abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153290037
Originele post van Jefixed overgenomen, kijk voor alle informatie in DEEL 1

Hi allemaal,

Ik zit er de laatste tijd aan te denken een nieuwe PC aan te schaffen.
De PC die ik nu heb is zo'n 2,5 jaar oud, doet het nog prima kan ook nog een tijdje mee.
Alleen lijkt het mij gewoon mooi om games op een zeer hoge kwaliteit [ultra] te spelen, dus wist ik meteen in welke hoek ik moest zoeken: Game PC's. Veel op internet gekeken, vooral de website gamepc.nl, maar daar word je in principe gewoon een soort opgelicht qua prijs...

Losse onderdelen kopen, en alles zelf inbouwen is natuurlijk vele male goedkoper (en vaak nog beter ook). Daar zal iedereen het over eens zijn... Dus ik zou graag zelf een PC in elkaar willen zetten, losse onderdelen kopen etc. Alleen ik heb er 0,0% ervaring mee, ik ben dus een ''noob'' :Y
Ik heb al veel op internet gekeken hoe andere mensen het doen, ben ik wel iets wijzer van geworden maar, maar op veel vragen zijn nog steeds geen antwoorden.

Zo vraag ik mij af: Als ik verschillende onderdelen, van verschillende merken koop... Hoe weet ik dan dat deze het zullen doen, zullen ze elkaar niet afstoten bijvoorbeeld? Het zal vast een ''noob'' vraag zijn, maar niet elk merk is compatible met elkaar, lijkt mij?

Ik en een vriend hebben zelf de volgende onderdelen gevonden:
Processor: Intel Core i7-4790K Boxed
Moederbord: MSI Z97-G45 GAMING
Videokaart: MSI GeForce GTX970 GAMING 4G
Behuizingen: NZXT S340 Wit
Geheugen intern: Corsair Vegeance CMZ16GX3M4A1600C9B
Voeding: Cooler Master GM G550M
SSD: Samsung 850 EVO 250GB

En dan zelf nog een WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB Harde schijf gevonden, omdat een vriend van me die al had dus moest voor me zelf nog éénte zoeken... Maakt het uit wat voor een HDD je neemt? Of past 't gewoon altijd?
PC moet dus geschikt zijn om games op ultra te kunnen draaien, bijvoorbeeld games zoals Battlefield 4, GTA 5, etc...

Ik las op andere fora dat iedereen [zelfs beginners] het zelf bouwen van een computer als zeer makkelijk ervaren... Is dit ook echt zo? Want als ik al die dingen zie, dan denk ik toch wel even 8)7. Maar ja, er is mij verteld als je gewoon genoeg weet dat het mij zelfs zou moeten lukken *O*

Ik hoop op reacties... Ik zal nog een hoop vragen hebben.

[i]Alles heeft z'n eerste keer :-)
[/i]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153290134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:55 schreef oheng het volgende:

[..]

En dat is logisch. Je OS is de basis, en die moet gewoon perfect zijn.

Hoewel ik wel vind dat je een poging kan doen met die ISO van n0ir, want dat is een officiele ISO, ook ik heb die. Die is absoluut niet illegaal!!!

En misschien is Windows 10 wat, dan kun je gratis upgraden. Maar als geld geen probleem is: dan moet je ff een Windows 8 DVD halen.
Hier een linkje naar de pricewatch:
http://tweakers.net/price(...)1-nl-oem-64-bit.html
Wat een oplichterij, niet lang geleden vroegen ze 35 Euro. Normaal gesproken wordt software goedkoper naarmate het ouder wordt.
#NoDAPL
pi_153290252
Snap niet echt waarom hiervoor een 3e topic moet komen. TS wil de oplossingen niet horen en alleen maar geld weggooien omdat dat beter voelt voor hem. Denk niet dat hij ons nog nodig heeft.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153290364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 23:05 schreef delano.888 het volgende:
Snap niet echt waarom hiervoor een 3e topic moet komen. TS wil de oplossingen niet horen en alleen maar geld weggooien omdat dat beter voelt voor hem. Denk niet dat hij ons nog nodig heeft.
Dan zal het hier stil blijven, ook prima. :)
#NoDAPL
pi_153291504
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 23:05 schreef delano.888 het volgende:
Maat, naar mijn mening is het opgelost, ik heb geen zin in dat gedoe met die niet werkende keys, word er best moe van zelfs... Als ik iets instaleer moet het meteen werken met een juiste code, geen gedoe!
.
pi_153291636
Ik wil iedereen sowieso bedanken voor alle hulp, zonder al deze mensen was het me überhaupt nooit gelukt om een PC te bouwen :'). Waarschijnlijk zal ik nog wel wat vragen hebben, als iemand anders vragen heeft, stel ze gewoon! Zijn zat behulpzame mensen op het forum. Deel 3 is net open dus kan nog veel meer bij :D
.
pi_153311093
Oke alles werkt... Gaan we verder naar het volgende _O-
Ik heb dus nu W8.1, alleen heb ik geen internetverbinding... Alle drivers eerst via CDtje geïnstalleerd, vervolgens nog even de onboard LAN drivers opnieuw gedownload. Voor de nieuwste versie, alleen nog altijd zegt ie dat er geen verbindingen beschikbaar zijn... Wie weet wat dit is?

Edit: Blijkt dat moederbord geen WIFI ondersteund / heeft, omdat het een gaming MB is moet het dus met draad, altijd beter natuurlijk maar een draad trekken is vrij lastig hier... Is er een andere mogelijkheid?

[ Bericht 20% gewijzigd door Jefixed op 06-06-2015 22:04:07 ]
.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:06:53 #8
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153311418
Powerline, wifi-kaart, Access point. Maar draad trekken is het beste.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_153311628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:06 schreef Bart het volgende:
Powerline, wifi-kaart, Access point. Maar draad trekken is het beste.
Klopt maar ik zit op een lastige positie, dan zou het draad onder de grond moeten (wil het mooi worden weggewerkt) maar er zijn dus zat andere opties? Wat is het beste alternatief?
.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:15:24 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_153311762
Losse wifi-kaart, als de afstand niet te groot is en er niet veel muur tussen zit. Anders eventueel powerline adapters. Maar dat hangt weer van de kwaliteit van je elektra af, en of je niet op verschillende fases zit. Ik zou toch echt voor een kabel gaan. Is even werk maar dan zit je gewoon goed voor de komende tien jaar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_153311907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:15 schreef Bart het volgende:
Losse wifi-kaart, als de afstand niet te groot is en er niet veel muur tussen zit. Anders eventueel powerline adapters. Maar dat hangt weer van de kwaliteit van je elektra af, en of je niet op verschillende fases zit. Ik zou toch echt voor een kabel gaan. Is even werk maar dan zit je gewoon goed voor de komende tien jaar.
Kabel is inderdaad wel beter, ik zou kijken wat de mogelijkheden zijn...
.
pi_153314028
Gewoon een kabelgootje langs de plint plakken joh, zie je niks van. Ik heb er hier zelfs 1 pal op de woonkamer muur ivm router die heel hoog staat.
pi_153314159
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:58 schreef Jefixed het volgende:
Oke alles werkt... Gaan we verder naar het volgende _O-
Ik heb dus nu W8.1, alleen heb ik geen internetverbinding... Alle drivers eerst via CDtje geïnstalleerd, vervolgens nog even de onboard LAN drivers opnieuw gedownload. Voor de nieuwste versie, alleen nog altijd zegt ie dat er geen verbindingen beschikbaar zijn... Wie weet wat dit is?

Edit: Blijkt dat moederbord geen WIFI ondersteund / heeft, omdat het een gaming MB is moet het dus met draad, altijd beter natuurlijk maar een draad trekken is vrij lastig hier... Is er een andere mogelijkheid?
pi_153314232
Wifi op een stilstaande pc moet je gewoon niet willen.
pi_153314936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:24 schreef delano.888 het volgende:
Wifi op een stilstaande pc moet je gewoon niet willen.
Is ook zo, alleen het is vrij lastig om op nette wijze een internetkabel naar m'n kamer te trekken... Moet mogelijk zijn als het nodig is, anders voor alternatieven gaan kijken :-). Internetkabel is wel optie #1 :)
.
pi_153369666
Nu ook eindelijk internet, PC werkt als een zonnetje kan ik zeggen. Opgestart in 5 seconden _O_ Nu eens wat games installeren en kijken hoe die presteert! Al met al: Een zeer goede koop, was leuk om in elkaar te zetten en het is aan te raden. Als ik het kan, kan iedereen het! _O-
Enige is dat ik onder in de balk (ook na het installeren van updates) geen windows 10 upgrade icoontje heb, terwijl ik gewoon een legale versie van 8.1 heb... Hoor dat er meer problemen mee zijn, met de upgrade. Is er iets dat ik nog kan doen om wel te kunnen reserveren?
.
pi_153369843
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:24 schreef Jefixed het volgende:
Nu ook eindelijk internet, PC werkt als een zonnetje kan ik zeggen. Opgestart in 5 seconden _O_ Nu eens wat games installeren en kijken hoe die presteert! Al met al: Een zeer goede koop, was leuk om in elkaar te zetten en het is aan te raden. Als ik het kan, kan iedereen het! _O-
Enige is dat ik onder in de balk (ook na het installeren van updates) geen windows 10 upgrade icoontje heb, terwijl ik gewoon een legale versie van 8.1 heb... Hoor dat er meer problemen mee zijn, met de upgrade. Is er iets dat ik nog kan doen om wel te kunnen reserveren?
T maakt geen fuck uit, iedereen krijgt die upgrade gratis het eerste jaar, dat reserveren is juist een lokkertje omdat ze je heel graag op 10 over willen hebben. Je krijgt die upgrade sowieso.
pi_153369886
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T maakt geen fuck uit, iedereen krijgt die upgrade gratis het eerste jaar, dat reserveren is juist een lokkertje omdat ze je heel graag op 10 over willen hebben. Je krijgt die upgrade sowieso.
Ah okay, ik dacht dat je alleen binnen een jaar kon updaten mits je die had gereserveerd, dat is dus niet waar... Mooi :-) Is wel een beetje raar, op mijn oudere PC (w7) heb ik dat icoontje wel, en op de nieuwere (w8.1) dus niet...
.
pi_153376245
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:49 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Is ook zo, alleen het is vrij lastig om op nette wijze een internetkabel naar m'n kamer te trekken... Moet mogelijk zijn als het nodig is, anders voor alternatieven gaan kijken :-). Internetkabel is wel optie #1 :)
Gewoon een netwerkkaart erin doen. Niet heel ingewikkeld. Kan indedaad ook via usb3 en dan 802.11ac mocht je router/modem dat ondersteunen. Maargoed voor een vaste computer als je echt draadloos wilt zou ik gewoon een goede netwerkkaart zoeken met goede antennes. MIsschien ook nog over 5GHz.

5 seconden opstarten is heel nice! Ik ben al blij met mijn 16 sec maar dat is dan ook een computer van 7 jaar oud ;)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_153376935
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:52 schreef ssebass het volgende:

[..]

Gewoon een netwerkkaart erin doen. Niet heel ingewikkeld. Kan indedaad ook via usb3 en dan 802.11ac mocht je router/modem dat ondersteunen. Maargoed voor een vaste computer als je echt draadloos wilt zou ik gewoon een goede netwerkkaart zoeken met goede antennes. MIsschien ook nog over 5GHz.

5 seconden opstarten is heel nice! Ik ben al blij met mijn 16 sec maar dat is dan ook een computer van 7 jaar oud ;)
Heb deze wifi-stick gekocht, draad trekken zou best kunnen maar moet ik eens goed kijken hoe ik het wegwerk, tot die tijd is deze prima. Connectie is 5 keer zo snel als op mijn oudere pc :'). Downloaden is ook 5 keer zo snel, dus eigenlijk is het een super goede koop :-) Gister in 1.5 uur 27GB gedownload... Dat is best netjes :D
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')