Ja, het beste is om een flinke ventilator o.i.d. te meten.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:51 schreef scoober het volgende:
1. heeft het warme weer ( 25+ graden in kleine ruimte ) noemenswaardig effect op de meting? Er werd ook met gesloten kap gemeten.
Een open uitlaat wel. Een blok heeft nu eenmaal wat tegendruk nodig.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
16 pk verlies van een blok dat bijna 2 ton gelopen heeft lijkt me helemaal niet zo gek. 1 pk per jaar.Die intake en uitlaat doen niet zo veel met je pk's.
Ja. In principe geldt hoe warmer de inlaatlucht, hoe minder vermogen je meet.quote:Op woensdag 10 juni 2015 19:51 schreef scoober het volgende:
heeft het warme weer ( 25+ graden in kleine ruimte ) noemenswaardig effect op de meting? Er werd ook met gesloten kap gemeten.
Laten voor wat het is. Elke tank beurt peilen, revisie overstijgt de dag waarde. MAW economische total lossquote:
laten voor wat het is? hij verbruikte 1 ltr op 6000 km... sinds de wissel meer.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Laten voor wat het is. Elke tank beurt peilen, revisie overstijgt de dag waarde. MAW economische total loss
Ja!, revisie en of een ruilblok krijg je nooit weer, zonde geld.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:27 schreef scoober het volgende:
[..]
laten voor wat het is? hij verbruikte 1 ltr op 6000 km... sinds de wissel meer.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:20 schreef oldford het volgende:
[..]
Ja. In principe geldt hoe warmer de inlaatlucht, hoe minder vermogen je meet.
Dat geld ook voor de buiten luchtdruk (atmospherische druk). Ook die heeft invloed op het vermogen.
Een goede tuner zal naast het gemeten vermogen ook een gecorrigeerd vermogen (volgens de Din methode) op de uitdraai zetten. Door die correctie kun je vermogens die onder verschillende omstandigheden gemeten zijn, met elkaar vergelijken.
Misschien de uitdraai even plaatsen?
Het kan toch niet zo zijn dat door de olie wissel hij ineens olie gaat gebruiken. ik denk dat ik gewoon de vertrouwde shelle + 5 in 1 erin gooi.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja!, revisie en of een ruilblok krijg je nooit weer, zonde geld.
er zit in middels een CAI op, wat zijn hoge IATs?quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:59 schreef eXplorer1 het volgende:
WAI eraf en een CAI of het originele traject erop.
Hoge IAT's is funest voor N/A blokken (want minder voorontsteking) en geblazen blokken zonder APC systeem (want zonder APC kan hij niet compenseren met hogere druk en lagere voorontsteking).
Vti civic? B16 dus, volgende keer ff motor ronddraaien zonder bougies om de gevallen olie eruit te werken.
geen idee... kan je dat niet zien op de uitdraai? zie foto...quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:17 schreef -niemand- het volgende:
Hoe heb je de krukas PK's gemeten?
Gewoon op de wielen en dan teruggerekend? want als er dan een foutje gemaakt is heb je natuurlijk een heel ander getal.
Mijn ervaring is (bij geblazen blokken) is dat meestal vanaf 55 graden IAT de voorontsteking wordt teruggeregeld om pingel te voorkomen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:16 schreef scoober het volgende:
[..]
er zit in middels een CAI op, wat zijn hoge IATs?
Ik heb eens 1 liter per 300-400km gedaan, precies op het moment van het Automaxxx weekend, dus geen tijd meer gehad om nog even snel een blokwissel te doen en ik kwam daar op uitnodiging.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:42 schreef Pap89 het volgende:
1 liter per 6k voor zo'n auto valt toch wel mee.
Nee.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:24 schreef scoober het volgende:
kan je dat niet zien op de uitdraai? zie foto...
ach, zolang de butt-dyno er maar tevreden over is tochquote:Op donderdag 11 juni 2015 09:04 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee.
Op de foto is alleen het volgens de DIN-norm gecorrigeerde vermogen te zien. Dus de invloed van warm weer zou weg gewerkt moeten zijn.
Wat er precies aan de wielen is gemeten en hoeveel verlies er is gemeten dan wel wordt gerekend kun je niet zien. Ook de toegepaste correctie volgens de DIN-methode staat er niet bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |