abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153343080
Mijn dochter is gister bevallen, met het kindje gaat het niet goed... Mijn dochter kan de 1e nacht met een bed op de kamer van haar baby slapen. Morgen krijgt ze een bed bank en alleen in de ochtend een verpleegster die even naar haar kijkt... De bank ligt kut dus blijven slapen zal niet mee vallen.. Ze mag ook naar huis maar thuis is er geen kraamhulp en dat is klote met een dochter van 2 jaar oud.. De verloskundige zal (hoop) ik elke dag komen kijken of alles goed is................. Huh gaat het echt zo tegenwoordig???? we betalen ons scheel en moeder en kind zoeken het maar uit !!!!!!!!!!!!! Je bent 2 dagen geleden bevallen, mag op een klote bedbank bij je kind blijven maar je wil naar huis omdat je nog een kindje hebt... Dus net bevallen en gewoon alles zelf doen........... Dat kan toch niet.. Ik ben geen watje maar was blij met de hulp die ik kreeg... Ik ben er en mijn kleindochter is nu bij mij en als mijn dochter thuis komt dan ben ik er maar ik ben geen kraam hulp................ Ik ben echt woest er gaat geld naar zoveel kut projecten................ Ben ik echt een zeikerd?? omdat ik vind dat dit niet kan... Je hebt toch gewoon je uren recht op kraamhulp??
pi_153343108
Dan tref je het niet, mijn broer had onlangs 'gewoon' 7 dagen kraamhulp
  maandag 8 juni 2015 @ 01:12:51 #3
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_153343117
Dus de baby kan wel blijven en verder is alles met je dochter goed? Wat moet de kraamhulp dan doen waar bv mantelzorg niet in zou kunnen voorzien? Lastige situatie maar lijkt mij dat het comfort en gezondheid van de pasgeboren baby het belangrijkste is? Wettelijk heb je recht op minimaal 24 uur kraamhulp. Hoe dit werkt als de baby niet thuis is weet ik niet maar misschien kunnen jullie een beroep een thuiszorg doen?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_153343138
.. Maar wat zou er dan precies moeten gebeuren?

Kraamzorg ed zijn toch dingen die de afgelopen 9 maanden geregeld hadden kunnen worden?
pi_153343151
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:14 schreef clumsy_clown het volgende:
.. Maar wat zou er dan precies moeten gebeuren?

Kraamzorg ed zijn toch dingen die de afgelopen 9 maanden geregeld hadden kunnen worden?
Een ziekenhuis hoort gewoon een gratis hotel te zijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_153343152
Hoezo krijgt ze geen kraamhulp? En wat is er met het kindje aan de hand?
  maandag 8 juni 2015 @ 01:17:07 #7
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_153343162
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Een ziekenhuis hoort gewoon een gratis hotel te zijn
Iemand die net bevallen is op een bed bank dumpen klinkt mij niet echt als zorg in de oren maar dat kan aan mij liggen.
pi_153343182
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:17 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Iemand die net bevallen is op een bed bank dumpen klinkt mij niet echt als zorg in de oren maar dat kan aan mij liggen.
Ze heeft de eerste nacht een bed. Daarna kan ze thuis slapen of voor de bedbank kiezen
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 8 juni 2015 @ 01:22:44 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_153343210
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ze heeft de eerste nacht een bed. Daarna kan ze thuis slapen of voor de bedbank kiezen
Ik wil met deze gedachtegang zeker meegaan maar voordat ik die conclusie trek zou wat meer achtergrondinformatie van oma wel fijn zijn.

Ipv gil gil schreeuw schreeuw.
pi_153343245
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:22 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik wil met deze gedachtegang zeker meegaan maar voordat ik die conclusie trek zou wat meer achtergrondinformatie van oma wel fijn zijn.

Ipv gil gil schreeuw schreeuw.
Nou ja, het eerste wat oma doet is online gillen en schreeuwen dat het allemaal verschrikkelijk is.
  maandag 8 juni 2015 @ 01:31:37 #11
409579 LuDann
All the way
pi_153343283
Als de baby in het ziekenhuis moet blijven dan komt er geen kraamzorg inderdaad. Wel komt er elke dag een verloskundige de controles doen.

Wanneer de baby eenmaal thuis is kan er (afhankelijk van de verzekering die is afgesloten) mogelijk aanspraak gemaakt worden op couveuse nazorg. Of en hoe lang je hier recht op hebt bepaalt de zorgverzekeraar geloof ik, hier heb je mogelijk een verklaring van de behandeld arts nodig.

Hoe lang de moeder in het ziekenhuis bij haar baby mag blijven verschilt per ziekenhuis. Je hebt geboorte hotels waarbij dit standaard 5 dagen is of ziekenhuizen waarbij het 1 dag is.
pi_153343316
Het doet er niet toe wat er mis is met het kindje daar gaat mijn verhaal niet over.. Ik ben geen gillende oma en papa is er ook nog dat bedoel ik ook niet.. waar het mij om gaat is dat je betaald voor kraamhulp die je niet krijgt als je kindje in het ziekenhuis moet blijven.. Je mag op een ziekenhuis bedbank slapen als je bij je kindje wil blijven en dan krijg je een verpleegster die 1 keer per dag naar je kijkt,, Ga je naar huis dan s er niemand en daar gaat mijn verhaal over.. Och laat me toch lekker gillen omdat ik vind dat het niet klopt
pi_153343327
LuDann dank je wel
  maandag 8 juni 2015 @ 01:41:44 #14
409579 LuDann
All the way
pi_153343381
Het minimum aantal kraamzorg uren waar de moeder recht op heeft is 24, verdeeld over 8 dagen.

Mocht de baby bijvoorbeeld 4 dagen in het ziekenhuis blijven dan is er nog recht op 4 dagen kraamzorg als baby en moeder thuis zijn gekomen.

Tja, vervelend misschien maar zo is dat geregeld. Was dat vroeger anders?
pi_153343391
Waarom zou je eigenlijk een kraamhulp nodig hebben in het ziekenhuis
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 8 juni 2015 @ 06:50:41 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153344681
De situatie in dit voorbeeld is echt niet iets van de laatste jaren. Mijn oudste is 13 en bij haar geboorte gold deze regeling ook. Kraamzorg is toch vooral de zorg voor moeder en baby. Zonder baby geldt dat niet. De verloskundige neemt de controle van de moeder over en iemand moet voor het broertje of zusje zorgen. Dat laatste is ook niet echt de taak van de kraamzorg namelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153344732
Hoe lang heb je zelf eigenlijk kraamzorg gehad vroeger? Oprechte vraag, ik realiseerde me dat ik geen idee heb hoe het toen geregeld was. Ik heb wel nog vaak van m'n moeder moeten horen dat ik blijkbaar bijna direct na m'n geboorte bij haar weggehaald ben omdat ik de couveuse in moest. En de bezoektijden waren erg beperkt op een manier zoals dat nu volgens haar ondenkbaar zou zijn.
  maandag 8 juni 2015 @ 07:17:14 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_153344758
Of het regels zijn of niet, ik hoor eigenlijk nooit dat een moeder na een dag al weg moet terwijl haar baby nog moet blijven. Ik vind dat ook nogal opmerkelijk en ook niet in het beste belang van moeder en kind.

Gefeliciteerd met je kleinkind, trouwens :)
disclaimer
  maandag 8 juni 2015 @ 07:55:27 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153344889
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 07:17 schreef Stormqueen het volgende:
Of het regels zijn of niet, ik hoor eigenlijk nooit dat een moeder na een dag al weg moet terwijl haar baby nog moet blijven. Ik vind dat ook nogal opmerkelijk en ook niet in het beste belang van moeder en kind.

Gefeliciteerd met je kleinkind, trouwens :)
Twee dagen is het. Alleen de tweede dag een bedbank in plaats van een bed. Volgens mij heb ik dat echt al wel vaker gehoord, maar het is voor mij ook al weer een tijd geleden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153345003
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:
Het minimum aantal kraamzorg uren waar de moeder recht op heeft is 24, verdeeld over 8 dagen.

Mocht de baby bijvoorbeeld 4 dagen in het ziekenhuis blijven dan is er nog recht op 4 dagen kraamzorg als baby en moeder thuis zijn gekomen.

Tja, vervelend misschien maar zo is dat geregeld. Was dat vroeger anders?
ja. in 2010 kreeg je helemaal geen kraamzorg als je kind nog in het ziekenhuis was. ook niet als het kind thuis kwam. ook niet als je 1 baby in een ziekenhuis, eentje thuis (tweeling) en nog een dreumes hebt. en fuck die keizersnee; tillen mag niet, maar hoe je dan je kinderen verzorgt was jouw probleem.

en idd; je mag niet zonder meer blijven in het ziekenhuis. zit er een ronald mc donald huis in de buurt? kost niet veel, en dan zit je wel vlakbij je baby
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_153345017
Maar dat de moeder op een bedbank moet is het beleid van het ziekenhuis. Daar heeft de kraamhulp niks aan te doen.

Moet het kindje lang blijven? Dan is het wellicht nog een optie om overplaatsing te overwegen.
Home is where the O+ is...
pi_153345448
Het is misschien heel hard, maar je dochter is geen baby. De verpleegkundigen zijn er ook voor de baby's en als ze even tijd over hebben voor de moeders.

Mijn oudste heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen. Ik mocht 5 dagen in het ziekenhuis blijven (in verband met een keizersnede) maar ben na 3 nachten naar huis gegaan, omdat ik op een zaal met moeders met baby lag. (Dit is nu veranderd)

Op de high care konden we niet blijven slapen, op de babyafdeling wel, op een bedbank (wat geen optie was door de ks),

Wij hebben ook niets aan kraamzorg gekregen, ondanks de handtekening van de gyn/neonatologiearts. Wij hebben zelfs nooit echte uitleg over de echte verzorging gekregen, doordat hij na 1 dag babyafdeling al naar huis mocht.

Jij, als moeder kan haar zo helpen door even het huis schoon te maken en even voor haarvte koken. Die hulp kan ze goed gebruiken!
pi_153345525
waarom krijgt ze thuis geen kraamhulp?
niet ingeschreven?

je krijgt altijd kraamhulp als je je inschrijft en de rekening wilt betalen ( 4,10 per uur dacht ik aan Eigen bijdrage )
pi_153346143
Je informatie klopt niet. Als je dochter kraamzorg wil, dan kan dat. Ook als de baby in het ziekenhuis ligt. Tot 10 dagen na de geboorte heeft zij recht op kraamzorg voor minimaal 24u, met aftrek van de ziekenhuis ligdagen. Wellicht heeft ze zelf gekozen om dat uit te stellen tot de baby thuis is. Ipv een topic te openen op fok (ik bedoel, seriously?), kun je ook bellen met het kraamzorgbureau voor informatie over de mogelijkheden. Mits je dochter dat wel wil, dat lijkt me het belangrijkst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')