Goedenavond,
Ik ben begonnen met mijn bachelorscriptie. Ik ga naar de normale marktgroei van de EPS (earnings per share) kijken, en dan kijken welke bedrijven abnormale EPS groei realiseren over een tijdsperiode van 10 jaar. Hierbij gebruik ik dan DataStream. Er is echter een probleem: ik ben slecht met STATA, spss, en om deze reden heb ik geen duidelijk plan in mijn hoofd. Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen met het volgende:
Mijn onderzoekt draait om de vraag of EPS toenemen met CEO ambstermijn. Ik ga eerst een model maken om de groei van EPS te predicten aan de hand van S&P500 gegevens. Hierbij gebruik ik dan variabelen zoals CEO tenure; het wordt een standaard lineair model en ik kijk of de variabelen significant afwijken van 0. Vervolgens wil ik kijken of ik abnormal growth kan voorspellen met een model en of CEO tenure hier ook een significante rol in speelt, maar ik weet niet hoe. Dat is mijn eerste vraag. Mijn tweede vraag is makkelijker: hoe kan ik uberhaubt, op een efficiënte manier, de data van de 500 bedrijven in een regressie stoppen. Ik neem aan dat ik dit niet 1 voor 1 moet doen, maar ik kom er niet uit hoe ik dit moet doen.
Ik neem aan dat ik wat vervelende reacties ga krijgen, maar hopelijk kan iemand mij tot zekere hoogte uit de brand helpen. Alhoewel ik niet verwacht dat de eerste vraag beantwoord gaat worden, beschouw ik de tweede vraag wel als iets wat ik hier kan posten.
Vriendelijke groet