Een ziekenhuis hoort gewoon een gratis hotel te zijnquote:Op maandag 8 juni 2015 01:14 schreef clumsy_clown het volgende:
.. Maar wat zou er dan precies moeten gebeuren?
Kraamzorg ed zijn toch dingen die de afgelopen 9 maanden geregeld hadden kunnen worden?
Iemand die net bevallen is op een bed bank dumpen klinkt mij niet echt als zorg in de oren maar dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 8 juni 2015 01:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een ziekenhuis hoort gewoon een gratis hotel te zijn
Ze heeft de eerste nacht een bed. Daarna kan ze thuis slapen of voor de bedbank kiezenquote:Op maandag 8 juni 2015 01:17 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Iemand die net bevallen is op een bed bank dumpen klinkt mij niet echt als zorg in de oren maar dat kan aan mij liggen.
Ik wil met deze gedachtegang zeker meegaan maar voordat ik die conclusie trek zou wat meer achtergrondinformatie van oma wel fijn zijn.quote:Op maandag 8 juni 2015 01:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze heeft de eerste nacht een bed. Daarna kan ze thuis slapen of voor de bedbank kiezen
Nou ja, het eerste wat oma doet is online gillen en schreeuwen dat het allemaal verschrikkelijk is.quote:Op maandag 8 juni 2015 01:22 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik wil met deze gedachtegang zeker meegaan maar voordat ik die conclusie trek zou wat meer achtergrondinformatie van oma wel fijn zijn.
Ipv gil gil schreeuw schreeuw.
Twee dagen is het. Alleen de tweede dag een bedbank in plaats van een bed. Volgens mij heb ik dat echt al wel vaker gehoord, maar het is voor mij ook al weer een tijd geleden.quote:Op maandag 8 juni 2015 07:17 schreef Stormqueen het volgende:
Of het regels zijn of niet, ik hoor eigenlijk nooit dat een moeder na een dag al weg moet terwijl haar baby nog moet blijven. Ik vind dat ook nogal opmerkelijk en ook niet in het beste belang van moeder en kind.
Gefeliciteerd met je kleinkind, trouwens
ja. in 2010 kreeg je helemaal geen kraamzorg als je kind nog in het ziekenhuis was. ook niet als het kind thuis kwam. ook niet als je 1 baby in een ziekenhuis, eentje thuis (tweeling) en nog een dreumes hebt. en fuck die keizersnee; tillen mag niet, maar hoe je dan je kinderen verzorgt was jouw probleem.quote:Op maandag 8 juni 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:
Het minimum aantal kraamzorg uren waar de moeder recht op heeft is 24, verdeeld over 8 dagen.
Mocht de baby bijvoorbeeld 4 dagen in het ziekenhuis blijven dan is er nog recht op 4 dagen kraamzorg als baby en moeder thuis zijn gekomen.
Tja, vervelend misschien maar zo is dat geregeld. Was dat vroeger anders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |