abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 juni 2015 @ 11:26:05 #1
409579 LuDann
All the way
pi_153322194
Zoals ik ook hier al verteld heb, wilden wij graag onze baby gaan dragen. Op de 9 maanden beurs hebben we dus een 4 in 1 baby drager en een draagzak van Minimonkey aangeschaft. Later kwamen we erachter dat vooral de sling niet bepaald bekend staat als de beste drager. De houding waarin de baby ligt kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat hij of zij niet goed kan ademen.

Op zoek naar een andere dus. De Minimonkey wordt echter vrij veel verkocht, net als de BabyBjorn (een andere niet-ergonomische drager, die dus niet zo lekker zit voor de baby en vervelend draagt voor de moeder). Het is een mainstream item, je komt het veel tegen in grote babyzaken en op beurzen. Zo zijn er nog wel meer van dit soort items die veel gebruikt worden maar waar, als je je er meer in verdiept, toch best wel wat nadelen van bekend zijn.

Als nieuwbakken ouder kost het echter een hoop tijd om alles uit te pluizen en je zult van anderen niet zo snel de nadelen van het gebruik van bepaalde veelgebruikte spullen horen als je er eenmaal aan begonnen bent. Het is immers vervelend om iemand erop te wijzen en rot om te horen.

Daarom dus dit topic. Wat is er naar jouw mening mis met dingen als loopstoeltjes, bungeehangers en paaseistrikken? En wat is het alternatief? Dit is in zekere zin natuurlijk subjectief, maar ik zou graag dit soort dingen wel willen weten zodat ik een weloverwogen beslissing kan maken en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.
pi_153322530
Wat bij loopstoeltjes e.d. een rol speelt, is dat kindjes eigenlijk voordat ze er lichamelijk aan toe zijn, gestimuleerd worden in een ontwikkeling en dat dit dus niet goed voor ze is. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld zitten. Eigenlijk komt het erop neer dat het niet voor niets is dat baby's iets nog niet kunnen en dat je door hulpmiddelen in te zetten deze natuurlijke ontwikkeling dus eigenlijk doorkruist.

Paaseistrikken zijn volgens mij alleen maar een kwestie van smaak. Of humor. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Laten we het ook over oorbelletjes hebben! :P . :D . ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153322540
bungeehangers en loopstoeltjes, bumbostoeltjes etc- in mijn ogen beïnvloedt zulk speelgoed de natuurlijke motorische ontwikkeling van een kind. Vaak zie ik dat ze gebruikt worden voordat een kind kan staan/zitten/kruipen/springen. Zo'n geval zou dan een kind kunnen helpen. Ofzo. maar ik denk eerder dat het de natuurlijke ontwikkeling negatief beïnvloedt. Een kind leert zichzelf de meeste dingen aan, en ik wil daar niet teveel aan sleutelen. Ik ben ervan overtuigd dat er een reden is waarom een kind zich in een bepaald tempo ontwikkelt. Ik denk dat loopstoeltjes, bungeedingen enzo best leuk zijn als een kind eenmaal kan lopen/zitten etc. Al is het dan alsnog mijn keus niet. Mijn kind kruipt veel liever zelf.
Het alternatief is mijn insziens gewoon baby op de grond leggen, evt op een kleedje. Het gaat zich vanzelf voortbewegen, staan, lopen etc. Daar zijn geen apparaten voor nodig. Is allemaal voorgeprogrammeerd :P

Maar als tegenhanger hiervan, doen wij thuis weer dingen die vele anderen als "slecht" beschouwen. Baby tussen ons in bijvoorbeeld. Nu niet meer overigens, ivm Hopeloos Irritante Slaaphouding van Baby. Maar ook die zijkanten in de wieg, zie ik persoonlijk (met mijn baby(!)) weinig gevaar in. Maar hebben wij ze pas met 5 mnd opgehangen. En de onze ligt nu ook onder een dekbedje. We geven haar geen pap, zoals het cb hier wil dat we doen. We hebben geen traphekje onderaan de trap, zelfs niet nu ze zelf de trap op kruipt (ze is altijd in ons vizier en we gaan mee de trap op als zij de trap op wil).

Paaseistrikken vind ik gewoon niet mooi :P
pi_153322555
Wat Fran zegt dus, met betere formulering :P
pi_153322580
Haha. :+ .

Is trouwens niet waar, want jij schrijft het heel duidelijk op met ook goede nuancering en voorbeeld.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 7 juni 2015 @ 12:01:24 #6
409579 LuDann
All the way
pi_153322858
Ik ga mijn baby dus zo hard een paaseistrik omdoen. Hoewel, misschien niet als het een jongetje is. Ik vind het namelijk wel heel schattig. :Y

Bedankt voor de uitleg over loopstoeltjes enzo.
pi_153322914
Die twijfel heb ik nu met wipstoeltjes.. Voor de geboorte leek get me niet nodig en dacht ergens gelezen te hebben dat het ook de motoriek (van de nek?) tegenhoud ofzo? Nu zie ik dat Q het leuk lijkt te vinden "rechtop" op de bank neergezet te worden, blijft ie heel rustig om zich heen kijken. Natuurlijk kan hij dit nog voor geen meter en begint ie meteen weg te zakken, dus zo'n wipstoeltje leek me wel wat. Nou zijn daar uiteraard ook allerlei soorten in.. Zag zelfs BabyBjorn wipstoeltjes die ik dan gelijk niet vertrouw (en niet mooi vind ook). Ze zijn er ook die in verschillende standen kunnen, plat of een stuk rechterop, lijkt me beter. Maar of dat zo is en of het nou wel of niet goed is, geen idee :?
pi_153322915
Mijn kraam waarschuwde wel voor paaseistrikken. Kunnen afzakken en vooral met zo'n lelijke grote bloem voor de mond is het moeilijk ademhalen.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:04 schreef Gevalletje het volgende:
Die twijfel heb ik nu met wipstoeltjes.. Voor de geboorte leek get me niet nodig en dacht ergens gelezen te hebben dat het ook de motoriek (van de nek?) tegenhoud ofzo? Nu zie ik dat Q het leuk lijkt te vinden "rechtop" op de bank neergezet te worden, blijft ie heel rustig om zich heen kijken. Natuurlijk kan hij dit nog voor geen meter en begint ie meteen weg te zakken, dus zo'n wipstoeltje leek me wel wat. Nou zijn daar uiteraard ook allerlei soorten in.. Zag zelfs BabyBjorn wipstoeltjes die ik dan gelijk niet vertrouw (en niet mooi vind ook). Ze zijn er ook die in verschillende standen kunnen, plat of een stuk rechterop, lijkt me beter. Maar of dat zo is en of het nou wel of niet goed is, geen idee :?
BabyBjorn wipstoeltje is volgens mij juist wel weer goed.
Lou wilde nooit in haar wipstoel, dus heb me er verder niet in verdiept.
pi_153323001
Wij hadden een Chicco wipstoeltje,zat ze volgens mij prima in, maar ik zet mn kind ook in een loopstoeltje dus of je nou naar mij moet luisteren.... :+
S. 2014
J. 2016
pi_153323005
Het merk babybjørn is prima. Alleen hun dragers niet :P Hebben prima wipstoeltjes, reiswiegjes, slabbers etc.

Wipstoeltje hebben wij wel gebruikt, zo af en toe. Ze had wat last van eten wat weer omhoog kwam, en dan kon dat lekker zakken (beter dan helemaal plat liggen). Ik zou een wipstoel niet bij hele kleintjes gebruiken (onnatuurlijke houding en ze hangen dan zo), en er mee stoppen wanneer ze (bijna) zelf zitten (dan kan ie voorover kiepen) Verder alles met mate. Geen hele dagen, maar zo nu en dan is niets mis mee.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:17:47 #11
409579 LuDann
All the way
pi_153323195
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:04 schreef Skittles het volgende:
Mijn kraam waarschuwde wel voor paaseistrikken. Kunnen afzakken en vooral met zo'n lelijke grote bloem voor de mond is het moeilijk ademhalen.

Tja maar zo'n strik zou ik alleen omdoen als ik de baby ging showen ergens. Dus voor op de foto of als ik ergens op visite zou gaan bijvoorbeeld. Niet als Gup zou liggen slapen of gewoon zo thuis in de box. Automatisch alleen dus als je zicht op je kind hebt.

Wipstoeltje is een goede, Gevalletje. Het is hier traditie om er eentje te krijgen als je eerste baby geboren is. Ik mag ook een ander cadeau aanwijzen eventueel, maar dat zal ik alleen doen als ik er een gegronde reden toe zie.
pi_153323275
Fastfood en ander junk voedsel :N

Ik heb een ''vriendin'' gehad die haar zoon voor z'n eerste verjaardag al chocolade koekjes te eten gaf. En voor z'n tweede was hij al gek op cola.
Kreeg verder de hele dag door chocolade, knijpfruit en frisdrank te eten/drinken. (Vergeet de wekelijkse Mac niet.)
En het maar raar vinden dat het kind geen AGF lustte.

Ik ben niet anti rommel, maar het moet wel met mate. De mijne kreeg pas vanaf 2 jaar af en toe een paar patatjes met een groentekroket bijvoorbeeld. Of een stukje pizza.
En met af en toe bedoel ik eens per maand misschien.

Chocolade en snoep vind ik ook overbodig, hij krijgt het wel, maar niet elke dag.
pi_153323305
Wat is handig om bij de aanschaf van een wipstoeltje op te letten? Ze zijn er namelijk van 20 tot 200 euro, dus ik neem aan dat daar ook verschil in zit qua 'goedheid'? En is dit pas vanaf een bepaalde leeftijd?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_153323775
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:21 schreef Poesopstokje het volgende:

De mijne kreeg pas vanaf 2 jaar af en toe een paar patatjes met een groentekroket bijvoorbeeld. Of een stukje pizza.
Het bepalen van een 'juiste' leeftijd voor het eten van dit soort zaken (dan wel met mate, maar wat is dat dan precies??) is ook best arbitrair in mijn ogen. Wat maakt dat het vanaf twee jaar wel kan, en niet vanaf bijvoorbeeld vier jaar?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153323796
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het bepalen van een 'juiste' leeftijd voor het eten van dit soort zaken (dan wel met mate, maar wat is dat dan precies??) is ook best arbitrair in mijn ogen. Wat maakt dat het vanaf twee jaar wel kan, en niet vanaf bijvoorbeeld vier jaar?
Het was meer om het verschil tussen baby/dreumes en peuter uit te leggen.
Vanaf 2 jaar vind ik het oké om met de pot mee te eten.
pi_153324068
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:46 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het was meer om het verschil tussen baby/dreumes en peuter uit te leggen.
Vanaf 2 jaar vind ik het oké om met de pot mee te eten.
Die van mij is nu net een jaar maar krijgt al een tijdje pizzakorsten bijvoorbeeld. Als wij pizza eten, krijgt zij gewoon eigen eten(potje, prakje dat we zelf gekookt hebben) en als ze dat opheeft krijgt ze n korst.

Knijpfruit krijgt ze ook regelmatig, patatjes tzelfde als pizza. Brood eet ze al n half jaar en ze eet vaker met de pot mee dan dat ze n potje krijgt. Wel zorgen we dan dat ze zoutloos eten krijgt.

Daarnaast krijgt ze ook nagenoeg elke dag vers fruit.

Maar OT,

Wij hebben een paar draagdoeken(ja ik draag dr soms ook :P ) maar ik zou nooit zon babybjorn geval gebruiken. Elke keer als ik iemand zie lopen dan vraag ik me af waarom iemand dat doet. T ziet dr niet comfortabel uit.
pi_153324136
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:58 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Die van mij is nu net een jaar maar krijgt al een tijdje pizzakorsten bijvoorbeeld. Als wij pizza eten, krijgt zij gewoon eigen eten(potje, prakje dat we zelf gekookt hebben) en als ze dat opheeft krijgt ze n korst.

Knijpfruit krijgt ze ook regelmatig, patatjes tzelfde als pizza. Brood eet ze al n half jaar en ze eet vaker met de pot mee dan dat ze n potje krijgt. Wel zorgen we dan dat ze zoutloos eten krijgt.

Daarnaast krijgt ze ook nagenoeg elke dag vers fruit.

Maar OT,

Wij hebben een paar draagdoeken(ja ik draag dr soms ook :P ) maar ik zou nooit zon babybjorn geval gebruiken. Elke keer als ik iemand zie lopen dan vraag ik me af waarom iemand dat doet. T ziet dr niet comfortabel uit.
Ik had nóg duidelijker moeten zijn :@

Die vriendin (en ongetwijfeld doen meer ouders dit) gaf het haar baby/dreumes als volledig avondeten. Niet een korstje voor de smaak, maar twee pizza punten bijvoorbeeld. Of een bord patat met mayo en een frikandel.

Dát vind ik niet oké.
Mijnes heeft ook wel eens een patatje gehad hoor, maar niet als volledig avondeten. Dat is pas sinds een paar maanden dat dat af en toe voorkomt.
pi_153324216
Paasei strik --> verschrikkelijk
Loopstoel :N
Bungee ding in deurgat :N
pi_153324261
Vanaf 2 jaar met de pot mee eten? Dat deed zoon met 1 jaar ook al wel
pi_153324280
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vanaf 2 jaar met de pot mee eten? Dat deed zoon met 1 jaar ook al wel
Ik doelde op de fastfood pot.
  zondag 7 juni 2015 @ 13:08:02 #21
409579 LuDann
All the way
pi_153324297
Ik heb nu een Aquasling aangeschaft, een dunne draagdoek gemaakt van een materiaal dat heel geschikt is voor onder de douche. Mijn man is wat huiverig van draagdoeken maar het op deze manier voor niet al te veel geld toch uitproberen. Deze doek kan namelijk in principe ook gebruikt worden om in warm weer te dragen, of eventjes binnenshuis.

Mogelijk gaan we dan voor een draagdoek consult als de baby geboren is. Nu kan dat niet (want dikke buik, dus uitproberen is lastig) maar met mijn rugklachten wil ik graag eerst goed advies.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:22 schreef FlyingFish het volgende:
Wat is handig om bij de aanschaf van een wipstoeltje op te letten? Ze zijn er namelijk van 20 tot 200 euro, dus ik neem aan dat daar ook verschil in zit qua 'goedheid'? En is dit pas vanaf een bepaalde leeftijd?
Goede vragen, daar wil ik het antwoord ook wel op weten.
pi_153324308
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik doelde op de fastfood pot.
Ook dat at hij.
pi_153324335
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:08 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ook dat at hij.
De vraag was dan ook ''.... waar jij het niet mee eens bent.''

Niet allemaal in de verdediging schieten zeg. :D
pi_153324389
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De vraag was dan ook ''.... waar jij het niet mee eens bent.''

Niet allemaal in de verdediging schieten zeg. :D
Doe ik ook niet. Ik geef alleen aan dat dat best moet kunnen in mijn ogen. :+

Zolang t niet dagelijks is. Er geen flessen sap in gaan.. Geen bakken friet etc :)
  zondag 7 juni 2015 @ 13:12:44 #25
409579 LuDann
All the way
pi_153324407
Ehm, misschien is het handig om wel even te onderbouwen waarom je het ergens niet mee eens bent. Een paaseistrik vinden veel mensen niet mooi, oke, dat kan. Maar dat betekent dus niet dat het 'slecht' is voor je baby, het is een kwestie van smaak.

En een discussie over de juiste leeftijd om bepaalde dingen te eten is misschien ook niet helemaal op zijn plek hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')