abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154173474
Was dit echt een verrassing? Het zou pas een verrassing zijn als de BBC dit niet gecoverd had. En op het moment dat ze wel een auto-show kunnen maken, kan het nog steeds geen Top Gear met een andere naam zijn.
pi_154173545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:15 schreef Djoetma het volgende:
Was dit echt een verrassing? Het zou pas een verrassing zijn als de BBC dit niet gecoverd had. En op het moment dat ze wel een auto-show kunnen maken, kan het nog steeds geen Top Gear met een andere naam zijn.
Nee, daarom:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Zei ik toch:
;)
pi_154176530
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, daarom:

[..]

;)
Het was meer in de trant van dat het me verbaast dat de verwachting zo breed gedragen is onder anderen dat het wel zo makkelijk zou gaan. Zou natuurlijk ook nergens op slaan, als hij die macht had.
pi_154181543
Maar als die het toch doet, wat is dan de boete? Wellicht kan er juridisch ook nog wel het een en ander ongeldig worden verklaard.

Anyway, hopelijk wordt het Netflix.

Hopelijk wordt het überhaupt ergens iets.
pi_154188689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:15 schreef Djoetma het volgende:
TopGear was toch al jaren geen autoprogramma meer? Ik zie het probleem niet. :7
  donderdag 9 juli 2015 @ 10:46:51 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154193148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:06 schreef davedavy het volgende:
Maar als die het toch doet, wat is dan de boete? Wellicht kan er juridisch ook nog wel het een en ander ongeldig worden verklaard.

De boete zal het probleem niet zijn, wel dat er een contract ligt waaraan je je moet houden. De rechter kan dan verbieden om het uit te zenden in de UK of misschien wel wereldwijd. Daar kan dan een celstraf op staan, en dat wil je toch liever niet ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 9 juli 2015 @ 11:58:48 #257
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_154194395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:06 schreef davedavy het volgende:

Het is geen boete zoals qu63 al zegt.

We hebben in Nederland overigens een vergelijkbaar iets gehad met Voetbal Aan Tafel. Dat konden ze goedkoper dachten ze bij RTL/HMG en maakten vervolgens precies hetzelfde programma genaamd Sunday United. Daar maakten de producenten achter Voetbal Aan Tafel (Endemol destijds als ik me niet vergis) bezwaar tegen, waarop het moest stoppen en het vervolgens een andere setting kreeg onder de naam Voetbal Insite (werd later Voetbal International en nu dus Voetbal Inside).

Tenzij een nieuwe zender gewoon de rechten opkoopt van Top Gear of wanneer Clarkson op de een of andere manier toch weer bij de BBC terecht komt, gaan we dus nooit meer Top Gear met Hammond, May en Clarkson zien, onder deze naam of een andere naam.

Overigens, hoe zit het eigenlijk met het dienstverband van Hammond en May? Die zullen ook nog wel onder contract staan. Moeten dus ook afgekocht worden.
pi_154194662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:58 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Het is geen boete zoals qu63 al zegt.

We hebben in Nederland overigens een vergelijkbaar iets gehad met Voetbal Aan Tafel. Dat konden ze goedkoper dachten ze bij RTL/HMG en maakten vervolgens precies hetzelfde programma genaamd Sunday United. Daar maakten de producenten achter Voetbal Aan Tafel (Endemol destijds als ik me niet vergis) bezwaar tegen, waarop het moest stoppen en het vervolgens een andere setting kreeg onder de naam Voetbal Insite (werd later Voetbal International en nu dus Voetbal Inside).
Sport aan tafel heette dat programma

quote:
Tenzij een nieuwe zender gewoon de rechten opkoopt van Top Gear of wanneer Clarkson op de een of andere manier toch weer bij de BBC terecht komt, gaan we dus nooit meer Top Gear met Hammond, May en Clarkson zien, onder deze naam of een andere naam.
In UK dus niet., als een Netflix, CBS,Discovery, RTL enz deze mensen in wil huren voor een autoprogramma wat lijkt op Top Gear dan is dat blijkbaar geen probleem. Het enige probleem is dan misschien dat het niet uigezonden kan worden in de UK.

quote:
Overigens, hoe zit het eigenlijk met het dienstverband van Hammond en May? Die zullen ook nog wel onder contract staan. Moeten dus ook afgekocht worden.
Die kozen er voor om hun contract wat ergens in april/mei van dit jaar afliep niet te verlengen.
  donderdag 9 juli 2015 @ 12:19:46 #259
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_154195028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sport aan tafel heette dat programma
Werd later Voetbal aan Tafel. Volgens mij hebben ze zelfs naast elkaar gedraaid een tijdje, maar dat weet ik niet zeker. Maar tijdens Sport aan Tafel werd er sowieso hoofdzakelijk over voetbal gesproken, aangezien het verstand van Derksen die altijd vaste tafelgast was niet veel verder gaat dan voetbal. Camps had het ook wel over wielrennen, maar keek vooral naar de romantiek van de sport.

quote:
In UK dus niet., als een Netflix, CBS,Discovery, RTL enz deze mensen in wil huren voor een autoprogramma wat lijkt op Top Gear dan is dat blijkbaar geen probleem. Het enige probleem is dan misschien dat het niet uigezonden kan worden in de UK.
In de US bedoel je? Hoe dan ook, dit is niet waar. Buiten het gegeven dat de BBC ook gewoon in de US zit, is het concept bekend, wereldwijd en heeft de BBC het nodige heus wel afgedekt. Alleen soortgelijke dingen zijn mogelijk zoals ze in Duitsland hebben gedaan met dat Nurbürgring-vrouwtje en Tim Schrick (hoewel dat meer op racen georiënteerd is). Echter het hele concept gewoon niet en als je Top Gear wil hebben moet je het gewoon met dat concept doen, anders werkt het niet. Verder is het met die drie samen al snel dat concept.

Er is natuurlijk ook een reden dat ze in de VS nooit iets dergelijks nagemaakt hebben. Top Gear US is het enige programma in zijn soort uit de VS.

quote:
Die kozen er voor om hun contract wat ergens in april/mei van dit jaar afliep niet te verlengen.
Ah, ok.
pi_154195467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:19 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Werd later Voetbal aan Tafel. Volgens mij hebben ze zelfs naast elkaar gedraaid een tijdje, maar dat weet ik niet zeker. Maar tijdens Sport aan Tafel werd er sowieso hoofdzakelijk over voetbal gesproken, aangezien het verstand van Derksen die altijd vaste tafelgast was niet veel verder gaat dan voetbal. Camps had het ook wel over wielrennen, maar keek vooral naar de romantiek van de sport.
voetbal aan tafel heeft nooit bestaan, tenminste niet landelijk

[..]

quote:
In de US bedoel je? Hoe dan ook, dit is niet waar. Buiten het gegeven dat de BBC ook gewoon in de US zit, is het concept bekend, wereldwijd en heeft de BBC het nodige heus wel afgedekt. Alleen soortgelijke dingen zijn mogelijk zoals ze in Duitsland hebben gedaan met dat Nurbürgring-vrouwtje en Tim Schrick (hoewel dat meer op racen georiënteerd is). Echter het hele concept gewoon niet en als je Top Gear wil hebben moet je het gewoon met dat concept doen, anders werkt het niet. Verder is het met die drie samen al snel dat concept.
Volgens het artikel gaat het alleen om een soortgelijk programma op tv in de UK, over de rest van de wereld word niet gesproken, dus deze 3 heren kunnen prima een autoprogramma gaan maken voor Netflix. Het kan natuurlijk geen exacte kopie worden van TG maar dan heb je weer met andere rechten te maken.
  donderdag 9 juli 2015 @ 13:29:32 #261
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154196455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

voetbal aan tafel heeft nooit bestaan, tenminste niet landelijk

[..]

[..]

Volgens het artikel gaat het alleen om een soortgelijk programma op tv in de UK, over de rest van de wereld word niet gesproken, dus deze 3 heren kunnen prima een autoprogramma gaan maken voor Netflix. Het kan natuurlijk geen exacte kopie worden van TG maar dan heb je weer met andere rechten te maken.
Maar dan mag Netflix UK het niet aanbieden.
Dat mensen in de UK het heus nog wel te zien krijgen dmv proxy's of downloads maakt niet uit, Netflix (UK) verdient er dan iig niets aan.
It's Time To Shine
  donderdag 9 juli 2015 @ 15:20:40 #262
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154198851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:29 schreef qu63 het volgende:

[..]

Maar dan mag Netflix UK het niet aanbieden.
Dat mensen in de UK het heus nog wel te zien krijgen dmv proxy's of downloads maakt niet uit, Netflix (UK) verdient er dan iig niets aan.
Wat ik begreep was dat het niet op een TV zender mocht uitgezonden worden, NetFlix is officieel geen TV zender, dus dan zou het wel mogen. Het contract is niet bekend, dus je weet ook niet hoe de clausules precies beschreven zijn waardoor je weet wat er wel en niet mag. Maar als het gelimiteerd is tot TV zenders, dan zou Netflix UK het wel aan mogen bieden.
Don't let my username fool you...
pi_154199221
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:20 schreef Metalfreak het volgende:
Wat ik begreep was dat het niet op een Britse TV zender mocht uitgezonden worden,
Aldus de bron die ik daar had:
quote:
A clause in Clarkson’s BBC contract is stopping him and fellow Top Gear hosts James May and Richard Hammond, from making a rival car show on a UK channel for two years.
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:16:51 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154201348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 15:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat ik begreep was dat het niet op een TV zender mocht uitgezonden worden, NetFlix is officieel geen TV zender, dus dan zou het wel mogen. Het contract is niet bekend, dus je weet ook niet hoe de clausules precies beschreven zijn waardoor je weet wat er wel en niet mag. Maar als het gelimiteerd is tot TV zenders, dan zou Netflix UK het wel aan mogen bieden.
Dan zou ITV het ook online aan mogen bieden ;)
It's Time To Shine
pi_154203853
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:46 schreef qu63 het volgende:

[..]

De boete zal het probleem niet zijn, wel dat er een contract ligt waaraan je je moet houden. De rechter kan dan verbieden om het uit te zenden in de UK of misschien wel wereldwijd. Daar kan dan een celstraf op staan, en dat wil je toch liever niet ;)
Nja het is andersom ook wel eens gebeurd dat de rechter het verbod ongeldig verklaarde. Maar ja, ik ben geen jurist.

Conclusie is dat Netflix (online) wel mag en TV niet? Mocht dit hele verhaal natuurlijk waar zijn, er zal heus wel wat contractueel zijn vastgesteld maar ik betwijfel of de pers het exact weet.
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:37:58 #266
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154208748
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:31 schreef davedavy het volgende:

[..]

Nja het is andersom ook wel eens gebeurd dat de rechter het verbod ongeldig verklaarde. Maar ja, ik ben geen jurist.

Conclusie is dat Netflix (online) wel mag en TV niet? Mocht dit hele verhaal natuurlijk waar zijn, er zal heus wel wat contractueel zijn vastgesteld maar ik betwijfel of de pers het exact weet.
Het kan een mooie rechtzaak worden idd, wat is de definitie van een tv-zender/tv-show?
It's Time To Shine
  maandag 13 juli 2015 @ 15:11:31 #267
405682 maerk
Highbury
pi_154299724
JeremyClarkson twitterde op maandag 13-07-2015 om 13:50:40 Right. About to do my last ever lap of the Top Gear test track. What car should I use? http://t.co/xbaZkEi3sE reageer retweet
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  maandag 13 juli 2015 @ 15:16:39 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154299839
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:11 schreef maerk het volgende:
JeremyClarkson twitterde op maandag 13-07-2015 om 13:50:40 Right. About to do my last ever lap of the Top Gear test track. What car should I use? http://t.co/xbaZkEi3sE reageer retweet
Zal wel voor TG Magazine zijn?
It's Time To Shine
  maandag 13 juli 2015 @ 15:52:26 #269
159761 Arn0
Abbey Road
pi_154301024
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:16 schreef qu63 het volgende:

[..]

Alhoewel Nick Mason ook aanwezig is :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 13 juli 2015 @ 16:35:27 #270
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154302549
quote:
Ohja!

Je zou toch denken dat ie dat eerder gedaan zou hebben, maar dat zou het inderdaad geweest kunnen zijn :)
It's Time To Shine
pi_154314991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Zei ik toch:

Top Gear follow-up with Jeremy Clarkson WON'T be available to ITV until 2017 thanks to a legal hitch

[..]

Ik zeg niet dat dit allemaal klopt wat hier staat (duh), maar dit soort details in contracten maken dus wel het verschil voor een eventueel nieuw programma voor het trio.
En om hier op vooruit te breien:

'Jeremy Clarkson kan wel programma voor andere zender maken'
quote:
De advocaten van Jeremy Clarkson hebben een mogelijkheid gevonden om ervoor te zorgen dat de presentator toch een programma kan maken voor de Britse commerciële zender ITV.
Dat meldt The Independent.

In het oude contract van de presentator bij de BBC staat dat Clarkson twee jaar lang geen autoprogramma's op televisie mag presenteren om concurrentie te voorkomen. Dat is echter niet het geval als de presentator het programma in de Verenigde Staten maakt, om het vervolgens aan andere zenders te verkopen. Daar valt ITV dus ook onder.

Clarkson, Richard Hammond en James May hadden eerder besprekingen met de commerciële televisiezender ITV voor een nieuw programma. Clarkson hintte al op een toekomst voor Top Gear bij een andere zender. "Jeremy heeft het gevoel dat hij hierin zal slagen", aldus een bron tegenover de krant.

Presentator Chris Evans neemt het presentatiestokje van Clarkson over. Het nieuwe seizoen begint in april van 2016.
pi_154324028
Ik vraag me af hoeveel van die TG berichten in de Britse pers uit de duim is gezogen of van een of andere 'wazige' bron komt :')
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:02:01 #273
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154324917
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:20 schreef davedavy het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van die TG berichten in de Britse pers uit de duim is gezogen of van een of andere 'wazige' bron komt :')
Veel. Die websites gaan voor de kliks, niet voor het nieuws ;)
It's Time To Shine
pi_154377454
MrJamesMay twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 22:36:40 @JeremyClarkson I'm not dead. I just saw you approaching, and pretended. reageer retweet
  vrijdag 17 juli 2015 @ 11:59:19 #275
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_154410907
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:11 schreef maerk het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:16 schreef qu63 het volgende:

[..]

JeremyClarkson twitterde op maandag 13-07-2015 om 19:17:01 2 good things about the last lap. It raised a load of cash for a good cause. And I did the motherfucker of all tail slides through Chicago. reageer retweet
Dus idd voor t goede doel :)
It's Time To Shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')