Dus je bent op zoek naar de betekenis van van =/=?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:21 schreef OuwePers het volgende:
Wist niet zeker in welk subforum dit paste; dus vraag ik het hier (want internet).
Ik zocht naar meer informatie achter het ''=/='' teken. Google kan hier niks mee.
Wat =/= precies betekent is mij een raadsel, ben ook benieuwd naar de geschiedenis ervan.
Iemand die hier zijn licht over kan opsteken?
Is dat hetzelfde als != wat wordt gebruikt in programmeertalen?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:46 schreef n8n het volgende:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_mathematical_symbols
Does not equal
Dat betekent 'als niet gelijk aan'quote:Op zondag 31 mei 2015 11:51 schreef bondage het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als != wat wordt gebruikt in programmeertalen?
Grandioosquote:Op zondag 31 mei 2015 11:46 schreef n8n het volgende:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_mathematical_symbols
Does not equal
Mag je doen!quote:Op zondag 31 mei 2015 11:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dus je bent op zoek naar de betekenis van van =/=?
Zal ik de TT dan ook aanpassen naar Wat bekent =/=?
Ah, duidelijk. Twijfelde al, vandaar de vraag.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat betekent 'als niet gelijk aan'
=/= vormt vaak de conclusie, dus 'is niet gelijk aan'
Zoekmachines kunnen niet goed omgaan met dit soort tekens en deze worden gewoon genegeerd in de zoekopdracht. Ook kunnen ze gereserveerd zijn voor bepaalde functies die de zoekmachine heeft waardoor dit gaat conflicteren.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef OuwePers het volgende:
Wat zou de reden kunnen zijn dat Google niet kan werken met dat symbool?
Klinkt heel logisch. Thanks.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:02 schreef bondage het volgende:
[..]
Zoekmachines kunnen niet goed omgaan met dit soort tekens en deze worden gewoon genegeerd in de zoekopdracht. Ook kunnen ze gereserveerd zijn voor bepaalde functies die de zoekmachine heeft waardoor dit gaat conflicteren.
Omdat jij aan google vraagt : =/= meaningquote:Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Grandioos![]()
Ik wou dat ik die lijst heel wat jaren eerder had gevonden!
[..]
Mag je doen!
Ik gebruikte de google werkbalk van FF rechtsbovenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:08 schreef bondage het volgende:
De suggestiefunctie van Google snapt het trouwens wel:
[ afbeelding ]
Geen excuusquote:Op zondag 31 mei 2015 12:18 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Ik gebruikte de google werkbalk van FF rechtsboven
Niet mee eens.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat betekent 'als niet gelijk aan'
=/= vormt vaak de conclusie, dus 'is niet gelijk aan'
1 2 3 | if ( a != b ) { // doe iets } |
omdat de Uni code niet in het standaard pakket zitquote:Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Grandioos![]()
Ik wou dat ik die lijst heel wat jaren eerder had gevonden!
[..]
Mag je doen!
ja, al is er dan vaak ook een !== wat net anders werkt.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:51 schreef bondage het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als != wat wordt gebruikt in programmeertalen?
!= Geeft een boolean, je kan zo ook een boolean een waarde geven. Om dezelfde reden moet je == ipv = gebruiken. = returnt de waarde aan de rechterkant.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:42 schreef mstx het volgende:
[..]
Niet mee eens.
[ code verwijderd ]
Betekent:
"als a is niet gelijk aan b, doe iets"
Dus dan betekent "!=" "is niet gelijk aan", je kan het namelijk ook zonder de "if" gebruiken.
dat is compleet afhankelijk van de taal die je gebruikt. Ja, in vele talen klopt het wat je zegt, maar lang niet in elke.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
!= Geeft een boolean, je kan zo ook een boolean een waarde geven. Om dezelfde reden moet je == ipv = gebruiken. = returnt de waarde aan de rechterkant.
Lijkt me niet. Ik kan in Google (ja, ook de Nederlandse Google) gewoon zoekopdrachten intypen met bijvoorbeeld Griekse, Hebreeuwse of Russische (Cyrillische) karakters, en ik krijg dan ook relevante zoekresultaten. Het is wel zo dat bijvoorbeeld diacritica bij het Grieks en vocalisatietekens bij het Hebreeuws worden genegeerd door Google bij zoekopdrachten. En inderdaad levert een zoekopdracht op uitsluitend het teken ≠ niets op.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:46 schreef tailfox het volgende:
[..]
Omdat de Unicode niet in het standaard pakket zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |