De ironie.
quote:
De politie en het Openbaar Ministerie in Rotterdam gaan zelf wiet kweken. Het gaat om een paar plantjes, in het belang van een onderzoek.
Tijdens een landelijke actiedag tegen growshops heeft de politie vorige week honderden pakketten met hennepzaden in beslag genomen. De politie kan op basis van de zaadjes niet zien of het gaat om hennep die verwerkt kan worden tot drugs. Daarom worden een paar zaden tot plantjes opgekweekt.
Als het wietzaad is, kunnen de eigenaars worden veroordeeld. Sinds 1 maart is het voorbereiden van hennepteelt strafbaar. Daar valt ook het verhandelen van bepaalde soorten hennepzaad onder.
http://nos.nl/artikel/203(...)elf-wiet-kweken.html
Ik ga lachen als het gewone hennep (vogelzaad) is. Hoewel, toch maar niet. Het is toch diep treurig dat de politie blijkbaar een winkel heeft leeggehaald omdat het spullen verkoopt waar
mogelijk grootschalig wiet gekweekt
kan worden. En dat terwijl de growshopwet niet bedoeld is om kleinschalige teelt (<5 planten) aan te pakken. Het OM probeert gewoon uit hoe ver ze kan gaan, ook al wordt ze de laatste tijd steeds vaker teruggefloten door de rechter.
Ik verwacht dat de rechter het OM zal terugfluiten maar dat zal de schade niet ongedaan maken. De in beslag genomen voorraden zijn echter vernietigd waardoor er voor een groot aantal ondernemers (hardwerkende Nederlanders) niets anders opzit dan de rechtszaak af te wachten. Gek genoeg worden grote tuincentra met rust gelaten...
Ik ben er zo helemaal klaar mee.
Legaliseer nu gewoon,dan ben je van het meeste gezeik af. Het kost gigantisch veel geld. In Amsterdam bijvoorbeeld, is de politie zo'n 50% van de tijd bezig met cannabis. Het levert niets op want is ligt nog steeds wiet in de shops. Mag mijn belastinggeld a.u.b. wat nuttiger besteedt worden?
Het is ook beter voor de volksgezondheid want aan legale teelt voor consumptie kun je eisen stellen. Zo zie ik graag een net etiket met daarop de kweekwijze en de bestanddelen, constantere kwaliteit en meer soorten die medicinaal toepasbaar zijn. Cannabis heeft namelijk enorm veel potentie als geneesmiddel. Er wordt steeds meer bekend over de werking maar er is nog veel onderzoek nodig. Onderzoek dat traag gaat dankzij het verbod op cannabis.
Het zullen wel de laatste stuiptrekkingen zijn van het cannabisverbod want over de hele wereld zie je de houding tegenover die plant veranderen. Ik geef het maximaal 10 jaar.
Ondertussen blijft het zonde.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.