Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.
Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
2-3 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman
3-2 Asereje - Las Ketchup
4-8 Kut Marokkanen - Raymzter
5-6 Die another day - Madonna
Opvallende noteringen:
-Objection (tango) - Shakira van 48 naar 12
-One more try - DJ Boozywoozy van 26 naar 16 (Wie koopt die zooi toch?!?!)
-Can't stop loving you - Phil Collins van 36 naar 21
-What's your flava - Craig David van 66 naar 26
-Work it - Missy Eliott van 50 naar 28
---------------
30 Unbreakable - Westlife
Een typische Westlife-ballad. Dodelijk saai, maar precies zo gemaakt dat het een heel groot publiek zal aanspreken. Veilige muziek voor de massa, hordes tienermeisjes zitten vast soppend bij de radio als dit voorbij komt. Wel erg professioneel gemaakt trouwens. Deze komt vast nog veel hoger dan nummer 30. 5/10
38 I'm gonna getcha good - Shania Twain
Ze gaat gewoon verder met waar ze een paar jaar geleden succes mee oogstte. Ze mixt nu haar hits 'That don't impress me much' en 'Damn, I feel like a women' door elkaar, verandert de tekst een beetje, en voila, daar is de nieuwe hit. Verre van orgineel, maar toch klinkt 'ie wel leuk. 6/10
55 Poor leno - Royksopp
Opnieuw uitgebracht en ik ben het in de tussentijd eigenlijk steeds leuker gaan vinden (wel zonde van het tussenliggende singletje, Remind me, die geflopt is, die vond ik echt fantastisch.). Mooi zweverig, lekker geproduceerd mid-tempo danceliedje met een lounge-gevoel erin. 8,5/10
61 Live is life - HHB International feat. DJ Otzi
Niet al te serieus nemen, deze cover van Opus, gewoon lekker op springen met het verstand op nul. Binnen het skihut-genre vind ik deze erg meevallen. O.k., het stelt natuurlijk niet al te veel voor, maar voor op een feest is het perfect. Toch vond ik 'Country roads' beter. Thuis: 5,5/10, in de kroeg: 9/10
64 Show me your love - Mike Peterson
Re-entry. En ik ken hem nog steeds niet. En Kazaa heeft hem nog steeds niet.
66 Posse (I need you on the floor) - Scooter
De vorige, Nessaja, vond ik in het genre 'happy hardcore & aanverwante stromingen' erg meevallen, deze vind ik weer een stapje terug (al schijnt hij wel eens eerder te zijn uitgebracht). Binnen zijn genre wel goed geproduceerd, maar volgens mij hebben ze nog nooit zoveel bij elkaar gejat. Met name die sample van Poing die er doorheen zit werkt op mijn lachspieren, naast dat beblèr met Duits accent natuurlijk. Superfoute plaat gewoon, en toch heeft 'ie wel wat (misschien wel dáárom). In de discotheek of kroeg zal ik er wel op gaan springen, denk ik. 5,5/10
70 Just a friend 2002 - Mario
Zouteloos, saai, maar best aardig r&b-achtig deuntje waar niet al te veel over te zeggen valt. Ik vind er niks aan maar het ligt gewoon wel o.k. in het gehoor. Punt. 5,5/10
85 The scientist - Coldplay
O.k., doe mij liever nog maar een keer Trouble, maar ook deze vind ik ook prima. Goed gemaakte, professoneel klinkende en gewoon erg mooie muziek met gevoel. In het begin klinkt het saai maar na vaker luisteren valt het kwartje. Mooi opgebouwd ook, met dat wat kale begin en die gitaren die er later bij komen. 8-/10
92 Just a little more love - David Guetta
Ik hoor zijn voorganger liever, maar ook deze kan ik prima aanhoren. De vorige was een geheide hit, erg gelikt, waaraan je zelfs met je oren dicht kon horen dat het zou gaan scoren. Deze is volgens dezelfde formule gemaakt (vooral dat begin) maar heeft 'het' net niet helemaal. Kwalitatief net niet en ook qua hitpotentie net niet. Desondanks best een lekker dance-liedje met eighties invloeden. 6,5/10
93 Onderhuids/Tastbaar - Ruth Jacott
Een singletje met dubbele a-kant, zie ik. Ik ken ze geen van beiden, en Kazaa heeft ze ook geen van beiden.
94 Just for me - Brio From Rio
Dit ligt in dezelfde lijn als Just won't do van Tim Deluxe. Een clubby beat, heel erg vrolijk en een hoop genanananana. Die vond ik alleen een heel stuk beter (met een wat vettere groove). Deze vind ik ook leuk maar mist net dat beetje extra. Wel lekker om mee te zingen trouwens. 7+/10
99 Memory fast forward - Beef
Het klinkt vergelijkbaar met hun vorige, Late night sessions. Een beetje reggae-achtig en met veel echte instrumenten. Alleen vind ik deze wat minder goed. Ik vind hem wat minder pakkend, wat gewoontjes en denk dat het snel de lijst uit is. Het mist wat. 6,5/10
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 12-11-2002 10:53]
quote:vraag ik me sowieso van de top 4 af...
Op dinsdag 12 november 2002 09:21 schreef postinggirl het volgende:-One more try - DJ Boozywoozy van 26 naar 16 (Wie koopt die zooi toch?!?!)
Hoop dat Coldplay met deze single eindelijk een beetje gaat scoren!
Opvallende noteringen:
---------------
Ken ik nog niet, maar afgaande of bovenstaande beschrijving is dat niet ze erg en zal-ie zeker weinig afwijken van hun vorige ballads. Ik dacht dat dit wel een beetje over was nu eigenlijk
Ha, de eerste paar keer dat ik deze hoorde dacht ik dat het Gloria Estefan was. Klinkt wel zo in elk geval. Ik vind deze in elk geval een stuk beter aan te horen dan 'that don't impress me much'. Maar ja, het blijft Shania. 5
55 Poor leno - Royksopp
Hm, was dit nou dat verschrikkelijke nummer met die bliepjes? Waarom moet dit nu weer uitgebracht worden dan?
In elk geval heb ik iets erg tegen op deze band, al zag ik laatst een clip die wel meeviel (een soort 'sims').
Ai... ik vrees... ik hoop echt dit nooit te horen
Ik vind Coldplay echt helemaal niks. Ik weet niet of ik dit nummer nou al gehoord heb of alleen maar oudere, maar het interesseert me ook niet. Van dat saaie gitaargeneuzel.
Flauw nummer, ook flauwe artiesten naam dus dat past weer goed. 5
Dit zijn toch die doe maar-wannabees? Ze moeten nog een hoop leren... ach ik hou niet van reggae en dit helemaal niet. Zwaar irritant nummer. 3
Goh wat ben ik positief vandaag Ben wel benieuwd of mijn 2 openstaande 'tip hier anderen leuke nummers' ooit de top 100 gaan halen.
quote:Go Phil, ge kunt het nog jongen
quote:tis een supernr maar ja veel mensen begrijpen genialiteit gewoon niet
Op dinsdag 12 november 2002 10:09 schreef Vamos het volgende:
85 - Coldplay - the ScientistHoop dat Coldplay met deze single eindelijk een beetje gaat scoren!
quote:Nee, dat was Eple (wat ik persoonlijk geniaal vind, maar dat is een kwestie van smaak.
Op dinsdag 12 november 2002 10:11 schreef ranja het volgende:
55 Poor leno - Royksopp
Hm, was dit nou dat verschrikkelijke nummer met die bliepjes? Waarom moet dit nu weer uitgebracht worden dan?
1-1 Dilemma - Nelly ft. Kelly Rowland
2-3 Dirrty - Christina Aguilera ft. Redman
3-2 The ketchup song (asereje) - Las ketchup
4-8 Kut Marokkanen ??! - Raymzter
De Ketchup gaat nu nog langzaam naar beneden, maar een keer goed op de bodem van de fles kloppen gaat denk ik wel helpen. Hopen dat het ding volgende week eindelijk eens uit de top5 is
Opvallende noteringen:
Shakira is deze week alarmschijf bij 538. Dit wordt wederom een grote hit. Dat van BoozyWoozy snap ik ook niet. Als gaven ze me geld toe.
================
Typische muziek voor 15 jarige meisjes. Wel goed gemaakt, doch niet voor mij weggelegd. Veel standaard accoordjes en redelijk voorspelbaar. Enorm hoog Sky Radio gehalte heeft dit ding in ieder geval wel. 5/10
38 I'm gonna getcha good! - Shania Twain
Shania is terug met en plaat die veel lijkt op haar vorige werk. De clip die bij deze plaat zit, vind ik eigenlijk totaal niet bij deze muziek passen. Toch best een aardige plaat om af en toe eens te horen. 6/10
55 Poor Leno - Röyksopp
Dit heb ik vaker gehoord. Fijne, sfeervolle plaat met veel effecten en mooi percussiewerk. Perfect stukje studiowerk. 8/10
61 Live is life - Hermes House Band Int. & DJ Ötzi
Als je dit ziet, krijg je een angstig vermoeden dat we weer een skihutversie van een oude plaat krijgen. En inderdaad, het is zo. Dit keer is 'Opus' onder handen genomen. Toch valt me deze cover nog heel erg mee. Hij is in ieder geval niet zo irritant als de gemiddelde skihutplaat. 6/10
64 Show me your love - Mike Peterson
Kan ik niet vinden met Kazaa
66 Posse - Scooter
Poing poing poing poing (ja, dat geluid zit er ook in). Er nogal wat oude platen van stal gehoord. Daarna ontaard het in een voor Scooterbegrippen vrij langzaam nummer. Het is best goed geproduceerd, maar het mist teveel om het een echte 'killer' te maken. Nessaja vond ik een stuk beter. Natuurlijk mag de leadschreeuwer (zanger kun je 'm niet noemen) niet ontbreken, evenals de 'heliumstem'. 4/10
70 Just a friend 2002 - Mario
Argh. Een vreselijk standaard R&B glijplaat. Superklef en nichterig gezongen, standaard beats die al duizenden keren zijn gebruikt en dan die tekst... 3/10
85 The Scientist - Coldplay
Een echte Coldplay produktie. Enigszins depressief klinkend, maar absoluut mooi en sfeervol. Langzamerhand wordt de plaat steeds voller. 7/10
Al regelmatig te horen en het is duidelijk een vervolg op "Love don't let me go". Dezelfde sampletruukjes, zelfde stijl... Dit lijkt meer op 'even snel een hitje scoren'. Helemaal storend vind ik dat ze de electric-boogie klassieker 'Al Naafish' van 'Hashim' erin hebben gebruikt. 5/10
93 Onderhuids/tastbaar - Ruth Jacott
Vorige week bij Edwin Evers in de 'unplugged' versie gehoord. Klonk best aardig. Toch geef ik er liever geen oordeel over. Eerst maar eens de studioversie luisteren en die is met Kazaa niet te vinden.
94 Just for me - Brio from Rio
Een latindance/clubplaat die erg leuk inelkaar zit. Toch nog wat zomer tijdens deze donkere dagen. 7/10
99 Memory fast forward (rewind!) - Beef
Eerst denk je dat je een R&B plaat voor je kiezen krijgt, maar dat verandert al snel. Het blijkt een reggeaplaat te zijn en nog best een leuke ook. Dergelijke muziek mag van mij best vaker in de lijsten verschijnen. 7/10
Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
2-3 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman
3-2 Asereje - Las Ketchup
4-8 Kut Marokkanen - Raymzter
Opvallende noteringen:
-One more try - DJ Boozywoozy van 26 naar 16
-Can't stop loving you - Phil Collins van 36 naar 21 mwah mwah kan er mee door
-What's your flava - Craig David van 66 naar 26 Nou die kan er ook nog wel mee door
-Work it - Missy Eliott van 50 naar 28 Ik hou dus helemaal zo van rap/hip hop whatever gedoe
---------------
Ik weet het niet, het spreekt me niet aan, maar als je het hoort blijft het de godganse dag in je kop zitten Zal wel een hitje worden.
Idd de ouderwetse formule, maar goed die scoorde ook flink. Bracht de moderne country style een beetje aan orde en dat klonk toch wel oke. Zo ook dit nummertje, ligt wel lekker in het gehoor, maar dat is het dan ook.
Dit heb ik gehoord ja, ik dacht ook eerst dat Anton, Anton weer zou beginnen, bijna hetzelfde aangezien Otzi er weer achter zit. Leuk voor in de kroeg en dergelijk maar verwacht toch niet dat ik het thuis opzet
66 Posse (I need you on the floor) - Scooter
Ik sta hier niet op te wachten, dat deed ik van een paar jaar al terug niet op scooter. Die stem heb ik inmiddels wel gehoord and so, so on. Nee voor mij hoeft dit niet meer, en die zanger mag er van mij ook mee kappen.
Klinkt very oke, en ligt ook weer heel lekker in het gehoor. In My Place vond ik wel wat beter, maar goed, ik kan er mee leven
Ja dit is een lekkere foute track. Lekkere melodietje, mooie stem, heerlijk gewoon. Alleen tekst is een punt wat me niet zo aanspreekt met die wereldverbeterende 'hou van mekaar' stemming. Maar topnummer
Ik hou niet zo van Beef maar deze vind ik toch wel lekker klinken. Hou wel van die stopjes tussendoor. Maar of het scoort, denk het niet.
Opvallende noteringen:
---------------
Gewoon westlife. Niets op aan te merken. Leuk om te horen, niets om vrijwillig op te zetten. 6/10
Best leuk. Niet zo leuk als That Don't Impress Me Much en You're Still The One, maar toch best leuk. Een vrolijk huisvrouwen stofzuigliedje. 7,5/10
55 Poor leno - Royksopp
Lekker!!! Wel een ontzettend zielige clip trouwens 8,5/10
Erg mooi. Gewoon een meeslepend mooi nummer. 9/10
Wat komt er de volgende keer? Een skihut versie van YMCA?
quote:Dat is dan al de derde keer dat het uitgebracht is... Tja.
Op dinsdag 12 november 2002 09:21 schreef postinggirl het volgende:55 Poor leno - Royksopp
Opnieuw uitgebracht en ik ben het in de tussentijd eigenlijk steeds leuker gaan vinden (wel zonde van het tussenliggende singletje, Remind me, die geflopt is, die vond ik echt fantastisch.). Mooi zweverig, lekker geproduceerd mid-tempo danceliedje met een lounge-gevoel erin. 8,5/10
Tja, boyband he... 3/10
Mooie vrouw met mindere muziek. Ook dit nummer bekoort mij niet. 4/10
55 Poor leno - Royksopp
Goed nummer, maar niet het beste van Melody A.M. Clip is wel mooi. 8/10
stelt weinig voor. Opus is goed fout, deze is fout fout. 2/10
Ja, mooi nummer. Dat piano-motiefje is best deprimerend, maar door de opbouw heeft het geheel uiteindelijk toch iets hoopgevends. Mooiste clip van het jaar. 9/10
*rïl* Nee, dit vind ik nix, wat een rotstem en het doet erg zoet aan. Bah! 3/10
waarom is deze niet tijdens de zomer uitgebracht. Dit is lekker nummertje voor een lekker weertje en dat is het nu niet bepaald.
Wel simpel, maar leuk. 7/10
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 15:56 schreef Tom_Tom- het volgende:
38 I'm gonna getcha good - Shania TwainBest leuk. Niet zo leuk als That Don't Impress Me Much en You're Still The One, maar toch best leuk. Een vrolijk huisvrouwen stofzuigliedje. 7,5/10
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |