Dat is wel begrijpelijk ja. Zou er ook niet blij van worden als ze op m'n dak kloppen (of slaan),quote:Op zondag 14 juni 2015 22:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik voel dan ook alleen woede tegenover die groepen. Een enkele of duo wielrenners valt meestal wel mee. Maar zoals ik zei kom ik ze hier in het zuiden van het land regelmatig tegen, en ook regelmatig wordt er op mijn dak geklopt alsof ik daar niet hoor te rijden. Nodeloos te zeggen dat dat soort gedrag mij echt woest maakt.
Maar wat doe jij in godsnaam op de weg op een wielrenfiets? Daar mag je helemaal niet eens zijn. Dat is niet je plaats.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vind je? Ik maak in NL bijna nooit een automobilist mee die me met meer dan 15 cm afstand inhaalt. Zo welwillend is dat niet. Het is wel prettig als dat minstens een meter is. Als ik door wind of wegdek (of de zuiging van de auto) een beetje van mijn lijn afwijk, dan schept 'ie me met zijn spiegel en lig ik op het asfalt.
Echt hè, in het zuiden ben je vaker de zak dan elders in het land lijkt het wel. Alhoewel ze er in Zeeland ook wel wat van kunnen.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Maar hier in het zuiden is het een jaarlijks drama. Zo rond de Giro/Tour. Ineens denkt iedereen weer: "Ik ben ook een ekte wielrenner" en ze gedragen zich ineens weer als debielen.
Haha, voor een Brabander is Zeeland ook gewoon het zuidenquote:Op maandag 15 juni 2015 10:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Echt hè, in het zuiden ben je vaker de zak dan elders in het land lijkt het wel. Alhoewel ze er in Zeeland ook wel wat van kunnen.
daarom heb ik in de bak op mijn fiets, een stel loden pijpen, komt er weer zo aso tof doen gooi ik een pijp tussen de spakenquote:Op maandag 15 juni 2015 11:24 schreef TwisterNederland het volgende:
BInnenkort tourstart in utrecht. Reken maar van ja dat het als een magneet werkt
Gewoon voor gaan rijden en dan goed met ruitenwisservloeistof lopen klooien.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:27 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Maar wat doe jij in godsnaam op de weg op een wielrenfiets? Daar mag je helemaal niet eens zijn. Dat is niet je plaats.
Maar goed: Het filmpje wat TS postte is natuurlijk een compositie uit momentopnames. Maar hier in het zuiden is het een jaarlijks drama. Zo rond de Giro/Tour. Ineens denkt iedereen weer: "Ik ben ook een ekte wielrenner" en ze gedragen zich ineens weer als debielen.
Dan rijden ze vaak midden op de weg met een groepje, en dan kan ik een tijdje lang erachter plakken en toeteren als een mongool. Maar als ik er eenmaal voorbij ben moet ik toch altijd mijn ramen schoonspuiten, en als ze dan met hun bakkes open fietsen, hebben ze gratis consumptie.
Ja dat dus.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:54 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Gewoon voor gaan rijden en dan goed met ruitenwisservloeistof lopen klooien.
Zit zelf ook in Brabantquote:Op maandag 15 juni 2015 11:33 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Haha, voor een Brabander is Zeeland ook gewoon het zuiden
Man man man wat een drama hier, he?quote:
Het komt ergens vandaanquote:Op maandag 15 juni 2015 12:33 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Man man man wat een drama hier, he?
Eh, wat? Is dat serieus? Duizend rookbommen en granaten!quote:Op maandag 15 juni 2015 12:35 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Het komt ergens vandaan![]()
![]()
Snel nog even naar het topic over het rookverbod op terrassen.
Het is serieus. Het is nog geen Limburg of Almere, maar Tilburg komt aardig dicht bij de afvoerput van de samenleving. En dan hebben we ook nog achterlijk veel wielrennersquote:Op maandag 15 juni 2015 12:39 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Eh, wat? Is dat serieus? Duizend rookbommen en granaten!
Een rookverbod? In de buitenlucht? Waar ook fijnstof hangt? Jezusquote:Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Het is serieus. Het is nog geen Limburg of Almere, maar Tilburg komt aardig dicht bij de afvoerput van de samenleving. En dan hebben we ook nog achterlijk veel wielrenners![]()
Verdoemd zijn we!
Dat die wielrenners in groepen die de weg blokkeren verplicht over een terras moeten rijden met rokende mensenquote:Op maandag 15 juni 2015 12:41 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Een rookverbod? In de buitenlucht? Waar ook fijnstof hangt? Jezus![]()
Maar volgens mij gaan we off-topic. Dus bah, wielrenners
Bij voorkeur in Zeeland.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:42 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dat die wielrenners in groepen die de weg blokkeren verplicht over een terras moeten rijden met rokende mensen
Zeeland is het zuiden.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Echt hè, in het zuiden ben je vaker de zak dan elders in het land lijkt het wel. Alhoewel ze er in Zeeland ook wel wat van kunnen.
Hier ook Tilburg. Het wielrendrama speelt zich overduidelijk af in het zuiden des lands.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:35 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Het komt ergens vandaan![]()
![]()
Snel nog even naar het topic over het rookverbod op terrassen. Dat is hier in Tilburg ook redelijk ondenkbaar, hier wordt sowieso in de helft van de kroegen gewoon nog gerookt
alleen heeft niemand last of gevaar van die idioten op het voetbalveld.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:13 schreef Rpol het volgende:
Als fietser ben ik het met je eens hoor TS. M.n. in een groep gedragen fietsers zich als klootzakken. Maak mezelf er ongemerkt ook vaak genoeg schuldig aan denk ik. Je bent gewoon lekker wat aan het buurten en voor je het week steek je 'm nog net effe voor een auto of rijdt je half over de weg.
Maar zet op zondagochtend 22 malloten op een voetbalveld en ze weten zich ook niet te gedragen.
Dit is gewoon de mens in groepsverband.
Als ik een GoPro ofzo had zou ik ook binnen een week zo'n filmpje kunnen maken van andere weggebruikers die mij als fietser hinderen.
Maar ik begrijp de frustratie tegenover wielrenners en probeer het ook echt niet goed te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |