abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153528757
Uit een failliete boedel kan ik voor weinig (ong. 2000 euro) een mooie caravan (compleet met inhoud, voortent, gasfles, fietsenrack etc) overnemen. Nu zit ik even te kijken naar stallingen.

Je kan ze binnen en buiten zetten, binnen is ongeveer 200 tot 300 euro per jaar duurder.

Wat zijn de voordelen van binnen? Is het dat geld waard?

ervaringen gezocht dus :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 14 juni 2015 @ 20:16:57 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_153528793
Binnen is droog, minder kans op schimmel verwacht ik en veel minder kan op vorstschade.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_153529901
Die van mij staat lekker binnen in een moderne loods die speciaal als stallingsruimte gebouwd is. Dus met goede ventilatie.
Voordelen van binnen stallen zijn:
- Geen last van vocht
- Minder last van uitdroging van rubbers (ramen/deuren) en banden
- Minder kans op schade door vandalisme/inbraak
- Minder kans op problemen met elektra als je na 11 maanden in de stalling de caravan weer aan de trekhaak hangt
- Minder kans op vastgeroeste onderdelen van de remmen als je na 11 maanden stalling de caravan weer aan de trekhaak hangt.

Bedenk ook dat de meeste caravans voor het grootste deel uit hout zijn opgebouwd. Een kleine lekkage kan zorgen voor verwoesting van je hele caravan als hij het hele jaar buiten staat.

Let wel op, er zijn veel verschillen tussen stallingen.

De stalling het dichts bij huis (in mijn geval) is de slechtste optie. De caravans staan daar in een weiland. Naast de weersinvloeden van boven heb je dan immers het hele jaar ook te maken met optrekkend vocht uit de grond. Lekker bevorderlijk voor het rotten van de houten bodemplaat.

Kies je voor een buitenstalling, zorg dan dat de caravan op een schoon verhard terrein staat. Dat scheelt in elk geval al wat in de aantasting van de bodem.

Dan zijn er nog vele binnen-stallingen in oude stallen en kassen. Deze gebouwen zijn niet gebouwd voor het stallen van voertuigen. Uiteraard is er veel meer bescherming tegen weersinvloeden, maar de klimaathuishouding is er niet bepaald optimaal voor caravans (zomers vaak bloedheet waardoor rubbers alsnog uitdrogen). In voormalige kassen worden bovendien de caravans vaak nog blootgesteld aan UV-licht.

De stalling waar die van mij staat is binnen in een goed geventileerde donkere loods met dichte vloer. Het buitenterrein waar de caravan wordt klaargezet als je hem komt halen/brengen is netjes verhard.

Voor een doorsnee toercaravan is het prijsverschil tussen de stalling in het weiland en de stalling waar mijn caravan staat is slechts 60 euro in geval van een caravan van 6 meter (incl dissel). De stalling waar mijn caravan staat rekent nergens extra kosten voor, zolang je maar minimaal 2 werkdagen van tevoren aangeeft wanneer je de caravan komt halen. De stallingseigenaar zet dan de caravan klaar op het buitenterrein en zorg voor voldoende lucht in de banden.

Nee ik heb geen aandelen of verdere betrokkenheid bij de stalling. Ik ben gewoon zeer tevreden met de prijs/kwaliteit verhouding en geleverde service.
Als je stalling zoekt in de regio Utrecht, stuur dan even een PM.
  zondag 14 juni 2015 @ 23:35:14 #4
53151 T42
Pinball Wizard
pi_153536836
200 to 300 duurder? daar heb ik 2 tot 3 stallings plaatsen binnen voor ;) gewoon bij boer in brabant
pi_153619049
binnen..
anders kan je elk jaar je caravan nog weer compleet wassen..
nu heb ik genoeg aan een zomerse bui regen..

sleurhutjes staan vanaf begin juni tot eind sept ongeveer buiten, en verdwijnen dan weer de stalling in..

owja vergeet niet je banden te controleren op leeftijd.. een klapband is niet zo fijn :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')