abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2015 @ 16:06:21 #101
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154061243
Hahhaha die groepsfoto
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_154061583
Die buiten foto's zijn gaaf. En die groepsfoto _O-

Als iemand Loebes niet mooi zou noemen. Zou ik echt zwaar beledigd zijn trouwens :@ knap dat je dat zo kan slikkeb. Ik vind jullie Nori een plaatje
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154063520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 16:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die buiten foto's zijn gaaf. En die groepsfoto _O-

Als iemand Loebes niet mooi zou noemen. Zou ik echt zwaar beledigd zijn trouwens :@ knap dat je dat zo kan slikkeb. Ik vind jullie Nori een plaatje
Ach, kwestie van smaak ;) Er zijn ook genoeg honden die ik echt niet mooi vind. Maar normaal gesproken hou ik dat voor me :P

En als je naar show gaat en je hond haalt een G of ZG dan weet je ook dat hij/zij gewoon niet perfect voldoet aan de rasstandaard. Dat kan, er is nou eenmaal variatie tussen honden. En dat dat voor sommige mensen die de rasstandaard als 'mooi' zien dus betekend dat jouw G of ZG hond niet 'mooi' is, ach, dat vind ik niet zo heel erg :)

Oh, net had ik de pups dus weer naar buiten gedaan omdat ik het wel weer tijd vond voor ze om lekker te kunnen spelen buiten. Ze lopen gezellig met z'n allen mee, alle kanten op, uiteindelijk allemaal verzameld in de ren. Beginnen ze na 10 minuten te piepen en zeuren en blaffen... Dus vooruit, ik laat ze er even uit. Na 3 minuutjes de tuin ontdekken is het ineens wel erg rustig en ben ik de pups kwijt. Ga ik zoeken, vind ik er twee ergens in de border in een kuil in de schaduw, eentje die daar net naartoe aan het lopen was, en de overige 5 waren met z'n allen gauw terug naar binnen gegaan, hun ren in de bijkeuken weer in gesprongen en daar weer gaan slapen. Toch nog een beetje te warm dus, buiten :')

[ Bericht 20% gewijzigd door Miss_Isis op 04-07-2015 17:25:25 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154072535
Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij zo lief O+
Heb je trouwens hart van Nederland gezien daar was een vrouw te zien die honden ijsjes maakten.
Plastic bekertje met water vullen paar hondenbrokjes en een kauw staafje rechtop erin en dan in de vriezer.
Misschien een idee voor Nori en pups
pi_154077608
Wat een leuke foto's! En die kinderen op school hebben wel een hele toffe dag gehad!
pi_154114436
Wat een leuke updates! O+
Die actie foto's zijn ook prachtig!
pi_154115909
Superleuke updates. En die groepsfoto _O-
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_154116212
Wat een druk leven hebben ze al zeg!
En niet te geloven dat de eerste volgende week alweer weggaat :o

Merkt Nori daar wat van, denk je?
pi_154118536
Ik post niet zoveel hier, maar ik volg het topic zeker wel, leuk om mee te lezen en wat zijn ze schattig O+ Die groepsfoto! :D :')
pi_154123132
Thanks allen!

En ja, de pups hebben best een druk leven! Gisteren was er 's ochtends bezoek van pupkopers, (met name voor Paars en Blauw/Groen). En 's middags kwam een vriend van mijn man op bezoek met zijn vriendin en hun Duitse herder I. Van tevoren waren haar baasjes een beetje bang dat I. te wild zou doen met de pups, omdat ze toch wel een beetje 'scherp' is, veel energie heeft en soms wel erg wild speelt. Daarnaast is I. momenteel aan het puberen, dus luisteren is niet altijd haar hobby. Maar I. gedroeg zich perfect, ze heeft heerlijk gespeeld met Nori (rondjes crossen op het gras en samen op de trampoline liggen 'bekvechten') en daarna toen Nori het allemaal wel gezien had en naar binnen ging speelde ze ook nog heel lief en voorzichtig met de pups. Echt een prima ervaring voor de pups met een grote andere hond, niet te speels maar ook niet te afstandelijk.

En ik heb zoals beloofd een filmpje gemaakt! ;)

Vanmiddag zijn alle pups mee geweest naar het lokale winkelcentrum (of wat daar voor door moet gaan, hier in het verre oosten :P ). Eerst weer 20 min in de auto (piepen!) en daarna in de parkeergarage geparkeerd, en samen met mijn man de pups per twee (apart van elkaar) en rondje meegenomen. Roltrap op, rondje winkelcentrum, alle enthousiaste mensen beleefd te woord staan ('ja hoor, u/jij mag wel even aaien' 'morgen 7 weken' 'ja, heel erg lief' 'het zijn Labradors' 'nee, het is ons eigen nestje' etc. etc.), en weer terug de roltrap af en de auto in zodat ik de volgende kon meenemen (ondertussen was er bij de auto wel oppas natuurlijk, we hebben de andere zes niet alleen gelaten). Ik moet zeggen, toen ik mijn vierde rondje deed had ik er ook wel een beetje genoeg van :P

Maar de pups deden het goed, vooral Wit vond het allemaal super fantastisch en liep bijna galopperend naast me aan het lijntje met een soort van blije grijns op z'n bekkie. Zwart daarentegen vond het best spannend en wilde eigenlijk niet meelopen, hij voelde denk ik ook aan dat ik er wel een beetje klaar mee was (hij was pup nr 4 voor mij). Dus toen heb ik even geruild met mijn man, die Groen had op dat moment, en toen ging het met allebei prima :)

Foto's van de pups op stap, Wit met blij hoofd (en lijntje in z'n bek):

En Groen en Zwart samen in een auto :P

Eenmaal allemaal terug in de auto waren ze heel braaf stil op de terugweg, en thuis gingen ze na een hapje eten nog even lekker spelen, en vielen daarna heerlijk buiten in slaap.

Nog een filmpje van vanmiddag, pups spelen met de nog niet geïnstalleerde glijbaan van mijn dochtertje:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_154128356
Wat een schatjes zijn t ook O+

En I is idd heel lief met ze, goed dat jullie er op deze manier mee bezig zijn, want t is natuurlijk zoveel werk dat veel mensen het ws wat minder nauw nemen daarmee lijkt me.. Top! Echt goed om te lezen! ^O^
compact en kleverig.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 00:11:30 #112
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_154131596
Wat leuk dat ze kennis hebben gemaakt met een andere hond en dat ze op stap zijn geweest
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 8 juli 2015 @ 11:56:18 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154166003
M_I!

Jij voert Caribest? Ik heb net Tamro aangeraden aan mijn zus. Want ik kan bij Carnibest geen 4 diersoorten in 1 worst ontdekken hoor :P

En zij begreep dat je meerdere merken door elkaar moest voeren. Ik voer ook geen meerdere merken. Ik voer compleet van tamro, en wat enkelvoudige soorten van hetzelfde merk als afwisseling. Wel geef ik BARF tussendoor. En fruit en groente.

Ooh, trouwens. Hoe zwaar is Boris ongeveer? Want ik ging uitrekenen hoelang ze met zo'n worst deed maar ik ging maar er vanuit dat Boris 7kg was :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_154167381
Ahw, wat een heerlijke bolle droppies O+ . En wat lief, dat filmpje met I. !
pi_154176627
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juli 2015 11:56 schreef Qwea het volgende:
M_I!

Jij voert Caribest? Ik heb net Tamro aangeraden aan mijn zus. Want ik kan bij Carnibest geen 4 diersoorten in 1 worst ontdekken hoor :P

En zij begreep dat je meerdere merken door elkaar moest voeren. Ik voer ook geen meerdere merken. Ik voer compleet van tamro, en wat enkelvoudige soorten van hetzelfde merk als afwisseling. Wel geef ik BARF tussendoor. En fruit en groente.

Ooh, trouwens. Hoe zwaar is Boris ongeveer? Want ik ging uitrekenen hoelang ze met zo'n worst deed maar ik ging maar er vanuit dat Boris 7kg was :P
Ik had het hier idd al over met je zus laatst :Y

Wij voeren Darf (de complete versies met 4 diersoorten per soort, de standaard, wild, eend, konijn en zalm smaken) en Carnibest (Natuurvoer en lam, zijn ook compleet, want met toegevoegde vitamines dus geen 4 diersoorten nodig). We voeren bewust 2 merken en verschillende smaken om af te wisselen en zo de kans op tekorten of overschotten zo klein mogelijk te maken. Carnibest zit in rollen van 1 kg en Darf in dozen van 5 kg met daarin het vlees in losse blokken van ong 200-250 gr per stuk. Daar krijgt Boris dus ook wat van mee als hij naar huis gaat.

Hoeveel hij dan weegt weet ik niet precies, hangt er ook vanaf of hij Blauw of Groen is (Blauw is wat groter). Ik gok dat hij met 10 weken zo rond de 8,5 kilo zal zitten. Gemiddeld zijn ze met 8 weken ong 6,5 kilo en met 12 weken 10,5 kg; met 6 weken waren ze rond de 4,5-5 kg, (en Blauw 5,5). Ik ga zelf uit van ong 5% van het gewicht (verdeeld over 4 maaltijden) voeren om te beginnen, en vandaar uit kijken hoe de pup groeit en daarop de hoeveelheid aanpassen. Nori eet bijvoorbeeld nu ze volwassen is normaal gesproken ong 1-1,5%.
pi_154183379
Wat een plaatjes, wat een avontuur en wat een strakke en drukke agenda!
Respect voor alles wat jullie doen, wat zullen jullie moe zijn maar ook voldaan, wat een geweldige, mooie stevige, wollige snuitige snuitjes zijn het en mooie Nori is een supermoeder.
Van die foto's kan geen mens ooit genoeg krijgen, zelfs man staat mee te kijken en te genieten, ik zou geen voorkeur hebben, ik zou ze allemaal willen omdat ik niet zou kunnen kiezen, ze zijn allemaal prachtig en zo leuk :+
Op weg naar de laatste loodjes dus, mega druk en wat zullen jullie het stiekem zwaar krijgen als mee en mee de ene na de andere pup het nest en dus ook jullie huis gaat verlaten. Ik denk dat er nog wat tranen gaan komen, och, dat kun je nog altijd op de vermoeidheid gooien al trapt daar geen hond in ;)
Geweldig en wat mooi dat allemaal te kunnen mogen volgen *O*
Waar het stinkt is het warm.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:13:26 #117
386633 Adnap
I love Life !
pi_154183809
Dat dus,wat knoblacha6 schrijft
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:18:41 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154184022
Ja, inderdaad wat Knoflook zegt. Ik vind dit zo'n geweldig topic. En ik hou niet eens van honden :@
Spoilers!
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:25:27 #119
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154184292
Ik vind het zo gek dat er mensen zijn die niet van honden houden :D
pi_154184398
Ik wil meteen een hond als ik dit lees O+
Van de week moest ik ergens iets ophalen en daar liep een Flatcoated Retriever en erachter ook een pupje O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:28:43 #121
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_154184417
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:28 schreef tombolafan het volgende:
Van de week moest ik ergens iets ophalen en daar liep een Flatcoated Retriever en erachter ook een pupje O+
Pup in je tas gestopt?
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:33:14 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154184578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:07 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik had het hier idd al over met je zus laatst :Y

Wij voeren Darf (de complete versies met 4 diersoorten per soort, de standaard, wild, eend, konijn en zalm smaken) en Carnibest (Natuurvoer en lam, zijn ook compleet, want met toegevoegde vitamines dus geen 4 diersoorten nodig). We voeren bewust 2 merken en verschillende smaken om af te wisselen en zo de kans op tekorten of overschotten zo klein mogelijk te maken. Carnibest zit in rollen van 1 kg en Darf in dozen van 5 kg met daarin het vlees in losse blokken van ong 200-250 gr per stuk. Daar krijgt Boris dus ook wat van mee als hij naar huis gaat.

Hoeveel hij dan weegt weet ik niet precies, hangt er ook vanaf of hij Blauw of Groen is (Blauw is wat groter). Ik gok dat hij met 10 weken zo rond de 8,5 kilo zal zitten. Gemiddeld zijn ze met 8 weken ong 6,5 kilo en met 12 weken 10,5 kg; met 6 weken waren ze rond de 4,5-5 kg, (en Blauw 5,5). Ik ga zelf uit van ong 5% van het gewicht (verdeeld over 4 maaltijden) voeren om te beginnen, en vandaar uit kijken hoe de pup groeit en daarop de hoeveelheid aanpassen. Nori eet bijvoorbeeld nu ze volwassen is normaal gesproken ong 1-1,5%.
Ze heeft nu 10 rollen tamro compleet besteld met 5 diersoorten en 2 rollen van elke andere diersoort extra (geitmix, lam, rund, kalkoen, ect).

Ze geeft ook groente bij. Ik doe link ook niet alleen maar compleet voeren. Hij krijgt elke week een rol compleet en elke week 1 van de andere rollen. Zo krijgt hij over de hele periode alsnog alles binnen. En ik voer hem ook barf tussendoor. Gisteren aaf en vanmorgen heeft hij een complete zalm lijf van 1kg gehad. Vanaaf begonnen met de geitmix rol. Als die op is vrijdag dan pak ik rund ofzo of iets wat hij nog niet gehad heeft deze week.

En hij krijgt dus groente bij gevoerd. En banaan, appel, aardbei, ect :P

5% is idd tussen 50/60g per kg lichaams gewicht. Maar ik zei al dat ze zich daar niet blind op moest staren want Link werd in ene een dikzak toen we die regel hanteerden. Dus ik ging vrij snel op het oog voeren. Hij krijgt bv nu 500g op een dag. Exclusief groente en fruit en snacks.

En ik geloof dat Boris in december een week bij Link komt logeren :D
pi_154184704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:28 schreef tombolafan het volgende:
(ik heb dat ook als ik dit topic lees, dan ineens ben ik van mijn geloof af na Lot nooooooooooooit meer een hond te willen maar ja, die oogjes ook, laat staan al helemaal dit topic, potdorienonnenogusaantoe :P Zoals een vriendin die ik op dit topic de foto's liet zien vorige week, die riep meteen: oooooo, ik zou zo al een riempje en een mandje gaan kopen en ik wil niet eens een hond! _O- Wat een impact, wat een topic O+
Waar het stinkt is het warm.
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:37:05 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_154184716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:25 schreef Valerie. het volgende:
Ik vind het zo gek dat er mensen zijn die niet van honden houden :D
Sorry ;)

Maar goed, ik vind het wel heel interessant om over het hele fokproces te lezen. Ik hou altijd van dierenliefde :Y
Spoilers!
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:38:37 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_154184769
Ik wil een puppy ook weer. Ik heb al een naam _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')