Zelfs al zou dat zo zijn, het verandert niks aan het verhaalquote:Op zondag 7 juni 2015 13:39 schreef heywoodu het volgende:
-we gaan niet overal met "diagnoses" strooien, doei-
Nee, zeker niet. Ik bedoelde het ook niet als "diagnose" (en al helemaal niet als "haha FOK! dus autist") zoals motorbloempje schijnbaar dacht, maar meer 'gewoon' als een serieus idee. Ik kan mijzelf (iemand met (een vorm van) autisme) namelijk heel erg herkennen in het verhaal over de betreffende vriend. Van het niet mee willen naar kerst en dat soort gedoe tot en met het niet aan willen raken als het te heet is of als ik flink stress heb.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:55 schreef Skypuppy het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zo zijn, het verandert niks aan het verhaal
quote:
jullie komen er samen wel uit, denk ikquote:
Niet als hij gestresst is of als het warm is.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:04 schreef Deezertje het volgende:
Hij heeft toch 1 goede vriend waar hij wekelijks mee afspreekt? Beter dan geen vrienden toch? En misschien kiest hij wel letterlijk voor jou en zit hij gewoon niet te wachten op jou familie of vriendengroep. Hij is puur geļnteresseerd in jou.
quote:Op zondag 7 juni 2015 13:21 schreef undercover_lover het volgende:
Als we samen zijn en hij heeft stress of het is te warm dan raakt hij me niet aan. Ik heb meer behoefte aan knuffelen en intimiteit dan hij. Hij vindt me vaak opdringerig.
Dit zijn geen smoesjes, dit is gewoon hoe hij zich erbij voelt.quote:Allerlei smoesjes zoals; geen zin, te moe, ik ken ze niet, ik kan mezelf niet zijn.
Ja dat vond ik ook al (al zijn het normaal mannen die dit soort dingen als 'zeikwijf' zeggenquote:Op zondag 7 juni 2015 14:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Typisch weer Fok! om TS een zeikwijf te noemen, haar vriend zou best eens een klein beetje open kunnen staan voor wat contact met vrienden/familie van TS. Dat betekent natuurlijk niet dat je per se naar iedere dingetje samen hoeft te gaan.
Dat hij daar geen zin in heeft.quote:Ik weet ook gewoon niet wat ik tegen mensen moet zeggen. Bijvoorbeeld tegen de buren als ze ons een keer op de koffie vragen. Of tegen m'n moeder als ze ons uitnodigt voor kerst.
De feiten benoemen uitschelden noemen.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:29 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook al (al zijn het normaal mannen die dit soort dingen als 'zeikwijf' zeggen) geloof niet dat de modjes er net zo over denken.
Van iemand uitschelden is nog nooit een situatie verbeterd
Verschil tussen feiten en meningen niet wetenquote:Op zondag 7 juni 2015 19:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
De feiten benoemen uitschelden noemen.
Been there done that, ik heb er ook zo eentje gehad. Je kunt zoals eerder gezegd je vriend niet veranderen, plus je weet ook niet of het erger zal worden of niet. De kans zit erin dat het een sleur zal worden. Weeg de voors en tegens eens af en bekijk of je de rest van je leven graag aan huis gekluisterd zit.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:00 schreef undercover_lover het volgende:
Hey bedankt voor alle reacties.
Accepteren of weggaan dus.
Ik praat er wel over met hem maar dan zegt hij dat ik hem een schuldgevoel probeer aan te praten, en loopt hij vervolgens weg.
Ik weet ook gewoon niet wat ik tegen mensen moet zeggen. Bijvoorbeeld tegen de buren als ze ons een keer op de koffie vragen. Of tegen m'n moeder als ze ons uitnodigt voor kerst.
Hij voelt zich 24x7 moe?quote:Op zondag 7 juni 2015 14:13 schreef Lokasenna het volgende:
TS, je klinkt als een vreselijk vermoeiend persoon om bij in de buurt te zijn.
[..]
Dit zijn geen smoesjes, dit is gewoon hoe hij zich erbij voelt.
Ik had je willen aanraden om te proberen minder een zeikwijf te worden, maar mensen veranderen nu eenmaal niet, kijk maar naar je vriend.
quote:
quote:
quote:
Sorry, maar ik moest een beetje lachen om dit topic.quote:
Jij snapt het tenminste, maar leg dat maar eens uit aan de gemiddelde fok!ker, een onbegonnen zaak.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Been there done that, ik heb er ook zo eentje gehad. Je kunt zoals eerder gezegd je vriend niet veranderen, plus je weet ook niet of het erger zal worden of niet. De kans zit erin dat het een sleur zal worden. Weeg de voors en tegens eens af en bekijk of je de rest van je leven graag aan huis gekluisterd zit.
Ik had er zelf na 6 jaar kluizenaars gedrag van zijn kant wel een beetje genoeg van en na heel veel wikken en wegen lekker weggegaan.
[..]
Hij voelt zich 24x7 moe?klinkt meer als een zeikvent.
Ten eerste is het belangrijk als jullie beiden het erover eens kunnen worden dat dit (doelend op de OP van TS) een probleem voor jullie beiden is (het is wel duidelijk dat het voor jou een probleem is, voor jouw partner zal het misschien niet duidelijk zijn, maar het zou al helpen als hij onderkent dat zijn gedrag (ook al kan het nog zo waar zijn dat hij idd te moe is etc enz) voor jullie ook problematisch is.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:39 schreef heywoodu het volgende:
-we gaan niet overal met "diagnoses" strooien, doei-
Zolang jullie niet weten wat er aan de hand is, kunnen jullie er verder ook niks mee.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:00 schreef undercover_lover het volgende:
Hey bedankt voor alle reacties.
Accepteren of weggaan dus.
Ik praat er wel over met hem maar dan zegt hij dat ik hem een schuldgevoel probeer aan te praten, en loopt hij vervolgens weg.
Ik weet ook gewoon niet wat ik tegen mensen moet zeggen. Bijvoorbeeld tegen de buren als ze ons een keer op de koffie vragen. Of tegen m'n moeder als ze ons uitnodigt voor kerst.
Kom op zeg.. waarom zou zij hem moeten verleiden om haar aan te raken?quote:Op zondag 7 juni 2015 20:43 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Sorry, maar ik moest een beetje lachen om dit topic.![]()
Op een serieuze toon: kun je niet doorvragen waarom hij sociale situaties vermijdt? Misschien voelt hij zich onzeker, misschien vindt hij deze mensen of het soort sociale gelegenheden niet interessant. Bijvoorbeeld dat hij liever een avond met een goede vriend filosofeert over het wel en wee van de wereld, dan dat hij aan tante Truus moet vragen hoe het met de kinderen is. Ik doe maar een suggestie.
Als je wil dat hij je aanraakt, dan is het misschien handiger om hem daartoe te verleiden, dan dat je het van hem vraagt. Bijvoorbeeld door je eens op te maken, voor hem te koken en hem aan de deur te begroeten als hij thuiskomt. Maar na vijf jaar met hem samen te zijn weet je dat misschien beter dan ik.
Hoef je toch niks te zeggen? Moeten ze aan hem vragen.quote:Op zondag 7 juni 2015 16:00 schreef undercover_lover het volgende:
quote:Op zondag 7 juni 2015 14:13 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had je willen aanraden om te proberen minder een zeikwijf te worden
Zo ongeveer alles wat in deze post staat lijkt me erg nuttig en waar ja.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf autisme en herken wel het 1 en ander in het verhaal van TS en mijn antwoord is dan ook vanuit mijn persoonlijke perspectief geschreven
@ undercover_lover (en rekening houdende met waarom onderstaande quote door moblo gemod is)
[..]
Ten eerste is het belangrijk als jullie beiden het erover eens kunnen worden dat dit (doelend op de OP van TS) een probleem voor jullie beiden is (het is wel duidelijk dat het voor jou een probleem is, voor jouw partner zal het misschien niet duidelijk zijn, maar het zou al helpen als hij onderkent dat zijn gedrag (ook al kan het nog zo waar zijn dat hij idd te moe is etc enz) voor jullie ook problematisch is.
Als jullie het er beiden over eens kunnen zijn, dan is het zaak om naar een oplossing te gaan zoeken en uit jouw verhaal zou autisme idd een rol kunnen spelen..maar dat is iets wat niemand op dit forum voor jou/jullie kan vastleggen, daarvoor zouden jullie denk ik beter bij bijvoorbeeld de huisarts aan kunnen kloppen.
[..]
Zolang jullie niet weten wat er aan de hand is, kunnen jullie er verder ook niks mee.
Maar ik kan ook goed begrijpen waarom hij aan zoiets niet mee zou willen werken en je hebt het al een beetje benoemd, namelijk dat hij het gevoel kan krijgen dat -hij- de schuldige is, terwijl het heel goed mogelijk is dat hij net zo machteloos is (wat zijn moeheid etc betreft) als jijzelf bent.
Wat het stukje "accepteren of weggaan" betreft, daar zit wel weer een kern van waarheid in, maar overleg eerst met je partner (of huisarts, of whatever), want anders gooien jullie misschien een 5 jarige relatie te makkelijk weg (waar je achteraf ook weer spijt van zou kunnen krijgen).
quote:Op zondag 7 juni 2015 22:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik wil wel even reageren op wat het compromissen maken voor bezoeken betreft: Zelf zou ik het zo doen: Ik ga wel mee, maar zodra ik merk dat ik moe of overprikkeld begin te raken, wil ik me wel eventjes terug kunnen trekken (bijvoorbeeld even slapen/ afzonderen achter pc of op balkon of in de tuin/ even een wandeling maken buiten (kan ik eventueel gelijk even naar de supermarkt voor een snelle boodschap voor het geval de suiker op is oid) of desnoods met 1 van de bezochten samen een wandeling maken (maar de rest van de bezochten samen met de partner wel even achter laten).
Ik heb hier dan ook al jarenlang ervaring mee enzoquote:Op zondag 7 juni 2015 22:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klinkt voor veel mensen gek denk ik, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het zeer goed kan werken.
Herkenbaarquote:Op zondag 7 juni 2015 22:44 schreef Lenny77 het volgende:
Hier dezelfde situatie. Ik ga gewoon alleen dan. Iemand met tegenzin meesleuren is niet iets wat ik zou willen.
Vind het tegenwoordig zelfs ongemakkelijk als hij wel een keer mee wil :-)
Gewoon puur interesse hoorquote:Op zondag 7 juni 2015 21:59 schreef Isabeau het volgende:
Als ik ergens heen wil, dan ga ik gewoon alleen. En als mensen me vragen waarom mijn vriend niet mee is dan zeg ik dat dat domweg zijn ding niet is en ze het hem anders zelf maar moeten vragen. Ik ben niet z'n moeder of zo en we zijn geen Siamese Tweeling. Hij hoeft niet met me mee als hij dat niet wil. Dat was in het begin wel wennen, maar inmiddels heb ik het volledig geaccepteerd. Nu mijn omgeving nog
Vorige week zaterdag was mijn moeder jarig: was hij gewoon bij aanwezig. Afgelopen vrijdag een bruiloft: ook gewoon meequote:Op maandag 8 juni 2015 16:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Gewoon puur interesse hoormaar vindt je dat niet heel erg vervelend? om altijd alles alleen te moeten doen. Natuurlijk kun je afzonderlijk dingen doen, maar naar familie/feestjes/dagjes weg is het samen toch veel gezelliger? wat doe je anders nog samen dan samenwonen?
Ah oke, dan begreep ik het verkeerdquote:Op maandag 8 juni 2015 16:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vorige week zaterdag was mijn moeder jarig: was hij gewoon bij aanwezig. Afgelopen vrijdag een bruiloft: ook gewoon meeDus nee, dat soort gelegenheden is hij gewoon aanwezig. Maar als een vriendin die 3 kleine kinderen heeft jarig is, mooi dat hij dan niet mee gaat. En 'op visite' gaan hoef ik ook nooit voor te stellen, gaat niet gebeuren. Hij gaat wel zelf naar vrienden of die komen hier.
En ja, ik vind het vervelend. Maar het went. Geven en nemen.
Zulke mensen heb je ook idd die minder constant met andere mensen opgescheept hoeven te zitten.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:36 schreef undercover_lover het volgende:
Hier ben ik weer.
Misschien ben ik te verwijtend naar hem geweest. Gisteren nog eens een poging tot gesprek gedaan. Komt erop neer dat de omgang met klanten puur zakelijk is, collega's zijn vertrouwd en verder heeft hij gewoon geen behoefte aan mensen. Toen wij elkaar net kende was hij nog schuwer (weet geen ander woord), ook naar mij toe. Dus hij boekt al vooruitgang.
Ik weet niet of hij autisme heeft. Hij zou zich daar niet op willen laten testen.
Toevallig wilde hij gisteren opeens vrijen want ''het is alweer even geleden'' en ik had een nogal zomerse outfit aan. Hij wil het liefste zelf initiatief nemen, of dat ik het heeel subtiel aanpak, maar daar heb ik niet altijd het geduld voor.
1x per week ongeveer.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zulke mensen heb je ook idd die minder constant met andere mensen opgescheept hoeven te zitten.
Hoe vaak hebben/hadden jullie seks eigenlijk?
Al lezende krijg ik in de indruk dat deze relatie niet lang meer stand zal houden.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:45 schreef undercover_lover het volgende:
[..]
1x per week ongeveer.
Voor mij zou om de dag ideaal zijn.
Hij wil maar 1x in de week?quote:Op maandag 8 juni 2015 16:45 schreef undercover_lover het volgende:
[..]
1x per week ongeveer.
Voor mij zou om de dag ideaal zijn.
Gemiddeld hč. Als we op vakantie gaan is het vaker. Is dat weinig als je wat langer samen bent?quote:Op maandag 8 juni 2015 16:48 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Hij wil maar 1x in de week?wel erg weinig, ja. Speelt daar niet iets in mee dat ie daar ergens onzeker van word ofzo?
Misschien als je al jaaaaren samen bent dat het wel normaal is, daar kan ik niet over meepraten.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:52 schreef undercover_lover het volgende:
[..]
Gemiddeld hč. Als we op vakantie gaan is het vaker. Is dat weinig als je wat langer samen bent?
Als we het doen is het wel erg lekker. Hij komt niet onzeker over.
Ik probeer er geen waardeoordeel op te plakken, maar te werken met de situatie zoals deze is, want blijkbaar is ze nog niet gefrustreerd genoeg om hem te dumpen en er tegen in gaan door te zeggen dat hij niet zo moet zeuren gaat niet het gewenste gedrag opleveren. Wat stel jij voor?quote:Op zondag 7 juni 2015 21:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kom op zeg.. waarom zou zij hem moeten verleiden om haar aan te raken?
Lijkt mij dat zoiets vanzelf moet gaan, of juist niet en dat niemand daar dan moeite mee heeft.
Moet ze er ook nog rekening mee houden of het zomer is of niet als ze hem gaat verleiden? het kan namelijk soms best warm zijn.
Dingen die moeten is meer voor het werk en of je een kind hebt waar aan reguliere zaken zitten.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:56 schreef silliegirl het volgende:
ik denk dat je afspraken met je vriend moet maken. Uitleggen dat jij niet aan iedereen nee wil verkopen, en dat sommige dingen "erbij horen", zoals kerst bij je ouders.
Bezoeken bij kennissen zou ik dan laten varen als een soort compromis.
Daar komt het op neer, lijkt me. Beide kanten moeten iets inleveren.quote:
Daar is geen formule voor, je hoort samen een middenweg hierin te vinden. Ook als je wat langer samen bent..quote:Op maandag 8 juni 2015 16:52 schreef undercover_lover het volgende:
[..]
Gemiddeld hč. Als we op vakantie gaan is het vaker. Is dat weinig als je wat langer samen bent?
Wat ik zou voorstellen is weggaan, maar dat is meer wat ik zelf zou doen. Je moet niet iemand willen veranderen. 1 van de twee gaat hier sowieso niet krijgen van degene wilt. Of zij zal het moeten accepteren of hij geeft toe en gaat 'gezellig' met z'n lange gezicht mee op de koffie.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik probeer er geen waardeoordeel op te plakken, maar te werken met de situatie zoals deze is, want blijkbaar is ze nog niet gefrustreerd genoeg om hem te dumpen en er tegen in gaan door te zeggen dat hij niet zo moet zeuren gaat niet het gewenste gedrag opleveren. Wat stel jij voor?
Relaxte stemming, meer tijd en energie, meer op elkaar gericht..quote:Op maandag 8 juni 2015 18:28 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Daar is geen formule voor, je hoort samen een middenweg hierin te vinden. Ook als je wat langer samen bent..
Hoe komt het dat het op vakantie wel vaker gebeurt?
Goede temperatuur? Geen energieslurpende baan?
Zou je dit thuis wat meer voor elkaar kunnen creėren?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:27 schreef undercover_lover het volgende:
[..]
Relaxte stemming, meer tijd en energie, meer op elkaar gericht..
Waarom schaam je je?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:48 schreef undercover_lover het volgende:
Ik zou het niet uitmaken alleen omdat hij geen trek heeft in visite en feestjes. Heb er geen moeite mee om alleen ergens heen te gaan, heb dat vaak genoeg gedaan. Maar er is toch iets van schaamte omdat hij niet mee gaat. Al moet ik zeggen dat het nu minder is omdat ik hier lees dat er meer mensen zo zijn. Dacht dat hij een uitzondering was.
Deze begrijp ik niet helemaal. Wat heeft hij met eventuele nieuwe contacten van jou te maken?quote:Het speelt ook mee dat ik zelf meer vrienden zou willen hebben. En dat gaat makkelijker als hij ook openstaat voor nieuwe contacten.
Hoe ouder je wordt, des te meer gezamenlijke vrienden mensen hebben valt mij op.. Beetje ouderwets als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zou je dit thuis wat meer voor elkaar kunnen creėren?
[..]
Waarom schaam je je?
[..]
Deze begrijp ik niet helemaal. Wat heeft hij met eventuele nieuwe contacten van jou te maken?
Vriendinnen en kennissen willen vaak met zn vieren afspreken. (Hoeft voor mij ook niet per se.)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zou je dit thuis wat meer voor elkaar kunnen creėren?
Goed punt, daar ga wat mee doen.
[..]
Waarom schaam je je?
Omdat andere mensen zich afgewezen kunnen voelen en/of hem raar vinden.
[..]
Deze begrijp ik niet helemaal. Wat heeft hij met eventuele nieuwe contacten van jou te maken?
Nieuwe vrienden maken die er ook zo over denken dus..quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:26 schreef undercover_lover het volgende:
[..]
Vriendinnen en kennissen willen vaak met zn vieren afspreken. (Hoeft voor mij ook niet per se.)
Jemig, ik zou ook zo geen oplossing wetenquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:59 schreef Wolves het volgende:
Herkenbaar verhaal. Volgende maand is de bruiloft van mijn beste vriendin en ik heb moeten zeggen dat ik alleen kom.
Ik moet zeggen dat ik het best vervelend vind. Omdat ik het fijn zou hebben gevonden om die dag met hem te delen, maar ook omdat ik het ergens best vervelend vind om daar alleen te zitten terwijl iedereen met z'n partner is.
Ik ben er iig nog niet aan uit wat ik ermee aanmoet, dus als je een wonderoplossing hebt laat het maar weten
Dat vind ik dan best asociaal van je vriend, tenzij er echt een hele goede reden is natuurlijk. Maar ik neem aan dat hij gewoon geen zin heeft? Kan me voorstellen dat je je dan aardig in de steek gelaten voelt.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:59 schreef Wolves het volgende:
Herkenbaar verhaal. Volgende maand is de bruiloft van mijn beste vriendin en ik heb moeten zeggen dat ik alleen kom.
Ik moet zeggen dat ik het best vervelend vind. Omdat ik het fijn zou hebben gevonden om die dag met hem te delen, maar ook omdat ik het ergens best vervelend vind om daar alleen te zitten terwijl iedereen met z'n partner is.
Ik ben er iig nog niet aan uit wat ik ermee aanmoet, dus als je een wonderoplossing hebt laat het maar weten
Als hij een beetje fatsoenlijk is en beseft dat het voor jou prettig is dat hij mee gaat, dan hoort hij dat toch ook gewoon te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:59 schreef Wolves het volgende:
Wat je hierboven zegt valt mij op. Er spreekt niet echt waardering uit voor hem omdat je hem vergelijkt met enkele zeer negatieve kenmerken van zijn broer.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:42 schreef undercover_lover het volgende:
Het zit misschien wel in de genen.
Als ik zijn broer als voorbeeld neem; in de 30, woont nog thuis, geen vriendin, geen vrienden, gaat er zelden op uit..
En waar houdt dat mogen eisen dan op?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:44 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Als hij een beetje fatsoenlijk is en beseft dat het voor jou prettig is dat hij mee gaat, dan hoort hij dat toch ook gewoon te doen.
Ik denk dat je dat gewoon moet eisen van hem. Een relatie bestaat immers uit geven en nemen en soms moet je iets voor de ander over hebben wat je misschien zelf niet zo leuk vind.
Zo niet, dan is het gewoon een hufter.
Tot op zekere hoogte uiteraard.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En waar houdt dat mogen eisen dan op?
Want op een slappe dweil zit ook niemand te wachten.
Eigenlijk zou je niks te eisen moet hebben, want ieder normaal persoon gaat gewoon mee naar de bruiloft van de beste vriendin van je partner. Je bent wel echt een lul als je zoiets overslaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En waar houdt dat mogen eisen dan op?
Want op een slappe dweil zit ook niemand te wachten.
Eisenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:44 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Als hij een beetje fatsoenlijk is en beseft dat het voor jou prettig is dat hij mee gaat, dan hoort hij dat toch ook gewoon te doen.
Ik denk dat je dat gewoon moet eisen van hem. Een relatie bestaat immers uit geven en nemen en soms moet je iets voor de ander over hebben wat je misschien zelf niet zo leuk vind.
Zo niet, dan is het gewoon een hufter.
Als ik gratis drank en eten krijg (liever vlees dan vis) wil ik wel met je mee hoor. Puur platonisch natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:59 schreef Wolves het volgende:
Eh, nee. Zij zou het fijn vinden om samen te gaan. Dat alleen zou al reden genoeg moeten zijn om af en toe die tegenzin opzij te zetten. Daar lijkt geen enkele sprake van bij de vriend van TS.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:05 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Eisenrot op. Omdat partner zich druk maakt om wat een ander denkt moet ze eisen dat ie mee gaat. Want daar gaat het om, wat een ander ervan denkt als ze alleen komt. Lekker boeiend, gewoon schijt aan hebben.
Ja kijk .. daar wordt het dan wel weer lastig. Ik bedoel ... iets eisen is ook weer zoiets ... Dan voelt de ander zich helemaal gedwongen. Maar ja ... in hoeverre mag je dingen eisen wanneer de ander daar niet uit zichzelf toe bereid is?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:28 schreef Wolves het volgende:
Ik eis helemaal niks van hem en ik ga ook gewoon alleen. Helaas ben ik echter ook niet perfect en vind ik het dus wel vervelend om alleen te moeten gaan. Is het zielig dat ik het me aantrek wat anderen van mij vinden? Waarschijnlijk wel ja, maar toch voel ik het zo.
Ook vind ik eigenlijk gewoon dat als iets heel belangrijk is voor mij, hij het eigenlijk maar gewoon te doen heeft. In een relatie is het geven en nemen hoor. Ik zeur ook niet als ik eindelijk eens een vrije dag heb, maar hij net een of andere game quest heeft gepland, dan trek ik ook m'n eigen plan, dus hij kan heus wel eens een dagje opofferen om iets te doen wat ik belangrijk vind.
Hij heeft overigens bijna geen vrienden en gamet liever. Ook heeft hij van familie eigenlijk alleen zijn ouders nog, dus andersom zijn er eigenlijk nooit dat soort 'gelegenheden'. Anders zou ik met alle liefde meegaan, want voor mij zijn familie en vrienden belangrijk en dat soort dingen doe ik graag voor hem, maargoed.
Bij zoiets als een kerstdiner of een bruiloft wordt naar mijn mening een kritische grens bereikt. Niet dat ik het probleem van de vriend van TS niet denk te begrijpen (ik ben immers een fokkerquote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja kijk .. daar wordt het dan wel weer lastig. Ik bedoel ... iets eisen is ook weer zoiets ... Dan voelt de ander zich helemaal gedwongen. Maar ja ... in hoeverre mag je dingen eisen wanneer de ander daar niet uit zichzelf toe bereid is?
Lastig ...
Vind ik ook hoor.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:18 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Bij zoiets als een kerstdiner of een bruiloft wordt naar mijn mening een kritische grens bereikt. Niet dat ik het probleem van de vriend van TS niet denk te begrijpen (ik ben immers een fokker). Het betreft bij Wolves en TS incidenten (zoals een bruiloft of met kerst dus, of lees ik het niet goed?) en ik kan me moeilijk voorstellen dat dat ene kerstdiner per jaar of die paar bruiloften per jaar zo'n taks op iemand trekken dat hij/zij daardoor overprikkeld of oververmoeid raakt.
Waarschijnlijk putten alle werkdagen hem uit omdat hij elke dagen onder de mensen is (typisch introvert), in het weekend/avonden wil hij meer rust hebben om op te laden.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:21 schreef undercover_lover het volgende:
Mijn vriend en ik zijn meer dan 5 jaar bij elkaar en wonen samen.
Ik ben zelf redelijk spontaan en sociaal. Maar mijn vriend is echt het tegenovergestelde. Het maakt me niet uit dat hij introvert is, maar soms heb ik serieuze twijfels over zijn gedrag. Zijn familie is net zo, en hij is vroeger gepest, misschien dat het daar vandaan komt.
Op zijn werk heeft hij veel collega's en klanten. Dan is hij heel sociaal maar hij geeft zelf aan dat hij doet alsof. Een enkele keer gaat hij met een groepje collega's weg en 1 collega is zijn beste vriend. Met die beste vriend onderneemt hij elke week wat.
Los daarvan wil hij niks van niemand weten. Hij gaat niet graag met mijn familie om (al vind hij ze wel aardig). Dus die komen als ik alleen thuis ben/ ik ga alleen naar ze toe. Als hij ze wel ziet doet hij normaal.
Feestjes en drukke evenementen zijn echt uit de boze. Dus daar vraag ik hem niet mee naartoe. Soms zeg ik tegen mensen dat hij gewoon niet zo sociaal is, en of ik alleen kan komen.
Maar hij wil niet eens de moeite nemen om op visite te gaan bij kennissen die ons uitnodigen. Allerlei smoesjes zoals; geen zin, te moe, ik ken ze niet, ik kan mezelf niet zijn. Maarja als je niet gaat leer je ze niet kennen ook. Ik voel me dan echt voor blok gezet. Ook speciale dagen als kerst of een jubileum van iets wil hij het liefste overslaan. Daar zeurt hij dan weken over zodat de lol voor mij er helemaal af is. De ene keer laat ik het gaan en de andere keer vind ik dat hij mee moet.
Hij is goed voor mij en we hebben veel plezier samen maar soms voel ik me eenzaam in onze relatie. Hij werkt erg veel waardoor ik vaak alleen thuis ben. Ik kan mezelf wel vermaken, maar leuk is anders.
Als we samen zijn en hij heeft stress of het is te warm dan raakt hij me niet aan. Ik heb meer behoefte aan knuffelen en intimiteit dan hij. Hij vindt me vaak opdringerig.
Ik vind het vooral moeilijk dat hij op zn werk en met zn eigen kennissen heel makkelijk is. Maar alles wat van mijn kant komt is teveel.
Wie herkend dit? Hoe moet ik hier mee omgaan?
Zelf vind ik het wel een prettig idee als ik prima met haar familie/vrienden kan opschieten (andersom zit dat gewoonlijk wel snor). Tuurlijk hoef ik niet persé beste maatjes te worden met iedereen van haar sociale kring (en al helemaal niet de deur daar plat te lopen), maar voor mij is toch optimaal als het allemaal wat lekkerder past en looptquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:13 schreef spierbal het volgende:
Sterkte ts.
Zelf snap ik nooit zo waarom mensen in een relatie zo naar elkaar toe willen groeien, lees als in: grote deels samen dezelfde activiteiten doen.
Hij heeft zijn sociale kring hij de zijne. Ik heb ook geen trek in haar familie en voel mij ook erg opgedrongen/opgelaten als ik daar naar toe zou moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |