quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:09 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik zou dat gewoon eten. :-)
Vast lekker luchtig brood. Met spikkeltjes.
Ja, nee, dat lijkt me verstandig ja.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]Zelf misschien wel, maar niet voor verkoop.
Er zat één keer een haar in iemands brood, dat was al erg genoeg.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, nee, dat lijkt me verstandig ja.
Argh! Ja!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:20 schreef Holyme het volgende:
Jullie kunnen nu echt gaan aftellen, hoe tof dat het eindelijk zo ver is!
Ik voorzie een rijskastquote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:45 schreef Isegrim het volgende:
Nee, deeg staat in een aparte kamer, maar ik heb het wel weggegooid. We hebben het bijgemaakt en opgemengd.
Nee nee, wij doen koude rijs hè? Het probleem was juist dat het vannacht gewoon te warm was en de hoeveelheden tegenwoordig zodanig zijn dat het niet in de koelkast past.quote:
zover ik weet kan je een rijskast op een bepaalde temperatuur instellen. Dat is bij snel rijzen natuurlijk verwarmen, maar bij langzaam rijzen koelen, of praat ik nu poep?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee nee, wij doen koude rijs hè? Het probleem was juist dat het vannacht gewoon te warm was en de hoeveelheden tegenwoordig zodanig zijn dat het niet in de koelkast past.
Zou best kunnen, maar wij hebben er gewoon een koelkast voor gekocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zover ik weet kan je een rijskast op een bepaalde temperatuur instellen. Dat is bij snel rijzen natuurlijk verwarmen, maar bij langzaam rijzen koelen, of praat ik nu poep?
dat kan ook natuurlijk, alleen dan heb je geen controle over je luchtvochtigheidquote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar wij hebben er gewoon een koelkast voor gekocht.
Geen probleem. Deeg wordt ingepakt in plastic en verliest dus geen vocht.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat kan ook natuurlijk, alleen dan heb je geen controle over je luchtvochtigheid
Is een prima oplossing, als dit teveel werk wordt (omdat je heel veel brood verkoopt) heb je zoveel omzet dat je dan kan investeren in een andere oplossingquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen probleem. Deeg wordt ingepakt in plastic en verliest dus geen vocht.
Het deeg rijst in bulk. Gaat dus in een 40-liter bak met daar bovenop plastic. Dat is voor 35 broden niet meer werk als voor 3quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een prima oplossing, als dit teveel werk wordt (omdat je heel veel brood verkoopt) heb je zoveel omzet dat je dan kan investeren in een andere oplossing
nu ook al?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het deeg rijst in bulk. Gaat dus in een 40-liter bak met daar bovenop plastic.
Een pasta-maker dan toch maar? Die hebben ook rollen zonder mesjes of niet?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik had ook al bedacht dat je een (eerstehands!) waswringer waarschijnlijk prima zou kunnen gebruiken om croissants te rollen. Maar dat zal wel niet HACCP-proof zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |