Iemand suggesties?
BIJ VOORBAAT DANK!
quote:Er is wel een 2000/XP emulator voor de Live! die een beetje werkt. Kheb er zelf wel 'es mee zitten stoeien
Op dinsdag 12 november 2002 15:21 schreef Escimo het volgende:
ga je niet aan de gang krijgen, de sb16 emulatie voor de sblive werkt namelijk niet onder windows xp en creative gaat dit ook niet ondersteunen.
Hoe 'ie heet weet ik niet, maar ik heb 'em gevonden met google destijds.
"This is in regards to the "No MS-DOS emulator in XP" letter in the 08-22 article. I had a major pain in the butt trying to get the "SB-16" emulation for the SB Live to work in Win2k. At this site http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ you can find a wonderful piece of software that I have been using for quite some time now with my SB Live card in Win2k. Here's how they describe it:
"VDMSound is a program that overcomes what has probably been the most exasperating limitation of DOS boxes since Windows NT -- sound support. VDMSound is an open, plug-in oriented platform that emulates an MPU-401 interface (for outputting high-quality MIDI music), a SoundBlaster compatible (SB16, SBPro 2, SB2, SBPro, etc.) implementation (for digital sound effects and FM/AdLib music), as well as a standard game-port interface (for playing games with joystick support)."
So far, I have had no problems at all getting sound to work in all my old DOS games, although it hasn't been updated since the 4th of August, 2001.
Keep up the great work!--- Hallic"
Ik heb nu zowel die 2.04 als die launchpad gedllt (van http://www.theindyexperience.com/foa.shtml), alleen ik weet niet wat ik met deze 2 files aanmoet iemand wel??
1 zip zit namelijk vol met *.dlls waar moeten die dan heen?
quote:DOS-spellen verwachten geen DLL's, die verwachten gewoon dat jij de IRQ, I/O en DMA-gegevens oplepelt en zegt welk type geluidskaart het is, zodat 'ie het direct aan kan spreken
Op dinsdag 12 november 2002 17:44 schreef BlackJack het volgende:
Probeer het anders gewoon te gebruiken, als ie foutmeldingen geeft staat daar meestal wel bij welke dll hij waar verwacht had.
deze werkte bij mij goed onder wolfenstein
En die stem van die Duitsers in dat doolhof.. prachtig gewoon.
Ik heb hem origineel btw, met boekje en doosje.. *trots is*
Day of the Tentacle en Sam and Max hit the road is ook erg wijs.
Ge-wel-dig' .Alleen heeft een of andere onverlaat mijn Full Throttle vernaggeld, en ik kan het nergens meer vinden...
Kan hier wel uitleggen hoe ik het heb gefikst, maar ik heb ook gewoon de beschrijving van deze site gevolgd...
dus, succes
Iemand nog een ideetje?
foutje bedankt.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2003 18:41]
Geef aan om welke game het gaat, wat je al geprobeerd hebt en welke foutmelding je precies krijgt.
Bestaat er al een recent topic over de game dan mag je het daar ook posten.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2003 18:54]
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2003 21:39]
quote:Once again, voor de echte nerds!
Op zondag 30 maart 2003 16:29 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik heb hetzelde probleem, geen geluid en de bovenstaande oplossingen helpen niet.Iemand nog een ideetje?
ik wou ff starcraft online gaan spelen
ik moet blijkbaar een nieuwe patch downloaden en installeren
na het opstarten zeggen ze dat er iets is misgelopen en dat je starcraft opnieuw moet installeren...
is toch een grap of moet ik dat echt doen ?
re-open anders mijn topic, dan ben ik van mijn probleem af
anders kan ik nog vervelend worden
En een beetje geduld zou je wel kunnen opbrengen, je hebt 10 minuten geleden je vraag gepost!
Ik heb al 3 versies van Thrustmapper geprobeerd, alle mogelijke DX versies (vanaf 6), draai win2k met sp 2 en 3, ook heb ik al contact gehad met de helpdeks maar die wetne ook niet alles!
Alvast bedankt voor de reacties!
Misschien is het handig als je vermeld wel besturingssysteem je gebruikt. Heb je de nieuwste patchs al gedownload?
quote:Inderdaad, want op een P200 zal het never en nooit werken
Op maandag 14 april 2003 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Niet zo ongeduldig.Misschien is het handig als je vermeld wel besturingssysteem je gebruikt. Heb je de nieuwste patchs al gedownload?
quote:Copy/Paste is een mogelijkheid.
Op dinsdag 15 april 2003 09:55 schreef Monkeylover het volgende:
Mijn post gesloten, hiernaar verwezen en moet ik nu zelf weer helemaal opnieuw beginnen ofzo?
quote:In mijn post werd ik goed geholpen, jij sluit hem en verwijst hem hierheen, geeft geen referentie verder en that's it? Moet ik nu copyen en pasten omdat jij hebt besloten om een topic te sluiten waarin iemand goed werd geholpen? Laat me raden, hier hebben we een feedback forum voor?
Op dinsdag 15 april 2003 09:57 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Copy/Paste is een mogelijkheid.
quote:Juist. Als je hem in de eerste plaats goed had geplaatst was je ook goed geholpen.
Op dinsdag 15 april 2003 10:02 schreef Monkeylover het volgende:
Laat me raden, hier hebben we een feedback forum voor?
Hier mag hij trouwens ook in: C&C Generals - Deel 3
quote:Ik had hem juist geplaatst.. Misschien ligt het aan mijn hardware en niet aan het spel. Maar ik zal wel naar feedback gaan.. Sorry voor het vervuilen van dit topic, maar ik weet dat je hier leest.
Op dinsdag 15 april 2003 10:05 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Juist. Als je hem in de eerste plaats goed had geplaatst was je ook goed geholpen.
quote:heb IK gedaan,maar daar komen weinig mensen meer
Op dinsdag 15 april 2003 10:05 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Juist. Als je hem in de eerste plaats goed had geplaatst was je ook goed geholpen.
Hier mag hij trouwens ook in: C&C Generals - Deel 3
(ja deze vraag is eerder gepost,maar ik zit nu bij een maat van mij)
Wat nu? .
quote:al het stof overal uitgeblazen?? Action Replay gebruikt?
Op donderdag 1 mei 2003 17:30 schreef RedGuy het volgende:
Ik wou net het geweldige spelletje PES2 op de PS2 spelen, en dan geeft dat klote ding de foutmelding "Option File not corrupted"
Wat nu?.
Als ik het spel opstart vanaf het bureaublad dan word het beeld even zwart
en dan hoor je een geluidje en dan sta ik weer op het bureaublad.
En als ik eerst BF1942 opstart en dan overschakelen naar Road to Rome
werkt
ook niet.
Dan valt opeens het spel uit.
Het instaleren lukt wel.
Ik heb toen iemand gemaild, maar ik snap er nix van:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ik denk dat ik het weet, dit is een bekend probleem als je BF 1942 op
Windows XP speelt (misschien dat het probleem ook speelt bij andere Windows
versies, dat weet ik niet).
Je hebt waarschijnlijk de "verversingsfrequentie" van je monitor hoger dan
60 Hertz staan, dat snapt Battlefield niet en dus start het spel niet op.
Soms is een oplossing de laatste patch voor BF downloaden, anders moet je
ergens in een klein bestandje in een van de BF1942 folders waar het spel
geinstalleerd staat, een waarde van 0 in 1 veranderen met een omschrijving
als "allow video refresh". Dit betekent dat het spel wel gaat werken met
hogere refresh rates als 60 hertz.
Eventueel kun je op BF1942 forums kijken op Internet, dit probleem staat
vast en zeker ergens beschreven.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de nieuwste driver van mijn videokaart nvidia en heb de nieuwste patch op mijn pc staan.
Please HELP ME!!!!!
Ergens is een bestand in de map waar je battlefield heb geïnstalleerd.
Meestal met zo'n bestand opent hij hem in kladblok. Dan moet je op F3 drukken en dan allow video refresh intypen.
Daarachter staat dan een 0 en die 0 moet je vervangen door een 1.
Dan zou hij het misschien moeten doen
quote:ik vraag me af welk bestandje het is
Op zondag 4 mei 2003 20:55 schreef gieling.com het volgende:
Even laatste hulpmiddel uit dat mailtje:Ergens is een bestand in de map waar je battlefield heb geïnstalleerd.
Meestal met zo'n bestand opent hij hem in kladblok. Dan moet je op F3 drukken en dan allow video refresh intypen.
Daarachter staat dan een 0 en die 0 moet je vervangen door een 1.
Dan zou hij het misschien moeten doen
Ga naar die map en druk op 'beeld' (bovenaan) en dan op details.
Dan zou je waarschijnlijk ergens onder het koptje 'typen' .ini ofzoiets moeten zien staan en die dan openen
General protection fault!
History: UGameEngine::Exit <- InitEngine
Iemand enig idee wat hiermee bedoeld wordt en hoe het opgelost kan worden?
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:02 schreef gieling.com het volgende:
Welk OS heb je?? Windows 2000
Welke video kaart?? Radeon 9000 Pro
Heb je de nieuweste drivers voor je videokaart gedownload??? Ja
Heb je de laatste patches gedownload??? Nee
quote:www.eidos.com staat daar geen patch ?
Op woensdag 7 mei 2003 19:13 schreef Lord_Palf het volgende:
ik heb commandos behind enemy lines en beyond the call of duty onder het stof vandaan gehaald
alleen nu krijg ik tijdens het instaleren de foutmelding dat hij alleen onder 95 en 98 werkt
is het alsnog mogelijk om dit onder windows 2000 te instaleren?
(heb t ook onder xp geprobeerd en dat werkte ook niet)
quote:nee...xp draait op andere (mn vaders) pc en daar ga ik niet op gamen
Op woensdag 7 mei 2003 19:14 schreef Strolie75 het volgende:
Heb je al geprobeerd om hem in XP in Win98 mode op te starten?
quote:heb beetje rondgezocht daar maar t word niet meer ondersteund door eidos en er is volgens mij ook geen mogelijkheid tot instaleren (heeft onder andere directx problemen ofzo)
Op woensdag 7 mei 2003 19:14 schreef StefanFM het volgende:[..]
www.eidos.com staat daar geen patch ?
Kan dit te maken hebben met het feit dat mijn computer laatst opnieuw geinstalleerd is? Dat er dingen met het geluid niet goed zijn ofzo?
Mijn vriend heeft het namelijk gedaan maar die is er niet
Overigens kan ik wel gewoon mp3tjes luisteren enzo. Ik zal eens kijken of het bij andere spellen ook zo is..
Leuk, maar het loopt iedere keer vast na een tijdje spelen. Mijn scherm wordt dan zwart en er staat een melding dat ik het opnieuw op moet starten. Bij andere spellen heb ik hier geen last van. Nu ben ik vaak laks met opslaan dus als dat ding vastloopt zijn al mijn gegevens weg Ik vind het zelf nogal vreemd omdat het spel voor dat console is gemaakt, maar nu lijkt het erop dat de cube het spel niet aankan (loopt meestal vast na een hoop geratel - net als bij pc).
Nu is mijn vraag of meer mensen hier last van hebben, of dat het aan mijn spel/console ligt. Omdat ik het gewonnen heb kan ik niet terug naar de winkel.
Ik heb win2k
quote:Dan leest je PC de cd niet
Op maandag 19 mei 2003 19:50 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik krijg unreal tournament 2003 niet aan de praat.. Als ik hem opstart dan die ik ipv een zandlopertje, een cdtje..Dat duurt ffies en dan krijg ik gewoon mijn aanwijzer weer, maar Unreal start niet op!!Ik heb win2k
quote:Cd-rom lampje knippert.. Maar ik krijg geen error ofzo
Op maandag 19 mei 2003 22:03 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dan leest je PC de cd niet
Start hem op ... dan wordt het beeld zwart ... en dan heel kort BSOD :?niet leesbaar want meteen reset mn pc spontaan
Updates van de trainsim site hielpen niet...clean start werkt ook niet, tis opstarten, klein schermpje met processing geloof ik, zwart beeld en pats! BSOD...en reset meteen!
Heb PIII 500 / 512 MB ram, genoeg gig ruimte over, Win XP Pro + SP1, Geforce 2MX DDR (creative), directX 8.1 (4.09.00.0900 aldus dxdiag)...
HELP ?!
EDIT: Nu geupdate naar DX 9.0a en de nieuwste NVIDIA drivers...ok geen blue screen meer ... maar nu blijft het beeld zwart, het zandlopertje lopen en verder nix... en nu??
EDIT 2: na 3x opnieuw MS TS gestart te hebben doet ie het ineens wel dus bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door djkoelkast op 19-05-2003 22:46]
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:50 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik krijg unreal tournament 2003 niet aan de praat.. Als ik hem opstart dan die ik ipv een zandlopertje, een cdtje..Dat duurt ffies en dan krijg ik gewoon mijn aanwijzer weer, maar Unreal start niet op!!Ik heb win2k
quote:ik heb de legale versie Strolie75!!!
Op woensdag 21 mei 2003 09:46 schreef Strolie75 het volgende:
Het is niet de bedoeling dat hier problemen met warez-releases worden besproken.Heb je de legale versie dan kun je hier je vraag kwijt:
[centraal] Help hij doet het niet! -deel 1-
ik heb DTM racer geïnstalleerd maar zodra ik op accept druk in dat emailschermpje om zeg maar te gaan testen gooit ie mij eruit...
ik heb de laatste videodrivers al geïnstalleerd maar hij gooit me er nog uit!! Heeft iemand misschien ook dit probleem enzo ja hoe is het opgelost?!?
thanks!
quote:iemand??
Op woensdag 21 mei 2003 09:51 schreef Rubend het volgende:[..]
ik heb de legale versie Strolie75!!!
nah zal ik het nog maar uitleggen dan :ik heb DTM racer geïnstalleerd maar zodra ik op accept druk in dat emailschermpje om zeg maar te gaan testen gooit ie mij eruit...
ik heb de laatste videodrivers al geïnstalleerd maar hij gooit me er nog uit!! Heeft iemand misschien ook dit probleem enzo ja hoe is het opgelost?!?thanks!
Mijn pc bestaat uit de volgende config : P4 1700 MHZ 256 MB, 2 x 60 gig HD, Hercules prophet 4500 (64 MB) en een soundblaster live.. ( en niet zeuren over mijn videokaart die draait alles als een trein age of mythology enz enz enz)
het minimum voor het spel is:500mhz, 16 MB 3d grafische kaart en een geluidskaart dus daar kan het niet aan liggen..
wie weet wat er mis is? Ik baal als een stekker. heb hem ook al geinstalleerd op de pc van mijn vriendin (AMD 900mhz, nvidia gforce 2, SB live enz.) en daar klapt ie uit met een runtime error
er is nog geen patch te downloaden en mijn drivers van mijn systeem zijn van de week nog geupdate dus dat kan het ook niet zijn...
wie o wie weet wat er mis is...
Kan hem trouwens ook niet overbranden dan geeft ie aan: fout bij het lezen van schijfgegevens
0 files in pk3 files
------------------------------------------
Running in restricted demo mode.
------- Filesystem Initialization --------
Current search path:
C:\games\SOF\SOF2_FULL/demo
0 files in pk3 files
Error during initialization SYSTEM ERROR
Couldn't load default.cfg
------------- Input Shutdown -------------
Wat is het probleem en/of wat kan ik eraan doen ???
Dus lekker gamen, maar als alle 20 man in UT joinen gaat de ping omhoog van de 50 naar de 1500
In Quake 3 kan iedereen mee doen en hebben we dus geen problemen
het zelfde geld voor Medal of Honor.
Wat is de oorzaak? dit is geen netwerk volgens mij want anders zou ik het ook in alle andere spellen krijgen maar dat is niet zo.
quote:Niet allemaal tegelijk
Op donderdag 5 juni 2003 15:25 schreef DimeBag het volgende:
Ik krijg een general protection fault wanneer ik Splinter Cell opstart gewoon zomaar. Nieuwste drivers en orginele cd`s. Hoe kan dat ?
Oh en mijn history van de fault is leeg. Ik heb de nieuwste drivers een PIII 800, 256 MB, XP, Riva TNT2
quote:Heeft iemand al een id ? Ik kan dit kutspel nog steeds niet spelen en van het UBI forum word ik ook niet wijzer.
Op donderdag 5 juni 2003 22:08 schreef DimeBag het volgende:[..]
Niet allemaal tegelijk
Oh en mijn history van de fault is leeg. Ik heb de nieuwste drivers een PIII 800, 256 MB, XP, Riva TNT2
quote:Wat is daar dan niet goed aan ?
Op zondag 8 juni 2003 17:39 schreef Khadgar het volgende:
Je probleem is de Riva TNT2.
ik had hier een topic voor geopend, dit is gesloten, en nee, het is niet zo simpel als directX9 installeren, want dat is allang geprobeerd.. het is dat we deze foutmelding ook pas krijgen sinds ik directX9.0 heb geinstalleerd (dit moest dus gebeuren voor GTA vice city)
misschien andere ideeen om mn GTA te starten? mn computer voldoet verder gewoon aan alle systeemeisen..
Als ik in GTA een beetje ga rijden in een auto (op alle resoluties) dan heb ik nergens problemen mee, alles draait vloeiend (mag ook wel). MAAR zodra ik zelf ga schieten of er wordt op mij geschoten dan gaat mijn pc haperen als de tering, waar hij normaal (ik schat) 60FPS haalt, haalt hij er bij dergelijke acties maar 3 a 4 denk ik. Het is enorm irritant. Aan mijn pc kan het bijna niet liggen. Kheb DirectX 9 geinstalleerd en nieuwste Nvidea drivers erop gezet. ALLE resoluties gehad, allemaal hetzelfde probleem: die schietscenes. Iemand enig ID wat te doen?
btw, ik heb iso bestanden op mijn pc staan dus ik speel via Deamon Tools...en bij andere spellen heb ik nergens last van...
Thanks!
quote:ik denk dat je meer hebt aan nieuwe drivers voor je videokaart
Op zondag 8 juni 2003 22:21 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb geprobeerd om GTA vice city te installeren, dit is in principe wel gelukt, maar hij wil niet opstarten..
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?? Bij anderen is het namelijk wel gelukt.
Misschien dat het aan de drivers kan liggen, want bij Ulead Cool 3d krijg ik de volgende foutmelding:
[afbeelding]ik had hier een topic voor geopend, dit is gesloten, en nee, het is niet zo simpel als directX9 installeren, want dat is allang geprobeerd.. het is dat we deze foutmelding ook pas krijgen sinds ik directX9.0 heb geinstalleerd (dit moest dus gebeuren voor GTA vice city)
misschien andere ideeen om mn GTA te starten? mn computer voldoet verder gewoon aan alle systeemeisen..
quote:Misschien moet je hem eens kopen, dan doet hij het waarschijnlijk wel goed
Op zondag 8 juni 2003 23:55 schreef Rob999 het volgende:
He
Ik zit met een probleempje met GTA en mijn pc.
Mijn pc: (Medion PC, van de ALDI)
Intel Petium 4 2.67GHZ 533MHz FSB
256DDR RAM (333MHz)
120GB 7200RPM
Geforce 4 TI 4200 (128MB DDR geheugen)
Windows XP ProAls ik in GTA een beetje ga rijden in een auto (op alle resoluties) dan heb ik nergens problemen mee, alles draait vloeiend (mag ook wel). MAAR zodra ik zelf ga schieten of er wordt op mij geschoten dan gaat mijn pc haperen als de tering, waar hij normaal (ik schat) 60FPS haalt, haalt hij er bij dergelijke acties maar 3 a 4 denk ik. Het is enorm irritant. Aan mijn pc kan het bijna niet liggen. Kheb DirectX 9 geinstalleerd en nieuwste Nvidea drivers erop gezet. ALLE resoluties gehad, allemaal hetzelfde probleem: die schietscenes. Iemand enig ID wat te doen?
btw, ik heb iso bestanden op mijn pc staan dus ik speel via Deamon Tools...en bij andere spellen heb ik nergens last van...
Thanks!
quote:Ik heb gekocht, maar ik ga hem niet 3x kopen voor 3 computers (ik en 2 broertjes)
Op maandag 9 juni 2003 00:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat ik al zei, warez zijn uit den boze. Problemen met je spellen ok, problemen met Warez, helaas, zoek dat maar ergens anders uit
quote:Dat zei je net al, maar op Fok hebben we het niet over Warez. Je mag gewoon je vraag stellen over hoe je hem aan de praat krijgt, maar daar hoef je NIET bij te gaan vertellen dat je hem speelt met Daemon.
Op maandag 9 juni 2003 00:02 schreef Rob999 het volgende:[..]
Ik heb gekocht, maar ik ga hem niet 3x kopen voor 3 computers (ik en 2 broertjes)
dat is het 100% zeker niet als we zo gaan beginnen, want bij vrienden werkt hij wel en bij mijn broertjes ook. EN sommige van hen gebruiken ook Deamon Tools.
He
Ik zit met een probleempje met GTA en mijn pc.
Mijn pc: (Medion PC, van de ALDI)
Intel Petium 4 2.67GHZ 533MHz FSB
256DDR RAM (333MHz)
120GB 7200RPM
Geforce 4 TI 4200 (128MB DDR geheugen)
Windows XP Pro
Als ik in GTA een beetje ga rijden in een auto (op alle resoluties) dan heb ik nergens problemen mee, alles draait vloeiend (mag ook wel). MAAR zodra ik zelf ga schieten of er wordt op mij geschoten dan gaat mijn pc haperen als de tering, waar hij normaal (ik schat) 60FPS haalt, haalt hij er bij dergelijke acties maar 3 a 4 denk ik. Het is enorm irritant. Aan mijn pc kan het bijna niet liggen. Kheb DirectX 9 geinstalleerd en nieuwste Nvidea drivers erop gezet. ALLE resoluties gehad, allemaal hetzelfde probleem: die schietscenes. Iemand enig ID wat te doen?
Bij andere spellen heb ik nergens last van...
Thanks!
We hebben één topic waar je je FB kwijt kunt en dat is hier:
[centraal] Feedback en Zeiktopic GAM
Laatste waarschuwing.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-06-2003 17:21]
quote:Je moet de drivers van je grafische kaart vernieuwen en die kun je downloaden op de website van de fabrikant. Als je niet weet wat voor grafische kaart je hebt: kijk of je nog documentatie bij je pc hebt gekregen waar een merk, fabrikant en internetadres staat. Tip: als je een nvidia grafische kaart hebt dan moet je hier zijn.
Op zondag 8 juni 2003 22:21 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb geprobeerd om GTA vice city te installeren, dit is in principe wel gelukt, maar hij wil niet opstarten..
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?? Bij anderen is het namelijk wel gelukt.
Misschien dat het aan de drivers kan liggen, want bij Ulead Cool 3d krijg ik de volgende foutmelding:
[afbeelding]ik had hier een topic voor geopend, dit is gesloten, en nee, het is niet zo simpel als directX9 installeren, want dat is allang geprobeerd.. het is dat we deze foutmelding ook pas krijgen sinds ik directX9.0 heb geinstalleerd (dit moest dus gebeuren voor GTA vice city)
----------------------
execing default.cfg
execing q3config.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
...detecting CPU, found Intel Pentium IV 3,56 Ghz,
...detecting videocard, found nVidia GeForce 5900 Ultra 128MB AGP
...detecting memory, found 1024 MB Rambus
------- Input Initialization -------
Initializing DirectInput...
Couldn't set DI coop level
Falling back to Win32 mouse support...
Joystick is actived.
------------------------------------
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
--- Common Initialization Complete ---
Winsock Initialized
Opening IP socket: localhost:76960
Hostname: cw147822-p
IP: 221.127.46.298
Working directory: F:\Actie-Games\Quake-UnrealMap\Quake III Arena
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem supporting
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'F:\WINDOWS-LINUX\System32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 3: 1400x1050 FS
...using desktop display depth of 32
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (1400x1050)
...resolution: 1400x1050
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
...8708 PFDs found
...hardware acceleration found
...PIXELFORMAT 18 selected
...creating GL context: failed
...failed hard
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...using colorsbits of 16
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
Shutting down OpenGL powersubsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): failed
...releasing DC: failed
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
-----------------------
Q_strncpyz: NULL src
---------------------------------------------------
Ik begrijp het niet helemaal, en aan de systeemeisen van de spel kan het niet liggen denk ik, want ik denk dat mijn peeceetje nog net goed genoeg is om oude spellen te draaien.
Ik begrijp er niks van, en ik heb de OpenGL al opnieuw geinstalleerd, de Denator Drivers ook, en allerlei zooi. Maar dit probleem blijft maar zitten.
Kunnen jullie me helpen?
quote:En de mijne dan?
Op donderdag 12 juni 2003 16:06 schreef DimeBag het volgende:
Nou heeft iemand een oplossing voor mijn splinter cell probleem ?
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 21:51 schreef Scepsis het volgende:
Heb zonet XP aangeschaft, en in de peeceetje gepleurd, en gaf allerlei problemen op, zo herkende hij mijn nieuwe videokaart niet (net uit Amerika gekocht). Maar verder loopt ie weer. Nu zet ik ff een van mijn lievelingsspelletjes Quake III Arena op. Installatie loopt vlot en als ik hem opstart, krijg ik dit error-melding:
----------------------------------------------------------
Q3 1.11 win-x86 Nov 24 1999
----- FS_Startup -----
Current search path:
F:\Actie-Games\Quake-UnrealMap\Quake III Arena\baseq3\pak0.pk3 (3539 files)
F:\Actie-Games\Quake-UnrealMap\Quake III Arena/baseq3----------------------
execing default.cfg
execing q3config.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
...detecting CPU, found Intel Pentium IV 3,56 Ghz,
...detecting videocard, found nVidia GeForce 5900 Ultra 128MB AGP
...detecting memory, found 1024 MB Rambus------- Input Initialization -------
Joystick is actived.
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
--- Common Initialization Complete ---
Winsock Initialized
Opening IP socket: localhost:76960
Hostname: cw147822-p
IP: 221.127.46.298
Working directory: F:\Actie-Games\Quake-UnrealMap\Quake III Arena
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem supporting
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'F:\WINDOWS-LINUX\System32\opengl32.dll' ): succeeded
...using desktop display depth of 32
...8708 PFDs found
...hardware acceleration found
...PIXELFORMAT 18 selected
...creating GL context: failed
...failed hard
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
Shutting down OpenGL powersubsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): failed
...releasing DC: failed
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
-----------------------
Q_strncpyz: NULL src---------------------------------------------------
Ik begrijp het niet helemaal, en aan de systeemeisen van de spel kan het niet liggen denk ik, want ik denk dat mijn peeceetje nog net goed genoeg is om oude spellen te draaien.
Ik begrijp er niks van, en ik heb de OpenGL al opnieuw geinstalleerd, de Denator Drivers ook, en allerlei zooi. Maar dit probleem blijft maar zitten.
Kunnen jullie me helpen?
quote:Als ik me niet vergis adviseerde ID om OpenGL drivers te downloaden. Moet je maar ff googlen.
Op donderdag 12 juni 2003 21:21 schreef Scepsis het volgende:
Nog keer dan, in de hoop dat iemand hier verstand van heeft.
[..]
enne... Splinter cell ?
quote:Heeft niemand een idee wat dit kan wezen?
Op dinsdag 3 juni 2003 16:26 schreef gasemans het volgende:
Ik hoop dat ik zo deze post mag maken anders gooi hem maar dicht
Ik heb laatst een lan georganiseerd met 20 man aanwezigDus lekker gamen, maar als alle 20 man in UT joinen gaat de ping omhoog van de 50 naar de 1500
In Quake 3 kan iedereen mee doen en hebben we dus geen problemen
het zelfde geld voor Medal of Honor.
Wat is de oorzaak?
dit is geen netwerk volgens mij want anders zou ik het ook in alle andere spellen krijgen maar dat is niet zo.
Nou ja we wachten nog effe
Ook heb ik voor mijn vriendje een oude versie van Need For Speed gekocht (road challence). Ook leuk geinstalleerd maar zodra we 'm proberen te openen geeft ie aan dat de CD rom er in moet (en die zit er dus allang in). Paar keer geprobeerd via alle mogelijke routes: zelfde resultaat. Opnieuw geinstalleerd: ook zonder succes.
Ik baal hier nu wel gigantisch van want zo kan ik nooit meer spelletjes spelen (en ik kijk nu wel uit om een spel van 50 euro te kopen als ik niet weer of het werkt).
Weet iemand waar het aan kan liggen? Zou het bijvoorbeeld windows ME kunnen zijn? Zo'n besturingssysteem wisselen is natuurlijk een flink karwei met maar 1hd dus ik wil het even 'zeker' weten of het hieraan kan liggen.
-edit-
probleem opgelost....
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 15-06-2003 14:09]
Mijn systeem draait op XP en ik heb een GeForce TI4200
Hij laat het BF logo zien start op in een zwart scherm en gaat terug naar desktop..
PS. Ik heb drivers.. patches enz. al geinstalleerd..
[Dit bericht is gewijzigd door MindScape op 16-06-2003 21:17]
[Dit bericht is gewijzigd door snarfbreda op 18-06-2003 20:28]
Nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd, mijn pc is nu nog slomer, en Tony Hawk loopt nu nog eerder vast
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:03 schreef ZixS het volgende:
Tony Hawk 3 draait niet onder XPNieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd, mijn pc is nu nog slomer, en Tony Hawk loopt nu nog eerder vast
quote:jah lukt nog wel
Op zondag 22 juni 2003 22:05 schreef rooiegeweten het volgende:[..]
Heb ik jou van de wal in de sloot geholpen. Kun je de Detonator nog de-installeren?
maar THPS3
als ik het spel op geeft ie: GLW_StartOpenGL() - could not load OPenGL sebsystem
dit aan
weet iemand wat ik moet doen
IK WIL DIT SPEL SPELEN
quote:Welk spel
Op dinsdag 24 juni 2003 09:37 schreef OmeRon het volgende:
Ik heb die gouwe ouwe weer is uit de kast gepakt, maar krijg hem met geen mogelijkheid werkend op XP. Heb DirectX 9 en mijn Geforce 4 ge-update met de nieuwste versie. Ook de compatibiliteit veranderen heeft bij mij nog tot weinig resultaat geleid. Ik krijg geen foutmelding, maar hij start gewoon niet op. Kan ook geen patches vinden...IK WIL DIT SPEL SPELEN
Het spel :
Delta Force black hawk down
Het probleem
1. Ik start het spel op.
2. Spel start na goedkeuring ( kan alleen ok kiezen) videokaart diagnostics.
3. Diagnostics: Geeft aan dattie op alle opties "high kan ".
4. To play the game press "ok".
5. Ik doe dat en vervolgens krijg ik gelijk een blue screen met de meding
6. a problem has occured .. etc etc etc. *** STOP 0x0000007f ( volgens mij te maken met geheugen maar dat was op ouwe 468 machines ) ( 0x00000000, en dat 4 X )..
Wat heb ik gedaan :
- Videodrivers update
- Direct X update
- Virtual memory aangepast ( verschillende waardes geprobeert )
- Spel opnieuw geinstalleerd
- Spel geinstalleerd op kale installatie van laptop , maar mocht niet baten..
Iemand een idee waar het aan kan liggen of een oplossing hiervoor ?
Merci !
quote:Sorry, maar het spel is The War Of The Worlds
Op dinsdag 24 juni 2003 09:39 schreef Fliepke het volgende:[..]
Welk spel
![]()
Uhmmm... je begrijpt hopelijk wel dat een screenshotje oid wonderen doet in deze zaak? Maar ik zou zeggen: IRQ conflict... maja.. dat zeg ik overal op :S Klinkt lekker intelligent ;-)
quote:Oe, Oe... dat weet ik... Uhmmm... Je videokaart updaten... of een nieuwe kopen als dat speeltje verouderd is... Jah, jah!!! Haha, wat ben ik slim ;-)
medal of horner allied assault:
als ik het spel op geeft ie: GLW_StartOpenGL() - could not load OPenGL sebsystem
dit aan
weet iemand wat ik moet doen
quote:okee
Op dinsdag 24 juni 2003 11:29 schreef RedDevil085 het volgende:[..]
Oe, Oe... dat weet ik... Uhmmm... Je videokaart updaten... of een nieuwe kopen als dat speeltje verouderd is... Jah, jah!!! Haha, wat ben ik slim ;-)
Ik ben goed en wel opgestart, krijg de serverlist, selecteer een leuke, er wordt verbinding gemaakt en pats: mijn cd-key blijkt niet te kloppen... Wat moet ik hiermee aan?
Maar goed Mijn post
quote:
Hallo mensen,Ik denk dat dit topic hier wel goed staat
Ik heb gezocht maar de search leverde geen antwoord op, ook geen recent topic waar ik dit kon posten. Vandaar een nieuw topic.
Ik heb namelijk een probleem met Unreal Tournament in combinatie met mijn nieuwe computer. Ik speelde het eerst altijd op mijn oude (PIII 450, Geforce 2 MX), maar nu heb ik het dus ook geinstalleerd op mijn nieuwe (PIV 2,4 ghz, 512 ddr, Geforce 4 ti4200).
Nu heb ik het probleem dat UT tijdens het spelen, zonder aankondiging en/of foutmelding de computer reset.
Als de computer eenmaal weer goed en wel in winxp zit, verschijnt het volgende venster:
Ik snap dus niet wat er aan de hand is. (ik speel met de originele UT-cd, heb de nieuwste vid-kaart drivers en ook de nieuwste directx. Ik speel UT in 1024*768*32).
Kan iemand mij helpen met dit probleem? Bij voorbaat dank
geen oplossingen, maar het is een voorzetje
quote:Waarom niet?
Op donderdag 26 juni 2003 14:22 schreef da_rippah het volgende:
De makers een mail sturen?? Ik dacht het niet...
En ik had hiervoor een rip, die deed precies hetzelfde, overigens geeft-ie, als ik hem op 32 bit zet, een foutmelding; daarna start ik hem op en speelt hij vrolijk in 32 bit (voor hij na een paar minuten reset dus
)
Dit is dus gewoon de legale versie en daarbij heb ik precies dezelfde problemen. Wat is trouwens de nieuwste patch? 436 toch?
Mijn broertje heeft sinds kort een nieuwe pc en wil daar Black and White (NL) op spelen, maar deze start niet op. Het spel installeert wel, maar op het moment dat hij het wil starten gebeurt er nix. Je ziet wel het splash screen (titelscherm) maar dat verdwijnt en schijfactiviteiten stoppen. Als ik de processen bekijk die op dat moment draaien op zijn pc, staat het spel er niet tussen.
Hij heeft het volgende systeem:
- Windows XP Professional NL
- Intel Pentium IV 1,8GHz
- 512MB RAM
- Videokaart: GeForce2
Ik heb trouwens voor mijn probleem net de nieuwste detonators erop gezet en de niewste DirectX (9.0). Maar ik heb ook ut2003 en die draait perfect dus ik snap echt niet waarom UT nu zo moeilijk doet
quote:Ja, tis de legale versie van BnW
Op vrijdag 27 juni 2003 12:23 schreef da_rippah het volgende:
FF voor de zekerheid: is het de legale versie van B&W?Ik heb trouwens voor mijn probleem net de nieuwste detonators erop gezet en de niewste DirectX (9.0). Maar ik heb ook ut2003 en die draait perfect dus ik snap echt niet waarom UT nu zo moeilijk doet
Als ik het spel opstart gebeurt er het volgende:
Ik kan alles selecteren zoals auto en map.. maar als ik de map laadt dan zie je heel ff de auto staan en dan knalt ie naar de desktop
O ja ik draai win XP pro op een p4 2.4 gigz
Ik heb Co Aadriaans Football Manager, ook wel Football World Manager.
Nu installeer ik hem op m'n PIV 2.4 Ghz, zegt ie dat de ie te langzaam is
Doe ik het op m'n laptop, installeerd ie hem wel, maar kan ie de cd nie vinden zegt ie. Terwijl ie orgineel is.
Beiden hebben XP als OS.
quote:ja.. nog andere suggesties?
Op vrijdag 27 juni 2003 23:30 schreef erikh het volgende:
andere videodriver al geprobeerd?
quote:whahaha.
Op vrijdag 27 juni 2003 13:41 schreef Deimo het volgende:[..]
Ja, tis de legale versie van BnW
quote:Wie zegt dat het aan XP ligt. Een vriend van me draait BnW (legaal) ook op XP en daar werkt-ie dus wel.
Op zaterdag 28 juni 2003 16:47 schreef ijsvries het volgende:[..]
whahaha.
de illegale versie werkt wel op xp.
quote:ja, zoek eens naar patches voor dat spel, misschien is er wel 1 die jou probleem oplost
Op zaterdag 28 juni 2003 09:51 schreef BLADEZZ het volgende:[..]
ja.. nog andere suggesties?
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 30-06-2003 20:14]
quote:
Op maandag 30 juni 2003 20:07 schreef Vivi het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet copy pasten dus ik doe het maar ff zo: Open GL ????
quote:
Op maandag 30 juni 2003 20:03 schreef Steve-O het volgende:
mischien ondersteunt je videokaart geen opengl
quote:Dus ?
Op maandag 30 juni 2003 20:10 schreef Vivi het volgende:
Maar als mijn videokaart geen Opengl ondersteunt hoe kan ik dan voorkomen dat Nascar elke keer vastloopt (ik kreeg nml. de tip om het in opengl te proberen om die reden)
quote:Voor het geval CosmoKramer nog steeds met z'n probleem zit:
Op zondag 30 maart 2003 16:29 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik heb hetzelde probleem, geen geluid en de bovenstaande oplossingen helpen niet.Iemand nog een ideetje?
quote:mischien moet je hem ff doorlaten door je firewall (zonealarm enz .)
Op dinsdag 1 juli 2003 15:04 schreef msntools het volgende:
vietcong multiplayer doet het niet, weet iemand waar het aan ligt, hij connect gewoon nietik heb btw de legale versie, dus het ligt aan me internetconnectie, iemand een idee waar het aan ligt?
kazaa enz...
----------------------
execing global/default.cfg
execing global/game.cfg
Config: Niek.cfg
couldn't exec global/menu.cfg
couldn't exec Niek.cfg
couldn't exec global/localized.cfg
couldn't exec global/autoexec.cfg
------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
Loading global strings
CPU: Unknown, Frequency: 1528 Mhz
Physical Memory: 512 mb
execing global/fast.cfg
execing global/memoryhigh.cfg
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\System32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 3: 640 480 FS
...using colorsbits of 32
...created window@0,0 (640x480)
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...setting mode 3: 640 480 FS
...created window@0,0 (640x480)
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
Ik heb een Amd 1800 XP met 512 mb ram, een leadtek gf ti 4200 128mb en ik draai windows xp home. Ik heb al geprobeerd om Open Gl te installeren maar dit helpt niet. Daarnaast heb ik ook geprobeerd om een andere driver te proberen(van 44.03 naar de driver van leadtek), maar dit helpt ook niet. Zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn??
(Sorry Strolie )
Ik draai hier onder XP Pro. (P4 1.4ghz, 256mb DDR, Nvidia GeForce 2 GTS)
Iemand bekend met dit probleem, en weet iemand de oplossing?
Dat doet ie dus als ik in Flight Simulator 2002 wil gaan vliegen.. Op elke resolutie. Ik heb een P4 2.4 gigz met GF4 mx440 met de allernieuwste drivers
Wat kan het zijn
Strollie hierom had ik dus een extra topic geopend, dit schiet niet op...
[Dit bericht is gewijzigd door bojaaper op 03-07-2003 19:30]
uit het spel --> ff msn-en --> spel in : nee hoor weer dat gekl**t
Iemand een suggestie of ervaringen met een gf4 mx440 met fs2002
gisteren uit frustratie maar geformateerd en windows opnieuw geinstalleert (dit hielp altijd wel) maar t helpt nu helemaal niks
iemand enig idee wat ik eraan kan doen?
sys:
p4 2.4gighz
384 mb rimm
gf4 ti4200 128mb
win2000
Maar, -legaal?
-Alle paches updates?
-Alle nieuwste drivers van videokaart??
quote:
Op zondag 6 juli 2003 11:57 schreef gieling.com het volgende:
hoezo niet het goede sub fora?? (tis games en consoles en films horen daar niet bij lijkt me)Maar, -legaal? sounds scary
![]()
-Alle paches updates? ja
-Alle nieuwste drivers van videokaart?? ja
quote:Volgens mij heb je in de shortcut naar de game -win staan. maak daar -full van.
Op donderdag 3 juli 2003 19:10 schreef bojaaper het volgende:
Als ik met counterstrike online een server join gebeurt er dit :
[afbeelding]
Ik krijg hem dan niet meer goed in full screen... Iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt!
quote:Als bij jou 7 minuten al een eeuwigheid is
Op zondag 6 juli 2003 15:53 schreef NielsThaMaster het volgende:
Ik vind niet dat dit topic nog actief is ik zou het sluiten, ik wacht al eeuwen op een antwoord!!!!!!!
Maar goed, staat er niet ergens in de opties een text on/off optie?
Is het een legale versie?
quote:Kijk eens of je updates kunt vinden op de website van de fabrikant
Op zondag 6 juli 2003 15:53 schreef NielsThaMaster het volgende:
Ik vind niet dat dit topic nog actief is ik zou het sluiten, ik wacht al eeuwen op een antwoord!!!!!!!
of doet de crack het dan niet meer?
quote:Had ik al in tomb raider topic gezet maar daar begonnen ze alleen te zeggen dat ze blij waren met console enz
Op woensdag 9 juli 2003 13:24 schreef HomerJ het volgende:
Mijn spel sluit steeds af,
Ik heb de patch geinstaleerd maar als ik hier naar rechts draai
Sluit ie af en krijg ik deze foutmelding:
edit: Als je de error wil lezen eff op het plaatje klikken
probleem: beeld op zwart bij opstarten.
nieuwste drivers, nog geen patch, het heeft eerder wel gewerkt.
Wou trouwens wel zeggen dat ik een klein beetje moe wordt van die centrale topic-drang van de moderators hiero. moet nogal wat moeite doen om een simpele vraag beantwoord te krijgen
Iemand enig id?
Iemand bekend met dit probleem...ik draai 2000
(Hoeft niet naar DIG..weet wel het een en ander van computers en denk dat het met dit spel te maken heeft...is er een patch bekend ofzo?}
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 20-07-2003 00:03]
Heb ik eindelijk het meest fantastische pinball spel aller tijden weer op mijn peecee, gaatie HEEEEL langzaam! Hij werkt onder DOS en ik heb XP...WHAT TO DO????
Greetz,
Jaap
Oh, en Mork_Van_Ork heeft hetzelfde probleem!! Ben niet alleen gek dus!!
[Dit bericht is gewijzigd door DaBitch op 21-07-2003 22:56]
R6: Raven Shield. Mooi spel, maar het kutding slaat bij mij vast op de tweede missie als ik een standaard plan laadt en dan op 'execute mission' druk.
Slaat ook vast als ik als toeschouwer de missie wil bekijken.
Inmiddels van 1.0 geüpgradet naar 1.3, maar het probleem blijft bestaan.
Anyone?
Of weet iemand een site waar ik troubleshoot-info kan vinden (behalve planetrainbowsix, want die is onoverzichtelijk, traag en zuigt).
V.
quote:Inmiddels opgelost vwb het standaard plan (GeForce setting). De observer mode doet het nog steeds niet, maar is van minder belang.
Op maandag 28 juli 2003 22:29 schreef Verbal het volgende:
Olla,R6: Raven Shield. Mooi spel, maar het kutding slaat bij mij vast op de tweede missie als ik een standaard plan laadt en dan op 'execute mission' druk.
Slaat ook vast als ik als toeschouwer de missie wil bekijken.
Inmiddels van 1.0 geüpgradet naar 1.3, maar het probleem blijft bestaan.
Anyone?
V.
constant crashes op bepaalde gedeeltes van de map, geeft een 20007 error (corrupt or tampered files) Heb 3x gedownload, geformat niks werkt......
iemand enig idee?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 21:31 schreef pascaleradus het volgende:
ik heb in Spanje een 38 in 1 spel gekocht voor de GBC van mijn zoontje.
Nu heeft hij het 1 dag gedaan en nu doet ie niks meer .....
Heeft iemand tips ???een bezorgde vader
quote:Kan zijn dat de contactjes wat vuil zijn, probeer eens voorzichtig met een doekje ze schoon te maken?
Op woensdag 6 augustus 2003 21:39 schreef pascaleradus het volgende:[..]
quote:Dan reageer ik hier ook maar
Op woensdag 6 augustus 2003 21:39 schreef pascaleradus het volgende:ik heb in Spanje een 38 in 1 spel gekocht voor de GBC van mijn zoontje.
Nu heeft hij het 1 dag gedaan en nu doet ie niks meer .....
Heeft iemand tips ???
een bezorgde vader
Probeer hem eens minder ver in te steken, of een beetje naar links of rechts. Kijk of de contactjes van het spel schoon zijn, zo niet: maak ze schoon of kleur ze in met een zacht potlood.
En anders.. tjah, garantie heb je niet.. moet je maar Legale spellen kopen..
Hij doet et wel maar mijn textures zijn zeer onscherp vooral op het dashboard van de auto. Bij de demo versie heb ik precies het zelfde probleem.
Een maat van me met een ATI Radeon heeft precies hetzelfde probleem:
Specs:
ASUS P4b533
Pentium IV 2400Mhz
1GB RAM
Geforce IV Ti4200 SE
Windows XP
ik heb google gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden
quote:
Ik heb op twee computers (windows ME en XP)
Hospital gezet.
Nu wou ik Hospital samen met mn broertje over het netwerk spelen.
Dat moet dus met IPX.
Ik heb de IPX geinstaleerd op beide computers, en de nieuweste patch van Hospital erop gezet.
Maar bij de ME computer geeft ie in het spel aan dat er geen IPXnetwerk gevonden kan worden.
Ik heb verder niets ingesteld aan ipx: en zou ook niet weten wat ik wel zou moeten instellen.
Iemand tips over theme hospital-multiplayer of de instellingen van het IPX protocol?
quote:Ik kan maar 1 primair device aanklikken omdat er niet meer is en nog pakt vice city het niet
I get a "No Audio Hardware" message in the game. I really do have a sound card!
If you receive a "No Audio Hardware" error message, or you are playing the game and are not hearing some sound effects, this may be caused by your sound card not being selected as the computer´s primary device to play sounds. Do the following to change it back:-> Click on the "Start" button, then on "Settings," then "Control Panel." NOTE: XP Users--click on "Start" and then "Control Panel."
-> On that menu, click on "Sound & Audio Devices" or "Sound & Multimedia."
-> Click on the "Audio" tab near the top of the window.
-> In the "Playback" section at the top, make sure your Sound Card is selected in the "Preferred Device" section; you can change it by clicking on the down-arrow button to the right of the window.
ik heb een eye toy voor de ps2 en nu terwijl we aan het spelen zijn reageerd hij niet meer op mijn bewegingen. eerst viel de rechtsboven uit en nu doet niks het meer
weet iemand wat dit is?
anders ga ik maandag maar eens even met sony bellen
WinXP home
16bit 3d soundcard (cheap ass ding)
ATI radeon 9500pro
1600+ amd athlon
Ik was aan het spelen en plots viel alles uit en nu kan ik mijn GC niet meer opstarten
Wat kan ik doen ?
quote:Xbox kopen
Op zondag 17 augustus 2003 15:11 schreef ASSpirine het volgende:
Mijn Gamecube doet het niet meer na een stroomonderbreking van 1 seconde...Ik was aan het spelen en plots viel alles uit en nu kan ik mijn GC niet meer opstarten
Wat kan ik doen ?
Nee, heb je geen garantie
quote:ik weet niet hoe lang die garantie geld
Op zondag 17 augustus 2003 15:16 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Xbox kopen
Nee, heb je geen garantie
Maar is dat niet de schuld van de elektrciteits leverancier (of hoe je dat ook moet noemen)
Want door hun is mijn GC brak
quote:Ze hebben vast wel ergens in je contract, met kleine lettertjes geschreven dat ze niet verantwoordelijk zijn voor dat er apparaten kapot gaan
Op zondag 17 augustus 2003 15:19 schreef ASSpirine het volgende:[..]
ik weet niet hoe lang die garantie geld
Ik heb em een jaar en 1 maand dacht ik...Maar is dat niet de schuld van de elektrciteits leverancier (of hoe je dat ook moet noemen)
Want door hun is mijn GC brak
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:50 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
Van de supportsite:
[..]Ik kan maar 1 primair device aanklikken omdat er niet meer is en nog pakt vice city het niet
Ik weet zeker dat hier mensen zijn die mij kunnen vertellen welke poorten ik moet openen voor Americas Army 1.9.1 en SOFII
Ik zit zelf achter een firewall en ik krijg hierdoor minimale online Hubs.
Ik zit half internet af te zoeken welke poorten ik moet openen voor spel
Wie oh Wie kan mij dit vertellen.
SAR
[Dit bericht is gewijzigd door sar op 22-08-2003 13:45]
ik heb het zelfde probleem
Discworld 2 start niet op in w2k/xp
iemand een oplossing?
op google is echt NIKS te vinden dat een antwoord oplevert
Ik heb een Geforce 4 ti 4200 128 mb. Als ik bij Medal of Honor, in het startmenu "Configure" doe, komt er het volgende uit:
System mem Range : 384 MB
Cpu : 1001 MHz
Video Card Type : Nvidia Geforce
Video Card Driver : NVIDIA Geforce 4 Ti
Video Mem Range : 64 MB
Alles klopt, behalve die Video Mem Range. Ik heb dus 128 mb, maar Mohaa ziet maar 64. Hij draait ook k*t. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?? Alle andere spellen draaien wel gewoon goed...
quote:Wow een triple-post!
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:07 schreef bojaaper het volgende:
Oi,Ik heb een Geforce 4 ti 4200 128 mb. Als ik bij Medal of Honor, in het startmenu "Configure" doe, komt er het volgende uit:
Video Mem Range : 64 MBAlles klopt, behalve die Video Mem Range. Ik heb dus 128 mb, maar Mohaa ziet maar 64. Hij draait ook k*t. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?? Alle andere spellen draaien wel gewoon goed...
Draait ETM standaard op OpenGL? DirectX zuigt namelijk hard...........
Ik weet niet hoe ik me fps kan laten zien, maar ik weet wel dat het niet veel soeps is...
Zal wel iets van 20 a 30 fps zijn
Iemand ideeen? Is er misschien een of andere patch die wonderen doet?
Ik heb er wel een crack overheen gehaald zodat ik de play-cd er niet meer er in hoef te doen......
Wie weet de oplossing?
1 Tegen 1 werkt dus.
2 Tegen 2 niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
1 Tegen 1 werkt dus.
2 Tegen 2 niet.
Hoe kan ik dit oplossen?
quote:MOHAA ondersteund geen 128 MB aan videogeheugen
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:07 schreef bojaaper het volgende:
Oi,Ik heb een Geforce 4 ti 4200 128 mb. Als ik bij Medal of Honor, in het startmenu "Configure" doe, komt er het volgende uit:
Video Mem Range : 64 MBAlles klopt, behalve die Video Mem Range. Ik heb dus 128 mb, maar Mohaa ziet maar 64. Hij draait ook k*t. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?? Alle andere spellen draaien wel gewoon goed...
Als ie kut draait, zet je kleurendiepte eens op 16 bit...
quote:Hij heeft het over bloed
Op woensdag 3 september 2003 18:42 schreef bojaaper het volgende:
Hoe zet je dat ook weer aan in SOF2? Ik weet wel dat je een commando in moest voeren in de console waardoor je in een menu kwam waar je het aan kon zetten, maar wat was dat commando nou ook weer...??
quote:hehe oeps jah
Op woensdag 3 september 2003 18:44 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Hij heeft het over bloed
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:46 schreef bojaaper het volgende:[..]
edit : laat maar tis al opgelost
heb nieuwste drivers voor videocard
mijn specs zijn:
AMD Athlon 1700XP
256mb DDR
Win2k SP 3 + DirectX 8.1
Hercules 3d Prophet 4000 + TV out (64mb)(kyro chipset d8 ik)
wat kan er in vredesnaam mis zijn dit ziet er niet echt normaal uit :S
quote:kyro
Op donderdag 4 september 2003 20:46 schreef Underdoggy het volgende:
[afbeelding]
dit krijg ik te zien bij NFS highstakes 2 die ik gister GEKOCHT hebheb nieuwste drivers voor videocard
mijn specs zijn:
AMD Athlon 1700XP
256mb DDR
Win2k SP 3 + DirectX 8.1
Hercules 3d Prophet 4000 + TV out (64mb)(kyro chipset d8 ik)wat kan er in vredesnaam mis zijn dit ziet er niet echt normaal uit :S
quote:
Het komt er dus op neer dat mijn microfoon het in Windows (en Incredimail enz enz) prima doet. Hij doet het echter niet goed als ik Counter-Strike speel (en dus via Counter-Strike wil praten). Ik heb al bij de settings gekeken, geen resultaat. Het vreemde is echter dat ik sinds dat ik terug ben van vakantie het niet meer doet. Ik heb toen niets aan de instellingen gewijzigd.Wat ik nog kan doen is de mic. eens via MSN testen.
De microfoon doet het overigens wel tijdens CS, maar er is dan een zware ruis dus... iemand anders hoort wel DAT ik iets zeg, maar verstaat totaal niet WAT ik zeg (het ligt overigens niet aan de ontvangen want die kon wel gewoon met andere praten)
Ken iemand dit probleem? zoja, wat kan ik er aan doen?
Ik draain win2k pro, heb een amd xp 1500+ op een asus a7va266 moederbord. Via 4in1 drivers geïnstalleerd, catalyst 3.7 en directx 9.0b. Directx diagnostic geeft geen problemen. Alles lijkt perfect te lopen, in andere games )q2 en q3) geen problemen, alleen warcraft3 wil niet.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
quote:Laat maar catalyst 3.7 drivers zijn brak @#%@#%#. Heb 3.6 er maar weer op gegooid
Op zondag 7 september 2003 23:40 schreef _o_ het volgende:
Ik heb vandaag mijn pc opnieuw geïnstalleerd, alleen nu zorgt warcraft3 er steeds voor dat mijn pc helemaal vastloopt. Het is me inmiddels wel gelukt om de patch te downloaden en installeren (1.12), maar ik heb nog niet eens naar battlenet kunnen connecten omdat mijn pc steeds freezed.Ik draain win2k pro, heb een amd xp 1500+ op een asus a7va266 moederbord. Via 4in1 drivers geïnstalleerd, catalyst 3.7 en directx 9.0b. Directx diagnostic geeft geen problemen. Alles lijkt perfect te lopen, in andere games )q2 en q3) geen problemen, alleen warcraft3 wil niet.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
quote:Bedankt! Dat probleem heb ik ook. Tijd voor oude drivers.
Op maandag 8 september 2003 13:41 schreef _o_ het volgende:[..]
Laat maar catalyst 3.7 drivers zijn brak @#%@#%#. Heb 3.6 er maar weer op gegooid
quote:www.westwood.com ?
Op maandag 8 september 2003 15:27 schreef NFA-DK het volgende:
Ik probeer weer een keer Red Alert 1 te installeren.. maar ja, met windows xp krijg je dan een leuke melding dat die niet geschikt is voor je windows versie en de installatie wil dan niet verder. Hoe is dit op te lossen?
quote:
Het komt er dus op neer dat mijn microfoon het in Windows (en Incredimail enz enz) prima doet. Hij doet het echter niet goed als ik Counter-Strike speel (en dus via Counter-Strike wil praten). Ik heb al bij de settings gekeken, geen resultaat. Het vreemde is echter dat ik sinds dat ik terug ben van vakantie het niet meer doet. Ik heb toen niets aan de instellingen gewijzigd.
Wat ik nog kan doen is de mic. eens via MSN testen.De microfoon doet het overigens wel tijdens CS, maar er is dan een zware ruis dus... iemand anders hoort wel DAT ik iets zeg, maar verstaat totaal niet WAT ik zeg (het ligt overigens niet aan de ontvangen want die kon wel gewoon met andere praten)
Ken iemand dit probleem? zoja, wat kan ik er aan doen?
quote:Oke, dan klik je op red alert... dan support en dan ga je terug naar main page.. kortom, erg handig
Op maandag 8 september 2003 15:57 schreef Black-Death het volgende:[..]
Alvast bedankt!
ps heb gedaan wat je zei Strolie75 maar kan het niet vinden. Dus aub een specifieker antwoord als dat kan.:O
Ik heb van de week een oud spelletje uit m'n collectie gevonden.
Genaamd: Hard Truck 2
Hij doet het nog, jaaaaaah zelf onder XP. Patches geinstaleerd.. (ik weet nog dat ik ooit met m'n 56k lijn die patch van 11mb heb gedownload)
Maar nu, het regend noooit, en dat was toch wel iets wat ik mooi aan dat spel vond, het maakt het spel namelijk realistischer...
Iemand weet hoe het weer gaat regenen, dus regen en mooi weer zich afwisselenen???
en toen werd ik doorverwezen naar dit topic waar het antwoord zou staan, maar ik kan het niet vinden
iemand een id?
quote:
Op zondag 14 september 2003 13:50 schreef Ajaxno1 het volgende:
Hej mensen,Ik heb van de week een oud spelletje uit m'n collectie gevonden.
Genaamd: Hard Truck 2
Hij doet het nog, jaaaaaah zelf onder XP. Patches geinstaleerd.. (ik weet nog dat ik ooit met m'n 56k lijn die patch van 11mb heb gedownload)
Maar nu, het regend noooit, en dat was toch wel iets wat ik mooi aan dat spel vond, het maakt het spel namelijk realistischer...
Iemand weet hoe het weer gaat regenen, dus regen en mooi weer zich afwisselenen???
Ik wou weer is Unreal tournament doen,
Eni k heb ene nieuwe computer
(P4, 2,6 GHZ, Radeon 9500 128 mb videokaart)
Nu had ik hem geinstaleerd maar doet het beeld heel raar.
Ik heb op muren en poppetjes zwarte vlekken, en de grond is grijs.
Hier zijn wat screenies
Ik heb al verschillende resoluties gehad en de nieuweste drivers geinstaleerd
Kan iemand mij helpen?
Als ik in de 1e missie ben en ik loop naar de rus op de gang en ik klik een paar keer om hem te slaan sluit hij af :S
wat kan ik hier aan doen
ik heb een pentium 1.9ghz en ik zit op win xp
quote:a. Heb je catalyst 3.7 drivers?
Op zondag 21 september 2003 19:58 schreef HomerJ het volgende:
Hey,Ik wou weer is Unreal tournament doen,
Eni k heb ene nieuwe computer
(P4, 2,6 GHZ, Radeon 9500 128 mb videokaart)Nu had ik hem geinstaleerd maar doet het beeld heel raar.
Ik heb op muren en poppetjes zwarte vlekken, en de grond is grijs.Hier zijn wat screenies
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ik heb al verschillende resoluties gehad en de nieuweste drivers geinstaleerd
Kan iemand mij helpen?
heb vanmiddag neverwinter nights gekocht en heb hem geinstalleerd.
maar als ik configure doe dan stopt hij er mee met de volgende melding:
abnormal program termination
en als ik het spel wil spelen dan komt hij in het menu maar ik zie helemaal niets alleen de muiscursor.
wie kan mij hier mee helpen
mijn pc:
amd athlon 2000 xp
512 ddr
geforce 2 64mb
lijkt me dat hij normaal moet draaien
Probleem is als volgt: gta3 doet het heel langzaam bij mij, als een soort vertraging, en hapert ook. Ik heb de trail bij video opties uitgezet.
Ik heb nieuwe drivers voor mn videokaart gedownload.
En een patch voor gta3 heb ik ook al geinstalleerd
En natuurlijk de search gebruikt
Hier even wat specs:
Ati rage pro 128 mb videokaart
256 mb geheugen
5.1 geluidskaart
Amd 900 mhz
genoeg ruimte op de harde schijf (ongeveer 39,5 va de 40 Gb)
directX 8.1
En wat zeker van belang is: het orginele spel
Wie of wie kan mij helpen?
Minimaal vereist: P2 500 128MB 32MB graphics
Ik heb: P4 2,4 512 MB 256 MB graphics
En het kreng is niet vooruit te branden op 1024.766, ZELFS in het menu.
het inladen duurt een eeuw, en dan zelfs in het menu heb ik iets van 3 fps als ik alleen mijn cursor over het scherm probeer te bewegen.
Spellen als Raven Shield, Splinter Cell, GTA VC geen enkel probleem.
Maar zo'n kutsim is niet aan de gang te krijgen. Iemand tips?
V.
quote:Niemand?
Op zondag 28 september 2003 08:55 schreef Verbal het volgende:
IL-2 SturmovikMinimaal vereist: P2 500 128MB 32MB graphics
Ik heb: P4 2,4 512 MB 256 MB graphics
En het kreng is niet vooruit te branden op 1024.766, ZELFS in het menu.
het inladen duurt een eeuw, en dan zelfs in het menu heb ik iets van 3 fps als ik alleen mijn cursor over het scherm probeer te bewegen.
Spellen als Raven Shield, Splinter Cell, GTA VC geen enkel probleem.
Maar zo'n kutsim is niet aan de gang te krijgen. Iemand tips?
V.
V.
quote:verlaag de view distance, kost nogal wat om dat weer te geven. En anders koop een nieuwe videokaart, voor een paar tientjes heb je iets VEEL beters...........
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
Probleempje met gta3:Probleem is als volgt: gta3 doet het heel langzaam bij mij, als een soort vertraging, en hapert ook. Ik heb de trail bij video opties uitgezet.
En natuurlijk de search gebruiktHier even wat specs:
Ati rage pro 128 mb videokaart
256 mb geheugen
5.1 geluidskaart
Amd 900 mhz
genoeg ruimte op de harde schijf (ongeveer 39,5 va de 40 Gb)
directX 8.1En wat zeker van belang is: het orginele spel
Wie of wie kan mij helpen?
De eerste screen die ik zie: geeft me bij beide spellen al de volgende melding: you're defeated! Maar ik heb nog niets gedaan!?
Vraag: hoe los ik dit op??
quote:Welke resolutie draai je, probeer eerste eens 640x480. Dit is dacht ik alleen in te stellen als je het spel nog niet hebt opgestart, dus als je voor het eerst in het "main menu" komt. En ook zoals genoemd de "view distance" kan van belang zijn.
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
Probleempje met gta3:Probleem is als volgt: gta3 doet het heel langzaam bij mij, als een soort vertraging, en hapert ook. Ik heb de trail bij video opties uitgezet.
En natuurlijk de search gebruikt
iemand enig idee wat het is en wat ik eraan kan doen?
ik draai wel XP maar max payne 1 is niet zo oud natuurlijk
Bedankt voor reacties!!
~ wanhopige gamer ~
quote:Ik kon dat spel dus ook niet onder xp draaien!!
Op woensdag 1 oktober 2003 19:32 schreef johnplayer het volgende:
hai, ik heb dus Max payne,
nou geweldig hoor ik je denken.
maar zo geweldig is het niet, de fx doet het wel, dus de schiet geluiden, maar dat is dan ook alles ik heb geen muziek en als je dat "stripje" ziet hoor je ook niets en dat is balen.iemand enig idee wat het is en wat ik eraan kan doen?
ik draai wel XP maar max payne 1 is niet zo oud natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |