abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:13:11 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153620340
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heb ik nooit last van.
Als jij nog nooit hebt meegemaakt dat een automobilist of een inzittende een deur opent zonder te kijken of de auto op het fietspad smijt zonder te kijken dan heb jij weinig gefietst in vergelijking met mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153620413
Bram, echt, heb je enig idee hoeveel duizenden kilometers ik heb gefietst (langzaam, volgens jou) en op een scooter heb gereden (45 km/uur-ding)?

Je hebt geen gelijk. Je hindert mensen, je brengt jezelf en anderen in gevaar.
Professioneel gifmenger.
pi_153620446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als jij nog nooit hebt meegemaakt dat een automobilist of een inzittende een deur opent zonder te kijken of de auto op het fietspad smijt zonder te kijken dan heb jij weinig gefietst in vergelijking met mij.
Dat gebeurt eens per 10k ofzo. En bij gewoon tempo kun je op tijd stoppen, want je kunt dan zien dat er nog iemand in de auto zit.
Professioneel gifmenger.
pi_153622363
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat gebeurt eens per 10k ofzo. En bij gewoon tempo kun je op tijd stoppen, want je kunt dan zien dat er nog iemand in de auto zit.
Die ene keer met 40 km/uur op een autoportier klappen kan zowel mijn leven als dat van de persoon die uitstapt (als die pech heeft) volledig veranderen. Dus ja, als je een beetje gezond verstand hebt als fietsers (of ook als scooter/brommer bestuurder) ga je wat ruimer om geparkeerde auto's heen. En als je dat als automobilist zijnde niet snapt dan heb je wat mij betreft ten onrechte een rijbewijs in bezit. Dan heb je simpelweg geen verkeersinzicht.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:29:58 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153622922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Die ene keer met 40 km/uur op een autoportier klappen kan zowel mijn leven als dat van de persoon die uitstapt (als die pech heeft) volledig veranderen. Dus ja, als je een beetje gezond verstand hebt als fietsers (of ook als scooter/brommer bestuurder) ga je wat ruimer om geparkeerde auto's heen. En als je dat als automobilist zijnde niet snapt dan heb je wat mij betreft ten onrechte een rijbewijs in bezit. Dan heb je simpelweg geen verkeersinzicht.
Je ziet het bromfietsbestuurders inderdaad ook vaak doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:15 schreef Buurpoes het volgende:
en op een scooter heb gereden (45 km/uur-ding)?
Met een scooter :') 45 km/u tussen de auto's op de rijbaan rijden is niet te vergelijken met het fiesten met 45 km/u ( al dan niet op een fietspad). Met fietsen ga je trouwens in een groepje vaak wat harder dan 45 km/u, het is maar dat je het weet.

[ Bericht 29% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-06-2015 21:38:34 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:48:04 #256
36461 Joppy
geen colaboy
pi_153623712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik raad je aan om die vraag eens aan een groep wielrenners te stellen. We hebben hier op dit forum een subforum voor wielrennen, vraag het daar eens. Het heeft ook met veiligheid te maken maar sommige anderen kunnen daar beter een uitleg over geven dan ik.
Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?

Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.

De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
Let the beat control your body!
pi_153623925
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste dode wielrenner te betreuren is wanneer de toer in zijn volle glorie ontketend.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153624023
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je ziet het bromfietsbestuurders inderdaad ook vaak doen.

[..]

Met een scooter :') 45 km/u tussen de auto's op de rijbaan rijden is niet te vergelijken met het fiesten met 45 km/u ( al dan niet op een fietspad). Met fietsen ga je trouwens in een groepje vaak wat harder dan 45 km/u, het is maar dat je het weet.
Behalve dat ik vaak zat op het fietspad moet rijden. Je hebt echt geen verkeerswetkennis he?

En ik ben nog nooit een wielrenner tegengekomen die harder ging dan ik. :D Ze denken vaak dat ze harder fietsen, maar blijkbaar is hun teller optimistischer dan mijn scooter. _O-
Professioneel gifmenger.
pi_153624072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:48 schreef Joppy het volgende:

[..]

Komt er dus op neer dat iedereen (zoals mensen die misschien wel gewoon aan het werk zijn als ze in de auto rijden) zich maar moet aanpassen omdat jullie anders niet veilig jullie hobby kunnen uitoefenen?

Ik verwacht echt niet dat een peletontje a la minute ruimte kan geven, zoveel geduld en inzicht heb ik ook nog wel. Maar ik verwacht wel op zn minst een reactie op basis waarvan ik kan zien dat men bezig is ruimte te creeeren. Helaas kom ik af en toe nog tegen dat men gewoon blind en doof blijft voortrazen.

De weg is niet alleen van de wielrenners. Zoals ik rekening moet houden met wielrenners op de weg, moeten wielrenners ook rekening houden met automobilisten. Het is geven en nemen.
Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.

Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.

Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
pi_153624115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nope, je bent verplicht om binnen je vak te rijden, je hoeft niet zoveel mogelijk rechts te rijden. Het kan dat jij graag wil dat een fietser dat doet maar geen enkele wielrenner die bij zijn volle verstand is en harder dan 20-25 km/u fietst zal dat doen aangezien je dan gezien bent als andere verkeersdeelnemers domme dingen doen. Dankzij het grote aantal verkeersdeelnemers en de lage intelligentie van de meeste mensen zijn er altijd veel verkeersdeelnemers die domme dingen doen. Om te beginnen moet je al iets meer links fietsen zodat je eerder een overzicht hebt van wat er uit de dwarse richtingen komt, omdat er veel auto's geparkeerd staan en omdat er veel asociale en domme mensen betaan die de auto op het fietspad stilzetten wanneer ze uit de dwarse richting komen. Puur zelfbescherming dus.
Ook als ik met een stadsfiets 20-30 km/u rijd, of zelfs 15-20 km/u als ik lui ben, rijd ik niet langs geparkeerde auto's, dat is het domste wat je als fietser kan doen. Het is een kwestie van tijd vooraleer iemand zijn deur openzwaait op het moment dat jij eraan komt. Voor veel mensen is het te hoog gegrepen om eerst te kijken alvorens ze die deur opendoen.

Dus eigenlijk zeg je dat wielrennen niet veilig is om te beoefenen zowel voor jezelf als voor omstanders. Mischien wordt het tijd voor een parcours zonder overig verkeer en dat jullie dan maar rondjes gaan fietsen bij een sportclub.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:00:48 #261
36461 Joppy
geen colaboy
pi_153624178
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij noemt nu doof, maar ik zal je zeggen dat ik auto's achter me vaak niet hoor op de racefiets (puur door de wind). In mijn geval niet zo'n issue, omdat ik voornamelijk alleen fiets en er ruimte zat is. Maar ik kan me indenken dat zo'n heel peloton het ook vaak in eerste instantie gewoon niet hoort.

Neem niet weg dat de laatste dan zo nu en dan even over de schouder zou moeten kijken.

Maar het is inderdaad geven en nemen. Heb al eerder aangegeven dat onder alle groepen verkeersdeelnemers mensen zitten die daar moeite mee schijnen te hebben. Ook "wij" wielrenners dus.
Daarom geef ik bij zo een groep altijd een kort vriendelijk toetertje, net zoals je op je fiets zou moeten bellen :), waarna ik de reactie afwacht van de groep. Helaas komt die niet altijd, waarna ik nogmaals zal moeten toeteren.
Let the beat control your body!
pi_153624219
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:59 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat wielrennen niet veilig is om te beoefenen zowel voor jezelf als voor omstanders. Mischien wordt het tijd voor een parcours zonder overig verkeer en dat jullie dan maar rondjes gaan fietsen bij een sportclub.
Gewoon verbieden op de openbare weg.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:01:52 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:59 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat wielrennen niet veilig is om te beoefenen zowel voor jezelf als voor omstanders.
Nee, wij geven aan dat het perfect mogelijk is om het veilig te beoefenen onder bepaalde voorwaarden. Ik weet niet of dat je het beseft (ik vermoed van niet) maar groepen normale amateurwielrenners halen een snelheid van rond de 50 km/u en hele goede groepen wielrenners halen snelheden van rond de 60 km/u als ze voluit trappen. Solo haal je al gemakkelijk een snelheid van boven de 40 km/u. Zonder doping trouwens!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153624223
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste dode wielrenner te betreuren is wanneer de toer in zijn volle glorie ontketend.
Waarom zou dat lang duren? Gebeurt met enige regelmaat, kort geleden nog.
Ben eerder benieuwd hoe lang het duurt voordat de elektrische fiets bovenaan het lijstje dodelijke ongelukken staat. Wij "achterlijke" wielrenners hebben tenminste nog een helm op. Die dwazen op een elektrische fiets doen dat niet, want het is niet verplicht (die zijn pas achterlijk..) 8)7
pi_153624253
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Waarom zou dat lang duren? Gebeurt met enige regelmaat, kort geleden nog.
Ben eerder benieuwd hoe lang het duurt voordat de elektrische fiets bovenaan het lijstje dodelijke ongelukken staat. Wij "achterlijke" wielrenners hebben tenminste nog een helm op. Die dwazen op een elektrische fiets doen dat niet, want het is niet verplicht (die zijn pas achterlijk..) 8)7
Dat wordt nog wel verplicht binnen een paar maanden/jaar.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153624280
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Gewoon verbieden op de openbare weg.
Of een maximum snelheid instellen van 25 km/uur.
Daarboven verplicht bromfietshelm en spiegels en verboden naast elkaar te rijden. :D
Professioneel gifmenger.
pi_153624298
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of een maximum snelheid instellen van 25 km/uur.
Daarboven verplicht bromfietshelm en spiegels en verboden naast elkaar te rijden. :D
Een aparte verzekering zou al een goed begin zijn.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153624316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:02 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Dat wordt nog wel verplicht binnen een paar maanden/jaar.
Ja als het aantal dodelijke ongelukken de spuigaten uitloopt wel ja.
Zou niet nodig moeten zijn, voor wielrenners is een helm ook niet verplicht, maar kom er weinig tegen zonder...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:04:40 #269
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153624326
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of een maximum snelheid instellen van 25 km/uur.
Daarboven verplicht bromfietshelm en spiegels en verboden naast elkaar te rijden. :D
Dit zou een goede oplossing zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:04:56 #270
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Waarom zou dat lang duren? Gebeurt met enige regelmaat, kort geleden nog.
Ben eerder benieuwd hoe lang het duurt voordat de elektrische fiets bovenaan het lijstje dodelijke ongelukken staat.
Ongeveer net zo lang als dat het duurt dat een voldoende groot percentage van de weggebruikers ermee rijdt. ;)
De combinatie van een passieve houding en ineens een hogere snelheid is nooit goed. Het is mij opgevallen dat dit de groep fietsers is waar je het voorzichtigst bij moet zijn.

quote:
Wij "achterlijke" wielrenners hebben tenminste nog een helm op. Die dwazen op een elektrische fiets doen dat niet, want het is niet verplicht (die zijn pas achterlijk..) 8)7
Daarom dat ze in Nederland de snelheid beperken op 25 km/u. Dat kan trouwens worden omzeild als je de juiste software hebt (of handig bent met hacken). Misschien toch maar eens de bromfiets met brandstofmotor verbieden? Dan kan dat voor bromfietsen ook en het scheelt een hoop troep en verspilling. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153624383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja als het aantal dodelijke ongelukken de spuigaten uitloopt wel ja.
Zou niet nodig moeten zijn, voor wielrenners is een helm ook niet verplicht, maar kom er weinig tegen zonder...
Ik zie er anders genoeg rijden. Maar verplichten voor alle fietsers zou ook niet zo gek zijn.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:07:07 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624429
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of een maximum snelheid instellen van 25 km/uur.
Daarboven verplicht bromfietshelm en spiegels en verboden naast elkaar te rijden. :D
_O-

De jaloezie richting die snelle, gezonde en sportieve wielrenners zit diep. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:07:36 #273
36461 Joppy
geen colaboy
pi_153624454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, wij geven aan dat het perfect mogelijk is om het veilig te beoefenen onder bepaalde voorwaarden. Ik weet niet of dat je het beseft (ik vermoed van niet) maar groepen normale amateurwielrenners halen een snelheid van rond de 50 km/u en hele goede groepen wielrenners halen snelheden van rond de 60 km/u als ze voluit trappen. Solo haal je al gemakkelijk een snelheid van boven de 40 km/u. Zonder doping trouwens!
Onder de voorwaarde dat de rest zich maar aanpast blijkbaar....
Let the beat control your body!
pi_153624464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom dat ze in Nederland de snelheid beperken op 25 km/u. Dat kan trouwens worden omzeild als je de juiste software hebt (of handig bent met hacken).
Wat? Ik wordt regelmatig ingehaald door die krengen met veel hogere snelheid.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:09:02 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:05 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik zie er anders genoeg rijden. Maar verplichten voor alle fietsers zou ook niet zo gek zijn.
Met snelheden van tot 20 km/u valt het risico wel mee. Op de racefiets heb ik ook altijd een helm op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153624520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

_O-

De jaloezie richting die snelle, gezonde en sportieve wielrenners zit diep. :)
Noem het gewoon irritatie.

Ik kan me voorstellen dat mensen ook moe worden van motorrijders die uit elk hoekje en gaatje tevoorschijn lijken te komen. Wielrenners doen precies hetzelfde op het fietspad.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153624562
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

_O-

De jaloezie richting die snelle, gezonde en sportieve wielrenners zit diep. :)
Nee, de haat richting mensen die zich niet gedragen in het verkeer zit diep. :D

Jij mag op jd fietsie hard fietsen, hoor, als je dat wil. Op een circuit oid. Niet op de openbare weg waar je hinder en gevaar oplevert voor anderen.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:12:18 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624629
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:07 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Wat? Ik wordt regelmatig ingehaald door die krengen met veel hogere snelheid.
Dan is er technisch iets verkeerd gegaan (mogelijk dat een winkelmedewerker op verzoek wat heeft aangepast). http://www.elektrischefietsen.com/elektrische-fiets-koopwijzer/
Bij 25 km/h moet de ondersteuning wettelijk stoppen. De manier waarop dit geregeld is, verschilt per systeem. Bij een goed systeem gebeurt dit zo dat je niet merkt dat de motor de ondersteuning afbouwt. Bij eenvoudige systemen voel je dat die wegvalt en kan die constant aan en uit gaan.

Dat iemand die met een elektrische fiets rijdt op eigen kracht harder dan 25 km/u haalt lijk mij erg onwaarschijnlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153624636
Zolang wielrenners goed zichtbaar zijn en gewoon op de autoweg rijden heb ik er geen problemen mee.

Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik werd ingehaald door een wielrenner op het fietspad terwijl ik net op het punt stond om af te slaan. En dan hebben ze ook nog het gore lef om boos te worden als je hun pad snijdt.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153624654
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Gewoon verbieden op de openbare weg.
Dat bedoel ik met dat parcours, een beetje het idee als met mountainbiken of baanwielrennen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:13:58 #281
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624690
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:10 schreef Buurpoes het volgende:
Jij mag op jd fietsie hard fietsen, hoor, als je dat wil. Op een circuit oid. Niet op de openbare weg
Omdat jij niet harder dan 15-20 km/u kan fietsen? :s)
Waar in het verkeersreglement staat vermeld dat er een maximumsnelheid is voor fietsers? Precies, die is er niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153624703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, wij geven aan dat het perfect mogelijk is om het veilig te beoefenen onder bepaalde voorwaarden. Ik weet niet of dat je het beseft (ik vermoed van niet) maar groepen normale amateurwielrenners halen een snelheid van rond de 50 km/u en hele goede groepen wielrenners halen snelheden van rond de 60 km/u als ze voluit trappen. Solo haal je al gemakkelijk een snelheid van boven de 40 km/u. Zonder doping trouwens!
Als je anderen moet hinderen om met die snelheden te kunnen fietsen kan het dus niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:14:40 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624717
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:12 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Dat bedoel ik met dat parcours, een beetje het idee als met mountainbiken of baanwielrennen.
Veel wielrenners trainen wekelijks op de baan, en op de weg. Daar zijn tal van redenen voor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153624719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat jij niet harder dan 15-20 km/u kan fietsen? :s)
Waar in het verkeersreglement staat vermeld dat er een maximumsnelheid is voor fietsers? Precies, die is er niet.
Die is er wel hoor. 25 kilometer per uur. Een kennis van mij is een keer aangehouden door een motoragent omdat hij te hard fietste.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:15:40 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624752
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:14 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Als je anderen moet hinderen om met die snelheden te kunnen fietsen kan het dus niet.
Dus fietsen we soms op de rijbaan zodat we anderen niet hinderen met die snelheid. God, wat ingewikkeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:16:40 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:14 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Die is er wel hoor. 25 kilometer per uur. Een kennis van mij is een keer aangehouden door een motoragent omdat hij te hard fietste.
Die is er niet, die 25 km/u geldt enkel voor de elektrische fiets, niet voor de gewone fiets. Die kennis van jou werd bovendien niet aangehouden, gelukkig voor hem, maar staande gehouden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:16:46 #287
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153624781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:14 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Als je anderen moet hinderen om met die snelheden te kunnen fietsen kan het dus niet.
Dit krijg je met geen mogelijkheid aan zijn verstand.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153624785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Waarom zou dat lang duren? Gebeurt met enige regelmaat, kort geleden nog.
Ben eerder benieuwd hoe lang het duurt voordat de elektrische fiets bovenaan het lijstje dodelijke ongelukken staat. Wij "achterlijke" wielrenners hebben tenminste nog een helm op. Die dwazen op een elektrische fiets doen dat niet, want het is niet verplicht (die zijn pas achterlijk..) 8)7
Die zijn ook een klacht, die hoor je niet aankomen en dan schrik je je de tyfus. Geldt ook voor elektrische auto´s. Mij hoor je tenminste als ik aan kom fietsen want dat ding rammelt aan alle kanten :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153624844
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:16 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Die zijn ook een klacht, die hoor je niet aankomen en dan schrik je je de tyfus. Geldt ook voor elektrische auto´s. Mij hoor je tenminste als ik aan kom fietsen want dat ding rammelt aan alle kanten :P
Dat klinkt heel veilig. Heb je wel goede remmen?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:18:51 #290
36461 Joppy
geen colaboy
pi_153624847
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus fietsen we soms op de rijbaan zodat we anderen niet hinderen met die snelheid. God, wat ingewikkeld.
Om daar weer automobilisten te hinderen. Ik kwam er laatst 1 tegen op een 60-km weg met een fietspad er naast. Hij zal rond 35 km hebben gereden, levensgevaarlijk, ook omdat ter plekke vaak nog fors harder wordt gereden. En dan nog verbaasd kijken als ik naar het fietspad wijs (die overigens verder leeg was!)
Let the beat control your body!
pi_153624873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:18 schreef Joppy het volgende:

[..]

Om daar weer automobilisten te hinderen. Ik kwam er laatst 1 tegen op een 60-km weg met een fietspad er naast. Hij zal rond 35 km hebben gereden, levensgevaarlijk, ook omdat ter plekke vaak nog fors harder wordt gereden. En dan nog verbaasd kijken als ik naar het fietspad wijs (die overigens verder leeg was!)
Gewoon inhalen is toch geen probleem/
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153624888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus fietsen we soms op de rijbaan zodat we anderen niet hinderen met die snelheid. God, wat ingewikkeld.
Dan hinder je auto's. Mensen willen minimaal 50 rijden en niet 40 omdat jullie niet harder kunnen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_153624958
Wielrenner is sowieso een mongolenhobby.. :') Je betaalt veel te veel geld voor een minimalistisch fietsje en gaat vervolgens in veel te strakke kleding medeweggebruikers lastig vallen. :')

Ga dan bij een schietvereniging...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:22:09 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153624965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Zolang wielrenners goed zichtbaar zijn en gewoon op de autoweg rijden heb ik er geen problemen mee.
Op de autoweg rijden raad ik ten zeerste af maar inderdaad, soms is het voor alle partijen beter en veiliger om op de rijbaan te rijden. Voor de duidelijkheid, wanneer ik solo rijd dan doe ik dat niet als de maximumsnelheid 70 km/u of hoger bedraagt, in dat geval blijf ik op het fietspad als die er is.

quote:
Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik werd ingehaald door een wielrenner op het fietspad terwijl ik net op het punt stond om af te slaan. En dan hebben ze ook nog het gore lef om boos te worden als je hun pad snijdt.
Die woede is terecht. Dit kan namelijk alleen gebeuren als jij niet kijkt voorat jij afslaat. Je moet er altijd rekening mee houden dat iemand achter jou sneller is dan jij. Dat doet een doorsnee wielrenner trouwens ook altijd (ik garandeer je dat het op een racefiets lastiger is dan op een gewone fiets).
De volgorde is eerst kijken of dat je kan afslaan, dan eventueel je arm uitsteken als het nodig is en pas dan afslaan.
Deze wielrenner zou trouwens wel moeten anticiperen op dit soort gedrag. Altijd stommiteiten verwachten van andere weggebruikers is verstandig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:23:18 #295
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153625000
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:21 schreef Hoplahopla het volgende:
Wielrenner is sowieso een mongolenhobby.. :') Je betaalt veel te veel geld voor een minimalistisch fietsje en gaat vervolgens in veel te strakke kleding medeweggebruikers lastig vallen. :')
Wat denk jij dat zo'n fiets kost?
Wat denk jij dat het fietsen per uur kost?
Wat denk jij dat de betere gezondheid oplevert zolang je geen vervelend ongeluk krijgt?
Het is allemaal niet zo zwartwit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:23:22 #296
36461 Joppy
geen colaboy
pi_153625004
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:19 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Gewoon inhalen is toch geen probleem/
Was het ook niet, maar je verwacht daar buiten de bebouwde kom geen langzame weggebruikers (behalve landbouwvoertuigen) op de weg. Als je zo iemand tegenkomt na een bocht kan een automobilist er door verrast worden.
En inhalen is niet altijd direct een optie, dan word je dus gehinderd door iemand die niet op dat weggedeelte thuis hoort
Let the beat control your body!
pi_153625019
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat denk jij dat zo'n fiets kost?
Volgens mij kosten die krengen wel een euro 2000-3000?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_153625053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:23 schreef Joppy het volgende:

[..]

En inhalen is niet altijd direct een optie, dan word je dus gehinderd door iemand die niet op dat weggedeelte thuis hoort
Toeteren? En anders gewoon van de weg afdrukken.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:28:13 #299
36461 Joppy
geen colaboy
pi_153625172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:25 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Toeteren? En anders gewoon van de weg afdrukken.
van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant ;)

Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
Let the beat control your body!
pi_153625216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:28 schreef Joppy het volgende:

[..]

van toeteren gaat een tegenligger niet aan de kant ;)

Maar het komt er dus op neer dat zowel automobilisten als normale fietser de wielrenners er niet bij willen hebben. Iedereen heeft er last van omdat sommige mensen een hobby willen uitoefenen. En blijkbaar niet willen onderkennen dat ze overlast veroorzaken.
Helemaal waar. 't Is gewoon ontkenning.

Als ik een motor koop, koop ik expres een zwaardere dan ik wil, omdat ik anderen niet tot last wil zijn. En wielrenners zouden dat ook moeten onderkennen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')