![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
DustPuppy
The North Remembers
quote:
Azor Ahai heeft ze verslagen en naar het Noorden terug gedreven.
Daarna is de Muur gebouwd om te zorgen dat ze niet terug konden keren en de Night's Watch opgericht om 'm te bewaken.
En Sam is waarschijnlijk de enige die het echte doel van de Night's Watch soort van begrijpt.
Dit kon je merken aan zijn speech tegen Aemon toen hij terug kwam met Gilly.
"Guard the realms of men", dus "all men" en niet alleen de Seven Kingdoms.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
DustPuppy
The North Remembers
quote:
Op dinsdag 2 juni 2015 10:18 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik dacht dat de gangbare theorie juist was dat Ice voor de starks stond en fire voor de targaryens.
Nou nee, de gangbare theorie is White Walkers vs Draken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Knut
Loyal Dog
quote:
Geen idee. Dan zou je naar de verhalen van old-nan Stark moeten luisteren, en dat is wat moeilijk...
DustPuppy
The North Remembers
quote:
Ik zou zeggen van wel, gezien Melisandre er zich ook druk om maakt en die komt uit Ashai (zoek maar eens op waar dat ligt).
Knut
Loyal Dog
quote:
Daenerys zei het goed. De old houses van westeros zijn als een wiel. Degene die aan de macht is nooit lang aan de macht. Elk huis uit westeros is vervangbaar.
DustPuppy
The North Remembers
quote:
Of ze bevriezen alle shit. Kan ook natuurlijk.
Knut
Loyal Dog
quote:
Met een boot ? Of bevroren zee ? Er is weinig dat ze echt tegen kan houden denk ik.
Knut
Loyal Dog
quote:
De winter is net begonnen. Ik kan me zomaar voorstellen dat de 'kracht' van de white walkers over de kou en dergelijke alleen maar toeneemt.
Waarom zouden de white walkers de zee over moeten steken. Dat doen de Dothraki ook niet.
DustPuppy
The North Remembers
quote:
Ze zullen wel moeten als ze naar Westeros willen vanaf Essos.
Er is geen landbrug.
DustPuppy
The North Remembers
quote:
Is ook meer als bewaking / early warning system dan wat anders bedoeld, denk ik zo.
Het zal kleine aanvallen nog wel tegen kunnen houden, zeker als ie volledig bemand zou zijn.
Maar een full scale invasion, no way in hell.