Nederland wordt op zoveel gebieden voorbij gestreefd door andere landen. Dat lijkt me geen reden om dan gelijk maar de handdoek in de ring te gooien.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:22 schreef CaryAgos het volgende:
Zo ongeveer elk land dat enigszins een bedreiging kan vormen voor Nederland kan Nederland in de pan hakken op militair gebied dus wat hebben we uberhaupt aan een leger etc.?
Definieer nuttig. En waarom zou je niet meteen Duitsland alle handel ook laten overnemen? Daar zijn ze eigenlijk ook veel groter en beter in dan Nederland.quote:De imperialistische belangen die Nederland heeft komt bovendien vaak overeen met die van veel andere Europese landen dus waarom niet gewoon Duitsland wat geld toeschuiven en het bespaarde geld investeren in nuttige zaken?
quote:Het bespaart daarnaast ook veel geld voor trauma's e.d.
Defensie is de grootste werkgever van Nederland.quote:Het enige eventuele nadeel is dat er enkele melkertbanen verdwijnen lijkt me?
quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:50 schreef Faux. het volgende:
Tis heel simpel. We maken deel uit van een militair bondgenootschap. Daar moeten we niet alleen de baten, maar ook de plichten van dragen.
Die lasten kunnen de Duitsers overnemen voor de helft van het huidige Nederlandse defensiebudget.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:50 schreef Faux. het volgende:
Tis heel simpel. We maken deel uit van een militair bondgenootschap. Daar moeten we niet alleen de baten, maar ook de plichten van dragen.
Waar doel je precies op? Toen Nederland meteen capituleerde tijdens WO2?quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:56 schreef ulq het volgende:
Misschien moet je eens een keer de wereldgeschiedenis bestuderen.
Defensie is wat een staat soeverein maakt he? Dat snap je toch?quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:16 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Die lasten kunnen de Duitsers overnemen voor de helft van het huidige Nederlandse defensiebudget.
Waarom zou Nederland überhaupt nog iets doen volgens jou? Duitsland doet alles wat Nederland doet maar dan groter, dus misschien moeten we ons maar aansluiten bij Duitsland ofzo?quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:16 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Die lasten kunnen de Duitsers overnemen voor de helft van het huidige Nederlandse defensiebudget.
Ik ben voor. Betere lonen, lagere belastingen en accijnzen hebben ze amper van gehoord.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom zou Nederland überhaupt nog iets doen volgens jou? Duitsland doet alles wat Nederland doet maar dan groter, dus misschien moeten we ons maar aansluiten bij Duitsland ofzo?
Verder heeft defensie niets met links of rechts te maken.
En goedkoper bier en minder klagers zoals TS. Win/winquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ben voor. Betere lonen, lagere belastingen en accijnzen hebben ze amper van gehoord.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ben voor. Betere lonen, lagere belastingen en accijnzen hebben ze amper van gehoord.
Er zijn zoveel staten zonder leger?quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:28 schreef Faux. het volgende:
[..]
Defensie is wat een staat soeverein maakt he? Dat snap je toch?
En hoe serieus zijn die staten?quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:31 schreef CaryAgos het volgende:
[..]
Er zijn zoveel staten zonder leger?
Lagere lonen, lagere uitkeringen, achterstallig onderhoud in de infrastructuur, geen sociale huurwoningen en een gemiddelde leeftijd van een starter in de koopwoningmarkt van 39 jaar.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit dusquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:50 schreef Faux. het volgende:
Duitsers hebben amper van accijnzen gehoord? Ze maken het wellicht minder bond dan Nederland maar ze zijn echt niet vies van accijnzen in Duitsland.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wanneer is dat dan geweest?quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:23 schreef JimmyDean het volgende:
Het lijkt me handig dat Nederland toch maar een buffer opbouwt voor als de VS het nog eens vertikken voor onze veiligheid op te blijven draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |