[Dit bericht is gewijzigd door alfaromeospider op 12-11-2002 13:26]
quote:volgens mij snap jij m'n vraag niet echt. Ik zit dus de hele zaterdag in een kleine kantine waarin 60% van de werknemers rookt, en daar wil ik graag van af.
Op dinsdag 12 november 2002 13:21 schreef alfaromeospider het volgende:
natuurlijk is dat niet verplicht...roken is een smerige ongezonde gewoonte. Dat doe je maar lekker buiten EN in je eigen tijd! Als ik jouw baas was wist ik het wel, 1 peuk en je kon moven
quote:ja, dus?
Op dinsdag 12 november 2002 13:21 schreef X-Ray_at_FOK het volgende:
er is ook een bond voor rokers (ook voor niet-rokers)kijk maar bij google
ALs je gaat zeuren kan je het zelfs afdwingen bij je baas... (moet je wel lichamelijke klachten hebben door de rook... door astma bijvoorbeeld)
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 12-11-2002 13:25]
quote:Met mijn formulering is niets mis, dat jij niet kan lezen is een ander verhaal.
Op dinsdag 12 november 2002 13:24 schreef alfaromeospider het volgende:[..]
Dan zou ik m wat anders formuleren denk je zelf ook niet?
quote:Ik weet alleen dat ik me nu een sigaret opsteek op kantoor, dat is veel relaxter dan in een muffe stinkende kantine.
Op dinsdag 12 november 2002 13:17 schreef julekes het volgende:
Van de week een kleine discussie gehad met m'n baas. Dus even een klein vraagje. Moet een werkgever een niet-rokers kantine-ruimte verzorgen? Volgens m'n baas geldt dat tot nu alleen voor overheidsinstanties. Volgens mij is het nu al verplicht.
Iemand die hier meer vanaf weet?
quote:Dus ik moet eerst wachten tot ik een astmatische aanval krijg of zo, voordat ik het recht heb om te klagen?
Op dinsdag 12 november 2002 13:25 schreef Jordy-B het volgende:
ALs je gaat zeuren kan je het zelfs afdwingen bij je baas... (moet je wel lichamelijke klachten hebben door de rook... door astma bijvoorbeeld)
quote:Onzin, dit kan al veel eerder...
Op dinsdag 12 november 2002 13:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
indien je er lichamelijk klachten van heb gekregen of gaat krijgen , dan kan er een arbo commisie worden ingeschakeld
quote:als jij nog eerst eens wat beter leest, dan kan je lezen dat ik er al een discussie over heb gehad met m'n baas.
Op dinsdag 12 november 2002 13:26 schreef alfaromeospider het volgende:
Trek zelf ff je mond open bij je baas zou ik zeggen...
Volgens mij kan je je beroepen op de Arbowet, maar dat weet ik niet zeker. Zo niet dan zal dat in de nabije toekomst zeker het geval zijn. Maar het argument dat dat alleen voor overheidsinstanties zou gelden is in ieder geval bullshit. Laat je baas zijn huiswerk nog maar even goed doen....bah binnen roken is goor...
daarbij komt ook,dat wanneer de werkgever zich onthoudt van het creeeren van een rook/niet-rokers ruimte,
hij een schadeclaim kan verwachtenvan de niet rokers....
roken is een vrijheid, geen verplichting tot meeroken voor niet-rokers..
dien een klacht in bij personeelszaken, waarbij je als belangenbehartigeer voor de niet-rokers opkomt...
als hier geen gehoor aan wordt gegeven stap je naar de OR
en anders kan je altijd nog een spoedproces voor de kantonrechter gooien
de laatste zal "in den beginne" je eis honoreren, omdat roken in gemeenschappelijke ruimtes, Ns-Perrons niet meer mag..
echter mag dit wel wanneer er duidelijke "rook-zones" gecreeerd zijn...
quote:Je mond open trekken is wat anders dan je van het kastje naar de muur laten sturen. Als je je mond OPEN had gedaan had je nu niet hier hoeven te komen vragen OF WEL SOMS?
Op dinsdag 12 november 2002 13:28 schreef julekes het volgende:[..]
als jij nog eerst eens wat beter leest, dan kan je lezen dat ik er al een discussie over heb gehad met m'n baas.
LE-ZEN!
sim-pel
quote:Dit waren dus zo ongeveer mijn argumenten, maar hij zei botweg, dat hij zolang het niet verplicht is geen actie onderneemt.
Op dinsdag 12 november 2002 13:28 schreef sindell het volgende:
Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om een gezonde en verantwoorde werkomgeving te creeeren. Jij hebt dus recht op een rookvrije kantine! Het is dus de bedoeling dat hij een rokers gedeelte maakt en dat de kantine rookvrij is. Iedereen weet dat het ongezond is.
quote:zucht
Op dinsdag 12 november 2002 13:29 schreef alfaromeospider het volgende:[..]
Je mond open trekken is wat anders dan je van het kastje naar de muur laten sturen. Als je je mond OPEN had gedaan had je nu niet hier hoeven te komen vragen OF WEL SOMS?
quote:dat vond ie prima aangezien ik hem erg goed ken...
Op dinsdag 12 november 2002 13:31 schreef julekes het volgende:[..]
zucht
Is goed knul, ga nu maar weer lekker met de playmobil spelen. Wat vind Cynix er trouwens van dat je zijn icoontje geript hebt?
quote:Nou het is wel degelijk verplicht hoor...als jij naar personeelszaken stapt, arbofunctionaris, arbodienst of OR dan zijn ze verplicht er wat aan te doen....het is gewoon een ongezonde omgeving...maar je baas wil er niks aan doen omdat hij dan alle rokers op zijn dak krijgt.
Op dinsdag 12 november 2002 13:30 schreef julekes het volgende:[..]
Dit waren dus zo ongeveer mijn argumenten, maar hij zei botweg, dat hij zolang het niet verplicht is geen actie onderneemt.
quote:hmm okee, thanks
Op dinsdag 12 november 2002 13:32 schreef sindell het volgende:[..]
Nou het is wel degelijk verplicht hoor...als jij naar personeelszaken stapt, arbofunctionaris, arbodienst of OR dan zijn ze verplicht er wat aan te doen....het is gewoon een ongezonde omgeving...maar je baas wil er niks aan doen omdat hij dan alle rokers op zijn dak krijgt.
Dat is inderdaad een proces wat tijd kost, maar op den duur werpt het zijn vruchten wel af...
Jij hebt ook rechten evenals de rokers!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |