profielen hier sowieso niet gebruiken. Paar verankeringen links-rechts in de aansluitende muur moet voldoende zijn. Alleen zou ik het kozijn niet het bovenliggende laten dragen, dus een latei erover zou wel wenselijk zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:15 schreef klussenmetprutser het volgende:
Bij het gebruik van ytong blokken gebruik je profielen. Moet ik dan het profiel vastschroeven op het kozijn?
en aan alle kanten moet ik van dit profiel gebruik maken. (boven onder links en rechts?)
ongeveer 28 cm. (gemeten met de oude kozijnenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
profielen hier sowieso niet gebruiken. Paar verankeringen links-rechts in de aansluitende muur moet voldoende zijn. Alleen zou ik het kozijn niet het bovenliggende laten dragen, dus een latei erover zou wel wenselijk zijn.
Hoeveel ruimte heb je nog boven het kozijn tot onderkant plafond?
Je zou het ook met een rekje en gipsplaat dicht kunnen zetten, heb je weer geen latei nodig.
28cm? Maak dan een mooi rekje en bekleed die met gips(even het rekje vullen met steenwol voordat je het gips er tegen aan knalt)quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:30 schreef klussenmetprutser het volgende:
[..]
ongeveer 28 cm. (gemeten met de oude kozijnen
wat voor verankeringen zijn dat dan? (Ik ben hier niet zo bekend mee hoor...)
Heb je wel gelijk in ja, dat gaat wel goed.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:03 schreef Gieliovd het volgende:
@UD: waarom zou je die 3 kilo aan blokkies niet gewoon laten kleven en beetje steunen op het kozijn?
En stalen kozijnen zijn normaal ook geen dragend deel van de woningquote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in ja, dat gaat wel goed.
Zijn ze inderdaad niet voor bedoeld neequote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En stalen kozijnen zijn normaal ook geen dragend deel van de woning
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:15 schreef klussenmetprutser het volgende:
Hallo Allemaal,
Wij willen onze deuren gaan vervangen in huis. Wij hebben nu nog van die prachtige stalen kozijnen met bovenlichten. (raampje)
Deze wil ik gaan vervangen voor nieuwe houten kozijnen en stompe deuren.
De vraag is nu even: hoe dit aan te pakken.
Het lijkt mij:
Kozijn eruit halen,
nieuw kozijn plaatsen
aangezien in het niewe kozijn geen bovenlicht zit, gebruik maken van ytong blokken om het gat op te vullen?
Bij het gebruik van ytong blokken gebruik je profielen. Moet ik dan het profiel vastschroeven op het kozijn?
en aan alle kanten moet ik van dit profiel gebruik maken. (boven onder links en rechts?)
Ik weet dat we na het opvullen de boel moeten stuccen, maar dat is geen probleem, aangezien we meer gaan aanpakken. (keuken verplaatsen, bijkeuken bijmaken etc.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |