abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153580164
Beste lezers,

Misschien klinkt dit menig lezer wel bekend in de oren. Het welbekende probleem genaamd de 'friendzone'. we hebben er allemaal wel eens me te maken gehad. Zo niet dan behoor jij tot het selecte groepje dat nooit in de FZ komt. Toch vraag ik je dan om te blijven lezen, waarschijnlijk heb je een aantal goede tips voor mij en vele andere. De grote vraag is nu, wat doen jullie nu anders, waardoor jullie niet in de FZ komen?

Allereerst zal ik (24) mijn persoonlijke situatie uitleggen. Kan er vrij kort en bondig over zijn ''i just get friendzoned''. Het is een enorm rot gevoel dat moge duidelijk zijn. Afgelopen jaren heb ik me nooit bezig gehouden om een serieuze relatie met iemand aan te gaan, gewoon weg omdat ik niet genoeg voelde voor deze of gene. Maar daar kwam ongeveer zo twee weken geleden verandering in. Ik kwam tijdens het uitgaan een dame (26) tegen waarvan ik direct eigenlijk al een bepaald gevoel van kreeg. Om dit gevoel gehoor te geven ben ik op haar afgegaan om een gesprek te starten, aan het einde van de avond vroeg ik naar haar nummer, die wilde ze niet direct geven, maar ze zou me toevoegen op FB afijn. Je zou denken, nou is dit nu allemaal zo spannend, nou nee dit is een beetje de normale gang van zaken lijkt mij. Maar lijkt me handig om de gehele situatie uit te leggen voor een goede beeldvorming.

Nadat ze mij had toegevoegd duurde het niet lang voordat ik haar nummer had. We stuurde elkaar heel wat berichten tot diep in de nacht. Ik dacht ik zit goed, anders blijft ze niet berichten tot in de late uurtjes. Vervolgens met elkaar afgesproken en samen naar het strand gegaan. Het was erg gezellig en leuke gesprekken gehad. Vervolgens bij het afscheid drie zoenen en een knuffel en ik gaf haar te kennen contact met haar op te nemen.

De volgende dag stuurde ik haar een berichtje. Vanaf dat moment is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Ik voelde geen affiniteit meer in de berichten die ik terug kreeg. En de tijdspanne tussen de berichten werd ook groter. Vervolgens twee dagen nog berichten verstuurd. Omdat ze aangaf in een eerder gesprek dat ze het leuk vond om samen nog wat te gaan drinken voerde ik dit opnieuw aan. Vervolgens kreeg ik het FZ bericht ''lijk me gezellig, alleen zal het voor mij niets meer zijn dan vriendschap''.

Ik heb dit al eens eerder meegemaakt, maar ik vond het toen eigenlijk helemaal niet erg. Deze keer baal ik er echter wel van, omdat ik, in haar een potentiele partner zag en omdat ik het hierbij eigenlijk niet wil laten zitten, is de vraag, hoe kom ik uit die beroerde FZ

Tips zijn welkom!
pi_153580315
Ze vindt je gewoon niet leuk genoeg. Mislukte date, move on!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:04:51 #3
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153580318
Hoezo noem je dit de friendzone? Dit klinkt eerder als: ik ben eerlijk gezegd niet geïnteresseerd in een relatie met jou na onze date.
Ik heb dat ook wel eens gehad met een jongen, leuk gepraat, date was wel oke maar geen chemie en ik vond 'm ook niet aantrekkelijk, daarna eerlijk gezegd dat het niets werd. Nou prima toch lijkt me.
geen.
pi_153580327
Eerst ff dit http://www.vertalen.nu/vervoeging/en/get

Het is een gevalletje shit happens.
De klik kan er zijn tijdens het chatten, maar IRL kan die ontbreken.
Kun je niks aan doen
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 13:05:51 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_153580344
Niet. De friendzone bestaat niet. Het is gewoon een afwijzing die de afgewezene niet wil accepteren en daarom doet alsof het iets is waaruit te ontsnappen is.

Ze wees je af omdat er voor haar niet meer in zit. She's just not that into you. Er is geen magische knop waar je op kunt drukken waarna dat ineens anders is ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_153580367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:58 schreef Casanova34 het volgende:
.. aan het einde van de avond vroeg ik naar haar nummer, die wilde ze niet direct geven
is het geen idee om in dat geval gewoon de eer aan jezelf te houden: ze geeft dan al gelijk best duidelijk aan dat ze je niet ziet zitten.
als je dan doorgaat met het idee van een heleboel moeite te investeren in een meisje dat je eigenlijk niet leuk vind, wek je eigenlijk vooral de indruk dat je niks beters te doen hebt.

Relaties gaan altijd tussen twee personen en belangrijk is vooral dat beide personen er positief voor gaan.
Dat is ook binnen de kortste tijd te merken, je spreekt iemand aan en dan is er een klik, of die is er gewoon niet. Als die initiele klik er niet is; Bespaar dan jezelf de moeite en ga niet aan een dood paard lopen trekken;

Overigens, vrijwel alle vrouwen zullen een jongen die erg veel moeite doet contact te zoeken niet zomaar direkt afwijzen... het kan voor hen altijd ook 'handig' zijn zulk een gul persoon die kennelijk veel voor hen wil doen, zonder er iets voor terug te ontvangen, 'erbij' te hebben, voor 'het-geval-dat' (waarbij dat geval bijna nooit iets sexueels is, die aantrekking is er gewoon niet) maar eerder als gesprekspartner, als iemand die je dingen kunt vragen of 'netwerk'... desnoods iemand die en spijker in de muur kunt slaan waar sommige dames soms ook te lui voor zijn (wat ik kan begrijpen als ze personen hebben die het schijnbaar graag en zonder er iets voor te vragen zeggen te willen doen).

In dat geval ben je dus enkel een 'vriend'. Maar dat ligt niet aan een bepaalde zone waar vrouwen je in zouden plaatsen. Het is een 'rol' die de jongen zélf opzoekt:

Die zogenoemde 'Friendzone' is vooral een gedragswijze van jongens die lijken te denken dat je alles voor een vrouw moet doen, de hele tijd de 'aardige betrouwbare vriend' spelen... en dat die dame daarna opeens wél verliefd zou worden, omdat 'hij zo aardig is voor haar'.
Dat werkt gewoon niet zo; mensen worden verliefd omdat ze iemand aantrekkelijk vinden en er zélf ook wat bij willen bereiken... niet als iemand sowieso erg bereikbaar is en er verder geen enkele spanning meer is of iets speciaals dat hun intersse opwekt.

[ Bericht 15% gewijzigd door RM-rf op 16-06-2015 13:16:05 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_153580449
Je hebt denk ik niets verkeerd gedaan, ze vindt je gewoon niet leuk genoeg. Is ook totaal geen friendzone dit. Die vriendschap gaat er namelijk ook niet komen.
pi_153580491
Friendzone :')

Ze mot je gewoon niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:14:42 #9
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153580553
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, totdat ik het verhaal las en toen werd duidelijk dat hij bedoelde : ik word toch altijd gefriendzoned, verdorie

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 13:46:36 ]
geen.
pi_153580930
Je bent gewoon niet knap/leuk genoeg. Toch heeft ze je wel een kans gegeven wat aan de andere kant weer heel goed is. Wees blij! ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:33:32 #11
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_153581029
Je doet je username niet echt bepaald eer aan.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 13:37:08 #12
5428 crew  miss_sly
pi_153581143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:58 schreef Casanova34 het volgende:

Ik heb dit al eens eerder meegemaakt, maar ik vond het toen eigenlijk helemaal niet erg. Deze keer baal ik er echter wel van, omdat ik, in haar een potentiele partner zag en omdat ik het hierbij eigenlijk niet wil laten zitten, is de vraag, hoe kom ik uit die beroerde FZ

Tips zijn welkom!
Zij ziet in jou niet een potentiele partner. Een relatie zit er dus niet in.
Je kunt dus een vriendschappelijke relatie opbouwen, als jij dat wil, of niet. In het eerste geval doe je dat bij voorkeur zonder hoop op meer en zonder te blijven hinten dat er sprake is van gevoelens van jouw kant. Ergo: er is geen friendzone, je bent vrienden, of je bent het niet :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153581370
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:04 schreef Isis20 het volgende:
Hoezo noem je dit de friendzone? Dit klinkt eerder als: ik ben eerlijk gezegd niet geïnteresseerd in een relatie met jou na onze date.
Ik heb dat ook wel eens gehad met een jongen, leuk gepraat, date was wel oke maar geen chemie en ik vond 'm ook niet aantrekkelijk, daarna eerlijk gezegd dat het niets werd. Nou prima toch lijkt me.
Precies dit. :Y

Ts, move on. Dit zit er niet in. Ze vindt je niet leuk genoeg voor een relatie, maar vindt het waarschijnlijk lastig dit directer te zeggen dan ze nu deed.

En friendzone bestaat niet. Iemand vind je leuk voor een relatie, of niet. Vriendschap staat daar los van.
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 13:44:43 #14
5428 crew  miss_sly
pi_153581378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is het geen idee om in dat geval gewoon de eer aan jezelf te houden: ze geeft dan al gelijk best duidelijk aan dat ze je niet ziet zitten.
Hier ben ik het niet mee eens. Als ik iemand ontmoet die ik potentieel wel leuk vind, kan het best zijn dat ik de eerste avond van de ontmoeting niet meteen mijn telefoonnummer geef. Ik ben daar nogal zuinig mee, namelijk :)
pi_153581658
Om in de vriendenzone te komen moet je eerst - jawel - vrienden zijn. Je hebt haar een date met haar gehad; dat is al heel wat meer dan wat er bij de vriendenzone gebeurt: bij vriendenzone ben je al vrienden en onderneem je verder niets, totdat je op een gegeven moment beseft dat het te laat is.

Blijkbaar voelt zij geen prikkelingen bij jou en klikte het dus niet. Je kan aan haar vragen wat je kan verbeteren...
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:00:18 #16
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_153581912
Dit is geen gefriendzone inderdaad. Het enige dat j moet veranderen (wat ik ooit ook moest veranderen) is je verwachtingspatroon. Verwacht niet teveel van een date. Geniet van hrt moment. Zodra jecje vastbijt (zij is het helemaal!) kan je beter lekker vrijblijvend contact maken. Komt voor haar ook zelfverzekerder over.
zelf werd ik ook gauw tot vriend bestempeld, maar dat kwam omdat ik steeds heel veel verwachtte.
bij mijn huidige vriendin was de eerst date van mijn kant juist meer op basis van interesse dan op basis van een relatie.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 14:02:37 #17
5428 crew  miss_sly
pi_153581990
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:00 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Dit is geen gefriendzone inderdaad. Het enige dat j moet veranderen (wat ik ooit ook moest veranderen) is je verwachtingspatroon. Verwacht niet teveel van een date. Geniet van hrt moment. Zodra jecje vastbijt (zij is het helemaal!) kan je beter lekker vrijblijvend contact maken. Komt voor haar ook zelfverzekerder over.
zelf werd ik ook gauw tot vriend bestempeld, maar dat kwam omdat ik steeds heel veel verwachtte.
bij mijn huidige vriendin was de eerst date van mijn kant juist meer op basis van interesse dan op basis van een relatie.
Het ligt toch echt aan zoveel factoren. Ik ben het met je eens dat je het voor jezelf in ieder geval gemakkelijker maakt als je wat minder verwacht, maar voor de rest...ben gewoon jezelf en ga geen strategien uitdenken die je een vriend(in) op moet leveren. Iedereen is anders, er is geen homogene groep "vrouwen" die allemaal hetzelfde willen, denken en voelen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:04:19 #18
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_153582052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ligt toch echt aan zoveel factoren. Ik ben het met je eens dat je het voor jezelf in ieder geval gemakkelijker maakt als je wat minder verwacht, maar voor de rest...ben gewoon jezelf en ga geen strategien uitdenken die je een vriend(in) op moet leveren. Iedereen is anders, er is geen homogene groep "vrouwen" die allemaal hetzelfde willen, denken en voelen.
Dat is precies mijn strekking. Eerder was ik er veel meer op aan het sturen als ik iemand leuk vond, deze keer had ik dat totaal niet en daardoor is het nu nog steeds zo'n succes :)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_153582056
Dit is wel friendzone. Ze heeft nog contact met je en jullie gaan zelfs als vrienden nog een drankje nemen. En vraag haar wat ze niet leuk aan je vindt. Maak haar pissig desnoods, dan zegt ze alles eerlijk.
Fylax is op televisie geweest
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 14:12:59 #20
5428 crew  miss_sly
pi_153582300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef jodelahity het volgende:
Dit is wel friendzone. Ze heeft nog contact met je en jullie gaan zelfs als vrienden nog een drankje nemen. En vraag haar wat ze niet leuk aan je vindt. Maak haar pissig desnoods, dan zegt ze alles eerlijk.
En wat bereik je daarmee? Alleen dat je weet wat zij niet leuk aan je vindt, maar wellicht vindt een ander meisje dat wel leuk. Je kunt er zo weinig mee, lijkt me.
pi_153582608
Casanova in de friendzone :')
pi_153582681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat bereik je daarmee? Alleen dat je weet wat zij niet leuk aan je vindt, maar wellicht vindt een ander meisje dat wel leuk. Je kunt er zo weinig mee, lijkt me.
Ach ik zou het zelf ook niet doen. Dat laatste stukje is ook meer semi-serieus zeg maar. Maar een boze meid vertelt je wel alles eerlijk en hij wil dat graag weten dus ja. En als je lelijk bent bijvoorbeeld vinden de meeste meiden dat. Men doet wel net alsof de ene meid zo anders kan denken dan de ander, en dat kan ook deels, maar in het algemeen niet in zo'n mate als dat mensen zichzelf graag aanpraten. Als hij een irritante stem heeft zal de meerderheid van de meiden dat irritant vinden. Zal ook wel een enkeling het niet irritant vinden maar ja daar heb je weinig aan. Is gewoon mooi weer spelen als het ware volgens mij. En als je iets weet wat je kan veranderen dan is het wel nuttig lijkt me, of sowieso fijn om te weten waaraan het ligt en waar je wat aan kan werken om maar wat te noemen.

Misschien had hij een lelijk litteken op zijn buik die bij het strand pas zichtbaar was of wat dan ook. Kan vanalles zijn. Maar goed mij lijkt het wel nuttig ;p

[ Bericht 5% gewijzigd door jodelahity op 16-06-2015 14:33:55 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:38:08 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_153582948
"Altijd gefriendzoned" door het een whopping twee keer meegemaakt te hebben. (Even in het middel latende dat je überhaupt niet gefriendzoned bent. )

Goed bezig man. Je hebt in je jonge leven gewoon twee blauwtjes gelopen. Installeer Tinder en get over it.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 14:54:42 #24
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_153583362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:04 schreef jodelahity het volgende:
'Als vrienden'. :') Dit is gewoon een afwijzing, ze wil natuurlijk niet serieus vrienden met deze 'casanova' worden.
Gourmetten of steengrillen?
pi_153583536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:54 schreef Silenus het volgende:

[..]

'Als vrienden'. :') Dit is gewoon een afwijzing, ze wil natuurlijk niet serieus vrienden met deze 'casanova' worden.
Nee oke maar dat noem je gewoon friendzone toch. Althans komt toch eigenlijk nooit voor dat als iemand afgewezen wordt ze daarna wel echte vrienden zijn. En als iemand een relatie wil maar dit niet aangeeft is het eigenlijk ook geen echte vriendschap. Dus ja als je het zo ziet is er nooit echt een friendzone uberhaupt toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')