Hier ontbreekt de meest cruciale informatie voor dit topic. Wat zei je moeder toen je zei dat een schenking was?quote:Op maandag 15 juni 2015 10:49 schreef Meloenthee het volgende:
Vanochtend belde ik mijn moeder op om te vragen hoe het met ze ging en ze vertelde opeens dat ik nog 5000 euro schuldig aan ze was.. dus dat bedrag dat een 'schenking' was..
Ik was even sprakeloos en zei dat ik van niets afwist.
Het probleem is meer dat ze mijn broer geld blijven schenken om hem financieel te helpen. Bij hem is het nooit een probleem en vragen ze ook niets terug.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:55 schreef CoolGuy het volgende:
Dat je van ze houdt is een valkuil. Van wat ik zo lees kunne je ouders niet met geld om gaan. Eerst flink doen met 5k schenken maar als er stront aan de knikker is ineens roepen dat je dat geld moet terug geven.
Daarnaast.. Een belastingschuld door je kind moeten laten betalen, daarna dus 5k schenken (wat eigenlijk gedeeltelijk je eigen geld was, weet niet hoe hoog de schuld was), dus je kreeg een sigaar uit eigen doos en nu moet je dat geld weer terug geven?
Ik weet niet hoor, zoals ik al zei, je ouders kunnen niet met geld omgaan en dus zal dit een issue blijven.
Mijn moeder zei dat mijn vader dat laatst tegen haar had gezegd. Dat ze mij toen hebben 'geholpen' en nu het geld weer terug willen.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:58 schreef zarGon het volgende:
Niet met je moeder, maar met je vader praten, je had immers een afspraak met hem. Je kan je vader even persoonlijk aanspreken en even vragen wat er speelt en bespreken wat jullie destijds hebben afgesproken.
Mocht je destijds echt hebben afgesproken dat er geen prestatie tegenover stond, kun je wat mij betreft je opsomming (vliegtickets etc.) als argument gebruiken. Sowieso aanspreken en niet 'gewoon' terugbetalen.
Mochten jullie er niet uitkomen en je ouders blijven volhouden dat ze alles terug willen zien (en zich dus niet houden aan jullie afspraak), zou ik het persoonlijk terugbetalen, en aangeven dat je ze niet meer betrouwbaar acht en nooit meer financiėle transacties met ze doen. Zorg ervoor dat geld niet de reden is dat jullie ruzie hebben; dat is geld niet waard.
Best wel een naaierij.
Verder zou ik dit zeker delen met mijn partner.
Ik ben 24 jaar. Ik wil het wel tegen hem zeggen, maar ik wil ook niet dat hij nu slecht over ze gaat denken..quote:Op maandag 15 juni 2015 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
Inderdaad, ik weet niet hoe oud ben je bent TS, maar ik zou hier zeker met je part er over praten, zeker gezien jullie samen wonen.
Ik zei dat ik nergens vanaf wist en dat ik dacht dat dat een schenking was. Ze zei dat het niet zo was, dat ze toen alleen hebben voorgeschoten zodat ik die auto kon kopen.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:02 schreef jodelahity het volgende:
En wat zei je moeder aan de telefoon toen je zei dat pa zei dat het een schenking was die je niet terug hoefde te betalen?
Ik dacht dat ik ze kon vertrouwen. Ze trekken mijn broer blijkbaar erg voor en ik moet maar opdraaien voor alle kosten.. Hoe kunnen ze nou 'vergeten' dat ik al die kosten voor ze heb betaald en nog schaamteloos dat geld terug vragen.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:04 schreef 10minuteman het volgende:
Ik ken je ouders niet. Maar hou dit in je achterhoofd afhankelijk van je relatie. Elke week je ouders zien met een goede standhouding is iets anders dan je ouders 1 keer in het jaar zien met een slechte relatie.
Je eerste fout was het geld lenen. Je hebt op verzoek van ouders geld aan je broer geleend.
Je bent baas over je eigen geld. Punt.
Tweede fout is dat je je ouders nog dure cadeaus geeft. Stop daarmee. Kleine presentjes zijn prima. Goed gebak bijvoorbeeld hoeft njet duur te zijn. Hou het geld voor jezelf. Meer bestedingsruimte.
Schenking is in veronderstelling niet op papier vastgelegd? Mondeling gegaan? Altijd eerst op papier vastleggen dan pas ontvangen.
Gewoon je broer vertellen hoe het zit. Eerst je ouders. Je voelt je beduveld en terecht. Afhankelijk van je ouders reactie aan je broer vertellen. Zijn je ouders niet behulpzaam? Prima dan verbreek je tijdelijk het contact en laat hun maar over nadenken hoe het voelt als je beduveld wordt.
Dat is dan het probleem van je ouders, hoor.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:19 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Ik ben 24 jaar. Ik wil het wel tegen hem zeggen, maar ik wil ook niet dat hij nu slecht over ze gaat denken..
Ja dat vind ik ook, gewoon bizar.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:23 schreef Silenus het volgende:
Vind het echt bizar hoe je ouders je dit aan kunnen doen. Zoiets verwacht je toch nooit?
Wat zou ik dan moeten doen? En wat kan ik doen?quote:Op maandag 15 juni 2015 12:24 schreef jodelahity het volgende:
Je ouders hebben een favorietje en jij bent het niet.
Maar goed je draagt zelf ook bij aan dit soort situaties. Je vriend niet slecht willen laten denken over je ouders enzovoort. Als je zo graag wil dat iedereen denkt dat je ouders geweldig zijn moet je ook niet zeuren. En anders moet je je niet aanstellen en gewoon wat actie ondernemen. Er is geen magische tussenweg lijkt me in deze situatie. Maak gewoon een keuze en handel daarnaar zeg.
En als je betaalt, denk je dan dat ze je geen geld meer vragen? Als het daarmee nou stopte, ok. Maar ik denk dat het volgende verzoek niet lang op zich zal laten wachten.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:32 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Wat zou ik dan moeten doen? En wat kan ik doen?
Er staat nergens vast dat het een lening of schenking is, oftewel beide partijen kunnen niets aantonen. Ik kan het geld terugbetalen en een brok tegen ze koesteren de rest van mijn leven of niet betalen en dan waarschijnlijk ruzie krijgen.
Nou met je ouders praten in het echt om maar iets te noemen. Daarmee zou ik beginnen.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:32 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Wat zou ik dan moeten doen? En wat kan ik doen?
Er staat nergens vast dat het een lening of schenking is, oftewel beide partijen kunnen niets aantonen. Ik kan het geld terugbetalen en een brok tegen ze koesteren de rest van mijn leven of niet betalen en dan waarschijnlijk ruzie krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |