Luister, het oplossen ligt grotendeels aan mijzelf, ik besef nu heel goed dat ik niet altijd even goed voor haar ben geweest, haar teveel heb gepushed, teveel heb gezegd, teveel geprobeerd voor aandacht en bevestiging, teveel heb tegengehouden om haar dingen te gunnen. Ik besef hartstikke goed dat dit fout was, en ik had altijd het bord voor m'n hoofd dat ze het nooit uit zou maken, wat nu dus wel is gebeurd. En nu wil ik er alles aan doen om het te fixen, haar meer tijd gunnen, die ouders tijd gunnen, haar laten doen wat ze wil, minder pushen, minder afhankelijk zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:44 schreef Scary_Mary het volgende:
Met de wat uitgebreidere uitleg snap ik dat heel goed ja.
Alleen ga je het niet gewoon op kunnen lossen. En gewoon geen relatie meer willen en je ernaar gedragen, is niet leuk, maar wel het verstandigste wat je nu kan doen.
Je moet alleen op haar wachten als je het niet persoonlijk opvat als het misschien tevergeefs is. Ik denk dat je nog niet klaar bent daarvoor en beter voor jezelf kan kiezen..
Het is heel goed om je eigen aandeel te erkennen en er iets aan te willen doen, maar dat maakt het nu nog niet tot dè manier om eruit te komen. Zij mag zich ook weleens even achter de oren gaan krabben hoe het in hemelsnaam zo ver heeft kunnen komen en dat ze het zelf ook niet bepaald handig aanpakt. Er is zat shit aan haar kant, die jij niet kan fixen. Dat kan alleen zij en dat moet jij niet persoonlijk opvatten.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Luister, het oplossen ligt grotendeels aan mijzelf, ik besef nu heel goed dat ik niet altijd even goed voor haar ben geweest, haar teveel heb gepushed, teveel heb gezegd, teveel geprobeerd voor aandacht en bevestiging, teveel heb tegengehouden om haar dingen te gunnen. Ik besef hartstikke goed dat dit fout was, en ik had altijd het bord voor m'n hoofd dat ze het nooit uit zou maken, wat nu dus wel is gebeurd. En nu wil ik er alles aan doen om het te fixen, haar meer tijd gunnen, die ouders tijd gunnen, haar laten doen wat ze wil, minder pushen, minder afhankelijk zijn.
En toch gebruik je nog steeds die belerende toon. Nog steeds probeer je je zin door te drijven en de teugels weer over te nemen. Als je echt zoveel van haar houdt en zoveel geleerd hebt, waarom pas je je dan nog steeds niet aan?quote:Op zondag 31 mei 2015 14:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Luister, het oplossen ligt grotendeels aan mijzelf, ik besef nu heel goed dat ik niet altijd even goed voor haar ben geweest, haar teveel heb gepushed, teveel heb gezegd, teveel geprobeerd voor aandacht en bevestiging, teveel heb tegengehouden om haar dingen te gunnen. Ik besef hartstikke goed dat dit fout was, en ik had altijd het bord voor m'n hoofd dat ze het nooit uit zou maken, wat nu dus wel is gebeurd. En nu wil ik er alles aan doen om het te fixen, haar meer tijd gunnen, die ouders tijd gunnen, haar laten doen wat ze wil, minder pushen, minder afhankelijk zijn.
Mary, ik vind je echt geweldig!quote:Op zondag 31 mei 2015 15:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is heel goed om je eigen aandeel te erkennen en er iets aan te willen doen, maar dat maakt het nu nog niet tot dè manier om eruit te komen. Zij mag zich ook weleens even achter de oren gaan krabben hoe het in hemelsnaam zo ver heeft kunnen komen en dat ze het zelf ook niet bepaald handig aanpakt. Er is zat shit aan haar kant, die jij niet kan fixen. Dat kan alleen zij en dat moet jij niet persoonlijk opvatten.
Vind je het dan heel raar dat ik haar alles behalve kwijt wil, ik snap dat het naïef is, maar ik wil echt iets met haar nog voor heel lang, en ik weet dat dat soms lastig kan zijn, maar 't kan gefixed worden daar geloof ik in, als je echt iets wil kan het je lukken.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is heel goed om je eigen aandeel te erkennen en er iets aan te willen doen, maar dat maakt het nu nog niet tot dè manier om eruit te komen. Zij mag zich ook weleens even achter de oren gaan krabben hoe het in hemelsnaam zo ver heeft kunnen komen en dat ze het zelf ook niet bepaald handig aanpakt. Er is zat shit aan haar kant, die jij niet kan fixen. Dat kan alleen zij en dat moet jij niet persoonlijk opvatten.
Toch zul je dan nog steeds moeten dealen met het feit dat je geen enkele controle hebt over hoe zij zich ontwikkeld, en of ze dat überhaupt doet.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Vind je het dan heel raar dat ik haar alles behalve kwijt wil, ik snap dat het naïef is, maar ik wil echt iets met haar nog voor heel lang, en ik weet dat dat soms lastig kan zijn, maar 't kan gefixed worden daar geloof ik in, als je echt iets wil kan het je lukken.
Zij heeft ook haar shit, en doet ook niet altijd wat het beste is, dat kan ik niet fixen maar dat kan tijd wel. Vandaar dat ik haar aanraadde om gewoon met een verse start te beginnen en dus weer minder afspreken, elkaar loslaten etc.
Ik weet dat ze dit niet wil, ze wil me niet kwijt, ze wil wel een relatie alleen het gaat niet op de manier van nu, want dan gaat het alleen maar slechter.
Als zij het echt niet wil, prima, maar tot die tijd zou ik er alles aan doen om te zorgen dat dat niet gebeurd.
Je zou gelijk hebben, als ik niet dacht dat het probleem juist niet valt op te lossen als ik haar laat gaan. De problemen die er spelen, gaan niet opgelost worden door uit elkaar te gaan, sommige wel, maar de meest belangrijke problemen denk ik niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:15 schreef Woutjeh het volgende:
de tijd die jullie allebei nodig hebben, en zie dat als een lange termijn investering. Want als je te snel weer verder gaat zonder het werkelijke probleem op te lossen dan wordt je relatie nooit wat het had kunnen zijn.
Ben haar eerstequote:Op zondag 31 mei 2015 15:15 schreef Teydelyk het volgende:
Vraag haar eens of ze in de break andere jongens heeft gehad
Ja, daar had je toen bij na moeten denken. Nu is het waarschijnlijk te laat.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:52 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet raar, ook al doet dat er helemaal niet toe.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:08 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Vind je het dan heel raar dat ik haar alles behalve kwijt wil, ik snap dat het naïef is, maar ik wil echt iets met haar nog voor heel lang, en ik weet dat dat soms lastig kan zijn, maar 't kan gefixed worden daar geloof ik in, als je echt iets wil kan het je lukken.
Tijd kan het zeker niet fixen, daar is echt meer voor nodig. Zie je eigen issue met betrekking tot afwijzing. Is dat verbeterd door met deze meid wel een relatie aan te kunnen gaan? Functioneel nog niet voldoende, lijkt me..quote:Zij heeft ook haar shit, en doet ook niet altijd wat het beste is, dat kan ik niet fixen maar dat kan tijd wel. Vandaar dat ik haar aanraadde om gewoon met een verse start te beginnen en dus weer minder afspreken, elkaar loslaten etc.
Sorry dat ik nu even de moederlijke kant op ga, maar iets willen is niet altijd een goede motivatie hè. En jij denkt dat jij je beter gaat voelen als de relatie weer aan gaat. Waarschijnlijk denk jij ook dat zij zich beter gaat voelen als de relatie weer aan gaat. Maar een relatie moet je niet aan willen gaan om je beter te voelen. Een relatie hoort je wel beter te laten voelen, maar dat hoort de aanvulling te zijn en niet de opvulling.quote:Ik weet dat ze dit niet wil, ze wil me niet kwijt, ze wil wel een relatie alleen het gaat niet op de manier van nu, want dan gaat het alleen maar slechter.
Hartstikke lief dat je zo hard voor haar wil vechten, maar misschien kun je haar je liefde ook op een andere manier tonen. En nog belangrijker, ook de liefde voor jezelf, waarbij je niet kosten wat het kost voor de ander door wil gaan en jezelf in een positie plaatst waar je ongelukkig van wordt. Ik denk dat als je dit plaatje wat duidelijker hebt voor jezelf, je ook wat meer kans van slagen hebt.quote:Als zij het echt niet wil, prima, maar tot die tijd zou ik er alles aan doen om te zorgen dat dat niet gebeurd.
Welke problemen zijn dat en wat ga jij daar als haar vriend zijnde in betekenen?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben, als ik niet dacht dat het probleem juist niet valt op te lossen als ik haar laat gaan. De problemen die er spelen, gaan niet opgelost worden door uit elkaar te gaan, sommige wel, maar de meest belangrijke problemen denk ik niet.
PMquote:Op zondag 31 mei 2015 15:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Welke problemen zijn dat en wat ga jij daar als haar vriend zijnde in betekenen?
Stel die vraag danquote:Op zondag 31 mei 2015 15:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben, als ik niet dacht dat het probleem juist niet valt op te lossen als ik haar laat gaan. De problemen die er spelen, gaan niet opgelost worden door uit elkaar te gaan, sommige wel, maar de meest belangrijke problemen denk ik niet.
[..]
Ben haar eerste
Volgens mij wil je dat helemaal niet weten...quote:Op zondag 31 mei 2015 15:15 schreef Teydelyk het volgende:
Vraag haar eens of ze in de break andere jongens heeft gehad
Gegarandeerd dat ze gewoon een break wilden, even rond heeft geneukt, en er achter is gekomen dat het gras toch niet groener is aan de andere kant.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:00 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Volgens mij wil je dat helemaal niet weten...
Nou ja, prima toch? Wat je gewoon niet wilt weten, is als ze een grote zwarte pik heeft gehad, en bij voorkeur toch jouw maat prefereert.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:47 schreef Teydelyk het volgende:
Gegarandeerd dat ze gewoon een break wilden, even rond heeft geneukt, en er achter is gekomen dat het gras toch niet groener is aan de andere kant.
Denk dat dit wel mee valt, Gezien de situatie en qua tijd enzo, zal ze daar niet zoveel tijd voor hebben gehad. Laat staan zin..quote:Op maandag 1 juni 2015 20:47 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat ze gewoon een break wilden, even rond heeft geneukt, en er achter is gekomen dat het gras toch niet groener is aan de andere kant.
Zeker nu BredeBroeder vertelt dat hij haar eerste was.
Jij bent graag tweede keus, of ben je dat gewend?quote:Op maandag 1 juni 2015 20:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nou ja, prima toch? Wat je gewoon niet wilt weten, is als ze een grote zwarte pik heeft gehad, en bij voorkeur toch jouw maat prefereert.
Maar zou dat voor jou dan een dealbreaker zijn, als ze heeft liggen wippen met iemand anders?quote:Op maandag 1 juni 2015 20:57 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij bent graag tweede keus, of ben je dat gewend?
Niet gebeurd, is ook het laatste wat ik van dr zou verwachtenquote:Op maandag 1 juni 2015 20:47 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Zeker nu BredeBroeder vertelt dat hij haar eerste was.
Duidt op een emotioneel zwak persoon, imo.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:41 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Maar zou dat voor jou dan een dealbreaker zijn, als ze heeft liggen wippen met iemand anders?
Ik bedoel, het was uit, toch? Uit is uit. Voor mij, maar ook voor haar.
Ik kan me best voorstellen dat ik dan in de emotie met iemand anders in bed zou duiken. Kan het haar moeilijk kwalijk nemen als zij dat ook had gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |