Ik denk dat dit 'niet rendabele' vooral als knipoog richting het economische karakter van het forum bedoeld is.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:46 schreef SeLang het volgende:
Echt super jammer dit![]()
Ja, er wordt de laatste tijd wat minder gepost. Op zich is dat ook niet zo vreemd tijdens een stilte voor de storm. We zitten nu in de op twee na langste periode zonder 10% correctie ooit, dus wat verwacht je dan? Over de huidige fase is zo'n beetje alles wel gezegd. In de volgende paniek is er opeens weer veel belangstelling. Zo is dit forum ook begonnen.
Dat dit forum niet meer "rendabel" is, wat betekent dat precies? Wat zijn dan de "kosten" om het open te houden?
Zelf heb ik misschien ook een ander idee over wat een "goed lopend" forum is. Dat is niet persé dat er veel gepost wordt. In tegendeel zelfs. Als je veel tijd steekt in een post, een reactie of een topic dan wil je juist niet dat het snel naar beneden zakt. Ik zie het liefst een hoge view/reactie ratio want dan weet je dat dingen gelezen worden en je hoopt op inhoudelijke reacties die langer zijn dan één regel.
AEX is een relatief rustig forum, maar dat komt omdat de mensen die er komen daadwerkelijk affiniteit hebben met wat er wordt gepost en dat is natuurlijk maar een kleine subset van wat POL, NWS of WGR bezoekt.
Ik zie mezelf eigenlijk niet serieus gaan posten in POL of NWS, dus wat mij betreft is dit het einde van een (mooi) tijdperk.
ja dat denk ik ook; hoop het tenminste...maar als ik dan zo'n reactie zie van iemand hier die zegt: wordt er niet genoeg op de banners geklikt? ...quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit 'niet rendabele' vooral als knipoog richting het economische karakter van het forum bedoeld is.
Ik heb het idee dat de oorspronkelijke MED post grappig probeert te zijn door een paar woordspelingen te maken die allemaal betrekking hebben op geldzaken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:38 schreef Basp1 het volgende:
Hoe meten ze op fok de rendabiliteit van een subforum? Klikken de aex posters te weinig op advertenties?
Zolang dat niet gekwantificeerd is vind ik de reden nogal vaag dat ze dit doen.
Dus het gaat toch om de centen?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:09 schreef iteejer het volgende:
Het is een erg stil hoekje. Maar zelf kwam ik er met veel plezier moet ik zeggen.
Wellicht zijn er opties om dit meer leven in te blazen? Introductie-topics waar mensen zich kunnen informeren wat beleggen en traden inhoudt, of hoe je zoiets aanpakt?
Gesponsorde topics, onder een filter of zo, waar brokers hun produkten kunnen toelichten en/of webcare kunnen plegen?
Moet er dan perse een nergens op slaande slowchat gevoerd worden om maar de gewenste postaantallen per dag te halen? Gaat het nu echt niet over de inhoud van dit subforum.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:09 schreef iteejer het volgende:
Het is een erg stil hoekje. Maar zelf kwam ik er met veel plezier moet ik zeggen.
Wellicht zijn er opties om dit meer leven in te blazen? Introductie-topics waar mensen zich kunnen informeren wat beleggen en traden inhoudt, of hoe je zoiets aanpakt?
Gesponsorde topics, onder een filter of zo, waar brokers hun produkten kunnen toelichten en/of webcare kunnen plegen?
Nee, het gaat niet om de poenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus het gaat toch om de centen?
Er zijn in AEX centrale topics over ETF's, brokers, beginnen met beleggen... En die hebben een lage drempel als je het mij vraagt. Newbie's worden over het algemeen niet afgezeken en krijgen antwoorden waar ze iets mee kunnen.
Welnee, het gaat niet om de SCquote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet er dan perse een nergens op slaande slowchat gevoerd worden om maar de gewenste postaantallen per dag te halen? Gaat het nu echt niet over de inhoud van dit subforum.
Fijn dat iemand dat doorheeftquote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:14 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de oorspronkelijke MED post grappig probeert te zijn door een paar woordspelingen te maken die allemaal betrekking hebben op geldzaken.
Als dat klopt, dan is de term 'rendabel' misschien ook als woordspeling bedoeld, in plaats van dat er door iemand een financiele afweging wordt gemaakt.
Done. Misschien dat het als reddings campagne nog wat oplevert.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:55 schreef Sloggi het volgende:
FB / Houd AEX open!
Allemaal even posten jongens.
Fijn dat men dan niet de werkelijke reden aan een trouwe userbase kan/wil vertellen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Fijn dat iemand dat doorheeft
Het lag er best dik bovenop en zo
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar in bijvoorbeeld het broker topic worden de specifieke voor en nadelen van de verschillende brokers besproken. In het ETF topic komen ook specifieke producten en aanbieders ter sprake. Dus die dienstverlening bestaat al, zij het niet gesponsord.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om de poen
Zo'n sponsored topic brengt an sich nauwelijks wat op maar is vooral bedoeld om een lokaal interface naar het relevante bedrijfsleven mogelijk te maken.
En is dus echt op te vatten als poging tot dienstverlening en contentverdieping.
Neequote:Aan een forum moet wel gewerkt en gebouwd worden, we hebben ook geen crew meer die dat kan of wil doen. Iets voor jou?
Dit subforum gaat dan ook niet of bijna niet over de AEX. Wat dat betreft dekt de afkorting de lading totaal niet. De beurs (dus niet alleen de AEX) is maar een klein deel van dit forum. Topics over bijvoorbeeld de economie als geheel (Bulls, Bears...) en de eurocrisis zijn van hoge kwaliteit, zowel wat betreft inhoud als gedrag van users.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben hier eigenlijk nog nooit geweest, want voor de meeste mensen (die ik dan ken) is de AEX totaal niet interessant. Maar ik kan me voorstellen dat de mensen die hier wel kwamen er veel aan hadden en dat het ook jammer is als het forum dicht gaat,
Dat zal zeker zwaar mee spelen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar gaat het dan wel om dat er geen mod meer is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |