abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153452638
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en nu Nori inmiddels 3 is, is het daar eindelijk tijd voor.

In dit topic wil ik de voorbereidingen en straks de -hopelijke- dracht, bevalling en het opgroeien van de puppy's bijhouden voor wie dat leuk vindt :)

In het eerste topic is alle informatie te vinden over Nori en de reu die we hebben uitgezocht; Bowie:

Ook staat in het eerste topic vrij uitgebreid beschreven wat er zoal vooraf gaat aan het plannen van een nestje pups en waar je allemaal rekening mee moet houden.

In september 2014 is Nori gedekt door Bowie maar helaas leeg gebleven. Inmiddels is ze in maart 2015 weer opnieuw loops geworden en weer opnieuw gedekt, en het tweede topic konden we afsluiten met goed nieuws: ze is deze keer drachtig!

Hier onder de echo van 17-4-15 met daarop (volgens de dierenarts althans :+ ) een embryo; dat zou die donkere vlek links van het midden moeten zijn.

In het vierde topic werden de pups geboren! Het werden maar liefst 8 lieve, mollige, gezonde Labradorpuppy's.

In het vijfde topic werden het van hulpeloze kleine wurmpjes tot lekkere stevige hondjes, die zelfs hun eerste hapjes vlees al hebben geproefd :Y)

Op dit moment zijn ze ruim 3 weken oud, en druk bezig met het verkennen van de Grote Wijde Wereld O+

We hebben ook een webcam waarop de pups te zien zijn (als ze tenminste in hun kist liggen :P ):
http://www.enterthelab.nl/Cam.php

[ Bericht 6% gewijzigd door Miss_Isis op 11-06-2015 22:26:22 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_153452922
En de webcam (uit het vorige deel):

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_153452990
Ahww, hoe ze aanvallen op dat vlees :D
E.
pi_153453116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

KVV?
Wild heeft een heel sterke smaak en geur, geen wonder dat ze het lekker vonden.
KVV is Kompleet (ja, met een K, ik heb het niet zelf bedacht :P ) Vers Vlees.

Een compleet rauw diepvriesvoer voor honden (of katten of fretten e.d.), bestaande uit spiervlees, orgaanvlees en bot van (in dit geval) 4 verschillende diersoorten die in een 'prooidierverhouding' zijn verwerkt (in dit geval zo'n 40% vleesbot, 15% orgaan, en de rest spiervlees, met een flintertje groente hier en daar).

Wij voeren 2 merken, Darf en Carnibest. Darf bestaat uit 4 diersoorten in een bepaalde verhouding, Carnibest bestaat uit één diersoort met daarbij nog wat rijst, groente en toegevoegde vitamines en mineralen. Met deze twee merken worden de pups straks ook gespeend (eerst met de puppy-variant, vanaf een week of 6 met de gewone KVV) :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_153453136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
En de webcam (uit het vorige deel):

Goede toevoeging, Was het al weer vergeten. Ik zet hem nog even in de OP ^O^
pi_153453378
En nog even de portretjes van afgelopen woensdag, gemaakt door schoonpa:

Reutjes:

Wit

Groen

Zwart

D.Blauw

Teefjes:

L.blauw

Oranje

Roze

Paars
pi_153453505
Donkerblauw O+

Maar het zijn allemaal liefjes natuurlijk.
pi_153453564
Aaaaawwwhh ik vind ze steeds meer op labradors gaan lijken. Wat een verschil met ogen open zeg. O+ O+
Duvel & Niels
pi_153457458
Ze kijken een beetje als Droopy O+ Wat zijn ze mooi! De mensen die een puppy uit dit nestje mogen hebben flink geluk!
E.
pi_153460900
Oranje O+
Maar sowieso, wat n dropjes allemaal!

Hoe is t nu met hun witte vlekjes, je dacht dat t misschien nog n beetje weg zou trekken toch? Is dat gebeurd?
compact en kleverig.
pi_153460960
O+ _O_

Ik zou de deur niet meer uit komen als ik thuis zo'n nestje pups zou hebben. Kan er wel uren naar kijken.

En mooi dat ze allemaal kern gezond zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_153463886
Wat een schatjes!
Joe
pi_153464090
Wit showt z'n teentjes wel heel mooi zo :D.
En die oogjes van Paars O+.

Vandaag met die hitte nog lekker even naar buiten? Of gaan ze nu sowieso elke dag naar buiten?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_153467162
ooh wat zijn ze al groot zeg! en schattig!
Werewolf
pi_153470345
Vandaag weer even buiten geweest met de pups, ze vonden het al veel minder eng dan gisteren. De buurvrouw kwam ook nog even langs (om een cadeautje te brengen voor peuter, een honden-agility trainingsveldje van playmobil compleet met zwarte labrador :D ) dus die kwam er gezellig bij zitten en pupjes knuffelen. Al met al zijn de pups denk ik een klein uurtje buiten geweest, en zolang het droog is mogen ze vanaf nu elke dag naar buiten. Misschien ga ik ze bij mooi weer ook wel buiten voeren, want ze maken er binnen een aardige puinzooi van :D :')

Vanochtend hebben ze weer vlees gehad. Ze hebben het vlees van gisteren prima verwerkt zag ik vanochtend, ik vond overal kleine harde keuteltjes :') Geen diarree of andere narigheid gelukkig, dus vanochtend kregen ze nog een portie toen ze even na het drinken bij Nori weer piepend en blaffend rond gingen lopen. En deze keer maar meteen naar behoefte laten eten, gezien het zeer grote enthousiasme bij de meeste pups. Met name Roze vond het geweldig, ze ging er op een gegeven moment midden in liggen en bleef maar eten. Ik ben erg benieuwd hoeveel ze vanavond gegroeid zullen zijn!

En over het wit bij de pups: dat lijkt inderdaad minder te worden. Ik heb geprobeerd een paar foto's te maken maar die zijn niet echt heel duidelijk:

Bolopads onder de pootjes van Oranje zagen er zo uit:

En zijn nu zo:

Wit vlekje van Paars zag er zo uit:

En is nu zo:

En de witte borstvlek (en teentjes) van Wit waren eerst zo:

En nu zo:

Dus al met al heb ik de indruk dat het wel wat minder wordt. Maar je kan het pas echt zien hoe het uiteindelijk wordt na een jaar of zo, als ze al hun puppyharen kwijt zijn.

En nog twee extra foto's van vanochtend buiten,

Eerst even picknicken:

En daarna lekker slapen buiten:
pi_153470723
Puppenpicknick O+

Wat heerlijk dat ze zo buiten kunnen scharrelen. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 juni 2015 @ 14:55:19 #17
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153471266
Wat een berg pup is dat ineens al bij Nori zo :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:46:09 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153472922
Jeutje, wat kan je bjj de picknick goed zien hoe groot ze zijn geworden :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:51:48 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_153473090
Wat leuk en geweldige foto's! _O_
pi_153474150
Ja, ze zijn echt enorm gegroeid.

Dit was tijdens hun geboortedag (hier was nummer 8 er nog niet):

En dit was afgelopen woensdag:

Inmiddels zijn ze al zo'n beetje 5x zwaarder dan bij de geboorte!
pi_153474492
Haha, wat n verschil inderdaad, je ziet Nori nu bijna niet meer!

En t wit lijkt idd minder, grappig, dat dat zo verandert nog.
Ik heb ook n paar witte haren al vanaf m'n geboorte btw, dat is altijd t zelfde gebleven :D
En dat oogje van wit op die foto O+

Grmbl, ik wil ook n hond! }:| :')
compact en kleverig.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:59:01 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153475989
Ooooh, wat een verschil!

Hoe is het met je dochter?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 18:05:52 #23
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_153476166
Oh smelt O+
pi_153477779
O+ O+ O+

Het lijkt wel alsof ze niet meer allemaal tegelijk kunnen drinken bij Nori.
Echt flink gegroeid zeg en dat in 3 weken tijd!
pi_153481182
ik heb een paar dagen niet gekeken... menn wat een PUPS zijn het al zeg! helemaal lief!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_153511631
Wat een berg lieve spekkies heb je nu! O+ En beterschap voor peuter!
pi_153518207
Nou, gisteren een drukke dag gehad...

's ochtends uitgebreid schoongemaakt, daarna kennissen op bezoek gehad met 2 kinderen om de puppy's te knuffelen, en 's middags de fokster van Nori en de eigenaresse van Nori's vader (heel leuk: Nori herkende haar fokster duidelijk. Ze was super blij om haar te zien, terwijl ze haar voor het laatst ruim een jaar geleden had gezien).

Daarna tegen het begin van de avond de pupjes nog eens gevoerd, maar toen we wat later zelf gingen eten hoorde ik rare geluidjes uit de ren komen... Bleek Puppy Roze dus aan het overgeven te zijn :{ Het was maar een klein beetje, dus ik dacht nouja, kan gebeuren, misschien iets te veel gegeten. Maar even later gaf ze weer over, en daarna nog een keer en nog een keer, dus toen begonnen we ons wel aardig zorgen te maken. Ze was ook erg slaperig en slapjes, voelde zich duidelijk niet goed, ademde snel en oppervlakkig...

Inmiddels was het een uur of 10, ze wilde niet drinken bij Nori, wilde geen water (heb heel voorzichtig een paar druppeltjes lauw water met opgeloste honing voor op haar tong gedruppeld, maar ze wilde amper slikken) en ze bleek toen we temperatuurden 39,9 graden te hebben. Dus de dierenarts gebeld, en rond 22.40 waren we bij de kliniek.

Daar aangekomen was ze ietsje levendiger, ze zat rechtop, beet in mijn duim en plaste de weegschaal onder. De dokter heeft haar aan alle kanten bekeken en bevoeld en kwam tot de conclusie dat ze niet uitgedroogd was, dat haar slijmvliezen er goed uit zagen, dat ze verder in prima conditie leek te zijn, en dat het hoogstwaarschijnlijk toch haar buikje/maagje was waar ze last van had. Vanwege de koorts (ze had nog steeds 39,9) dacht hij dat er toch (ook) iets van een infectie zat, en daarvoor heeft ze 2 spuiten met antibiotica gekregen (carporal en amoxibactin) en druppels antibiotica (synulox) die we de komende week 2x per dag moeten geven (in een aangepaste, veel lagere dosering dan op de verpakking staat aangeraden voor haar gewicht, dus daar ga ik morgen nog even over bellen voor de zekerheid).

Toen we rond half 12 weer thuis waren ging het al veel beter met haar; ze wilde graag drinken bij Nori, probeerde een doos tissues te vermoorden en toen ze weer bij haar broertjes en zusjes in ging beet ze ook daar lekker van zich af. Vanochtend leek ze wel weer ietsje rustiger dan anders, maar haar temperatuur was goed (37,9), ze was 50 gram aangekomen vergeleken met de avond er voor (toen was ze, ondanks het spugen, ook gewoon aangekomen trouwens), en ze heeft ook gespeeld met haar broertjes en zusjes. Ze had nog weinig belangstelling voor het voer, maar dat lijkt me ook wel verstandig om haar maag even rust te gunnen. Ze heeft één hapje genomen, en dat is voor zover ik heb kunnen nagaan helemaal binnen gebleven. Na het temperaturen moest ze poepen, en toen bleek dat ze nu wel diarree had (gisteren had ze dat nog niet). Maar met alle antibiotica verbaasd me dat ook niet. Hopelijk is ze er in ieder geval snel weer boven op :)

En nog even terugkomend op het lijstje met alle kosten die we tot nu toe hebben gemaakt (uit het vorige deel): inmiddels is onze 'winst' op dit nestje gezakt naar ¤10 :+
  zondag 14 juni 2015 @ 13:42:19 #28
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_153518530
Ach gossie, fijn dat het weer beter gaat

De caporal is trouwens geen antibiotica maar een pijnstiller/ontstekingsremmer :) dus daar zal zich wellicht ook snel beter van hebben gevoeld
  maandag 15 juni 2015 @ 10:03:01 #29
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_153542563
Hoe gaat t met t zieke gupje?
pi_153542986
Blote buikjes O+
pi_153549894
Het gaat zo snel he, geniet ervan nu ze nog zo klein zijn hoor.
4 weken geleden onze bruine cocker pup opgehaald, nu al 2x zo groot en zwaar....maar nog even ondeugend :s)
I am a Koala who Stretches :P
pi_153553803
Update: met Roze gaat het inmiddels weer prima! Ze krijgt nog 2x p/d Synulox druppels, maar verder merk je nergens aan dat ze niet lekker was. Het lijkt wel alsof het helemaal niet gebeurd is, zo snel is ze hersteld. Ze is van zichzelf een redelijk rustig pupje, geen grote druktemaker, en ze gedraagt zich weer als vanouds. Ze doet lekker vrolijk, vreet af en toe een broertje of zusje op (of mijn tenen), komt gezellig op schoot klimmen als ik bij de pups in ga zitten, speelt met het speelgoed, drinkt weer vol overgave bij Nori (en was in de 48 uur rondom haar ziek zijn ook gewoon nog 200 gram aangekomen!), dus alles gaat weer super :)

Enig minpuntje op dit moment is dat een paar pups af en toe diarree hebben (dus als er daar één doorheen heeft gelopen vind ik poeppootjes door de hele ren ;( ). Vanavond willen we ze weer ontwormen (behalve Roze, zij moest van de assistente nog even wachten tot de kuur is afgelopen) en hopelijk wordt het dan weer beter. Voor de zekerheid dweil ik de hele kist en ren met bleek elke ochtend, ververs ik tussendoor regelmatig de doeken en hou ik ze weer even een poosje binnen. Ook voer doen we voor alle zekerheid maar even niet, in plaats daarvan hebben ze vandaag als bijvoeding alleen (rauwe) geitenmelk gehad uit de diepvries, hopelijk nog vol met goede bacteriën en andere darmflora-stimulerende dingetjes (als die nog niet doodgevroren zijn :P ). En dan morgen maar eens zien hoe de zaken er voor staan, als alles weer goed lijkt te zijn kunnen we weer langzaam beginnen met ander eten. Misschien iets met een klein beetje pens (niet te veel natuurlijk, ivm dan weer diarree) voor de goede bacteriën.
pi_153564312
Fijn dat het met roze beter gaat! Alleen balen van de diarree bij de anderen! Hopelijk is dat ook snel onder controle.

Ik zit net naar de webcam te kijken. Zie je ze eerst rustig drinken en daarna barst het feest los. De een klimt over de ander. En de rest doet ook maar gewoon mee! Inmiddels hebben ze allemaal een ander plekje om te drinken :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:15:56 #34
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_153588163
Oh wat een scheetjes. O+
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:40:13 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153588868
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 15:17 schreef StretchingKoala het volgende:
Het gaat zo snel he, geniet ervan nu ze nog zo klein zijn hoor.
4 weken geleden onze bruine cocker pup opgehaald, nu al 2x zo groot en zwaar....maar nog even ondeugend :s)
Cocker pups zijn idd ondeugend en wild
:-)
Als ik een Cocker had zou ik hem Joe noemen, een Beagle zou ik Paul of Darwin noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153613334
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik een Cocker had zou ik hem Joe noemen, een Beagle zou ik Paul of Darwin noemen.
:D Joe Cocker O+

De pups zijn nu net 4 weken, en ze worden steeds groter. Normaal stond de ren open zodat Nori naar behoefte in en uit kon lopen, maar nu een aantal ondernemende pupjes ontdekt hebben dat ze met een beetje moeite er ook uit kunnen klimmen, is dat niet meer zo handig...

Regelmatig zijn er dus een paar van de kruimels op excursie door de woonkamer, waarbij de mand van tante Rani overhoop wordt getrokken, tante Puck wordt bang gemaakt, de houten vloer wordt ondergeplast (goed voor een mooie 'doorleefde look' zullen we maar zeggen), en zo'n beetje alles wat zich verder op grondniveau bevindt wordt geproefd en/of meegesleept om het op een veilig plekje verder te bestuderen. Jan Steen zou er vast een mooi schilderij van kunnen maken, hoe het er hier soms aan toe gaat :')

Vanavond komt een stel pupkopers langs, en schoonpa komt weer foto's maken. Hopelijk kan ik vanavond later dan nog wat foto's posten :)
pi_153613860
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D
Darwin stond op de shortlist voor onze kat maar dat bleek toch meer een Atari te zijn. Darwin staat nog steeds op de shortlist voor de nieuwe kat ooit, samen met Sega en Tyskie. Mijn vriend heeft helaas Desiderius gevetoed :(

Isis, doe eens wat foto's van ondernemende pups >:) ;)
Spoilers!
pi_153614512
Heb helaas alleen maar crappy telefoonfoto's, vanavond komt schoonpa voor het echte werk. Maar vooruit, even een impressie dan :P

En de 'doorleefde' vloer, na 10 minuutjes puppygeweld....:
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:46:53 #39
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153616177
Oooh, wat vermoeiend lijkt me dat, zeg! Letterlijk en figuurlijk slopend nu ze zo ondernemend zijn O+ :D
En wat een heerlijke foto's weer. Is Nori het al zat, dat gehups om haar heen? :D
pi_153617446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:46 schreef LadyS het volgende:
Oooh, wat vermoeiend lijkt me dat, zeg! Letterlijk en figuurlijk slopend nu ze zo ondernemend zijn O+ :D
En wat een heerlijke foto's weer. Is Nori het al zat, dat gehups om haar heen? :D
Ik vind het zelf -afgezien van het vrijwel constante schoonmaken en de zorgen als er eens iets is zoals puppy Roze laatst, of diarree- vooral heel erg leuk en lief en grappig en vertederend O+ Ik ervaar het iig (nog) niet als heel vermoeiend, misschien ook omdat ik wel wat drukte van klein grut om me heen gewend ben, en niet zo schrik van een vlek meer of minder op de vloer :P Ik heb me er al lang geleden bij neergelegd dat je dit huis toch nooit echt schoon krijgt, dus 'soort van opgeruimd en niet gevaarlijk voor de volksgezondheid' is waar ik nu op inzet :+

En Nori vindt het -verrassend genoeg- eigenlijk wel leuk! :D Ze is van zichzelf best heel speels, maar Rani en Puck doen daar meestal niet echt aan mee. Dus ze lijkt er oprecht plezier in te hebben dat ze nu met haar pups kan spelen, ze zoekt ze daar ook echt actief voor op en daagt ze uit enzo O+
pi_153617742
Je sok is in al dat geweld al gesneuveld! ;(
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:52:31 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153617851
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:33 schreef Miss_Isis het volgende:
En Nori vindt het -verrassend genoeg- eigenlijk wel leuk! :D Ze is van zichzelf best heel speels, maar Rani en Puck doen daar meestal niet echt aan mee. Dus ze lijkt er oprecht plezier in te hebben dat ze nu met haar pups kan spelen, ze zoekt ze daar ook echt actief voor op en daagt ze uit enzo O+
Oh wat hartverwarmend O+

Jullie zijn er allebei ingegroeid he?
pi_153624290
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
Je sok is in al dat geweld al gesneuveld! ;(
Is de sok van mijn man, na die foto heb ik die sok ook maar ingevorderd en weggegooid :') Zelf draag ik tussen half april en half september überhaupt nooit sokken 8-)

quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh wat hartverwarmend O+

Jullie zijn er allebei ingegroeid he?
Ja, al doende leert men, en dat geldt voor Nori ook zeker :Y Ze doet het echt super, het gaat allemaal best wel soepel z'n gangetje momenteel. En ik denk (hoop) dat het ook echt leuk voor haar zal zijn om een dochter hier te houden waar ze mee kan spelen en zo. Ze heeft er nu dus ook al echt plezier aan, dat blijft straks hopelijk O+
pi_153633683
Foto's van gisteravond, 29 dagen oud alweer!

De reutjes:

Wit hier stond de camera nog niet helemaal 100% afgesteld, maar helaas geen andere foto :P

Groen

Zwart

Donkerblauw

De teefjes:

Oranje

Lichtblauw

Paars

Roze
pi_153634122
ah, ze zien er inmiddels uit als echte hondjes ipv rare gedrochten :D
pi_153634150
Ahh, cute!

De heren hebben een wat boller koppie lijkt wel.
pi_153636502
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:06 schreef computergirl het volgende:
ah, ze zien er inmiddels uit als echte hondjes ipv rare gedrochten :D
:o :(

;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:07 schreef Cici het volgende:
Ahh, cute!

De heren hebben een wat boller koppie lijkt wel.
Dat klopt wel een beetje ja, vooral Paars en Lichtblauw hebben een vrij fijn koppie en lijken wat lichter gebouwd dan de heren. En Oranje is dan wel redelijk stevig, maar heeft wel een echt 'meisjeshoofd'. Roze lijkt wat forser qua bouw te zijn.

Van de heren heeft Groen een wat minder groot hoofd (lijkt best wel op Roze), de andere drie hebben wat bredere koppies. Is ook wel normaal, en het verschil wordt alleen maar groter naarmate ze ouder worden. Volwassen reuen hebben normaal ook een bredere, wat grovere kop dan teefjes :)

En in ander nieuws, als het goed is komt vandaag onze bijkeuken min of meer af! Of dan toch in ieder geval redelijk wind- en waterdicht. De echte afwerking zal pas zijn als de pups weg zijn vrees ik, maar veilig en redelijk wind- en waterdicht vind ik voor nu goed genoeg :P Dus dit weekend moeten we daar maar uitgebreid schoonmaken en opruimen, en wanneer de tweede puppyren dan bezorgt wordt kunnen de monsters daar overdag ook af en toe even overdekt spelen *O*
pi_153637072
Verschillen de bruine versies nou zo van elkaar qua kleur of is dat de lichtinval?

Ze zijn echt superschattig! O+
pi_153637577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:27 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

:o :(

;)

[..]

Dat klopt wel een beetje ja, vooral Paars en Lichtblauw hebben een vrij fijn koppie en lijken wat lichter gebouwd dan de heren. En Oranje is dan wel redelijk stevig, maar heeft wel een echt 'meisjeshoofd'. Roze lijkt wat forser qua bouw te zijn.

Van de heren heeft Groen een wat minder groot hoofd (lijkt best wel op Roze), de andere drie hebben wat bredere koppies. Is ook wel normaal, en het verschil wordt alleen maar groter naarmate ze ouder worden. Volwassen reuen hebben normaal ook een bredere, wat grovere kop dan teefjes :)

En in ander nieuws, als het goed is komt vandaag onze bijkeuken min of meer af! Of dan toch in ieder geval redelijk wind- en waterdicht. De echte afwerking zal pas zijn als de pups weg zijn vrees ik, maar veilig en redelijk wind- en waterdicht vind ik voor nu goed genoeg :P Dus dit weekend moeten we daar maar uitgebreid schoonmaken en opruimen, en wanneer de tweede puppyren dan bezorgt wordt kunnen de monsters daar overdag ook af en toe even overdekt spelen *O*
Schattig hoor, met hun mooie Droopy ogen haha.
pi_153640446
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
Verschillen de bruine versies nou zo van elkaar qua kleur of is dat de lichtinval?

Ze zijn echt superschattig! O+
Nee, ze verschillen echt heel duidelijk van kleur :Y

Roze en Groen zijn heel donkerbruin, beetje zoals pure chocolade. De andere drie hebben wel min of meer dezelfde kleur, meer melkchocolade :)

Bruine honden kunnen trouwens ook nog heel erg verkleuren in de zon, dan kunnen ze echt 'highlights' krijgen (vinden de meeste show-mensen niet mooi/wenselijk trouwens). Dus de kleur is erg veranderlijk en komt in verschillende tinten voor.
  donderdag 18 juni 2015 @ 14:54:27 #51
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_153640573
Hebben jullie zelf al een pup gekozen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_153649449
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 14:54 schreef Valerie. het volgende:
Hebben jullie zelf al een pup gekozen?
Ja, althans, ik heb een zeer grote voorkeur voor puppy Roze. De beslissing is nog niet 100% zeker, maar qua karakter spreekt ze me tot nu toe erg aan. Ze is redelijk pienter en vrij snel van begrip, zoekt actief contact met mij (klimt elke keer op schoot als ik er bij in ga zitten) en is daarbij ook nog erg relaxed. Ze lijkt mij prima bij ons passen. Qua uiterlijk zijn er wel wat verbeterpuntjes (haar staartje had wat breder en ietsje hoger aangezet gemogen bijvoorbeeld, dat is althans wat mij met mijn gebrekkige oog voor dat soort zaken nu al opvalt :P ) maar verder vind ik haar perfect.

Volgende week komt de eigenaresse van B. langs met een bevriende fokster, zij hebben waarschijnlijk ook wel oog voor het uiterlijk van de pups. Ik verwacht dat zij puppy Oranje misschien wel als mooiste teefje aanmerken, en ze kunnen me ongetwijfeld vertellen wat er allemaal tekort schiet aan Roze. Maar of ik me daardoor laat weerhouden.... ik denk het niet :P

En nog even iets anders, de stambomen voor de pups staan online! *O*

pi_153649879
Ik vind oranje ook t mooist, op de foto's dan :+
Ze zijn echt zó leuk om te zien, echt O+
compact en kleverig.
pi_153667503
Puppy roze is vanaf het begin al mijn favoriet, geen idee waarom *O*
pi_153668254
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind oranje ook t mooist, op de foto's dan :+
Ze zijn echt zó leuk om te zien, echt O+
Moet je nagaan als je ze in het echt zou zien, dan zijn ze nog 100x zo leuk ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:03 schreef Miracle_Drug het volgende:
Puppy roze is vanaf het begin al mijn favoriet, geen idee waarom *O*
Mijne dus ook ;)

Vandaag weer een poging gedaan de hooligans op de foto te zetten tijdens een excursie'tje in de kamer, maar dat is met mijn telefooncameraatje echt bijna niet te doen... Zowat alle foto's zijn bewogen of onscherp (of allebei) :') Maar toch, poging gedaan:

En nog twee filmpjes:

Oranje aan het spelen met Nori

En Roze en Groen aan het ouwehoeren in de mand van Rani
pi_153668562
Oooh wat schattig, vooral dat filmpje met Nori O+ O+ Dit geeft me wel het zetje om heel binnenkort eens op puppenkraambezoek bij mijn broer te gaan..
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_153669428
Wat lief om ze zo te zien spelen! Heel leuk dat je filmpjes plaatst O+
pi_153669432
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 15:43 schreef Lot_1 het volgende:
Oooh wat schattig, vooral dat filmpje met Nori O+ O+ Dit geeft me wel het zetje om heel binnenkort eens op puppenkraambezoek bij mijn broer te gaan..
Leuk! Wat voor pupjes heeft hij? Vanaf 4 weken zijn ze het leukst, dus ik zou dan gaan als ik jou was O+
  vrijdag 19 juni 2015 @ 16:16:58 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153669532
PUUPJES
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_153669815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Leuk! Wat voor pupjes heeft hij? Vanaf 4 weken zijn ze het leukst, dus ik zou dan gaan als ik jou was O+
Hij heeft er ééntje opgehaald van de week, dus ik neem aan zo rond de 12 weken ;) Nog iets jonger is helemaal geweldig inderdaad, af en toe hebben de ouders van een goede vriend een nestje (kooikershondjes of bouviers) en daar ben ik ook meerdere malen wezen knuffelen.. enorm schattig. Die bouvier-pups zijn al behoorlijk groot als ze richting de twaalf weken gaan overigens, maar net zo onhandig als alle pups, enorm grappig om te zien. O+
pi_153669890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:30 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Hij heeft er ééntje opgehaald van de week, dus ik neem aan zo rond de 12 weken ;) Nog iets jonger is helemaal geweldig inderdaad, af en toe hebben de ouders van een goede vriend een nestje (kooikershondjes of bouviers) en daar ben ik ook meerdere malen wezen knuffelen.. enorm schattig. Die bouvier-pups zijn al behoorlijk groot als ze richting de twaalf weken gaan overigens, maar net zo onhandig als alle pups, enorm grappig om te zien. O+
Ah, die pup zal dan (tenzij het een klein ras is) waarschijnlijk rond de 8 à 9 weken zijn ;) Dan zijn ze ook nog super schattig O+
pi_153685905
Oh, nog wat jonger dus? Het is een kruising labrador/nogiets, dus wel redelijk groot.

Leuk om te lezen waarop je je (voorlopige) keuze op pup roze hebt gebaseerd trouwens, grappig dat het karakter al een beetje naar voren komt en je nu toch al duidelijk voorkeur kunt hebben :Y
pi_153687365
Oh ik loop achter!!

Wat enorm lief weer allemaal O+ O+
Dit is zo een feel good topic.

Soms lijken de pups zo groot, in vergelijking met de eerste weken.
Maar met zo een grote mand waar ze inloggen te spelen zijn ze weer zo klein. O+

Het zijn nu echte hondjes O+ O+
pi_153688570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 02:38 schreef Lot_1 het volgende:
Oh, nog wat jonger dus? Het is een kruising labrador/nogiets, dus wel redelijk groot.
Normaal gesproken gaan pupjes rond de 8 weken uit het nest en naar een nieuwe baas. De wettelijke minimum leeftijd waarop ze van de moeder gescheiden mogen worden is 7 weken (al zie je op marktplaats en aanverwanten ook wel eens pupjes van 6 weken al aangeboden worden... :X ). Sommige kleinere rassen blijven wat langer bij de moeder, tot een week of 10 bv, of tot een bepaald gewicht. En sommige grotere pups soms ook als ze niet op tijd een baasje hebben gevonden, natuurlijk. Maar die van je broer zal dus waarschijnlijk een week of 9 zijn :)

quote:
Leuk om te lezen waarop je je (voorlopige) keuze op pup roze hebt gebaseerd trouwens, grappig dat het karakter al een beetje naar voren komt en je nu toch al duidelijk voorkeur kunt hebben :Y
Het valt me echt reuze mee qua karakters inschatten, dat is eigenlijk al best wel duidelijk bij de meeste pups :Y Ik maak er een punt van om elke dag een paar keer goed te observeren en kijken hoe ze zich gedragen, en je kan echt duidelijk verschillen zien.

Vanochtend bv was Puck bij mij op de grond aan het knuffelen, terwijl de pups ook rondliepen. Nou heeft Puck een beetje een hekel aan de pups, vooral als ze aan haar zitten, dus die snauwt de pups weg als ze te dichtbij komen. Dan zie je echt verschil in hoe een pup daar op reageert. Sommigen hebben een beetje een bord voor hun snoezige koppie en denken dat Puck het allemaal niet zo naar bedoeld en het wel meevalt, dus die gaan gewoon door met toenadering zoeken of dagen Puck zelfs een beetje uit, en hebben echt een zeer duidelijke hint nodig voor het doordringt. Anderen snappen direct de bedoeling en lopen na een snauw netjes met een boogje om Puck heen. En nog weer anderen die zijn een tikje verbijsterd over wat er nu weer gebeurd en gaan na een snauw op hun gat zitten en met grote oogjes naar Puck kijken met een blik van 'wat is dàt nou weer?? :? '

Ik denk dat we morgen als er weer een aantal mensen op bezoek komen misschien al wel een aantal pups aan hun baasjes kunnen koppelen. Puppy Roze is al redelijk duidelijk (want die wil ik dus zelf houden :P ), puppy Wit hebben we een speciaal verzoekje voor gekregen (toevallig/gelukkig precies van het stel dat we al voor hem op het oog hadden, dus dat lijkt me een goede match), puppy Zwart heeft ook een zeer gedreven 'fanclub' die hem heel graag willen hebben en dat lijkt me ook wel een goede match (al zou ik ze wel iets meer dan alleen puppycursus aanraden). Voor puppy Paars heb ik een stel op het oog dat volgens mij wel heel goed bij haar past (en ook nog eens graag een zwart teefje wilde), voor puppy Oranje heb ik ook een gezin wat denk ik geschikt voor haar is (en de vorige keer aangaf dat ze haar wel heel leuk vonden), en voor Lichtblauw heb ik ook een stel dat zowel haar als Roze erg leuk vonden.

Alleen Donkerblauw en Groen zit ik nog een beetje mee. Voor beide pups heb ik mensen op het oog, maar het probleem is dat ze allebei de voorkeur lijken te geven aan Groen. Dus die arme D.Blauw lijkt een beetje buiten de boot te vallen. Ik denk dat ik voor die twee nog iets langer wacht voor ik de definitieve keuze maak, en ik denk dat ik daar ook nog wat andere factoren in mee laat spelen zoals uiterlijk. En werklust wordt een heel belangrijk criterium, want het ene stel wil graag zeer actief trainen en diploma's halen (waar dan ook een hond bij past die qua uiterlijk zo rastypisch mogelijk is, met het oog op eventuele fokkerij in de toekomst), en het andere stel (gezin) wil wel recreatief het één en ander aan training ondernemen maar daar past toch een wat rustiger hond beter bij. Dus daar moet ik maar even een berichtje over sturen naar de betreffende mensen en ze laten weten hoe de vork in de steel zit. Openheid lijkt mij hier het beste, zodat iedereen nu alvast weet waar hij/zij aan toe is. Maar ik vind het wel vervelend dat ik waarschijnlijk één van beiden toch een beetje teleur moet stellen straks ;(
pi_153688667
Misschien dat ze juist wat meer naar Dblauw gaan kijken als die optie duidelijker is, en misschien vinden ze die daarna wel nog leuker dan Groen! *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_153688861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:29 schreef Sarasi het volgende:
Misschien dat ze juist wat meer naar Dblauw gaan kijken als die optie duidelijker is, en misschien vinden ze die daarna wel nog leuker dan Groen! *O*
Ja, dat hoopte ik wel (ik heb het ene stel hier al over gesproken toen ze hier waren, dus die weten al wel hoe het zit) maar tja, liefde maakt blind hè...

Je zou denken dat het niet zo'n hele moeilijke keuze is, aangezien beide ook een heel ander type hondje zoeken. De ene een wat rustiger voor in een gezin, de ander juist een wat actiever en werklustig typ om mee te trainen. Maar tja, als er gevoel bij komt kijken wordt het lastig om helemaal objectief te blijven. Als ik zelf 100% objectief was geweest had ik misschien Oranje wel willen houden, gezien haar betere staartje en omdat ik denk dat zij qua uiterlijk wat rastypischer gaat zijn dan Roze. En qua karakter is ze nou ook weer niet zo heel verschillend van Roze dat dat een doorslaand argument zou moeten zijn. Maar gevoel doet ook wat, soms spreekt de één je gewoon wat meer aan dan de ander. En Groen is een beste knuffelkont, die heeft zich gewoon wat beter geprofileerd dan Blauw (wat ook een ontzettend lekker ding is, vrolijk, speels en gezellig... maar gewoon net wat minder uit de verf kwam denk ik).

Wat mij betreft lijkt de keuze nu al wel redelijk duidelijk, maar ik wacht nog even af zodat ik het beter kan onderbouwen. En ik laat de oordelen over uiterlijk ook meewegen, en ik ga me wat meer op die twee focussen en kijken hoe ze nou beiden op mensen reageren en of ze bv werklust tonen. Dan kan ik over een week of 2 de uiteindelijke keuze maken, gebaseerd op meer informatie.
pi_153705165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:41 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, dat hoopte ik wel (ik heb het ene stel hier al over gesproken toen ze hier waren, dus die weten al wel hoe het zit) maar tja, liefde maakt blind hè...

Je zou denken dat het niet zo'n hele moeilijke keuze is, aangezien beide ook een heel ander type hondje zoeken. De ene een wat rustiger voor in een gezin, de ander juist een wat actiever en werklustig typ om mee te trainen. Maar tja, als er gevoel bij komt kijken wordt het lastig om helemaal objectief te blijven. Als ik zelf 100% objectief was geweest had ik misschien Oranje wel willen houden, gezien haar betere staartje en omdat ik denk dat zij qua uiterlijk wat rastypischer gaat zijn dan Roze. En qua karakter is ze nou ook weer niet zo heel verschillend van Roze dat dat een doorslaand argument zou moeten zijn. Maar gevoel doet ook wat, soms spreekt de één je gewoon wat meer aan dan de ander. En Groen is een beste knuffelkont, die heeft zich gewoon wat beter geprofileerd dan Blauw (wat ook een ontzettend lekker ding is, vrolijk, speels en gezellig... maar gewoon net wat minder uit de verf kwam denk ik).

Wat mij betreft lijkt de keuze nu al wel redelijk duidelijk, maar ik wacht nog even af zodat ik het beter kan onderbouwen. En ik laat de oordelen over uiterlijk ook meewegen, en ik ga me wat meer op die twee focussen en kijken hoe ze nou beiden op mensen reageren en of ze bv werklust tonen. Dan kan ik over een week of 2 de uiteindelijke keuze maken, gebaseerd op meer informatie.
Klinkt wel heel goed doordacht en verstandig. :Y
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 22 juni 2015 @ 11:51:02 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153741913
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 11:41 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Je zou denken dat het niet zo'n hele moeilijke keuze is, aangezien beide ook een heel ander type hondje zoeken. De ene een wat rustiger voor in een gezin, de ander juist een wat actiever en werklustig typ om mee te trainen. Maar tja, als er gevoel bij komt kijken wordt het lastig om helemaal objectief te blijven.
Dat snap ik niet. Als pup groen rustiger is dan pup d.blauw dan is het toch vrij duidelijk? Helemaal als 1 stel een rustige pup zoekt en het andere stel een actieve hond zoekt. Als blauw actiever is weet je toch waar blauw naar toe moet?

En is met 5/6 weken het karakter al dusdanig zichtbaar?

Welke kleur heeft mijn zus nou? Wit? Ik heb dr gewoon al 1.5e week niet gesproken bedenk ik me net, dus ik loop achter in pupgate :')
pi_153751904
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Als pup groen rustiger is dan pup d.blauw dan is het toch vrij duidelijk? Helemaal als 1 stel een rustige pup zoekt en het andere stel een actieve hond zoekt. Als blauw actiever is weet je toch waar blauw naar toe moet?
Ja, dat klopt. Maar het verschil tussen D.Blauw en Groen is niet zo enorm duidelijk dat ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen dat de ene wel en de andere niet geschikt is voor beide gezinnen/stellen. D.Blauw lijkt op dit moment wat actiever en Groen wat rustiger, maar het maakt elkaar niet zo heel erg veel. Maar we hebben dus besloten dat wat langer aan te kijken en ook andere mensen met enig verstand van pups om hun mening te vragen. Zo krijgen we hopelijk een zo objectief en eerlijk mogelijk beeld.

quote:
En is met 5/6 weken het karakter al dusdanig zichtbaar?
Ze zijn morgen 5 weken, en afgelopen zondag heb ik de pups al aan de baasjes gekoppeld (behalve dus Groen en D.Blauw). Ik vond de karakters de afgelopen 4 weken redelijk duidelijk en consistent voor de meeste pups, en omdat we qua mensen ook wel wat verschil in behoefte hadden (mensen die een druk hondje wilden, of juist een rustige, en de reu/teef wensen) vond ik het wel goed te doen om ze nu al te koppelen. Er was voor elk wat wils, zeg maar :)

Maar bij de hondjes die het meest op elkaar lijken wat karakter betreft is het lastiger dus, zeker als 2 setjes mensen voor dezelfde pup zijn gevallen. Daarom wachten we daar nog even mee om te zien hoe ze zich verder ontwikkelen, wie weet groeien ze de komende paar weken wat verder uit elkaar qua eigenschappen en wordt de keuze makkelijker. En de mening van een aantal andere mensen wordt ook meegenomen in de besluitvorming (oa de jachttrainer, de fokster van B. en de agility-trainster).

Ach, en weetje wat het ook is, ik ben een beetje een pleaser. Ik wil de mensen graag allemaal blij maken, en het is niet zo mijn stijl om te zeggen 'dit is de pup die ik het beste voor jou vind, take it or leave it'. Als mensen een bepaalde voorkeur hebben wil ik dat beslist een kans geven en zo eerlijk en onafhankelijk mogelijk bepalen welke pup uiteindelijk het beste voor hen is. Vandaar dus. Maar uiteindelijk geeft het karakter (en een klein beetje het uiterlijk) de doorslag.

quote:
Welke kleur heeft mijn zus nou? Wit? Ik heb dr gewoon al 1.5e week niet gesproken bedenk ik me net, dus ik loop achter in pupgate :')
Nee, niet Wit. Dat is een echte gangmaker; een actieve, speelse boef en een pittig ding dat de kamer op stelten zet als hij de kans krijgt. Bepaald geen hondje wat rustig een dag op kantoor blijft liggen. Daar heb ik dus wel een harde lijn getrokken :P Want hij is (ondanks zijn charmante koppie) echt precies wat ze aangaven niet te willen qua karakter. Hij gaat naar een jong stel dat graag lekker met hem wil trainen en een voorkeur hadden voor een actief, eventueel wat dominanter hondje (en ze hadden ook nog eens een voorkeur voor hem specifiek, dus een match made in heaven wat mij betreft).

Je zus had een zwak voor Groen (en dat leek mij een hele goede match), maar het kan dus ook nog Donkerblauw worden (wat ook een prima match zou zijn denk ik, want dat is ook echt een schatje). Maar het duurt dus nog even voor zij uitsluitsel heeft.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:36:09 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_153752626
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar het verschil tussen D.Blauw en Groen is niet zo enorm duidelijk dat ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen dat de ene wel en de andere niet geschikt is voor beide gezinnen/stellen. D.Blauw lijkt op dit moment wat actiever en Groen wat rustiger, maar het maakt elkaar niet zo heel erg veel. Maar we hebben dus besloten dat wat langer aan te kijken en ook andere mensen met enig verstand van pups om hun mening te vragen. Zo krijgen we hopelijk een zo objectief en eerlijk mogelijk beeld.
De mensen voor wie deze zijn, hebben die zelf een voorkeur voor 1 vd 2?

quote:
Ze zijn morgen 5 weken, en afgelopen zondag heb ik de pups al aan de baasjes gekoppeld (behalve dus Groen en D.Blauw). Ik vond de karakters de afgelopen 4 weken redelijk duidelijk en consistent voor de meeste pups, en omdat we qua mensen ook wel wat verschil in behoefte hadden (mensen die een druk hondje wilden, of juist een rustige, en de reu/teef wensen) vond ik het wel goed te doen om ze nu al te koppelen. Er was voor elk wat wils, zeg maar :)

Maar bij de hondjes die het meest op elkaar lijken wat karakter betreft is het lastiger dus, zeker als 2 setjes mensen voor dezelfde pup zijn gevallen.
Dus, ze willen alle 2 dezelfde?

quote:
Daarom wachten we daar nog even mee om te zien hoe ze zich verder ontwikkelen, wie weet groeien ze de komende paar weken wat verder uit elkaar qua eigenschappen en wordt de keuze makkelijker. En de mening van een aantal andere mensen wordt ook meegenomen in de besluitvorming (oa de jachttrainer, de fokster van B. en de agility-trainster).

Ach, en weetje wat het ook is, ik ben een beetje een pleaser. Ik wil de mensen graag allemaal blij maken, en het is niet zo mijn stijl om te zeggen 'dit is de pup die ik het beste voor jou vind, take it or leave it'. Als mensen een bepaalde voorkeur hebben wil ik dat beslist een kans geven en zo eerlijk en onafhankelijk mogelijk bepalen welke pup uiteindelijk het beste voor hen is. Vandaar dus. Maar uiteindelijk geeft het karakter (en een klein beetje het uiterlijk) de doorslag.
Snap ik, maar wat nou als beide bij dezelfde pup blijven? Ik denk even in problemen nu he, ipv in oplossingen :P

quote:
Nee, niet Wit. Dat is een echte gangmaker; een actieve, speelse boef en een pittig ding dat de kamer op stelten zet als hij de kans krijgt. Bepaald geen hondje wat rustig een dag op kantoor blijft liggen. Daar heb ik dus wel een harde lijn getrokken :P Want hij is (ondanks zijn charmante koppie) echt precies wat ze aangaven niet te willen qua karakter. Hij gaat naar een jong stel dat graag lekker met hem wil trainen en een voorkeur hadden voor een actief, eventueel wat dominanter hondje (en ze hadden ook nog eens een voorkeur voor hem specifiek, dus een match made in heaven wat mij betreft).
:') Link 2 dus _O- Better not hen. Die zet heel die zaak op stelten daar _O- Wel fijn dat wit ook echt baasjes krijgt die goed met hem actief bezig gaan :D

quote:
Je zus had een zwak voor Groen (en dat leek mij een hele goede match), maar het kan dus ook nog Donkerblauw worden (wat ook een prima match zou zijn denk ik, want dat is ook echt een schatje). Maar het duurt dus nog even voor zij uitsluitsel heeft.
Ooh lol. Hele verhalen hier boven en dat pas dit lezen :') :D Maar, wat nou als ze bijvoorbeeld bij groen blijft? En niet d.blauw zou willen? Ik ben goed in problemen denken, zie je? B-)
pi_153753149
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

De mensen voor wie deze zijn, hebben die zelf een voorkeur voor 1 vd 2?

[..]

Dus, ze willen alle 2 dezelfde?

[..]

Snap ik, maar wat nou als beide bij dezelfde pup blijven? Ik denk even in problemen nu he, ipv in oplossingen :P

[..]

:') Link 2 dus _O- Better not hen. Die zet heel die zaak op stelten daar _O- Wel fijn dat wit ook echt baasjes krijgt die goed met hem actief bezig gaan :D

[..]

Ooh lol. Hele verhalen hier boven en dat pas dit lezen :') :D Maar, wat nou als ze bijvoorbeeld bij groen blijft? En niet d.blauw zou willen? Ik ben goed in problemen denken, zie je? B-)
Ach, ik zie zelf nog niet zoveel problemen ;)

Ik weet niet hoe je zus hier precies in staat, maar in principe hebben we bij iedereen van tevoren aangegeven dat karakter de doorslag zou moeten geven. En dat wij ons best doen tegemoet te komen aan de wensen van iedereen, maar de uiteindelijke beslissing voor welke pup naar welk gezin gaat (weliswaar in overleg) toch door ons genomen wordt. En daar zijn alle stellen mee akkoord gegaan. Het andere stel dat ook voor Groen gaat heeft laten weten achter onze uiteindelijke beslissing te staan, en alle vertrouwen te hebben in onze keuze.

Ik verwacht eigenlijk geen echt grote problemen, want de pups zijn allebei gewoon super leuk en lief en schattig. Het is beslist niet zo dat de ene 'minder' is dan de andere in wat voor opzicht dan ook. We gaan gewoon een eerlijke beslissing nemen op basis van alle relevante eigenschappen van de pups, en ik ben daar -in mijn beleving- heel duidelijk en eerlijk in geweest naar iedereen.

Sowieso als huishond zouden ze alle 2 perfect zijn wat mij betreft, je zus krijgt dus hoe dan ook een heel geschikt hondje ;) Het is alleen voor dat andere stel een iets specifiekere zoektocht. Zij willen actief jachttraining gaan doen, in de toekomst ook diploma's halen en zo, dus voor hen zoeken we de pup uit die daar hopelijk het beste in zal zijn. En je zus wil liever een rustiger hond, dus dat vult elkaar mooi aan hoop ik :)

Maar stel dat Groen uiteindelijk een betere jachthond en wat actiever blijkt en naar het andere stel zou gaan, en je zus zou absoluut D.Blauw niet willen... Tja... Ik kan me haast niet voorstellen dat die situatie zich voor zou doen (ook aangezien Blauw echt een droppie is O+ ) maar als we er echt echt echt niet uitkomen dan lijkt het me dat ze op zoek zal gaan naar een andere fokker. Maar dat zeg ik, kan me niet voorstellen dat dat gebeurd :P
pi_153831666
Gisteravond de wekelijkse fotoshoot gehad, heb weer een paar plaatjes O+

Reutje Wit

Reutje Groen

Teefje Lichtblauw

Reutje Zwart

Teefje Oranje

Teefje Roze

Reutje Blauw

Teefje Paars

Na de shoot mocht het gespuis nog even buiten spelen:

Na afloop nog even poseren voor een verzamelplaatje (let vooral ook op de licht wanhopige blik van die arme Nori :') ):

En daarna met z'n allen de fotograaf bestormen.

Kortom, het was weer een geslaagde avond O+
pi_153831761
Dat buikje van O+ roze O+ Ze worden steeds leuker hé O+
pi_153832126
Aaaaaaah wat een lekkere proppies!!!!!
pi_153832265
Is de fotograaf beplast?
Spoilers!
  donderdag 25 juni 2015 @ 16:58:26 #76
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_153833944
Wat een droppies O+

Ik moet zeggen, dat ik de buiten foto's veel mooier vindt dan de "geposeerde"erboven. Deze komen mij nogal onderbelicht over, waardoor de puppies nogal wat detail verliezen. Het komt door het witte(?) badlaken.

In photoshop is dat vrij simpel recht te trekken:

(boven origineel, onder in photoshop gecorrigeerd)

Maar beter is het om de belichtingscompensatie een stop hoger in te stellen.
pi_153834897
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is de fotograaf beplast?
Haha, nee dat was van het buiten op de -natte- grond knielen om de buitenspeelfoto's te maken :P

Mensen onderplassen doen ze gelukkig sinds de eerste week al niet meer! *afklopt*

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:58 schreef versterker het volgende:
Wat een droppies O+

Ik moet zeggen, dat ik de buiten foto's veel mooier vindt dan de "geposeerde"erboven. Deze komen mij nogal onderbelicht over, waardoor de puppies nogal wat detail verliezen. Het komt door het witte(?) badlaken.

In photoshop is dat vrij simpel recht te trekken:

[ afbeelding ]
(boven origineel, onder in photoshop gecorrigeerd)

Maar beter is het om de belichtingscompensatie een stop hoger in te stellen.
Ja je hebt gelijk, dit zijn ook de 'ruwe' versies. Schoonpa laat ons kiezen uit een stuk of 200 foto's die hij heeft gemaakt, dan sturen wij terug welke we willen, en die knapt hij dan voor ons op met belichting en bijsnijden en zo. Die bijgewerkte versies zetten we dan op onze site (zoals hier) :)

Het is sowieso elke keer een beetje puzzelen om de foto's goed belicht te krijgen, vorige keer was er één pup overbelicht voordat de camera weer goed in was gesteld. De achtergrond is nu iets anders dan de vorige keren, eerst was het een witte flanellen lap, nu is het een lichtroze badlaken. Was een experiment van schoonpa om te zien hoe het nu gaat met de weerspiegeling in de oogjes van de pups (want op eerdere foto's was de witte lap zichtbaar in hun oogjes, schijnbaar). Maar ik heb er verder geen verstand van, ik ben al lang blij dat hij de foto's maakt :P
pi_153836946
Ahhw, Nori heeft daarnet haar eten uitgekotst voor de pups. Zo lief O+
  donderdag 25 juni 2015 @ 19:41:57 #79
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153837844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Ahhw, Nori heeft daarnet haar eten uitgekotst voor de pups. Zo lief O+
Hahaha. Dat staat er wel grappig :D

Heb ik al wel eens gezegd dat ik ze zooooo leuk en schattig vind? O+ O+
pi_153840579
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:41 schreef LadyS het volgende:

[..]

Hahaha. Dat staat er wel grappig :D

Heb ik al wel eens gezegd dat ik ze zooooo leuk en schattig vind? O+ O+
Ik geloof dat ik dat wel eens eerder opgevangen had ja :+

Inmiddels hebben de pups hun eerste beoordeling achter de rug, de eigenaresse van B. is op bezoek geweest met een bevriende fokster (die ook bij de dekking was). Alle pups zijn op tafel gezet en uitvoerig bekeken en beoordeeld.

Mijn gevoel dat Oranje de mooiste is, werd bevestigd. En van de reutjes was Groen de mooiste volgens hen (wat ik ook al zo had ingeschat). De rest leek teveel op hun moeder volgens de beide dames, te steil in de voorhand. Mijn keuze voor Roze (met licht afhellend staartje en iets steile voorhand) was dan ook duidelijk niet hun keuze, maar ik had ook niet anders verwacht :P

Zometeen nog wat foto's van de smurfen op tafel.
pi_153841766
Pups op tafel:

Groen

Wit

Blauw

Zwart

Paars

Lichtblauw

Roze

Oranje
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:12:03 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153842113
Wat staan ze keurig in de houding! :o
En je hebt daar inderdaad 50 tinten bruin :D Nu zie ik die verschillen ook goed!

En: wat zijn ze toch leuk! O+
pi_153842432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:12 schreef LadyS het volgende:
Wat staan ze keurig in de houding! :o
En je hebt daar inderdaad 50 tinten bruin :D Nu zie ik die verschillen ook goed!

En: wat zijn ze toch leuk! O+
Ja, allemaal anders bruin :Y Maar dat kleurt ook nog (wat donkerder) bij als ze ouder worden en verharen, en als ze met hun volwassen vacht in de zon gaan liggen wordt het weer lichter.

En dat in stand staan moet je eigenlijk steeds oefenen, op een show moeten ze ook zo staan. Van elke pup heb ik minstens 10 foto's waarin ze helemaal niet goed staan of op hun kont zitten ofzo :P Dit waren de beste foto's. Meestal gebruiken ze bij pups iets van een danoontje oid om ze aan te laten likken terwijl ze netjes staan, als beloning. Ik had een klein glazen schaaltje met vlees er in geprakt, en dat werkte ook wel redelijk :)

Lijkt wel net echt zo, vind ik :D
pi_153847420
Je hebt ook 4 tinten (bruin)zwart O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_153848533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:12 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik dat wel eens eerder opgevangen had ja :+

Inmiddels hebben de pups hun eerste beoordeling achter de rug, de eigenaresse van B. is op bezoek geweest met een bevriende fokster (die ook bij de dekking was). Alle pups zijn op tafel gezet en uitvoerig bekeken en beoordeeld.

Mijn gevoel dat Oranje de mooiste is, werd bevestigd. En van de reutjes was Groen de mooiste volgens hen (wat ik ook al zo had ingeschat). De rest leek teveel op hun moeder volgens de beide dames, te steil in de voorhand. Mijn keuze voor Roze (met licht afhellend staartje en iets steile voorhand) was dan ook duidelijk niet hun keuze, maar ik had ook niet anders verwacht :P

Zometeen nog wat foto's van de smurfen op tafel.
Nou, ik vind roze nog steeds de leukste :6

Maar wat betekend dit voor de pups en hun (toekomstige) eigenaar? Of is het meer handig om te weten voor shows ofzo?
pi_153849162
O+ O+ O+ O+

Ik liep even wat achter maar daardoor extra veel foto's O+

Zijn er nog leuke filmpjes? O-)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 12:26:46 #87
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_153853184
Wat groeien ze hard zeg :D O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_153863441
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 07:39 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Nou, ik vind roze nog steeds de leukste :6

Maar wat betekend dit voor de pups en hun (toekomstige) eigenaar? Of is het meer handig om te weten voor shows ofzo?
Het betekent verder niet echt wat, sowieso zijn ze nu nog heel jong en kunnen ze nog anders uitgroeien dan het nu lijkt. Een niet-zo-rastypisch pupje kan nog een heel eind bijtrekken en later een uitmuntend op show halen. En het meest geweldige mooie hondje kan nog overbouwd raken, een over/onderbeet ontwikkelen, niet indalende balletjes hebben... ik noem maar wat.

En daarnaast is 'mooi' en 'niet mooi' wat mij betreft erg subjectief. Ik vind Nori mooi (en we krijgen ook vaak complimentjes over haar van mensen), maar de dames van gisteren niet. Zij vinden haar te klein, te smal, haar staart te laag aangezet, haar vacht niet dik genoeg, en haar voorhand te steil. Volgens hen is mooi objectief meetbaar, namelijk een Labrador die zo goed mogelijk voldoet aan de rasstandaard (waar het meest ideale uiterlijk voor een Labrador beschreven staat) is mooi. En de rest dus niet. Dat is ook wat er op shows bekeken wordt, in hoeverre een hond voldoet aan de rasstandaard van zijn ras. Maar zoals met bijna alles is ook dit erg voor interpretatie vatbaar, een hond kan bij de ene keurmeester een U krijgen en ook nog de beste van zijn ras worden, en bij een andere keurmeester 'slechts' een ZG krijgen. Maar dus, mocht Oranje uitgroeien zoals ze nu lijkt te gaan worden, dan zal ze op shows dus misschien wel redelijk goed kunnen scoren. Mits ze verder geen rare dingen ontwikkeld en zich ook een beetje goed gedraagt en zo :)

Maar ach, ieder heeft zo z'n voorkeur, en mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Roze :P ookal is ze niet de meest rastypische pup, en vind ik haar zelfs niet per se de mooist gelet op mijn eigen smaak (dan zou ik voor Paars gaan denk ik). Maar ik vind 'mooi' sowieso niet het voornaamste criterium als ik een hond wil houden, en ook niet als ik er mee wil fokken. Zelfs 'rastypisch' vind ik dan niet het meest belangrijk. Ik ga voor lief, leuk, gezellig, sociaal, niet te lomp, en met voldoende will to please. En daarnaast gezond natuurlijk, maar dat valt op dit moment nog niet echt te testen. Dat is wel een groot verschil met de dames van gisteren, want die vinden dat je alles in één moet fokken, en de mooiste (meest rastypische) pup moet houden en daar vervolgens mee verder moet qua gezondheid en karakter (want dat vinden ze ook erg belangrijk). Ik ben gewoon voor de 'klik' gegaan met het hondje dat mij het meest aansprak overall.

Voor reuen is uiterlijk trouwens vaak wel belangrijker, als ik ooit een dekreu zou willen dan zou ik misschien uiterlijk wel meer mee laten spelen. Daarom laat ik in de Groen-Blauw kwestie (wie krijgt welke pup) dat wel een beetje meewegen (al blijft ook daar karakter het meest belangrijk).
pi_153879660
Ik hoopte op puppy's maar zie ik iemand klussen :D haha
pi_153903256
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:29 schreef fresta het volgende:
Ik hoopte op puppy's maar zie ik iemand klussen :D haha
:D

Ja, we hebben de werpkist weg gehaald en vervangen voor een ledikantje voor Nori, dat moest even in elkaar gezet worden. Het heeft nu één open zijkant zodat Nori er in kan springen en daar kan slapen, zonder dat de pups haar de hele nacht lastig kunnen vallen.

Pups zijn -helaas- vrees ik nog maar weinig te zien overdag op de cam, meestal zijn ze nu in de bijkeuken of buiten. 's Avonds komen ze weer binnen om bij ons te zijn en om hier te slapen. Als je puppy's wilt zien is 's avonds na een uur of 7/8 je beste kans ;)

Oh ja, en verder: vanavond worden ze weer ontwormd, dinsdag komt de chipper om ze te chippen en DNA af te nemen, en woensdag middag wil ik de dierenarts uitnodigen hier thuis voor de 6-weken keuring, puppyinenting en het uitdelen van de paspoortjes. En we hebben verder een behoorlijk druk schema voor de boeg:

6 wk:
di 30-6 <--- oefenen bij kippen/geiten, 's middags chipper.
wo 1-7 <--- 's ochtends bij basisschool langs, 's middags inenting, 's avonds fotoshoot
do 2-7 <--- vuurwerk/onweer geluiden oefenen
vr 3-7 <--- 15.00u en 19.00u bezoek pupkopers
za 4-7 <--- 11.00u bezoek
zo 5-7 <--- 11.00 u bezoek pupkopers
ma 6-7 <--- mee naar winkelcentrum met parkeergarage en roltrap

7 wk:
di 7-7 <--- op bezoek bij buren, kennismaken met buurhond en paarden
wo 8-7 <--- jachttraining 19.00 u + foto's
do 9-7 <--- agility 19.00 u
vr 10-7 <--- in namiddag mee naar de trein, R. ophalen van station.
za 11-7 <--- mee naar de markt, 's middags misschien weer bezoek
zo 12-7 <--- 's ochtends mee in de bus. 's middags J. (hond van kennissen) op bezoek?
ma 13-7 <--- 's ochtends wordt vuilnis opgehaald, oefenen met vuilniswagen en container

En dinsdag 14-7 gaan de eerste 3 al weer weg... Drukke dagen, wel. Maar gelukkig genoeg tijd voor de pups om weer bij te komen van alles en tijdens de hittegolf weinig drukke activiteiten en mogelijkheden genoeg om buiten in de schaduw en/of onder de sproeier te liggen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Miss_Isis op 28-06-2015 15:30:22 ]
pi_153970914
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:57 schreef Miss_Isis het volgende:

En daarnaast is 'mooi' en 'niet mooi' wat mij betreft erg subjectief. Ik vind Nori mooi (en we krijgen ook vaak complimentjes over haar van mensen), maar de dames van gisteren niet. Zij vinden haar te klein, te smal, haar staart te laag aangezet, haar vacht niet dik genoeg, en haar voorhand te steil.

Ik pik dit er even tussenuit, want heel eerlijk? Ik voelde me plaatsvervangend beledigd toen ik het commentaar van die dames las :P Mooi of niet mooi is inderdaad heel subjectief en ik vind Nori een prachthond, evenals haar pups :Y

Veel plezier vandaag op de basisschool! Dat zullen die kindjes daar vast helemaal geweldig vinden O+
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:10:58 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153971118
Wat leuk zeg, naar de basisischool! Ga je ook met het hele spul mee de klas in?
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:11:49 #93
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_153971128
En over 2 weken alweer de eerste 3 weg! Wat is dat snel gegaan zeg!
pi_154002486
Hoe gaat het met oefenen?! Nog leuke filmpjes/fotootjes van de schattige puppy's? :D
pi_154052957
Hoe doen de puppy's het met deze hitte?

Jammer dat ze al weer bijna weggaan. Heb vaak de webcam aangehad toen ze nog bijna 24/7 in beeld waren. Nu is er bijna niets meer te zien.
pi_154053360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:35 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik pik dit er even tussenuit, want heel eerlijk? Ik voelde me plaatsvervangend beledigd toen ik het commentaar van die dames las :P Mooi of niet mooi is inderdaad heel subjectief en ik vind Nori een prachthond, evenals haar pups :Y

Veel plezier vandaag op de basisschool! Dat zullen die kindjes daar vast helemaal geweldig vinden O+
Haha, dat is lief O+

Ik zit er persoonlijk niet zo heel erg mee, ieder z'n voorkeur. En ik vind onze Noortje gewoon prachtig O+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:10 schreef LadyS het volgende:
Wat leuk zeg, naar de basisischool! Ga je ook met het hele spul mee de klas in?
Jazeker! zometeen komen de foto's :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:12 schreef fresta het volgende:
Hoe gaat het met oefenen?! Nog leuke filmpjes/fotootjes van de schattige puppy's? :D
Foto's komen er aan! Heb ook een filmpje van in de school, maar gezien alle leerlingen die daar herkenbaar op in beeld staan post ik die niet. Zal proberen om binnenkort weer wat korte filmpjes te maken van de monsters :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:51 schreef Lingue het volgende:
Hoe doen de puppy's het met deze hitte?

Jammer dat ze al weer bijna weggaan. Heb vaak de webcam aangehad toen ze nog bijna 24/7 in beeld waren. Nu is er bijna niets meer te zien.
Nou, het is wel erg warm ja en daar hebben ze wel een beetje last van. Ze slapen wat meer en hijgen ook meer. Overdag zijn ze nu buiten in de achtertuin, daar hebben ze een badje water en heel veel schaduw (hun ren van 6x7m oid staat om een grote walnoot heen op het gras, dus relatief koel). Tussen 12 en 15 u doe ik ze naar binnen in de woonkamer of bijkeuken, daar krijgen ze dan een natte handdoek met bevroren koelelement er in om op te liggen, en een ventilator die op de ren staat gericht. Eten krijgen ze regelmatig in kleine beetjes, en op koelkasttemperatuur. En soms gooi ik een handje ijsblokjes bij ze in om mee te spelen. Later in de middag gaan ze weer naar buiten tot een uur of 21 's avonds. En 's nachts slapen ze weer binnen.

Dus, mocht je nog op de Cam kijken dan maak je 's middags of 's avonds/ 's nachts de meeste kans ;)
pi_154058294
Zo, tijd voor weer een update.

Afgelopen dinsdag is de chipper van de Raad van Beheer geweest om de pups te chippen en DNA af te nemen (geen foto's, want ik was alleen thuis en moest de pups vasthouden). Het chippen ging prima, de pups gaven letterlijk geen kik, ondanks de toch best wel dikke naald die in hun nekvel werd gestoken. Alleen Zwart moest piepen, en toen ik hem aaide om hem te troosten had ik ineens de chip in m'n hand. Blijkbaar was de naald dus dwars door zijn nekvelletje gestoken, ipv onder het vel... En toen moest hij dus nog een keer ;(

Het DNA afnemen gaat met swabs (in hun bek), op zich niet pijnlijk maar de pups vonden dat vervelender dan het chippen. Al met al waren ze vrij snel klaar en deden ze het heel goed. Stukken prettiger dan vroegah, toen de pups nog getatoeëerd moesten worden. Toen schreeuwden ze het hele huis bij elkaar ;(

Woensdag 1-7 was een drukke dag. De pups waren 's ochtends eerst mee geweest naar een basisschool in de buurt, waarvan de directeur een kennis is. Daarvoor moesten ze eerst 20-25 minuten in de auto (met airco, gelukkig), op zich al een hele onderneming. Na de eerste 5 à 10 minuten vonden de pups het namelijk niet zo gezellig meer, en een aantal lieten dat luidkeels (en dan bedoel ik ook luidkeels, op standje scheurend trommelvlies zeg maar) merken.

Eenmaal aangekomen bij de school hebben we ze allemaal even af laten koelen met een slokje water, en daarna ging ik naar binnen om een paar groep-8-ers te ronselen om te helpen tillen. De docent wees er een paar voor me aan maar verklapte niet wat er precies was ("loop maar met die mevrouw mee, dat ga je leuk vinden. Je weet niet wat je ziet") dus er liep een clubje nieuwsgierige pre-pubers met me mee naar de auto. Eenmaal daar deed ik de klep open, en toen ze zagen wat er in de auto zat ("Ohhhhhhhhhh...! O+ PUPPIES!!!!!!! O+") kon de ochtend natuurlijk al niet meer stuk. Ze kregen allemaal een pup in de armen en liepen reuze trots voor mijn man en mij uit de school in.

Binnen leek er een soort magnetische kracht uit te gaan van de pups, in no time stonden we tussen de kinderen die allemaal bovenop de pups doken (die hadden we snel op de grond laten zetten om ongelukjes te voorkomen). Toen de rest van de school er ook lucht van kreeg werd het steeds drukker, overal kwamen kinderen vandaan. Eén van de pups (Zwart) werd prompt ingezet als een soort 'therapiehond' voor een autistsche leerling die in een apart lokaaltje zat, hij maakte ook daadwerkelijk contact en werd geaaid door de leerling.

Niet alleen de leerlingen vonden het geweldig, ook de stagaires en een aantal docenten zag ik uitgebreid knuffelen en aaien met de pups. De pups werden alle klassen rond gedragen om te showen, en lieten zich braaf vervoeren, aaien en knuffelen door de kinderen.

Toen het na bijna 40 minuten tijd was om naar huis te gaan deden we alle pups nog even gauw onder de koude kraan, en werden ze weer door een aantal vrijwilligers naar de auto gedragen. Natuurlijk liep behalve de dragers half groep 8 mee terug naar de auto om afscheid te nemen (en foto's te maken met hun mobieltjes), en duurde het nog bijna 10 minuten voor we alle kinderen uit de auto hadden verwijderd en met de airco op vol naar huis konden rijden.

Gedurende de gehele terugweg kwam er letterlijk geen enkel geluidje uit de pups, behalve af en toe gehijg. Thuis kregen ze een bakje geitenmelk uit de koelkast, wat stukjes gedroogd vlees, en waren ze eigenlijk (tegen al mijn verwachtingen in) direct weer aan het spelen en stoeien. Maar na 10 minuutjes spelen gingen ze stuk voor stuk knock out en was het ruim 1,5 uur muisstil O+
pi_154059743
En deel twee van de woensdag, 's middags kwam namelijk de dierenarts voor de 6-weken controle, het inenten en het afgeven van de paspoorten. Alle chips werden opnieuw gecontroleerd en zaten er allemaal goed in. De pups waren reuze braaf, ze ondergingen het onderzoek en de prik zonder problemen.

Tijdens het algemeen onderzoek werd geconstateerd dat Zwart op het moment van controle nog maar één ingedaald balletje had. Nu heeft hij gelukkig nog even de tijd (tot een maand of 6) waarin dat tweede balletje nog op z'n plek kan komen, dus hopelijk komt dat nog goed. Gelukkig is het een relatief onschuldig fenomeen, hij is er niet minder hond om en ook niet minder reu. Het kan alleen lastig zijn als het balletje in zijn buikholte blijkt te zitten (en blijven), mocht hij dan gecastreerd moeten worden dan is dat een lastiger procedure dan bij een normale reu. De bal kan ook in het lieskanaal zitten (ietsje minder lastig bij castratie) of jojo-en vanuit het lieskanaal en soms wel/soms niet in het scrotum zitten. En zoals gezegd kan hij tot een maand of 6 ook nog gewoon volledig indalen en blijven zitten. Showen is helaas niet mogelijk met een reu met maar één bal (één of geen ballen is een diskwalificerende fout), en voor de fok worden ze normaal gesproken ook niet gebruikt. Dus we gaan met zijn nieuwe baasjes een vergoeding afspreken mocht hij na 6 maand nog steeds maar één ingedaalde bal hebben. Maar nu hopen we vooral dat het nog allemaal in gaat dalen.

Daarnaast hadden Lichtblauw en Roze een beetje vaginale afscheiding. Dat was me al eerder opgevallen en ik had er al eerder met een andere dierenarts over gesproken, en onze eigen DA die de controle deed zei hetzelfde; het is niet gevaarlijk, komt vaker voor bij jonge teefjes, en het zou sowieso na de eerste loopsheid vanzelf op moeten houden. Eventueel kon je spoelen of schoonhouden met een beetje lauw water. Hij had het ook nog over een aantal injecties (met hormonen of antibiotica oid die ze gebruiken om de uiers van koeien droog te zetten of zo..?) en zalfjes met antibiotica als je er toch iets aan wilde doen, maar dat doen we dus maar niet. Opvallend was dat beide dames ook meer een 'innie' dan een 'outie' hebben, hun vulva zit wat meer in een plooi in plaats van dat het onder op hun buikje lijkt geplakt als het ware, zoals bij hun zwarte zusjes. Wellicht dat ze daardoor wat gevoeliger zijn en het minder makkelijk schoon blijft.

Hoe dan ook, afgezien daarvan was alles gelukkig prima in orde. Alle gebitjes, hartjes, staartjes en andere onderdelen waren precies zoals ze moesten zijn. We hebben ze ook even gewogen, en de gewichten zitten inmiddels tussen de 4100 en 5500 gram, allemaal lekkere gezonde bolle pupjes O+

Na de controle konden de pups weer even lekker buiten spelen in de schaduw, met hun eigen zwembadje.

's Avonds kwam ook nog mijn schoonvader langs voor de wekelijkse foto's, dus moesten de pups opnieuw in actie komen. Het stil laten zitten en poseren hebben we inmiddels opgegeven, dat is niet meer te doen. In plaats daarvan zijn we gegaan voor actiefoto's op het gras.

De heren:

Wit

Groen

Zwart (let niet op de photobomb :') )

en Blauw

De dames:

Lichtblauw

Oranje

Roze

en Paars

De wekelijkse verzamelfoto moest ook buiten, omdat we de werpkist ondertussen al op hebben geruimd. Helaas ging dat nog niet zo makkelijk. Met vier mensen hadden we elk twee pups vast; Nori hadden we af gelegd midden op het gras. Het plan was om alle vier naar Nori toe te lopen, de pups tegelijk bij haar te zetten, los te laten, en dan snel uit beeld springen en een foto maken. Zie hier onder het resultaat... :')
pi_154059751
Cute O+ O+
Duvel & Niels
pi_154059831
Bawwwwww O+
Wat een avontuur voor jullie allemaal! O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')