Aanname nummer zoveel. Dit zegt niks over mijn kringen. Ik ken de desbetreffende persoon niet en de desbetreffende wielrenner niet. Ik zeg alleen dat ik die verbrijzelde knie heb gezien.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Jij begeeft je in gezellige kringen zie ik. Verbaasd me niets bij een wielrenner.
Gek genoeg past het precies in het plaatje van de asociale wielrenner.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Aanname nummer zoveel. Dit zegt niks over mijn kringen. Ik ken de desbetreffende persoon niet en de desbetreffende wielrenner niet. Ik zeg alleen dat ik die verbrijzelde knie heb gezien.
Maak ik me niet druk om. Ik heb nooit gezeik met mensen onderweg.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:33 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Hij komt de verkeerde nog wel tegen die getraind is om tegen meerdere mensen te vechten.
Kan. Maar ja, misschien was het wel een mislukte gefrustreerde kickbokser die het eerst aanviel. Ook een aanname, maar net zo goed mogelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:41 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Gek genoeg past het precies in het plaatje van de asociale wielrenner.
Ik pik het niet als iemand uitdagende bewegingen maakt alsof ze willen vechten, laat ze maar komen dan, maar dan durven ze niet meer omdat die dombo's niet kijken wat voor iemand er achter het stuur ziet. Als ze dan zien dat ze het niet gaan winnen gaan ze er gauw vandoor. Doe dan ook niet stoer.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maak ik me niet druk om. Ik heb nooit gezeik met mensen onderweg.
Jij laat je schijnbaar nog wel eens opfokken door wielrenners. Voor mijn part schop je er een keer één in tweeën. Als jij je daardoor een grote jongen voelt.
Kickbokser vallen niet als eerste aan, anders zijn we de lul.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kan. Maar ja, misschien was het wel een mislukte gefrustreerde kickbokser die het eerst aanviel. Ook een aanname, maar net zo goed mogelijk.
Dat is toch al overwinning genoeg? Je hoeft alleen maar uit te stappen en ze gaan er al als een haas voor je vandoor. Waarom zou je je handen daar dan nog vuil aan willen maken? Dat is het toch ook niet waard dan?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:44 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik pik het niet als iemand uitdagende bewegingen maakt alsof ze willen vechten, laat ze maar komen dan, maar dan durven ze niet meer omdat die dombo's niet kijken wat voor iemand er achter het stuur ziet. Als ze dan zien dat ze het niet gaan winnen gaan ze er gauw vandoor. Doe dan ook niet stoer.
en wat is er mis mee om direct te reageren als er iemand van achter toetert?quote:[b]Op dinsdag 16 juni 2015 17:26 schreef
[..]
In geval van nood doe je dat maar wat is er mis mee als je gewoon direct reageert als iemand van achteren belt?
Of ze doen gewoon niet alpha als ze weten dat ze beta zijn dan hoef ik ook niet uit te stappen omdat zo'n nerdje achter m'n auto aan fietst met gebaren.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is toch al overwinning genoeg? Je hoeft alleen maar uit te stappen en ze gaan er al als een haas voor je vandoor. Waarom zou je je handen daar dan nog vuil aan willen maken? Dat is het toch ook niet waard dan?
Ja gelukkig zijn er ook gevallen waarbij het wel goed gaat, helaas wel te weinig..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:12 schreef Aiciu het volgende:
Mijn bloed begint alweer te koken![]()
Maar ik heb soms ook lol met random wielrenners die wel respect tonen
Ik ben zelf zo'n amateurwielrenner.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Hahaha. Ja, die amateurwielrenners fietsen 50 km/u ja. Die groepjes zijn de fietsende equivalent van een zondagmiddag-vrienden-voetbalteam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Je moet je nooit blindstaren op de gemiddelde snelheid of de tijd, het gaat om de kruissnelheid, hoe lang je die vasthoudt (op de geschikte stukken weg) en of dat je weer snel terug op die kruissnelheid zit wanneer je noodgedwongen moet vertragen. Zelf neem ik geen enkel risico met het verkeer, als er een kruising is dan vertraag ik voldoende dat ik in geval van nood kan uitwijken en stoppen, ik fiets op die momenten ook altijd wat meer naar links zodat ik eerder mogelijk gevaar zie komen. Liever een paar minuten later heelhuids aankomen dan dat risico nemen, mijn training zal er niet slechter door zijn, minder comfortabel maar niet slechter.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:31 schreef Accordtje het volgende:
Het probleem ligt (naast groepen wielrenners) bij die renners die koste wat het kost een bepaalde gemiddelde snelheid willen rijden. Dat zijn vaak wielrenners die (naar mijn idee) gewoon te weinig op de fiets zitten en dat op de verkeerde manier proberen te "compenseren".
Iemand die vaak fietst is niet zo gefocust op een gemiddelde snelheid, want die weet toch wel dat ie (in principe) een bepaald tempo rijdt. En die accepteert ook gewoon dat het soms wat lager uitvalt als er wat meer oponthoud is.
Dat is natuurlijk achterlijk, geweld met geweld beantwoorden.quote:Die dingen als slaan op de auto (waarvan ik me echt kan voorstellen dat je daar kwaad om wordt) gebeurt naar mijn idee juist vaak door wielrenners die eigenlijk helemaal niet fanatiek wielrenner zijn, al denken ze van wel. Zulke renners mogen van mij best eens afgestraft worden....flinke slag in z'n wiel bijvoorbeeld. Is ie in ieder geval even een paar dagen van de weg af...
Met respect heeft het niets te maken, het is een kwestie van rekening met elkaar te houden. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:12 schreef Aiciu het volgende:
Maar ik heb soms ook lol met random wielrenners die wel respect tonen
Het klinkt alsof jij ergens stond waar jij niet hoorde te staan en hiermee gevaar veroorzaakte voor het verkeer. Je kan ook op een stoep staan in plaats van op een fietspad of de rijbaan, die plaatsen dienen om te rijden, niet om te kletsen, dat kan je op een stoep doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:02 schreef Aiciu het volgende:
Dat had ik een paar maanden geleden: ik kwam 2 vriendinnen tegen dus ik stop om even een praatje te maken en op een gegeven moment ga ik weg. Word ik ineens uitgecholden door een wielrenner dus ik reageer van "hou je kanker bek, kanker homo" werd ie kwaad kwam ie achter me aan.
Klopt, het begint al bij een begroeting als je iemand aanspreekt, dan kweek je al een hoop goodwill. Of even een deur openhouden ipv die deur zonder te kijken los te laten waardoor de persoon achter je een deur kopt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met respect heeft het niets te maken, het is een kwestie van rekening met elkaar te houden. Zo moeilijk is dat niet.
Ik houd me netjes aan de voorrangsregels, ik knik beleefd als een ander me toch voorlaat en als een ander het heel erg bont maakt dan probeer ik daar desnoods nonverbaal op te wijzen. Nederlanders zouden in het algemeen eens moeten proberen om wat beleefder en vriendelijker te zijn, glimlach eens wat vaker, geef eens wat meer uit jezelf en neem eens wat minder. Het zou het verkeer voor iedereen prettiger en veiliger maken.
Dat heb ik ook ja. Ik ben meer van het inhouden dan van het snel ergens voorbij schieten. Een hogere snelheid maakt nou eenmaal dat ander verkeer dat sneller verkeerd inschat. Een beetje wielrenner zoekt verder inderdaad ook wat meer de ruimte op waardoor je een bepaald tempo kan rijden op die stukken. Dat tempo kunnen vasthouden is inderdaad veelzeggender dan een gemiddelde. Maar ja, dat begrijpt een deel van de wielrenners niet lijkt het.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je moet je nooit blindstaren op de gemiddelde snelheid of de tijd, het gaat om de kruissnelheid, hoe lang je die vasthoudt (op de geschikte stukken weg) en of dat je weer snel terug op die kruissnelheid zit wanneer je noodgedwongen moet vertragen. Zelf neem ik geen enkel risico met het verkeer, als er een kruising is dan vertraag ik voldoende dat ik in geval van nood kan uitwijken en stoppen, ik fiets op die momenten ook altijd wat meer naar links zodat ik eerder mogelijk gevaar zie komen. Liever een paar minuten later heelhuids aankomen dan dat risico nemen, mijn training zal er niet slechter door zijn, minder comfortabel maar niet slechter.
Klopt natuurlijk, maar er zijn er echt die ik het van harte gun.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is natuurlijk achterlijk, geweld met geweld beantwoorden.
Ik raad je aan om die vraag eens aan een groep wielrenners te stellen. We hebben hier op dit forum een subforum voor wielrennen, vraag het daar eens. Het heeft ook met veiligheid te maken maar sommige anderen kunnen daar beter een uitleg over geven dan ik.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:52 schreef Joppy het volgende:
[..]
en wat is er mis mee om direct te reageren als er iemand van achter toetert?
Ik snap best dat je lekker in een groepje hard wil fietsen, maar zoals het voor jou irritant is dat normale fietsers niet direct reageren op een aandenderend peletontje vrije tijdswielrenners, is het voor een automobilist irritant dat zo een peletontje niet aan de kant gaat voor een snellere auto. Op bochtige weg in een dorp heb ik overigens niet zoveel haast om er langs te gaan. Maar in het buitengebied wil ik er wel graag langs. En toch kom ik het vaak genoeg tegen dat zo een peletontje op een polderweg denkt dat ze daadwerkelijk de tour aan het rijden zijn en niet van zins zijn om enige ruimte te maken voor een auto. En dan moet ik er wel op 15 cm langs, anders houdt het behoorlijk op.
Het zijn net mensen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 23:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ja. Ik ben meer van het inhouden dan van het snel ergens voorbij schieten. Een hogere snelheid maakt nou eenmaal dat ander verkeer dat sneller verkeerd inschat. Een beetje wielrenner zoekt verder inderdaad ook wat meer de ruimte op waardoor je een bepaald tempo kan rijden op die stukken. Dat tempo kunnen vasthouden is inderdaad veelzeggender dan een gemiddelde. Maar ja, dat begrijpt een deel van de wielrenners niet lijkt het.
Met slappe beentjes haal je geen kruissnelheid van 40 km/u of harder of een sprintsnelheid van 55 km/u of harder.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:30 schreef Aiciu het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik ze in de buurt laat komen? Ik schop je ribben kapot als ik wil, mijn benen zijn toch net even ietje sterker dan die skinny beentjes van jullie. Ik raak je waar ik wil, maar kom maar met je stalen puntjes hoor. Maar kijk dan niet raar op als je daardoor net ietsje harder gepakt wordt.
Nope, je bent verplicht om binnen je vak te rijden, je hoeft niet zoveel mogelijk rechts te rijden. Het kan dat jij graag wil dat een fietser dat doet maar geen enkele wielrenner die bij zijn volle verstand is en harder dan 20-25 km/u fietst zal dat doen aangezien je dan gezien bent als andere verkeersdeelnemers domme dingen doen. Dankzij het grote aantal verkeersdeelnemers en de lage intelligentie van de meeste mensen zijn er altijd veel verkeersdeelnemers die domme dingen doen. Om te beginnen moet je al iets meer links fietsen zodat je eerder een overzicht hebt van wat er uit de dwarse richtingen komt, omdat er veel auto's geparkeerd staan en omdat er veel asociale en domme mensen betaan die de auto op het fietspad stilzetten wanneer ze uit de dwarse richting komen. Puur zelfbescherming dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:15 schreef hmmmz het volgende:Je bent niet verplicht om op de fietssuggestiestrook te rijden, je bent wel verplicht om zo veel mogelijk rechts te houden.
Artikel 3 lid 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990).quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met slappe beentjes haal je geen kruissnelheid van 40 km/u of harder of een sprintsnelheid van 55 km/u of harder.
Jij verwart iel (want weinig vet) met slap.
[..]
Nope, je bent verplicht om binnen je vak te rijden, je hoeft niet zoveel mogelijk rechts te rijden. Het kan dat jij graag wil dat een fietser dat doet maar geen enkele wielrenner die bij zijn volle verstand is en harder dan 20-25 km/u fietst zal dat doen aangezien je dan gezien bent als andere verkeersdeelnemers domme dingen doen. Dankzij het grote aantal verkeersdeelnemers en de lage intelligentie van de meeste mensen zijn er altijd veel verkeersdeelnemers die domme dingen doen. Om te beginnen moet je al iets meer links fietsen zodat je eerder een overzicht hebt van wat er uit de dwarse richtingen komt, omdat er veel auto's geparkeerd staan en omdat er veel asociale en domme mensen betaan die de auto op het fietspad stilzetten wanneer ze uit de dwarse richting komen. Puur zelfbescherming dus.
Ook als ik met een stadsfiets 20-30 km/u rijd, of zelfs 15-20 km/u als ik lui ben, rijd ik niet langs geparkeerde auto's, dat is het domste wat je als fietser kan doen. Het is een kwestie van tijd vooraleer iemand zijn deur openzwaait op het moment dat jij eraan komt. Voor veel mensen is het te hoog gegrepen om eerst te kijken alvorens ze die deur opendoen.
"Zoveel mogelijk"!quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:22 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Artikel 3 lid 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990).
'Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.'
Stoer.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:21 schreef Zjin het volgende:
Een keer zo'n dikke wielrenner gehad die me ging uitdagen, en mijn auto ging beschadigen. Klotenvolk, uiteraard wel hard handig een klap verkocht.
Dat houd het niet in, dat maak jij er van. Een fietser kan strak rechts rijden, hoe hard je fiets heeft daar helemaal niets mee te maken. Als het gevaarlijk is dan rij je op die stukken wat zachter.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"Zoveel mogelijk"!
Net als dat voor een automobilist "zoveel mogelijk" inhoudt dat hij niet strak rechts fietst, o.a. zodat het tragere verkeer strak rechts kan aanhouden, houdt het ook voor wielrenners die 40 km/u fietsen in dat "zoveel mogelijk" niet strak rechts is. Wat wel en niet veilig is bepaalt immers hoe ver rechts je kan aanhouden.
Nee, jij maakt van "zoveel mogelijk" iets wat er niet staat. Ik probeer om jou aan jouw verstand te krijgen dat het interpretabel is. Mocht een rechter daar ooit mee te maken krijgen dan zal hij gaan bekijken hoe hoge rechters dat in het verleden hebben geïnterpreteerd en dit als leidraad gebruiken voor zijn interpretatie. Als jij dus een serieuze juridische discussie zou willen voeren dan zou jij de arresten erbij moeten pakken. Aangezien geen van ons beide een jurist is die thuis is in die arresten laat ik het over aan anderen die daar wel in thuis zijn, ik raad jou aan om hetzelfde te doen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat houd het niet in, dat maak jij er van.
Het is merkwaardig hoe jij dat stelt voor een fietser terwijl jij het niet stelt voor een automobilist.quote:Als het gevaarlijk is dan rij je op die stukken wat zachter.
Ik ben jurist. Zaken in dit soort gevallen worden zo goed als altijd gewonnen door de fietser, vanwege zijn zwakkere positie als weggebruiker volgend uit het Betriebsgefahr van de auto. Zie bijvoorbeeld deze zaak waar een wielrenner ten val komt mede door toedoen van een auto. http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2013:8678 Deze discussie gaat dan niet meer om het 'zoveel mogelijk' rechts houden, maar om de beschermde status van de fietser.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, jij maakt van "zoveel mogelijk" iets wat er niet staat. Ik probeer om jou aan jouw verstand te krijgen dat het interpretabel is. Mocht een rechter daar ooit mee te maken krijgen dan zal hij gaan bekijken hoe hoge rechters dat in het verleden hebben geïnterpreteerd en dit als leidraad gebruiken voor zijn interpretatie. Als jij dus een serieuze juridische discussie zou willen voeren dan zou jij de arresten erbij moeten pakken. Aangezien geen van ons beide een jurist is die thuis is in die arresten laat ik het over aan anderen die daar wel in thuis zijn, ik raad jou aan om hetzelfde te doen.
Een automobilist kan niet uiterst rechts houden omdat er op die plek fietsers horen te rijden. Fietsers, die daar horen te rijden, kunnen dat wel. Niet voor niets zit de fietssuggestiestrook ook uiterst rechts op de rijbaan. Daarmee zal de overheid ook beoogd hebben dat dit wegdeel de aangewezen plek is voor fietsers om zich te verplaatsen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is merkwaardig hoe jij dat stelt voor een fietser terwijl jij het niet stelt voor een automobilist.
Beide zijn een bestuurder, ze hebben in dit specifieke lid van dit wetsartikel dezelfde positie.
Een lange broek en een jasje.quote:
Offtopic, hiervoor kun je een eigen topic in KLB aanmaken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kwam straks weer een prachtig exemplaar tegen van een automobilist. Een 'man' van middelbare leeftijd, waarschijnlijk in een midlifecrisis en met compensatiedrang, in een sportauto die een fietser die naar links uitweek inhaalde en hierbij vol op de andere weghelft reed op het moment dat ik wou oversteken en dit in een straatje wat een paar honderd meter lang is en die uitmondt op een T-kruising.
Je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je in Nederland voor een sportauto kiest (lekker nuttig in ons verkeer) dus wat dat betreft zou ik niet verrast moeten zijn.
Een fietser die 40 km/u rijdt ook niet. Dus...?quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:43 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Een automobilist kan niet uiterst rechts houden
Dat kan, ik kan het ook hier melden om er fijntjes op te wijzen dat het reuze meevalt met de wielrenners in vergelijking met sommige andere groepen weggebruikers, daarmee is het ontopic.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Offtopic, hiervoor kun je een eigen topic in KLB aanmaken.
Een automobilist kan niet uiterst rechts houden omdat er op die plek ruimte moet zijn voor fietsers. Een fietsers kan wel uiterst rechts houden omdat er rechts van hem geen ruimte meer in gebruik is door andere weggebruikers.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een fietser die 40 km/u rijdt ook niet. Dus...?
Dat andere groepen zich niet aan de regels houden doet niks af aan het gedrag van wielrenners.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan, ik kan het ook hier melden om er fijntjes op te wijzen dat het reuze meevalt met de wielrenners in vergelijking met sommige andere groepen weggebruikers, daarmee is het ontopic.
Dat is voor fietsers sowieso geen veilige snelheid. Als er ineens iemand oversteekt ben je ernstig de sjaak.quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een fietser die 40 km/u rijdt ook niet. Dus...?
Zie hier de reden waarom je dat als fietserquote:Op woensdag 17 juni 2015 19:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat is voor fietsers sowieso geen veilige snelheid. Als er ineens iemand oversteekt ben je ernstig de sjaak.
Je geeft dus toe dat je rare toeren moet uithalen om zo hard te kunnen fietsen zonder acuut levensgevaar?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom je dat als fietser
- buiten de bebouwde kom doet op een voorrangsweg
- je dan niet straks rechts fietst als rechts van je de zijstraten liggen (soms tweerichtingenfietspad aan de linkerkant van een weg)
- je wanneer je door een dorp rijdt (een sta in de weg omdat je nu eenmaal van het ene goede stuk naar het andere goede stuk moet via zo'n plaatsje) meer midden op de rijstrook rijdt. Zodoende zie jij anderen eerder aankomen en zien anderen jou eerder aankomen en de automobilist achter je kan toch niet op een verantwoorde manier harder rijden dan dat je fietst en loopt er dus geen vertraging door op
Ik was nog niet klaar.quote:
Heb ik nooit last van. Volgens mij lok jij toch bepaald gedrag uit. Al weet ik niet hoe.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was nog niet klaar.
"Bovendien moet je wel voor je eigen veiligheid, zelfs al zou je traag (25 km/u of minder) fietsen gezien de vele geparkeerde auto's (zeer gevaarlijk!) en de vele automobilisten die hun auto op de fietssuggestiestrook gooien. "
Dit blijkt hij totaal niet te snappen en is daarmee ook precies een bevestiging van het asociale gedrag van wielrenners.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je rare toeren moet uithalen om zo hard te kunnen fietsen zonder acuut levensgevaar?
En wat betreft die automobilist: maak geen beslissingen voor anderen. Dat is zo verschikkelijk betuttelend. Laat em er gewoon langs.
Ok, dan geef ik het nu op.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:08 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit blijkt hij totaal niet te snappen en is daarmee ook precies een bevestiging van het asociale gedrag van wielrenners.
Nee, ik zou rare toeren uithalen als ik de fietssuggestiestrook zou volgen, er hoeft maar een idioot de autodeur open te maken op het moment dat je er langs fietst of met zijn auto dat deel van de weg te blokkeren net voordat je er aan komt - en er zijn veel van zulke idioten in het verkeer - en je bent het haasje. Het is veiliger en het is voor iedereen aangenamer als je dan gewoon eventjes links van de fietssuggestiestrook fietst.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je rare toeren moet uithalen om zo hard te kunnen fietsen zonder acuut levensgevaar?
Hier zie je weer een mooie illustratie van wat ik net stelde, jij hebt duidelijk geen enkel inzicht in deze materie doordat jij zelf geen ervaring hebt met het fietsen met die snelheden. Een wielrenner is sneller en wendbaarder in zulke straatjes dan een auto en hij heeft een betere perceptie van het verkeer om zich heen, als die fietser niet sneller daar kan fietsen dan kan die automobilist daar niet sneller rijden.quote:En wat betreft die automobilist: maak geen beslissingen voor anderen. Dat is zo verschikkelijk betuttelend. Laat em er gewoon langs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |