abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:21:52 #226
434279 Zjin
Saté ist mein leben.
pi_153600255
Een keer zo'n dikke wielrenner gehad die me ging uitdagen, en mijn auto ging beschadigen. Klotenvolk, uiteraard wel hard handig een klap verkocht.
Signature:<br />(max. 4 regels)
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:22:31 #227
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153600268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met slappe beentjes haal je geen kruissnelheid van 40 km/u of harder of een sprintsnelheid van 55 km/u of harder. :)
Jij verwart iel (want weinig vet) met slap. :)

[..]

Nope, je bent verplicht om binnen je vak te rijden, je hoeft niet zoveel mogelijk rechts te rijden. Het kan dat jij graag wil dat een fietser dat doet maar geen enkele wielrenner die bij zijn volle verstand is en harder dan 20-25 km/u fietst zal dat doen aangezien je dan gezien bent als andere verkeersdeelnemers domme dingen doen. Dankzij het grote aantal verkeersdeelnemers en de lage intelligentie van de meeste mensen zijn er altijd veel verkeersdeelnemers die domme dingen doen. Om te beginnen moet je al iets meer links fietsen zodat je eerder een overzicht hebt van wat er uit de dwarse richtingen komt, omdat er veel auto's geparkeerd staan en omdat er veel asociale en domme mensen betaan die de auto op het fietspad stilzetten wanneer ze uit de dwarse richting komen. Puur zelfbescherming dus.
Ook als ik met een stadsfiets 20-30 km/u rijd, of zelfs 15-20 km/u als ik lui ben, rijd ik niet langs geparkeerde auto's, dat is het domste wat je als fietser kan doen. Het is een kwestie van tijd vooraleer iemand zijn deur openzwaait op het moment dat jij eraan komt. Voor veel mensen is het te hoog gegrepen om eerst te kijken alvorens ze die deur opendoen.

Artikel 3 lid 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990).
'Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.'

Dat staat gewoon in de wet. Dat jij je daar niet aan wilt houden omdat je voor jezelf andere regels hebt verzonnen doet daar niets aan af. Als je meer overzicht wil hebben van wat er uit de dwarse richtingen komt kan je ook op die punten in je rem knijpen en wat langzamer fietsen. Kan je mooi netjes rechts blijven rijden zoals de regels voorschrijven.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:29:54 #228
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600397
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:22 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Artikel 3 lid 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990).
'Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.'
"Zoveel mogelijk"!
Net als dat voor een automobilist "zoveel mogelijk" inhoudt dat hij niet strak rechts fietst, o.a. zodat het tragere verkeer strak rechts kan aanhouden, houdt het ook voor wielrenners die 40 km/u fietsen in dat "zoveel mogelijk" niet strak rechts is. Wat wel en niet veilig is bepaalt immers hoe ver rechts je kan aanhouden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:31:16 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600421
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:21 schreef Zjin het volgende:
Een keer zo'n dikke wielrenner gehad die me ging uitdagen, en mijn auto ging beschadigen. Klotenvolk, uiteraard wel hard handig een klap verkocht.
Stoer. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:33:44 #230
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153600443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Zoveel mogelijk"!
Net als dat voor een automobilist "zoveel mogelijk" inhoudt dat hij niet strak rechts fietst, o.a. zodat het tragere verkeer strak rechts kan aanhouden, houdt het ook voor wielrenners die 40 km/u fietsen in dat "zoveel mogelijk" niet strak rechts is. Wat wel en niet veilig is bepaalt immers hoe ver rechts je kan aanhouden.
Dat houd het niet in, dat maak jij er van. Een fietser kan strak rechts rijden, hoe hard je fiets heeft daar helemaal niets mee te maken. Als het gevaarlijk is dan rij je op die stukken wat zachter.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:36:30 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153600487
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:33 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat houd het niet in, dat maak jij er van.
Nee, jij maakt van "zoveel mogelijk" iets wat er niet staat. Ik probeer om jou aan jouw verstand te krijgen dat het interpretabel is. Mocht een rechter daar ooit mee te maken krijgen dan zal hij gaan bekijken hoe hoge rechters dat in het verleden hebben geïnterpreteerd en dit als leidraad gebruiken voor zijn interpretatie. Als jij dus een serieuze juridische discussie zou willen voeren dan zou jij de arresten erbij moeten pakken. Aangezien geen van ons beide een jurist is die thuis is in die arresten laat ik het over aan anderen die daar wel in thuis zijn, ik raad jou aan om hetzelfde te doen.

