abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 juni 2015 @ 08:40:19 #51
445347 Fok7
FokFokFok
pi_153848964
Ik heb eindelijk de 3D-schetsen!

Hij werkt nog aan de optie met de keuken in het smalle deel. Het houten deel bij het raam vind ik wel heel erg mooi verzonnen (in de woonkamer). De laatste impressie is een keuken waarin het fornuis tegen het muur is geplaatst dan in het eiland. Is wel praktischer qua afzuiginstallatie, maar je zit dan wel met je rug richting de gasten wanneer je aan het koken bent.

Het haard komt ook niet oner de TV. De afstand is te kort, waardoor de TV anders te hoog komt te hangen. De TV komt dus wel naast (als we voor deze opstelling kiezen)

Ik hoop dat ik de impressie snel krijg met de keuken in het smalle deel.

De eerste 4 foto's vormen een geheel, de laatste foto is een tweede impressie van en andere keukenopstelling. Wat vinden jullie hiervan?









Andere keuken opstelling:

pi_153849072
Die laatste zou echt zonde zijn, er zijn speciale afzuigkappen voor kookeilanden:
pi_153849183
Nog nooit gepost maar wel altijd meegekeken, dus het werd tijd voor een account. Mede ook omdat we zelf ook ongeveer dezelfde ruimte voor de keuken moeten indelen (onze "ruimte" is 5,7m breed bij 5,15 lang, hierna zit de hal in het midden van het huis en is de doorgang 3,2m). Wel met iets minder budget gezien je alles bij een architect laat opstellen. Maar ook wij denken aan een kastenwand + eiland.

Ik vind de eerste opstelling vele malen mooier, dus alles op je eiland. Je hebt hier volgens mij ook de ruimte voor! De deur naar de garage zou ik persoonlijk meer naar de hoek doen, sowieso meer uit het zicht, daarnaast zit je ook niet op de "tocht' als je aan tafel zit. Je zit hoek vind ik mooi, alleen inderdaad wel wat krap gezien de rest van het huis, aan de andere kant, hoeveel loopruimte wil je daar? Qua afzuiging zijn er ook "mooie" oplossingen, lees het lijkt op een grote lamp. Bijvoorbeeld de Novy Zen, wel prijzig, maar ik vind hem erg mooi.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 09:39:27 #54
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_153849619
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 08:52 schreef Randy_S het volgende:
Die laatste zou echt zonde zijn, er zijn speciale afzuigkappen voor kookeilanden:
[ afbeelding ]
Zoiets hebben wij ook:
pi_153850928
Ik vindt het 1e ontwerp erg mooi!

Ik dacht dat het hier al ergens was vermeld maar het belangrijkste is, verwacht je veel in de (woon)keuken te leven of meer in de zithoek. Wij hebben zelf ook een grote woonkeuken (met spoeleiland )en zitten er zelf en met bezoek altijd (wel fijne stoelen kopen dan). Bezoek komt eigenlijk nooit verder dan de woonkeuken en zit dus nooit in ons zitgedeelte/woonkamer.
Ons zitgedeelte/woonkamer (met houtkachel) gebruiken we enkel in de wintermaanden. Als dat dus iets smaller en knusser is dan lijkt mij dat niet erg.

Voordeel van een kleinere woonkamer: je hoeft niet zo'n grote TV te kopen :)

Verder is het voordeel van de keuken achter dat je sneller in je bijkeuken bent (garage) en dat als je buiten zit niet eerst het woongedeelte door hoeft om eten/drinken te pakken.
Tevens lijkt het me mooier omdat je dan de totale hoogte van je tuindeuren ziet qua glas, anders staat er weer een bank oid voor....
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:07:17 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153851073
In het eerste ontwerp vind ik het jammer dat je in de achterwand zo links en rechts nog een beetje aanrecht hebt. Op het kookeiland heb je tussen spoelbak en fornuis niet zo gek veel ruimte. Heb je extra ruimte nodig, dan kun je niet even gemakkelijk omdraaien om wat te pakken of neer te zetten.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:11:13 #57
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153851149
Ik zou sowieso je kookgebeuren op het eiland doen. Als je al kiest, dan liever het spoelen tegen de wand. Je brengt in de keuken veel minder tijd door aan de spoelbak dan bij je werkblad en aan het fornuis.
pi_153851316
Je wil tijdens het koken zo min mogelijk 'loopafstand' tussen bijvoorbeeld je spoelbak en fornuis. Met de 'extra' stukjes aanrechtblad ga je in de praktijk bijna niets doen als ze niet in de buurt zitten. En wat barrah zegt: fornuis in eiland is 'socialer', en dan daar tegenover spoelen aan de wand met de indeling van ontwerp 2 (om de afstand klein te houden). Ontwerp 2 heeft meer lades (=win), maar je hebt ook wel veel 'loze' ruimte met die witte balken naast de keuken en ik mis wat kastruimte voor voedsel/voorraad (of wil je die in de open kast ernaast zetten?). En waar komt de woonkamerdeur in ontwerp 2, in de zithoek op de plek van de haard?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:35:45 #59
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_153860146
Leuk om je eigen huis in te delen.

Ik zou zelf niet kiezen voor een huiskamer in het smalle deel.
De keukentafel voor bij de ramen vind ik zeker wel een mooie optie. Of de keuken in een L vorm voor de ramen aan de voorkant. Al zit je dan wel met de afstand naar de garage als bijkeuken die is dan wel erg groot. En 2 deuren in de gang naar de keuken & de woonkamer?

Wij hopen ook nog is een nieuwbouwhuis te mogen in delen, maar zover is het nog niet.

Succes met alle te nemen beslissingen!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:39:40 #60
445347 Fok7
FokFokFok
pi_154024530
Bedankt voor de feedback! Er zitten heel veel goede tips tussen. Zo zijn we nu aan het kijken hoe we koken op het eiland kunnen integreren, maar dan wel met een iets gezelliger fornuis.

Wat wel jammer is, is dat de aannemer mij het advies geeft om de deur richting de woonkamer niet te verplaatsen.

Als eerste, zo zou het ongeveer (even los van de details wat op de wand komt en wat op het eiland) eruit komen te zien. Dus met de deur richting de woonkamer aan de kopse kant van de smalle wand, maar in tegenstelling tot de schets, zouden we de muur naar voren halen (zoals hier veel hebben aangegeven).



Dit is mijn verzoek aan de aannemer:



Dit was het originele huis en de plattegrond zoals wij die hebben gekregen van de aanemer (dus standaard oplevering):



Ik heb twee vragen gesteld aan de aanemer, Als eerste de woonkamer iets verbreden naar 3.25mm, dan wordt de half dus iets smaller. Dan past helaas de deur (die 93cm breed) niet meer aan de kopse kant (die is dan maar 91.5cm breed), hij stelt voor om de woonkamer niet te verbreden of de deur gewoon lekker tegenover de trap te laten, maar blijft de woonkamer dus heel erg klein. Hij geeft ook aan dat de deur heel lelijk wordt als er geen ruimte is aan de linker of rechterkant van de deur. Aan de kopse kant is die ruimte er niet.

Zijn er andere opties om de muur van de woonkamer zo breed mogelijk te houden en toch een deur te hebben naar de keuken/woonkamer? :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Fok7 op 03-07-2015 09:51:29 ]
pi_154024983
Als ik je indeling zo van bovenaf zie vind ik de keuken super. Maar wat een afknapper je bank zo 'opgepropt'.
Dilemma's, dillema's.

Verder geen tips. Sorry.
Met een meidenkwartet
pi_154025933
Waarom doe je de deur naar de woonkamer niet voor de trap? Dus in het verlengde van de koof die in de wc zit? je trap zit dan wel in de woonkamer, maar je kan best wat muur weg laten waardoor het misschien wat luchtiger oogt? Of vinden jullie dat geen optie? Nadeel is dat de muur met je tv meubel dan wel een stuk kleiner gaat worden.

Of een ander optie: De meterkast een kwartslag draaien tegen de buitenmuur, Je toilet wat verbreden, en iets naar de voordeur toehalen. Je deur naar de kamer zou dan links als je de voordeur binnenkomt zitten. De muur waarin deze deur zit kan je dus ook verschuiven waardoor je woonkamer weer breder wordt. Je trap zit dan weer in de kamer, maar je hal is vele malen kleiner. Nadeel: een klein halletje, maar dat zou ik niet zo erg vinden :-) Mocht je mijn bericht niet snappen kan ik het wel uittekenen.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 11:54:24 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_154027293
Als je naar het originele concept gaat zou ik nog overwegen een deur van de keukenruimte naar de oprit te gaan doen. Anders moet je altijd door de garage naar binnen. Gewoon een mooie glazen deur :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 juli 2015 @ 13:38:48 #64
445347 Fok7
FokFokFok
pi_154029889
Mijn vriendin vind trap in de woonkamer niks.

Geluidsoverlast voor de slapende kineren boven straks. (die hebben we nog niet)
Wat we nu wel hebben zijn katten. Als ze beneden slapen, slaap ik rustiger. :-)
pi_154030250
Nou dat is duidelijk dan :D Je zou kunnen overwegen om er deur voor te plaatsen, dat scheelt al.
pi_154030543
Trap in de woonkamer zou ik nooit doen. Niet voor het geluid maar voor de tocht. Dat wil je echt niet.

Kan je geen schuifdeur maken aan de kopse kant?
Verschuiven van de meterkast etc zou ik niet snel doen omdat dat wrs veel gaat kosten ivm leidingen.

Al met al zou ik het niet doen op deze manier. Je gaat echt spijt krijgen van die smalle woonhoek.

Is er een optie om de voordeur re verplaatsen?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_154030591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:57 schreef Luuk84 het volgende:


Of een ander optie: De meterkast een kwartslag draaien tegen de buitenmuur, Je toilet wat verbreden, en iets naar de voordeur toehalen. Je deur naar de kamer zou dan links als je de voordeur binnenkomt zitten. De muur waarin deze deur zit kan je dus ook verschuiven waardoor je woonkamer weer breder wordt. Je trap zit dan weer in de kamer, maar je hal is vele malen kleiner. Nadeel: een klein halletje, maar dat zou ik niet zo erg vinden :-) Mocht je mijn bericht niet snappen kan ik het wel uittekenen.
En waar laat je de jassen? Dat past dan nergens meer. Natuurlijk wil je geen enorme hal, maar dit is weer het andere uiterste.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_154031029
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:07 schreef d.k. het volgende:

[..]

En waar laat je de jassen? Dat past dan nergens meer. Natuurlijk wil je geen enorme hal, maar dit is weer het andere uiterste.
Eventueel kan je de wc niet verbreden, en naast de wc een koof maken waarin je de jassen kwijt kan. Volgens mij is dat vierkant met de X gewoon een loze koof, als dat zo is, kan je echt nog wel creatief zijn met de ruimte. Genoeg mogelijkheden, misschien heb je wat minder plek voor je jassen. Maar de TS wil meer woonkamer. Hij vroeg om opties, dus die geef ik :-). Of ze allemaal praktisch zijn moet hij dan zelf maar bepalen.

Overigens heb ik bijna eenzelfde hal gehad. Ik had misschien iets meer lengte, maar heb mijn jassen gewoon altijd op de kapstok kunnen hangen. Nooit problemen mee gehad. Ik weet niet hoeveel jassen je zelf op de kapstok hebt maar veel meer als 10 zijn het er meestal niet :-), althans dat is mijn ervaring. Bij verjaardagen is het altijd een probleem, de kapstok is dan altijd te klein lijkt het wel.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 14:51:37 #69
445347 Fok7
FokFokFok
pi_154031559
Voordeur verplaats gaat helaas niet. Ruimte voor een kapstop is idd ook wel handig. Het moet mooi worden, maar ook functioneel.

Blijft lastig zo'n huis kopen op papier.
pi_154031719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:28 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Eventueel kan je de wc niet verbreden, en naast de wc een koof maken waarin je de jassen kwijt kan. Volgens mij is dat vierkant met de X gewoon een loze koof, als dat zo is, kan je echt nog wel creatief zijn met de ruimte. Genoeg mogelijkheden, misschien heb je wat minder plek voor je jassen. Maar de TS wil meer woonkamer. Hij vroeg om opties, dus die geef ik :-). Of ze allemaal praktisch zijn moet hij dan zelf maar bepalen.

Overigens heb ik bijna eenzelfde hal gehad. Ik had misschien iets meer lengte, maar heb mijn jassen gewoon altijd op de kapstok kunnen hangen. Nooit problemen mee gehad. Ik weet niet hoeveel jassen je zelf op de kapstok hebt maar veel meer als 10 zijn het er meestal niet :-), althans dat is mijn ervaring. Bij verjaardagen is het altijd een probleem, de kapstok is dan altijd te klein lijkt het wel.
ik heb zo'n smalle hal, dus ik weet waar ik over praat. En zeker met kinderen heb al snel net wat meer jassen (en sjaals en mutsen en dergelijke).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 15:05:57 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_154031863
Moet trouwens zeggen dat deze indelingen van tegenwoordig het allemaal uiteindelijk uitkomt op óf een smalle eethoek óf een keuken tussen woonkamer en eethoek óf de smalle woonkamer. Maar elk nieuwbouwhuis ziet er tegenwoordig zo uit -O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 juli 2015 @ 15:26:20 #72
442334 younesel
WieWatWaar
pi_154032339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 15:05 schreef Renesite het volgende:
Moet trouwens zeggen dat deze indelingen van tegenwoordig het allemaal uiteindelijk uitkomt op óf een smalle eethoek óf een keuken tussen woonkamer en eethoek óf de smalle woonkamer. Maar elk nieuwbouwhuis ziet er tegenwoordig zo uit -O-
Helemaal mee eens, daarom hebben wij gekozen voor een iets andere indeling:



[ Bericht 7% gewijzigd door younesel op 03-07-2015 15:28:56 (Google Drive deelt niet goed :() ]
...en waarom?
pi_154034007
Hierbij nog even een snel kort plaatje om toe te lichten, het rode deel kan je jassen e.d. kwijt. De maten heb ik niet opgemeten en zullen ook niet exact zijn. Eventueel kan de binnenmuur nog gelijk met de wc komen. Diezelfde muur kan je doortrekken voor de 2 deuren, 1 bij de trap, en 1 bij de trapkast.

pi_154035065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 15:05 schreef Renesite het volgende:
Moet trouwens zeggen dat deze indelingen van tegenwoordig het allemaal uiteindelijk uitkomt op óf een smalle eethoek óf een keuken tussen woonkamer en eethoek óf de smalle woonkamer. Maar elk nieuwbouwhuis ziet er tegenwoordig zo uit -O-
Komt ook doordat je amper meer woningen van 5.70 m breed ziet, laat staan nog breder. Met een deur aan de voorkant of zijkant vooraan kom je dan al snel op dit soort indelingen. Zit de deur in het midden van de lange muur dan krijg je daar ook de trap en krijg je de u vorm in de beneden verdieping.

Stukje terug staat onze indeling. Niet heel standaard maar in deze situatie niet mogelijk door de gewenste extra deur.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_154048098
De twee loze ruimten met het kruis erin zijn waarschijnlijk voor de standleiding van het riool en andere leidingen. Die kan je dus ook niet zomaar verplaatsen.
Jammer van de voordeur. Het is namelijk best maf om je voordeur rechts in huis te hebben en je garage en oprit links van het huis. Zeker omdat je een deur maakt naar die garage en je ook een raam hebt dat uitkijkt op de oprit. Ik zou zeggen maak daar dan een deur van. Of maak een soort halletje in je garage en maak daar de deur.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 6 april 2017 @ 13:59:39 #76
445347 Fok7
FokFokFok
pi_170040934
Jongens! het is heel lang geleden, maar ik wilde toch wat foto's met jullie delen, vooral van de keuken! Indeling hebben we uiteindelijk lekker conservatief gehouden, De keuken zelf is weer wat gewaagder (iedereen om mij heen heeft een witte keuken). Het is geen fomlie, maar echte houtfineer. Ik vind het bijvoorbeeld heel mooi dat de flam/nerf doorloopt op de verschilende kasten/laden. Bedankt voor alle input. Een vriend heeft het uiteindelijk voor mij gemaakt. Hij is echt een topper! Als traktatie heb ik zoveel mogelijke foto's hieronder gedeeld. :-)















pi_170047230
Dat is echt wel heel mooi geworden. Vraagje, wat ligt er op je vloer? En hoe hoog is jouw huis eigenlijk? Ziet er echt gaaf uit zo!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:15:49 #78
445347 Fok7
FokFokFok
pi_170060587
Dank je wel!

Het is een betonvloer. We hebben er een haat-liefde-verhouding mee. Het ziet er heel mooi uit. De afwerklaag (blanke twee componenten-matte-lak) wordt nog een keer gedaan.Ik heb er vertrouwen in dan het dan helemaal top wordt.

Het plafond is standaard 3m hoog. Ik heb het plafond iets verlaagd voor de ibouw-spots. Het is 290cm. Qua spots zijn de de trimm-less spots echt een aanrader! Helemaal als je spots neemt die geschikt zijn AR111 lampen. Die zijn iets groter en mooier dan de GU5.3 en GU10 lampen.
pi_170063764
Wat is het probleem met de vloer? Ik vind em juist mooi, past ook prima bij de keuken. En de extra hoogte geeft het ook wat extra's.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:56:06 #80
445347 Fok7
FokFokFok
pi_170064540
Het bedrijf wat de vloer heeft geplaatst, was vergeten te vertellen dat de vloer lange tijd nodig heeft om goed te harden. De eerste week dat we in het huis woonden, ontstonden heel makkelijk putjes als iets viel. Gelukkig niet direct in het zicht.

De coating- en impigneer-lagen waren op sommige plekken veels te dun. Dat merk je wanneer je dweilt. Vuil gaat daar heel moeilijk weg. De extra coating gaat dat hopelijk oplossen.
pi_171069544
Ha Fok7,

Ik stuitte per toeval op jouw posts in dit forum. Wij zijn ook bezig met de indeling van de benedenverdieping van onze nieuwbouw-woning (die nog gebouwd moet worden) en jouw tekeningen lijken exact op de onze! (ik heb het vermoeden dat het om hetzelfde project gaat, maar wij hebben een latere fase) Ik zag dat de foto's van hoe de keuken uiteindelijk is geworden inmiddels weer verwijderd zijn... heel jammer, want ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat... Zou je ze nog een keer willen plaatsen/kunnen sturen?

Wij vonden de hal zelf ook erg groot. We waren nog niet op het idee gekomen dat het wellicht mogelijk is om de hal te verkleinen zodat de ruimte ernaast 3.33 i.p.v. 3.18m is. Heeft de aannemer dat uiteindelijk ook bij jullie gedaan? Vroeg hij daar veel voor als meerwerk?

Alvast dank!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')