abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:53:32 #201
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_155112267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Het sideloaden is ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat makers van de apps zelf hun Android-code op Windows Phone zetten. Daarvoor hoeft de Dev alleen een paar UI-wijzigingen te doen en in het geval van Google-diensten alles omzetten naar Bing-diensten.

Qua kwaliteit zie ik meer in de iOS-ports, daar zit veel meer werk in maar dit werkt niet in een subsysteem op Windows. Objective-C code wordt dan direct overgezet naar C#, waardoor je echt native apps krijgt.
Nou ja, een vorm van sideloaden. Je pakt een APK, en vervangt bepaalde specifieke standaard Android api's door die van MS, controls worden aangepast en de boel wordt opnieuw gecompiled tot iets waar windows phone wat mee kan. (appx/xap achtig format). Dat is wat ik er van begreep. Of dat vervangen van API's e.d. moet echt op de telefoon zelf gebeuren maar dat lijkt mij niet?

Maar goed, of wij als gebruikers daar beter van worden..? Ik was enthousiaster over de aankoop van Xamarin door MS. Een tool om meerdere sources mee te onderhouden en coden in 1 taal voor meerdere os'en. Enige manco daaraan is weer dat de devs het daadwerkelijk moeten gebruiken (wat ze schijnbaar niet doen) om zo hun source voor ios, android en wp te onderhouden.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_155112413
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:53 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Nou ja, een vorm van sideloaden. Je pakt een APK, en vervangt bepaalde specifieke standaard Android api's door die van MS, controls worden aangepast en de boel wordt opnieuw gecompiled tot iets waar windows phone wat mee kan. (appx/xap achtig format). Dat is wat ik er van begreep. Of dat vervangen van API's e.d. moet echt op de telefoon zelf gebeuren maar dat lijkt mij niet?

Maar goed, of wij als gebruikers daar beter van worden..? Ik was enthousiaster over de aankoop van Xamarin door MS. Een tool om meerdere sources mee te onderhouden en coden in 1 taal voor meerdere os'en. Enige manco daaraan is weer dat de devs het daadwerkelijk moeten gebruiken (wat ze schijnbaar niet doen) om zo hun source voor ios, android en wp te onderhouden.
Windows 10 Mobile draait een soort Android subsystem waar die Java-apps dus in draaien. In principe hoeven alleen de Google-diensten vervangen te worden. Ik hoop alleen dat dev's ook de UI aanpakken.

Weet je ook waarom Xamarin niet door iedereen gebruikt wordt? Iedereen zit toch een beetje op z'n eigen eilandje.
pi_155113391
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:12 schreef Seam het volgende:
Het enige dat ik echt mis is Snapchat, geile tienertjes :9
6snap?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:32:40 #204
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_155113556
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:57 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Windows 10 Mobile draait een soort Android subsystem waar die Java-apps dus in draaien. In principe hoeven alleen de Google-diensten vervangen te worden. Ik hoop alleen dat dev's ook de UI aanpakken.

Weet je ook waarom Xamarin niet door iedereen gebruikt wordt? Iedereen zit toch een beetje op z'n eigen eilandje.
Wat ik begrepen heb van o.a. artikeltjes op tweakers is dat ook interface elementen e.d. vervangen worden naast de api's. Maar dan nog, heb liever een officiele app die een dev in een tool heeft gebouwd en heeft getest, dan een app die half/half werkt omdat ie eigenlijk vnml optimised is voor Android. De net interessante apps zijn degene die we weer net gaan missen.

Eigenlijk is het zo dat de betere, niet officiele apps die we al wel hebben, vaak al door 3rd party devs gemaakt zijn bij gebrek aan een officiele app. Bijv. de Philips Hue app:
https://www.microsoft.com(...)for-hue/9wzdncrfjj3t
Simpel gezegd; de app stuurt hardware aan, waarsch. op basis van commando's welke verstuurd worden naar een IP adres. (van een lamp in dit geval) Dit verkeer kan met bijv. Fiddler onderschept worden, en vervolgens kan er dan een mooie GUI omheen gebouwd worden die ook dezelfde commando's verstuurt vanuit een Windows app. (of er is gewoon docu beschikbaar vanuit fabrikant waarin e.e.a. beschreven wordt)
3rd party apps die missen zoals bijvoorbeeld Snapchat hebben ook een server element welke eventueel een check kan doen, wat aan de andere kant voor apparatuur gebruikt wordt (simpele useragent string) en kan dan ip adressen blokkeren indien deze niet connecten via een officiele app..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_155113562
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

6snap?
Is neergehaald door Snapchat.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:34:46 #206
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_155113648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:32 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Is neergehaald door anti-MS management van Snapchat.
Fixed.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_155113652
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:32 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb van o.a. artikeltjes op tweakers is dat ook interface elementen e.d. vervangen worden naast de api's. Maar dan nog, heb liever een officiele app die een dev in een tool heeft gebouwd en heeft getest, dan een app die half/half werkt omdat ie eigenlijk vnml optimised is voor Android. De net interessante apps zijn degene die we weer net gaan missen.

Eigenlijk is het zo dat de betere, niet officiele apps die we al wel hebben, vaak al door 3rd party devs gemaakt zijn bij gebrek aan een officiele app. Bijv. de Philips Hue app:
https://www.microsoft.com(...)for-hue/9wzdncrfjj3t
Simpel gezegd; de app stuurt hardware aan, waarsch. op basis van commando's welke verstuurd worden naar een IP adres. (van een lamp in dit geval) Dit verkeer kan met bijv. Fiddler onderschept worden, en vervolgens kan er dan een mooie GUI omheen gebouwd worden die ook dezelfde commando's verstuurt vanuit een Windows app. (of er is gewoon docu beschikbaar vanuit fabrikant waarin e.e.a. beschreven wordt)
3rd party apps die missen zoals bijvoorbeeld Snapchat hebben ook een server element welke eventueel een check kan doen, wat aan de andere kant voor apparatuur gebruikt wordt (simpele useragent string) en kan dan ip adressen blokkeren indien deze niet connecten via een officiele app..
Daarom ook meer vertrouwen in de iOS-port (Project Islandwood) daarmee bouw je min of meer native apps. Het kost de developer veel meer werk, maar je hebt een grotere kans op een goede app.

Ik weet ook niet of het goed nieuws is voor WP, waarom zou Snapchat nu wel de moeite doen om een WP app te maken? De CEO van Snapchat is al heel veel geld en hulp aangeboden van MS, maar die heeft constant geweigerd. De CEO (Evan Spiegel) haat Microsoft.
pi_155113661
Dat dus.
pi_155114413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:32 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Is neergehaald door Snapchat.
En zelf geen app bouwen voor WP.

:')
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:05:43 #210
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_155114680
Nope. Voor het volledige verhaal erachter:

http://www.windowscentral(...)one-whole-sorry-saga
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:22:12 #211
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_155267676
Heb nu een paar maanden een Nokia Lumia 635 en al is het eerst nog fris en lekker snel in vergelijking met een Android voor dezelfde prijs, na een tijdje gaan er toch dingen opvallen die zwaar tegenvallen.

- Wifi, telefoon heeft ontzettend veel kuren omtrent wifi. Moet vaak opnieuw opstarten om met bekende netwerken te verbinden, zegt verbonden te zijn terwijl dit niet zo is. Bij bepaalde netwerken is hete echt 50/50 of je verbinding krijgt of niet.

- Interface. Alles werkt heel fijn maar je merkt bij sommige dingen zoals gemiste oproepen dat het gewoon niet goed uitgedacht is. Bij gemiste oproepen kan ik bijv. niet zien hoe laat mensen gebeld hebben, alleen hoe vaak. Dit is een van de dingen waar de plank gewoon misgeslagen is. Ook bij dingen als Whatsapp is het allemaal verre van optimaal.

- Apps. Dit weet je vantevoren dus kan ik niet echt klagen, maar het is wel een van de redenen dat ik toch terugga naar Android/iPhone na deze. App voor school bijv. moet op de iPod van 4 jaar oud en iets als Fallout Shelter zit er helaas ook niet in.

- Gebeld worden. Ik heb nog nooit zoveel gemiste oproepen gehad. Als je op trilstand iets binnen krijgt merk je dat nooit, alleen als hij recht voor je ligt. Gister had ik 'm op normaal volume staan én trillen, niks meegekregen. Dan vraag ik me af waarom ik dat ding meeneem überhaupt.

Verder heel vlot ding en alles ziet er wel goed uit, alleen deze dingen wegen er na een tijdje niet meer tegenop. Je merkt gewoon dat nog niet veel mensen dit OS gebruiken zodat de onhandigheden er minder snel uitgefilterd worden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_155268437
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:22 schreef Quotidien het volgende:
Heb nu een paar maanden een Nokia Lumia 635 en al is het eerst nog fris en lekker snel in vergelijking met een Android voor dezelfde prijs, na een tijdje gaan er toch dingen opvallen die zwaar tegenvallen.

- Wifi, telefoon heeft ontzettend veel kuren omtrent wifi. Moet vaak opnieuw opstarten om met bekende netwerken te verbinden, zegt verbonden te zijn terwijl dit niet zo is. Bij bepaalde netwerken is hete echt 50/50 of je verbinding krijgt of niet.

- Interface. Alles werkt heel fijn maar je merkt bij sommige dingen zoals gemiste oproepen dat het gewoon niet goed uitgedacht is. Bij gemiste oproepen kan ik bijv. niet zien hoe laat mensen gebeld hebben, alleen hoe vaak. Dit is een van de dingen waar de plank gewoon misgeslagen is. Ook bij dingen als Whatsapp is het allemaal verre van optimaal.

- Apps. Dit weet je vantevoren dus kan ik niet echt klagen, maar het is wel een van de redenen dat ik toch terugga naar Android/iPhone na deze. App voor school bijv. moet op de iPod van 4 jaar oud en iets als Fallout Shelter zit er helaas ook niet in.

- Gebeld worden. Ik heb nog nooit zoveel gemiste oproepen gehad. Als je op trilstand iets binnen krijgt merk je dat nooit, alleen als hij recht voor je ligt. Gister had ik 'm op normaal volume staan én trillen, niks meegekregen. Dan vraag ik me af waarom ik dat ding meeneem überhaupt.

Verder heel vlot ding en alles ziet er wel goed uit, alleen deze dingen wegen er na een tijdje niet meer tegenop. Je merkt gewoon dat nog niet veel mensen dit OS gebruiken zodat de onhandigheden er minder snel uitgefilterd worden.
Dat van de wifi herken ik niet. Misschien een dingetje van de 635. Verder heb je gelijk.

Dat van de apps.. het stoort mij meer dat de kwaliteit soms minder is dan dat er dingen missen, aangezien ik weinig mis.

Benieuwd of met Windows 10 die onlogische dingen eruit zijn gehaald. We zullen zien.
  zondag 16 augustus 2015 @ 17:05:26 #213
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_155268839
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:22 schreef Quotidien het volgende:
- Gebeld worden. Ik heb nog nooit zoveel gemiste oproepen gehad. Als je op trilstand iets binnen krijgt merk je dat nooit, alleen als hij recht voor je ligt. Gister had ik 'm op normaal volume staan én trillen, niks meegekregen. Dan vraag ik me af waarom ik dat ding meeneem überhaupt.
Dit is ook mijn grootste irritatie. WP kan niet ringtone en vibrate tegelijk doen. Dus als je een lange ringtone hebt zal hij maar 2 keer trillen en daarna niet meer. Onbegrijpelijk!
En in W10M is dit gewoon nog steeds niet opgelost... Kansloos :N
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_155280761
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:22 schreef Quotidien het volgende:
Heb nu een paar maanden een Nokia Lumia 635 en al is het eerst nog fris en lekker snel in vergelijking met een Android voor dezelfde prijs, na een tijdje gaan er toch dingen opvallen die zwaar tegenvallen.

- Wifi, telefoon heeft ontzettend veel kuren omtrent wifi. Moet vaak opnieuw opstarten om met bekende netwerken te verbinden, zegt verbonden te zijn terwijl dit niet zo is. Bij bepaalde netwerken is hete echt 50/50 of je verbinding krijgt of niet.

- Interface. Alles werkt heel fijn maar je merkt bij sommige dingen zoals gemiste oproepen dat het gewoon niet goed uitgedacht is. Bij gemiste oproepen kan ik bijv. niet zien hoe laat mensen gebeld hebben, alleen hoe vaak. Dit is een van de dingen waar de plank gewoon misgeslagen is. Ook bij dingen als Whatsapp is het allemaal verre van optimaal.

- Apps. Dit weet je vantevoren dus kan ik niet echt klagen, maar het is wel een van de redenen dat ik toch terugga naar Android/iPhone na deze. App voor school bijv. moet op de iPod van 4 jaar oud en iets als Fallout Shelter zit er helaas ook niet in.

- Gebeld worden. Ik heb nog nooit zoveel gemiste oproepen gehad. Als je op trilstand iets binnen krijgt merk je dat nooit, alleen als hij recht voor je ligt. Gister had ik 'm op normaal volume staan én trillen, niks meegekregen. Dan vraag ik me af waarom ik dat ding meeneem überhaupt.

Verder heel vlot ding en alles ziet er wel goed uit, alleen deze dingen wegen er na een tijdje niet meer tegenop. Je merkt gewoon dat nog niet veel mensen dit OS gebruiken zodat de onhandigheden er minder snel uitgefilterd worden.
Ik heb ook de 635 en herken hier echt helemaal niks van. Wifi doet het top, ik zie ook de tijdstippen van bellen staan en ik hoor m'n telefoon ook altijd overgaan, apps kunnen me verder gestolen worden dat was ook eigenlijk de reden dat ik voor deze telefoon gekozen heb.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_155285341
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 23:29 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Ik heb ook de 635 en herken hier echt helemaal niks van. Wifi doet het top, ik zie ook de tijdstippen van bellen staan en ik hoor m'n telefoon ook altijd overgaan, apps kunnen me verder gestolen worden dat was ook eigenlijk de reden dat ik voor deze telefoon gekozen heb.
volledig mee eens.
Heb zelf de 535
Meer dan prima toestel :)
  zondag 23 augustus 2015 @ 23:14:16 #216
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_155484483
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 23:29 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Ik heb ook de 635 en herken hier echt helemaal niks van. Wifi doet het top, ik zie ook de tijdstippen van bellen staan en ik hoor m'n telefoon ook altijd overgaan, apps kunnen me verder gestolen worden dat was ook eigenlijk de reden dat ik voor deze telefoon gekozen heb.
Lumia 735 hier, die het ook heeft.. Volgens mij gewoon brakke drivers op sommige modellen/chipsets, en MS te lamlendig om het te fixen. Semi-permanente workaround hier is om even de wifi anders in te stellen. Staat hier nu op G/B mixed. Stond eerst op B/G/N. Dan speelt het probleem niet meer zo lijkt het. Doet de router ook N snelheden, en je switched naar een ander bekend wifi netwerk zonder n, komt terug naar je eigen netwerk met N, geen wifi connectie. Ondanks dat de boel verbonden lijkt. Disconnect je, reconnect je, krijg je een of andere wazige foutmelding; kan niet verbinden met draadloos netwerk x. Reboot je de telefoon, dan werkt het weer. (ergo: slechte drivers)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:37:38 #217
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_155610623
Ja las het vandaag op Tweakers, hoop dat ze er in het echt beter uit zien. Wat mij het meest stoort is de Lumia 640-achtige look en design. Grote bezels boven en onder alsof het een HTC is..

Nee, hopen dat die Surface Phone er beter uit gaat zien.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:45:04 #219
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_155610657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:44 schreef PjotterFRL het volgende:
Ja las het vandaag op Tweakers, hoop dat ze er in het echt beter uit zien. Wat mij het meest stoort is de Lumia 640-achtige look en design. Grote bezels boven en onder alsof het een HTC is..

Nee, hopen dat die Surface Phone er beter uit gaat zien.
Die Surface Phone wordt als het goed is ontworpen met een Intelprocessor en voor zakelijk gebruik. :{
pi_155611701
5,2 inch, daar was ik al bang voor :')
Dan maar hopen dat de 7 of 8 serie nog een 4,nog wat inch scherm heeft.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_155611856
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 00:18 schreef Seam het volgende:
5,2 inch, daar was ik al bang voor :')
Dan maar hopen dat de 7 of 8 serie nog een 4,nog wat inch scherm heeft.
Vergeet het maar.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:27:43 #222
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_155611887
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 00:18 schreef Seam het volgende:
5,2 inch, daar was ik al bang voor :')
Dan maar hopen dat de 7 of 8 serie nog een 4,nog wat inch scherm heeft.
Dat vegend toetsen werkt ook geen meter met zo'n groot scherm en ondersteunt maar één vinger. :') Heb je toch niks aan dan?
pi_155612067
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 00:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat vegend toetsen werkt ook geen meter met zo'n groot scherm en ondersteunt maar één vinger. :') Heb je toch niks aan dan?
Heb Swype nog nooit gebruikt eerlijk gezegd. :@
pi_155909763
Is er al iets meer bekend m.b.t. nieuwe Windows Phone's en wanneer ze geïntroduceerd gaan worden?
pi_155919711
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:21 schreef Horsemen het volgende:
Is er al iets meer bekend m.b.t. nieuwe Windows Phone's en wanneer ze geïntroduceerd gaan worden?
nee
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')