abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153231635
De ironie.
quote:
De politie en het Openbaar Ministerie in Rotterdam gaan zelf wiet kweken. Het gaat om een paar plantjes, in het belang van een onderzoek.

Tijdens een landelijke actiedag tegen growshops heeft de politie vorige week honderden pakketten met hennepzaden in beslag genomen. De politie kan op basis van de zaadjes niet zien of het gaat om hennep die verwerkt kan worden tot drugs. Daarom worden een paar zaden tot plantjes opgekweekt.

Als het wietzaad is, kunnen de eigenaars worden veroordeeld. Sinds 1 maart is het voorbereiden van hennepteelt strafbaar. Daar valt ook het verhandelen van bepaalde soorten hennepzaad onder.

http://nos.nl/artikel/203(...)elf-wiet-kweken.html
Ik ga lachen als het gewone hennep (vogelzaad) is. Hoewel, toch maar niet. Het is toch diep treurig dat de politie blijkbaar een winkel heeft leeggehaald omdat het spullen verkoopt waar mogelijk grootschalig wiet gekweekt kan worden. En dat terwijl de growshopwet niet bedoeld is om kleinschalige teelt (<5 planten) aan te pakken. Het OM probeert gewoon uit hoe ver ze kan gaan, ook al wordt ze de laatste tijd steeds vaker teruggefloten door de rechter.

Ik verwacht dat de rechter het OM zal terugfluiten maar dat zal de schade niet ongedaan maken. De in beslag genomen voorraden zijn echter vernietigd waardoor er voor een groot aantal ondernemers (hardwerkende Nederlanders) niets anders opzit dan de rechtszaak af te wachten. Gek genoeg worden grote tuincentra met rust gelaten...

Ik ben er zo helemaal klaar mee. -O-
Legaliseer nu gewoon,dan ben je van het meeste gezeik af. Het kost gigantisch veel geld. In Amsterdam bijvoorbeeld, is de politie zo'n 50% van de tijd bezig met cannabis. Het levert niets op want is ligt nog steeds wiet in de shops. Mag mijn belastinggeld a.u.b. wat nuttiger besteedt worden?

Het is ook beter voor de volksgezondheid want aan legale teelt voor consumptie kun je eisen stellen. Zo zie ik graag een net etiket met daarop de kweekwijze en de bestanddelen, constantere kwaliteit en meer soorten die medicinaal toepasbaar zijn. Cannabis heeft namelijk enorm veel potentie als geneesmiddel. Er wordt steeds meer bekend over de werking maar er is nog veel onderzoek nodig. Onderzoek dat traag gaat dankzij het verbod op cannabis.

Het zullen wel de laatste stuiptrekkingen zijn van het cannabisverbod want over de hele wereld zie je de houding tegenover die plant veranderen. Ik geef het maximaal 10 jaar.
Ondertussen blijft het zonde.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_153231675
Omg straks gaan ze de winkel van ome Cor leeghalen, die bloemkoolzaad verkoopt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_153232379
Wiet maakt je dom.
pi_153232435
Binnenkort als werkstraf voor veroordeelde wietkwekers.
pi_153232532
Nederland moet een voorbeeld nemen aan Oklahoma.
.
  Forum Admin woensdag 3 juni 2015 @ 22:39:12 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_153232991
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:25 schreef loni55 het volgende:
Wiet maakt je dom.
Dan zit Opstelten blijkbaar heel stevig aan de jointjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_153233065
Ik weet nog wel dat we op mijn werk opeens tijdschriften met wietzaadjes verkochten. Toen was er landelijke ophef of dat allemaal wel legaal was en er dreigde zelfs dat de uitgever de hele oplage terug moest roepen.

We waren wel ineens in 2 dagen door de (3x zo groot als normaal) oplage heen _O-
Dat terwijl we normaal maar 2 of 3 exemplaren van dat tijdschrift verkopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 3 juni 2015 @ 22:41:56 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_153233127
Dacht dat de bewijslast omgekeerd was aan wat ze hier doen?

Straks als ik een kruidentuintje wil aanleggen, wordt ik bij voorbaat al opgepakt. Damn you, rozemarijn!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_153233602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:28 schreef Fer het volgende:
Nederland moet een voorbeeld nemen aan Oklahoma.
Colorado, Washington, Alaska en Oregon zijn de staten waar cannabis legaal is. Oklahoma, en vele andere staten hebben alleen medicinale cannabis gelegaliseerd. Maar zelfs in die staten is het beter geregeld dan hier in Nederland.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator woensdag 3 juni 2015 @ 23:41:03 #10
138438 crew  Pizzakoppo
pi_153235834
quote:
Wiet maakt je dom.
Nou, dit is ook niet bepaald een intelligente stelling.
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2015 @ 00:45:48 #11
145146 Andyy
pi_153237121
quote:
Wiet maakt je dom.
Ohja?
  donderdag 4 juni 2015 @ 05:36:11 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_153238219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik weet nog wel dat we op mijn werk opeens tijdschriften met wietzaadjes verkochten. Toen was er landelijke ophef of dat allemaal wel legaal was en er dreigde zelfs dat de uitgever de hele oplage terug moest roepen.

We waren wel ineens in 2 dagen door de (3x zo groot als normaal) oplage heen _O-
Dat terwijl we normaal maar 2 of 3 exemplaren van dat tijdschrift verkopen.
dus je verkocht dit keer 9 tijdschriften?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_153238223
Vissen zijn dol op net ontkiemde hennepzaadjes.
pi_153238343
legaliseer het nu en ga er belasting op heffen. win win voor iedereen.
maar de overheid is dom en incapabel.
pi_153244188
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2015 05:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

dus je verkocht dit keer 9 tijdschriften?
Ehm nee, we krijgen normaal 6 exemplaren van de Nieuwe Revue binnen en die worden nooit allemaal verkocht. Destijds hadden we er 18 die binnen 2 dagen weg waren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_153302304
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:45 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ohja?
Klopt.
pi_153302311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nou, dit is ook niet bepaald een intelligente stelling.
Het is wel de waarheid :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')