abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153356280
Het zit misschien wel in de genen.
Als ik zijn broer als voorbeeld neem; in de 30, woont nog thuis, geen vriendin, geen vrienden, gaat er zelden op uit..

[ Bericht 16% gewijzigd door undercover_lover op 08-06-2015 16:54:49 ]
pi_153356369
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:41 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Zulke mensen heb je ook idd die minder constant met andere mensen opgescheept hoeven te zitten.
Hoe vaak hebben/hadden jullie seks eigenlijk?
1x per week ongeveer.
Voor mij zou om de dag ideaal zijn.
pi_153356430
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:45 schreef undercover_lover het volgende:

[..]

1x per week ongeveer.
Al lezende krijg ik in de indruk dat deze relatie niet lang meer stand zal houden.

Maar goed ik basseer me natuurlijk louter op dit topic, dus misschien zit ik er compleet naast.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 8 juni 2015 @ 16:48:52 #54
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_153356454
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:45 schreef undercover_lover het volgende:

[..]

1x per week ongeveer.
Hij wil maar 1x in de week? :o wel erg weinig, ja. Speelt daar niet iets in mee dat ie daar ergens onzeker van word ofzo?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_153356542
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:48 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Hij wil maar 1x in de week? :o wel erg weinig, ja. Speelt daar niet iets in mee dat ie daar ergens onzeker van word ofzo?
Gemiddeld hè. Als we op vakantie gaan is het vaker. Is dat weinig als je wat langer samen bent?
Als we het doen is het wel erg lekker. Hij komt niet onzeker over.
  maandag 8 juni 2015 @ 16:55:16 #56
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_153356605
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:52 schreef undercover_lover het volgende:

[..]

Gemiddeld hè. Als we op vakantie gaan is het vaker. Is dat weinig als je wat langer samen bent?
Als we het doen is het wel erg lekker. Hij komt niet onzeker over.
Misschien als je al jaaaaren samen bent dat het wel normaal is, daar kan ik niet over meepraten.
Al hoor ik van bekenden/vrienden nooit dat ze het zo weinig doen. Ook een koppel die al 8 jaar samen is en al 6 jaar samen woont.
Wij doen het ook nog dagelijks...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 8 juni 2015 @ 17:06:09 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_153356855
op een gegeven moment moet je wel volwassen worden en dat houdt in dat je af en toe dingen doet voor je partner waar je zelf niet 100% achter staat, geven en nemen, maar ja in de ogen van velen ben je dan een slappeling en zit je liever thuis stoer in je eigen gelijk... Maar deze relatie klinkt en beetje uit balans
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_153356864
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kom op zeg.. waarom zou zij hem moeten verleiden om haar aan te raken?
Lijkt mij dat zoiets vanzelf moet gaan, of juist niet en dat niemand daar dan moeite mee heeft.

Moet ze er ook nog rekening mee houden of het zomer is of niet als ze hem gaat verleiden? het kan namelijk soms best warm zijn. :')
Ik probeer er geen waardeoordeel op te plakken, maar te werken met de situatie zoals deze is, want blijkbaar is ze nog niet gefrustreerd genoeg om hem te dumpen en er tegen in gaan door te zeggen dat hij niet zo moet zeuren gaat niet het gewenste gedrag opleveren. Wat stel jij voor?
pi_153357121
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:56 schreef silliegirl het volgende:
ik denk dat je afspraken met je vriend moet maken. Uitleggen dat jij niet aan iedereen nee wil verkopen, en dat sommige dingen "erbij horen", zoals kerst bij je ouders.

Bezoeken bij kennissen zou ik dan laten varen als een soort compromis.
Dingen die moeten is meer voor het werk en of je een kind hebt waar aan reguliere zaken zitten.
pi_153357748
quote:
3s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:06 schreef Re het volgende:
Maar deze relatie klinkt en beetje uit balans
Daar komt het op neer, lijkt me. Beide kanten moeten iets inleveren.

Ik kan je vriend heel goed begrijpen want ik ben zelf ook een beetje zo. Ik kán prima sociaal zijn, maar dat ervaar ik vaak (zeker in zakelijke relaties) als een soort acteerwerk wat heel vermoeiend kan zijn. Sommige mensen hebben daar compleet geen last van maar ik moet bijvoorbeeld na een lange dag op m'n werk omringd met collega's na het thuiskomen eerst even een uurtje niets doen om bij te komen. Om dan daarnaast ook nog eens te gaan "acteren" in je vrije tijd kan dan als erg storend ervaren worden, hoe graag je ook je partner een plezier wilt doen.

Ik zou op een dag 8 uur lang kunnen sporten en dan s'avonds zonder moe te zijn lekker uit kunnen gaan en sociaal zijn, geen probleem. Maar als ik op een dag 5 uurtjes "zakelijkheid" uit moet dragen en gedwongen sociaal moet zijn met mensen waar ik misschien helemaal niet dol op ben ik in de avond compleet uitgeteld en niets meer waard. Zelfs de beste vrienden waar ik zonder problemen een paar weken mee op vakantie kan gaan heb ik dan totaal geen behoefte meer aan.

Anderzijds zou ik die tegenzin ook opzij zetten omdat ik wel degelijk ook voldoening haal uit het plezieren van mijn partner. Uiteindelijk ben ik gelukkig als zij gelukkig is.

Maargoed, zoals gezegd klinkt het vooral uit balans. Jij hebt duidelijk niet mijn en je vriendjes "stress" als gevolg van sociaal contact en dus is het allicht voor jou moeilijk om je in te leven in zijn gevoelswereld. Uiteindelijk zullen jullie er samen uit moeten komen en daarvoor moeten jullie allebei wat water bij de wijn doen. Blijven praten lijkt me de conclusie.
Conscience do cost.
pi_153358573
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:52 schreef undercover_lover het volgende:

[..]

Daar is geen formule voor, je hoort samen een middenweg hierin te vinden. Ook als je wat langer samen bent..

Hoe komt het dat het op vakantie wel vaker gebeurt?
Goede temperatuur? Geen energieslurpende baan?
  maandag 8 juni 2015 @ 23:13:09 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_153369281
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:06 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik probeer er geen waardeoordeel op te plakken, maar te werken met de situatie zoals deze is, want blijkbaar is ze nog niet gefrustreerd genoeg om hem te dumpen en er tegen in gaan door te zeggen dat hij niet zo moet zeuren gaat niet het gewenste gedrag opleveren. Wat stel jij voor?
Wat ik zou voorstellen is weggaan, maar dat is meer wat ik zelf zou doen. Je moet niet iemand willen veranderen. 1 van de twee gaat hier sowieso niet krijgen van degene wilt. Of zij zal het moeten accepteren of hij geeft toe en gaat 'gezellig' met z'n lange gezicht mee op de koffie.
pi_153379887
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:28 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Daar is geen formule voor, je hoort samen een middenweg hierin te vinden. Ook als je wat langer samen bent..

Hoe komt het dat het op vakantie wel vaker gebeurt?
Goede temperatuur? Geen energieslurpende baan?
Relaxte stemming, meer tijd en energie, meer op elkaar gericht..
pi_153380516
Ik zou het niet uitmaken alleen omdat hij geen trek heeft in visite en feestjes. Heb er geen moeite mee om alleen ergens heen te gaan, heb dat vaak genoeg gedaan. Maar er is toch iets van schaamte omdat hij niet mee gaat. Al moet ik zeggen dat het nu minder is omdat ik hier lees dat er meer mensen zo zijn. Dacht dat hij een uitzondering was.

Het speelt ook mee dat ik zelf meer vrienden zou willen hebben. En dat gaat makkelijker als hij ook openstaat voor nieuwe contacten.

Dat we niet even vaak zin hebben is jammer. Maar het is niet dat ik zwaar gefrustreerd ben. Als ik vaker wil help ik mezelf wel. Ik lees wel eens verhalen van stellen die het maximaal 1x per maand doen (omdat 1 van de 2 niet wil), kijk dan zou ik opstappen.
pi_153381068
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:27 schreef undercover_lover het volgende:

[..]

Relaxte stemming, meer tijd en energie, meer op elkaar gericht..
Zou je dit thuis wat meer voor elkaar kunnen creëren?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:48 schreef undercover_lover het volgende:
Ik zou het niet uitmaken alleen omdat hij geen trek heeft in visite en feestjes. Heb er geen moeite mee om alleen ergens heen te gaan, heb dat vaak genoeg gedaan. Maar er is toch iets van schaamte omdat hij niet mee gaat. Al moet ik zeggen dat het nu minder is omdat ik hier lees dat er meer mensen zo zijn. Dacht dat hij een uitzondering was.
Waarom schaam je je?

quote:
Het speelt ook mee dat ik zelf meer vrienden zou willen hebben. En dat gaat makkelijker als hij ook openstaat voor nieuwe contacten.
Deze begrijp ik niet helemaal. Wat heeft hij met eventuele nieuwe contacten van jou te maken?
pi_153381852
Hij is wie hij is en je moet hem wat dat betreft in zijn waarde laten lees ik hier een paar keer. Maar omgedraaid, zou hij zich ook niet wat aan kunnen passen aan de wensen en behoeften van de mensen in zijn omgeving? Zijn vriendin, (schoon)familie in elk geval. Ik heb ook niet altijd evenveel zin in bij de schoonfamilie langs te gaan e.d. maar ik weet hoeveel waarde zij eraan hechten, dus doe ik het. Minder vaak dan zij zouden willen, maar dat is dan de middenweg. Ik vind het eigenlijk een beetje asociaal zelfs om maar te zeggen 'ik wil dit niet dus ik doe het niet' en dat vriendinlief het dan met de consequenties te stellen heeft; mensen die niet begrijpen waarom hij niet meegaat of het zelfs vreemd vinden, en zijzelf die het gezelliger vindt om samen wat meer contacten op te doen.

Ben er dus helemaal voor dat hij mag aangeven dat het 'z'n ding niet is', maar ben van mening dat hij zich ook wel wat mag aanpassen aan wat andere mensen prettig/onprettig vinden.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_153382534
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

Waarom schaam je je?

[..]

Deze begrijp ik niet helemaal. Wat heeft hij met eventuele nieuwe contacten van jou te maken?
Hoe ouder je wordt, des te meer gezamenlijke vrienden mensen hebben valt mij op.. Beetje ouderwets als je het mij vraagt
pi_153406991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goed punt, daar ga wat mee doen.

[..]

Waarom schaam je je?

Omdat andere mensen zich afgewezen kunnen voelen en/of hem raar vinden.

[..]

Vriendinnen en kennissen willen vaak met zn vieren afspreken. (Hoeft voor mij ook niet per se.)
pi_153407028
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:26 schreef undercover_lover het volgende:

[..]

Vriendinnen en kennissen willen vaak met zn vieren afspreken. (Hoeft voor mij ook niet per se.)
Nieuwe vrienden maken die er ook zo over denken dus..
pi_153452238
Herkenbaar verhaal. Volgende maand is de bruiloft van mijn beste vriendin en ik heb moeten zeggen dat ik alleen kom.
Ik moet zeggen dat ik het best vervelend vind. Omdat ik het fijn zou hebben gevonden om die dag met hem te delen, maar ook omdat ik het ergens best vervelend vind om daar alleen te zitten terwijl iedereen met z'n partner is.
Ik ben er iig nog niet aan uit wat ik ermee aanmoet, dus als je een wonderoplossing hebt laat het maar weten ;)
pi_153452337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:59 schreef Wolves het volgende:
Herkenbaar verhaal. Volgende maand is de bruiloft van mijn beste vriendin en ik heb moeten zeggen dat ik alleen kom.
Ik moet zeggen dat ik het best vervelend vind. Omdat ik het fijn zou hebben gevonden om die dag met hem te delen, maar ook omdat ik het ergens best vervelend vind om daar alleen te zitten terwijl iedereen met z'n partner is.
Ik ben er iig nog niet aan uit wat ik ermee aanmoet, dus als je een wonderoplossing hebt laat het maar weten ;)
Jemig, ik zou ook zo geen oplossing weten :o Mijn vriend gaat godzijdank nog net wel mee naar dat soort belangrijke gebeurtenissen. Verjaardagen en dergelijke dus zelden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_153452404
Ik vind een huwelijk emotionele onzin maar ben bereid om dat opzij te zetten voor m'n eventuele vriendin ja :P

Bovendien: Gratis booze.
Conscience do cost.
  donderdag 11 juni 2015 @ 22:07:37 #73
444149 Eejit
What's the craic?
pi_153452527
Ik ben zelf ook introvert, al heb ik het niet zo erg als jouw vriend.
De hekel aan verjaardagen en gezelschap herken ik wel. Introverte mensen zijn doorgaans niet goed in het over koetjes en kalfjes praten met mensen die ze niet of nauwelijks kennen. Verder kost het veel energie om vriendschappen op te bouwen, alleen zijn is de manier voor introverte mensen op zich weer op te laden.
Heb zelf ook geen echte vrienden, besteedt mijn tijd liever aan bij mijn vriendin zijn.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_153464873
quote:
Dat vind ik dan best asociaal van je vriend, tenzij er echt een hele goede reden is natuurlijk. Maar ik neem aan dat hij gewoon geen zin heeft? Kan me voorstellen dat je je dan aardig in de steek gelaten voelt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_153465273
quote:
Als hij een beetje fatsoenlijk is en beseft dat het voor jou prettig is dat hij mee gaat, dan hoort hij dat toch ook gewoon te doen.
Ik denk dat je dat gewoon moet eisen van hem. Een relatie bestaat immers uit geven en nemen en soms moet je iets voor de ander over hebben wat je misschien zelf niet zo leuk vind.
Zo niet, dan is het gewoon een hufter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')