet fair. Hij moet ook zijn manier vinden, en die zal soms anders zijn dan de jouwe. Mijn man laat M. ook meer huilen dan ik en dat vind ik onmogelijk als ik er ben. Maar als ik er niet ben moèt ik het loslaten van mezelf. Als ik thuis kom zijn ze vrijwel altijd allebei blij en heel, dus het zal heus wel loslopen. :*
disclaimer
pi_153612292
+1 op sq

En hier zijn onze dagelijkse dingen ook niet helemaal zoals ik vooraf zo goed bedacht had (ik draag minder en pureer meer ;) ), net als Crump kijken we wat werkt.

En oja! Onzes sliep ook een paar weken door van eind januari (bij a 4 mnd) tot begin maart ofzo. Toen kwam de verkoudheid. Etc :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:16:16 #17
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153612341
LOL@mango-mauw.. geniaaal! :D
Shop succes bij het zh! Hopelijk is er niks aan de hand :*
JM die speen! :o _O-
Die (schoon)moeder verhalen jonguh!! Mijn moeder kan er soms ook wat van... heeft ze em vast.. "jaaahh hij zit gewoon he-le-maal vol hoor ik vooeel het als hij ademt!"... erm ma.. hij is niet eens verkouden :')

Vic slaapt inderdaad door O+ (vanaf z'n 4e a 5e maand ongeveer geloof ik).
Van ongeveer 19.30 a 20.00 en dan wordt ie ergens wakker tussen 5 en 8 uur 's ochtends (al komt 5/6 uur niet zo heel vaak voor hoor).
Soms, als hij ziekjes/verkouden is oid, komt hij nog wel 3x ofzo 's nachts.
(Wel sinds een paar dagen na de bv een flesje kv erachteraan omdat hij nog zo'n honger lijkt te hebben waardoor hij niet in slaap viel)

Minimaal 2x in de week zijn we 's avonds 'elders'. (vast 1x in de week vrienden avondje en vast 1x in de week bij schoonouders eten enzo). Dan slaapt hij daar in een campingbedje. We gaan dan vaak tussen 23.00 en 24.00 naar huis. Hij wordt dan wel wakker van het uit z'n bed plukken en blijft dan wakker tot we thuis zijn (beide 5 minuten rijden). Dan krijgt hij nog wel een extra beetje bv en dan slaapt hij thuis weer gewoon lekker door in zijn bed. Tis gewoon een lekker ding.

Owja.. trouwens.. die vingerverf.. echt overal hé.. :X
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_153612405
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij zijn er ook maar twee doorslaapborstvoedingsbaby's in dit topic, realiseer ik me. Vicje en nog eentje. Kom er niet op, argh. R. van Hilmo, slaapt die door?

Ingee, lekker zo op vakantie O+ Fijn dat het zo goed gaat, zag al mooie plaatjes voorbij komen O+
Mijnes heeft een weekje doorgeslapen :+. Maar nu dus weer een voeding. Maar zolang hij gewoon gaat slapen erna, vind ik het prima. Na 3 jaar niet doorslapen kan ik heel wat hebben. Gisternacht was peuter wakker tussen 1 en 5. Dan ben ik wel moe :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:22:24 #19
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153612513
Dankjewel sq. Ja dat ik heb gekeken is idd fout. Nouja, we hebben het er vanavond wel over. En hoop dat we dan tot een compromis kunnen komen (lees hij laat haar niet huilen) en anders komt het toch niet zo vaak voor dat man alleen thuis is en ze zal er niet stuk van gaan.
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:22:51 #20
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153612528
Snoenk..
SPOILER
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:24:03 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153612558
Lastig snoenk. Ik zou boos zijn als mijn man tegen de afspraken in laat huilen. In onze situatie is het zo dat mijn man hem wel iets langer laat huilen dan ik doe (ook niet heel lang hoor). Ik heb me daarbij neergelegd dat hij zijn eigen manieren heeft. En als ik toch vind dat hij hem te lang heeft laten huilen dan zeg ik ook gewoon dat ik dat niet fijn vind. Denk dat jullie er gewoon goed over moeten praten en afspraken moeten maken en verder vooral ook aangeven dat je hem niet wilt controleren.

Ik ga toch ook maar OV overwegen. Vind het een beetje jammer om het geld dat ik de komende drie maanden verdien uit te geven aan een andere auto. Als ik nou zeker wist dat ik daarna ook weer werk heb prima… maar anders blijft het ding toch een luxeproduct.

Overigens nog even een *O* voor mijn schoonmoeder. Die heeft zich (tot mijn GROTE verbazing) helemaal niet bemoeid met hoe we dingen doen (nooit gedacht dat ze zich een keer ergens niet mee bemoeid). Sterker nog: toen mijn schoonvader zei dat we Lucas gewoon moesten laten huilen in bed, en ik reageerde dat we dat niet doen, zei zij tegen hem dat we het gewoon op onze manier moesten doen _O_

Rady: wat denk je waarom ik hem alleen in luier heb laten verven? :P Daarna meteen door naar bad.

Lucas heeft op het KDV ook een vaderdagscadeautje gemaakt O+ En ze gaan dinsdag zijn verjaardag vieren O+ O+ Dus ik ga nu nog snel een traktatie verzinnen en maken. Kan er ook nog bij :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Chanty op 17-06-2015 15:48:05 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:28:31 #22
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153612661
Oja. chanty wat ruk van je auto zeg -O-
En JM fijn dat je voor haar nog even terug kon fietsen om nog foto's te maken :)

Ingee wat leuk van die pfffrt geluidjes en spetters! Dat is ook het eerste van Vic hier na deed.. hij doet het nog steeds.. zooo schattig :D (volgens mij heet z'n vader ook 'pfffrt' want hij doet het steeds als hij mijn man ziet hahaha).
En hij roept steeds heel hoog aaaaaaaahhhhhiiii als hij de poezen ziet en naar voren hangen om te aaien.. dus mijn hoofd maakt er van van dat hij 'aai' roept tegen de poezen :P.
Oja.. en als hij heel verdrietig is in zijn bedje doet hij huiliehuiliehuiliemaaaamaaaaahuiliehuiliehuiliemaaaaamaaaamaaaaamaaa.. en dan hoor ik erin dat ie 'mama' roept :') )
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:31:19 #23
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153612727
Radyhyn
SPOILER
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:33:30 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153612774
We hebben eigenlijk nooit geen afspraken gemaakt. Heel ouderwets werkt hij en zorg ik voor kind :@ waardoor ik ook vind dat hij zich aan mijn "opvoedregels" moet houden eigenlijk :@
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:35:10 #25
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153612808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 15:24 schreef Chanty het volgende:
Rady: wat denk je waarom ik hem alleen in luier heb laten verven? :P Daarna meteen door naar bad.
Ik heb je luier-methode gejat inderdaad :7
SPOILER
Heb erna eerst een uur Vic geschrobd en daarna een uur staan poetsen op die stoel... en de tafel waar ik de meuk op had gezet.. en de vloer.. :P
Oja.. en voor ik het wist deed ie dus z'n hand in z'n mond.. das toch niet erg toch? :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')