Foute aanname.quote:Op woensdag 10 juni 2015 08:15 schreef Bart445 het volgende:
(ik neem aan dat iedereen die gelijk vervangt bij het ontvangen van de sleutel)
Bij ons vervangen ze standaard alle sloten als er een nieuwe huurder in komt. Geen idee of het elke keer nieuwe sloten zijn of ze zo uit de bak graaien en die erin doen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:23 schreef Tink89 het volgende:
Verkeerde aanname hoor. Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Vriendlief staat er nu op dat ik het bij mijn nieuwe huis wel doe en hij heeft misschien ook wel gelijk, maar bij mijn vorige koophuis had ik drie complete setjes sleutels en waren er volgens de verkopers geen uitgeleend.
Sowieso: bij een huurhuis doe je dat toch ook niet? Is nogal een duur grapje namelijk...
fout! Er zijn zoveel variabelen. Meet ze eerst maar goed op en bestel ze dan pas. Zou zonde zijn dat je een duur SKG3 setje al hebt liggen, waarvan de helft niet past.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:03 schreef Bart445 het volgende:
Maar ik ga er vanuit dat het gewoon standaard is.
Ik heb de sloten uiteraard wel direct vervangen, maar dat komt omdat het huis in 2 wooneenheden gesplitst was, wat ik weer ongedaan gemaakt heb.quote:De gekleurde sleuteltjes boeien mij ook niet zoveel...
de specs zijn nagenoeg hetzelfde van beide setjes, behalve dat de M&C een stalen brug heeft waardoor het bijna onmogelijk is de cylinder te breken.
In ieder geval, ik ben gewoon benieuwd naar de meningen hier.
Het huis heeft sowieso een alarm, dus mochten ze binnen komen dan zijn ze waarschijnlijk zo weer weg. Maar wil het ze natuurlijk wel zo moeilijk mogelijk maken.
wat betreft het vervangen van de sloten.. Ik ken werkelijk niemand die dat dus niet gelijk doet... Ben best goed van vertrouwen, maar mensen lenen sleutels uit, sleuteltje bij de buren etc... iemand maakt hem na.. je snapt waar ik heen wil. Vandaar dat ik die gewoon gelijk vervang.
Of het setje wat je eruit haalt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:36 schreef Bart445 het volgende:
Dat bedoel ik dus... het idee alleen al dat iemand anders misschien ook nog toegang heeft dmv een sleutel tot mijn woning geeft me al niet zo'n veilig gevoel.
Mijn vrouw wil er niet eens alleen slapen als de sloten niet zijn vervangen. (maarja vrouwen he)
Wel bedankt voor de tip! ik ga as weekend nog een rondje doen door de woning,
en nu dus gelijk alle cylinders even opmeten.
het is inderdaad wel een duur grapje... maar je verhuist dan ook geen 10 keer in het jaar.
(nog een mogelijkheid is je Cylinders meenemen naar een volgend huis en er een goedkoop skg1/2 setje inzetten voor je eruit gaat)
Niet? Heb het bij elke woning nog gedaan. Alleen bij de huidige niet, dat is nieuwbouw.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:23 schreef Tink89 het volgende:
Verkeerde aanname hoor. Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Vriendlief staat er nu op dat ik het bij mijn nieuwe huis wel doe en hij heeft misschien ook wel gelijk, maar bij mijn vorige koophuis had ik drie complete setjes sleutels en waren er volgens de verkopers geen uitgeleend.
Sowieso: bij een huurhuis doe je dat toch ook niet? Is nogal een duur grapje namelijk...
Echt? Gaat een beetje offtopic misschien, maar zelfs bij een studentenkamer of een studiootje waar je niet lang blijft? Ik woon nu bijv. 2 hoog en de voordeursleutel is gedeeld met de buren en het advocatenkantoor waar ik boven woon. De voordeur van mijn appartement is dus alleen door mijzelf, de buren en de advocaat bereikbaar. De sleutel van mijn eigen voordeur hebben alleen mijn vriend en ik...quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Niet? Heb het bij elke woning nog gedaan. Alleen bij de huidige niet, dat is nieuwbouw.
Studentenkamer heb ik nooit gehad. Zo groot is die investering niet. Met 2 cilinders kom je een heel eind.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt? Gaat een beetje offtopic misschien, maar zelfs bij een studentenkamer of een studiootje waar je niet lang blijft? Ik woon nu bijv. 2 hoog en de voordeursleutel is gedeeld met de buren en het advocatenkantoor waar ik boven woon. De voordeur van mijn appartement is dus alleen door mijzelf, de buren en de advocaat bereikbaar. De sleutel van mijn eigen voordeur hebben alleen mijn vriend en ik...
Hoe dan ook: in m'n nieuwe huis dus de cilinders vervangen. Komt goed
Ik weet niet wat er nu voor sloten inzitten, maar als die kwalitatief goed zijn kun je ze ook naar de slotenmaker brengen en om laten bouwen naar een andere sleutel.quote:
Grootste kans om een cilinder te laten breken heb je als je cilinders zonder te meten besteld en de buitenzijde voorbij het veiligheidsbeslag steekt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:03 schreef Bart445 het volgende:
de specs zijn nagenoeg hetzelfde van beide setjes, behalve dat de M&C een stalen brug heeft waardoor het bijna onmogelijk is de cylinder te breken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |