Net naar het theater geweest, was een voorstelling van de dansschool waar _Ingrid_'s dochtertje op zit.
Hartstikke leuk, goede stoelen maarrrr...........totaal geen beenruimte.
En daar kan ik niet tegen, ik kan gewoonweg niet opgevouwen blijven zitten.
Heb het een uurtje volgehouden maar wist echt niet meer hoe ik moest gaan zitten, ben in de pauze dus maar naar huis gegaan.
Jammer.

Positief bekeken: Ik heb het geprobeerd EN ik heb iig de helft gezien.
En nog even iets van afgelopen week.
Waar we wonen kost een invalidenparkeerkaart aanvragen ¤ 81,50 ongeacht of je er 1 krijgt of niet.
Dat snap ik op zich wel, dat zorgt er voor dat er alleen mensen die er zelf van overtuigd zijn dat ze'm nodig hebben er ook daadwerkelijk 1 aanvragen. Geen gelukzoekers dus.
1 van de voorwaarden is dat je geen 100 meter kunt lopen.
Tsja, de ene dag wel maar de andere dag niet.
Dus ik belde naar de gemeente met de vraag wat hun norm in deze is, wegen de dagen dat ik het wél kan lopen zwaarder dan de dagen dat het niet lukt?
Het antwoord was dat ik maar gewoon de aanvraag in moest dienen en dan hoorde ik het vanzelf wel.
Ja dááág! Dat was dus precies de reden dat ik belde, ik vind ¤ 81,50 nogal veel om mee te gokken, vandaar dat ik vooraf telefonisch onformatie vraag.
"Dan moet u maar even naar het gemeentehuis komen en de vraag aan de balie stellen."
Huh? Waarom? Mijn vraag verandert daar toch niet door?
Vind dat nogal slechte voorlichting en ik twijfel daardoor ook of ik em aan ga vragen of niet, ik denk het wel.
Het zou mijn mobiliteit namelijk nogal vergroten, als ik nu een artikel uit een winkel in de binnenstad wil hebben moet ik dat vaak aan iemand anders vragen om te halen.
Zelf ben ik er van overtuigd dat ik er recht op heb maar ik twijfel nogal aan de regeltjes die achter een bureau bedacht zijn door iemand die geen enkele ervaring met de realiteit heeft.
Wie van jullie heeft zo'n kaart en heeft er dus ervaring mee?
Ps:
Jaren geleden heb ik er ook 1 gehad maar dat was in een andere gemeente. Zijn er landelijke normen of verschilt dat per gemeente?