quote:
Als het gevaarlijk is dan rij je op die stukken wat zachter.
Het is merkwaardig hoe jij dat stelt voor een fietser terwijl jij het niet stelt voor een automobilist. :')
Beide zijn een bestuurder, ze hebben in dit specifieke lid van dit wetsartikel dezelfde positie.

Eerlijk gezegd begint jouw wielrenhaat wat saai en eentonig te worden voor mij. Ik vond het even grappig (want nogal ongenuanceerd en irrationeel) maar nu vind ik het genoeg geweest.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:39:12 #232
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153600527
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, jij maakt van "zoveel mogelijk" iets wat er niet staat. Ik probeer om jou aan jouw verstand te krijgen dat het interpretabel is. Mocht een rechter daar ooit mee te maken krijgen dan zal hij gaan bekijken hoe hoge rechters dat in het verleden hebben geïnterpreteerd en dit als leidraad gebruiken voor zijn interpretatie. Als jij dus een serieuze juridische discussie zou willen voeren dan zou jij de arresten erbij moeten pakken. Aangezien geen van ons beide een jurist is die thuis is in die arresten laat ik het over aan anderen die daar wel in thuis zijn, ik raad jou aan om hetzelfde te doen.
Ik ben jurist. Zaken in dit soort gevallen worden zo goed als altijd gewonnen door de fietser, vanwege zijn zwakkere positie als weggebruiker volgend uit het Betriebsgefahr van de auto. Zie bijvoorbeeld deze zaak waar een wielrenner ten val komt mede door toedoen van een auto. http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2013:8678 Deze discussie gaat dan niet meer om het 'zoveel mogelijk' rechts houden, maar om de beschermde status van de fietser.

Er is bijvoorbeeld wel rechtspraak te vinden waarin de rechter stelt dat fietsers zo veel mogelijk gebruik moeten maken van de fietssuggestie stroken (die uiterst rechts liggen)(http://www.legalintellige(...)tiestrook&docindex=2), daarmee implicerend dat het de bedoeling is om op deze rechtse strook te rijden. Zo veel mogelijk wordt ook hier niet gedefinieerd, en dat zal ook altijd afhankelijk blijven van het geval. Ik heb echter het idee dat de rechter hiermee bedoelt dat je van de strook mag afwijken bij obstakels en dergelijke, niet omdat je er liever niet wilt fietsen. Uiteindelijk maakt het niet uit, wanneer je als auto tegen een fietser aanrijdt ben je zo goed als altijd verplicht minimaal 50% van de schade te vergoeden.

[ Bericht 6% gewijzigd door hmmmz op 17-06-2015 21:33:49 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:43:00 #233
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153600572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is merkwaardig hoe jij dat stelt voor een fietser terwijl jij het niet stelt voor een automobilist.
Beide zijn een bestuurder, ze hebben in dit specifieke lid van dit wetsartikel dezelfde positie.

Een automobilist kan niet uiterst rechts houden omdat er op die plek fietsers horen te rijden. Fietsers, die daar horen te rijden, kunnen dat wel. Niet voor niets zit de fietssuggestiestrook ook uiterst rechts op de rijbaan. Daarmee zal de overheid ook beoogd hebben dat dit wegdeel de aangewezen plek is voor fietsers om zich te verplaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 17-06-2015 00:50:22 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 juni 2015 @ 19:35:19 #234
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_153619187
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:44:26 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153619474
Ik kwam straks weer een prachtig exemplaar tegen van een automobilist. Een 'man' van middelbare leeftijd, waarschijnlijk in een midlifecrisis en met compensatiedrang, in een sportauto die een fietser die naar links uitweek inhaalde en hierbij vol op de andere weghelft reed op het moment dat ik wou oversteken en dit in een straatje wat een paar honderd meter lang is en die uitmondt op een T-kruising.
Je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je in Nederland voor een sportauto kiest (lekker nuttig in ons verkeer :')) dus wat dat betreft zou ik niet verrast moeten zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:49:36 #236
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153619618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:35 schreef Netsplitter het volgende:

Een lange broek en een jasje. :)
Zo koud kan het daar toch niet zijn?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:51:43 #237
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153619686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kwam straks weer een prachtig exemplaar tegen van een automobilist. Een 'man' van middelbare leeftijd, waarschijnlijk in een midlifecrisis en met compensatiedrang, in een sportauto die een fietser die naar links uitweek inhaalde en hierbij vol op de andere weghelft reed op het moment dat ik wou oversteken en dit in een straatje wat een paar honderd meter lang is en die uitmondt op een T-kruising.
Je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je in Nederland voor een sportauto kiest (lekker nuttig in ons verkeer :')) dus wat dat betreft zou ik niet verrast moeten zijn.
Offtopic, hiervoor kun je een eigen topic in KLB aanmaken.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:53:04 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153619726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 00:43 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Een automobilist kan niet uiterst rechts houden
Een fietser die 40 km/u rijdt ook niet. Dus...?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:53:53 #239
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153619756
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Offtopic, hiervoor kun je een eigen topic in KLB aanmaken.
Dat kan, ik kan het ook hier melden om er fijntjes op te wijzen dat het reuze meevalt met de wielrenners in vergelijking met sommige andere groepen weggebruikers, daarmee is het ontopic. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:54:28 #240
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153619773
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een fietser die 40 km/u rijdt ook niet. Dus...?
Een automobilist kan niet uiterst rechts houden omdat er op die plek ruimte moet zijn voor fietsers. Een fietsers kan wel uiterst rechts houden omdat er rechts van hem geen ruimte meer in gebruik is door andere weggebruikers.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 19:55:04 #241
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153619798
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan, ik kan het ook hier melden om er fijntjes op te wijzen dat het reuze meevalt met de wielrenners in vergelijking met sommige andere groepen weggebruikers, daarmee is het ontopic. ;)
Dat andere groepen zich niet aan de regels houden doet niks af aan het gedrag van wielrenners.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153619820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een fietser die 40 km/u rijdt ook niet. Dus...?
Dat is voor fietsers sowieso geen veilige snelheid. Als er ineens iemand oversteekt ben je ernstig de sjaak.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:01:29 #243
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_153619973
Er is maar 1 wielrenner die bij mij mag langskomen en dat is Marianne Vos O+
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:03:17 #244
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153620036
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 19:55 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is voor fietsers sowieso geen veilige snelheid. Als er ineens iemand oversteekt ben je ernstig de sjaak.
Zie hier de reden waarom je dat als fietser
- buiten de bebouwde kom doet op een voorrangsweg
- je dan niet straks rechts fietst als rechts van je de zijstraten liggen (soms tweerichtingenfietspad aan de linkerkant van een weg)
- je wanneer je door een dorp rijdt (een sta in de weg omdat je nu eenmaal van het ene goede stuk naar het andere goede stuk moet via zo'n plaatsje) meer midden op de rijstrook rijdt. Zodoende zie jij anderen eerder aankomen en zien anderen jou eerder aankomen en de automobilist achter je kan toch niet op een verantwoorde manier harder rijden dan dat je fietst en loopt er dus geen vertraging door op. Bovendien moet je wel voor je eigen veiligheid, zelfs al zou je traag (25 km/u of minder) fietsen gezien de vele geparkeerde auto's (zeer gevaarlijk!) en de vele automobilisten die hun auto op de fietssuggestiestrook gooien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153620126
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie hier de reden waarom je dat als fietser
- buiten de bebouwde kom doet op een voorrangsweg
- je dan niet straks rechts fietst als rechts van je de zijstraten liggen (soms tweerichtingenfietspad aan de linkerkant van een weg)
- je wanneer je door een dorp rijdt (een sta in de weg omdat je nu eenmaal van het ene goede stuk naar het andere goede stuk moet via zo'n plaatsje) meer midden op de rijstrook rijdt. Zodoende zie jij anderen eerder aankomen en zien anderen jou eerder aankomen en de automobilist achter je kan toch niet op een verantwoorde manier harder rijden dan dat je fietst en loopt er dus geen vertraging door op
Je geeft dus toe dat je rare toeren moet uithalen om zo hard te kunnen fietsen zonder acuut levensgevaar?

En wat betreft die automobilist: maak geen beslissingen voor anderen. Dat is zo verschikkelijk betuttelend. Laat em er gewoon langs.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:06:24 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153620141
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Buurpoes het volgende:
Ik was nog niet klaar.
"Bovendien moet je wel voor je eigen veiligheid, zelfs al zou je traag (25 km/u of minder) fietsen gezien de vele geparkeerde auto's (zeer gevaarlijk!) en de vele automobilisten die hun auto op de fietssuggestiestrook gooien. "
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153620183
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was nog niet klaar.
"Bovendien moet je wel voor je eigen veiligheid, zelfs al zou je traag (25 km/u of minder) fietsen gezien de vele geparkeerde auto's (zeer gevaarlijk!) en de vele automobilisten die hun auto op de fietssuggestiestrook gooien. "
Heb ik nooit last van. Volgens mij lok jij toch bepaald gedrag uit. Al weet ik niet hoe.

Heb je hier ook last van als je op een gewone fiets zonder lycra pakje fietst?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:08:18 #248
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153620191
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat je rare toeren moet uithalen om zo hard te kunnen fietsen zonder acuut levensgevaar?

En wat betreft die automobilist: maak geen beslissingen voor anderen. Dat is zo verschikkelijk betuttelend. Laat em er gewoon langs.
Dit blijkt hij totaal niet te snappen en is daarmee ook precies een bevestiging van het asociale gedrag van wielrenners.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_153620221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:08 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dit blijkt hij totaal niet te snappen en is daarmee ook precies een bevestiging van het asociale gedrag van wielrenners.
Ok, dan geef ik het nu op.
Moge het verstand met de jaren komen...
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:11:38 #250
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153620297
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat je rare toeren moet uithalen om zo hard te kunnen fietsen zonder acuut levensgevaar?
Nee, ik zou rare toeren uithalen als ik de fietssuggestiestrook zou volgen, er hoeft maar een idioot de autodeur open te maken op het moment dat je er langs fietst of met zijn auto dat deel van de weg te blokkeren net voordat je er aan komt - en er zijn veel van zulke idioten in het verkeer - en je bent het haasje. Het is veiliger en het is voor iedereen aangenamer als je dan gewoon eventjes links van de fietssuggestiestrook fietst.
Ik kan jou dat honderd keer uitleggen op honderd manieren maar de enige manier om het te begrijpen is door zelf eens enkele duizenden kilometers met een racefiets te fietsen. Net als dat het zinloos is wanneer een wiskundige een discussie aangaat over wiskunde met een leek geldt dat ook voor fietsen.

quote:
En wat betreft die automobilist: maak geen beslissingen voor anderen. Dat is zo verschikkelijk betuttelend. Laat em er gewoon langs.
Hier zie je weer een mooie illustratie van wat ik net stelde, jij hebt duidelijk geen enkel inzicht in deze materie doordat jij zelf geen ervaring hebt met het fietsen met die snelheden. Een wielrenner is sneller en wendbaarder in zulke straatjes dan een auto en hij heeft een betere perceptie van het verkeer om zich heen, als die fietser niet sneller daar kan fietsen dan kan die automobilist daar niet sneller rijden.
Nogmaals: rijd eerst eens zelf een paar duizende kilometer op een racefiets met fatsoenlijke snelheden, dan kunnen we daarna een inhoudelijke discussie voeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')