`ben bang dat heel veel 15 jarige meisjes uit hun stoel glijden als ze hem horen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:06 schreef Nemephis het volgende:
Smaak verschilt: Ik vind het enorme bagger
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
`ben bang dat heel veel 15 jarige meisjes uit hun stoel glijden als ze hem horen.
Ja maar nu noem je collabos waarbij je wel de 'main artist' credit geeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach.
Dit is bv de top van de Engelstalige yt top 1000:
1 Justin Bieber - Baby ft. Ludacris 1204844119
2 Katy Perry - Dark Horse ft. Juicy J 1055694551
Dat zijn beiden collabo's. Bieber schreef de tekst niet zelf en de muziek ook al niet. Hij zong het gedeeltelijk Dat wel.
Ook het liedje van Katy Perry werd door diverse mensen gecomponeerd: Lukasz Gottwald, Jordan Houston, Katy Perry zelf, Henry Walter, en Sarah Theresa Hudson.
Zo beschouwd is de bijdrage van Ronnie Flex nog zeer aanzienlijk in collabo's.
Was bij de Stones tot in de jaren 70 ook zo. (hadden ze wat te neuken)quote:Op maandag 20 juli 2015 16:20 schreef KraantjeFappie het volgende:
Als je echter kijkt naar het publiek wat op Ronnie Flex afkomt zie je dat het wel echt voor 90% uit pubermeisjes bestaat. ...
Ja, maar denk je dat Ronnie een dergelijke 'classicness' als de Stones heeft?quote:Op maandag 20 juli 2015 20:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Was bij de Stones tot in de jaren 70 ook zo. (hadden ze wat te neuken)
Nu staan daar voornamelijk afgelikte 50plussers. gadverdamme!
Nee. Hooguit legendarisch voor lokaal (Nederland, Vlaanderen , Suriname) begrippen.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:45 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Ja, maar denk je dat Ronnie een dergelijke 'classicness' als de Stones heeft?
Dacht t niet, Jobquote:Op maandag 20 juli 2015 21:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Hooguit legendarisch voor lokaal (Nederland, Vlaanderen , Suriname) begrippen.
Maar je ziet exact hetzelfde patroon. Eerst de jonge meiden die naar je concert komen en jongens die stoer doen op je muziek.
Over 20 jaar staat Ronnie ook gewoon zijn ding te doen voor bejaarden. Uiteindelijk betaalt dat ook beter.
Ik denk zelf dat Ronnie best wel de potentie heeft om internationaal door te breken. Zelf denk ik ook niet dat hij een legendarische status gaat verwerven. Als hij dit "Truckje" echter in het Engels weet te brengen zou hij nog best wel ver kunnen komen.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee. Hooguit legendarisch voor lokaal (Nederland, Vlaanderen , Suriname) begrippen.
Maar je ziet exact hetzelfde patroon. Eerst de jonge meiden die naar je concert komen en jongens die stoer doen op je muziek.
Over 20 jaar staat Ronnie ook gewoon zijn ding te doen voor bejaarden. Uiteindelijk betaalt dat ook beter.
Ik geloof niet zo in Nederlanders die "internationaal" (bedoeld wordt hier wsl VS + UK + handjevol westerse landen) door kunnen breken. Behoudens dan in de dance scene (die niet lyricaal gericht is).quote:Op maandag 20 juli 2015 21:25 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat Ronnie best wel de potentie heeft om internationaal door te breken. Zelf denk ik ook niet dat hij een legendarische status gaat verwerven. Als hij dit "Truckje" echter in het Engels weet te brengen zou hij nog best wel ver kunnen komen.
Ik denk dat het wel zou werken, als hij een beetje gaat mee leunen op de hele EDM hype. Volgens mij is de rest van de wereld best wel klaar voor zulk soort muziek. Polska is momenteel ook bezig bij Mad Decent. In de vorm van Diplo zou Polska (en Ronnie bijvoorbeeld ook) best mee kunnen leunen en eventueel op eigen benen kunnen komen te staan. Net zoals Ronnie eigenlijk bij Polska gedaan heeft, Ronnie hangt al jaren bij die gasten en is eigenlijk pas een paar jaar solo views aan het pakken.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in Nederlanders die "internationaal" (bedoeld wordt hier wsl VS + UK + handjevol westerse landen) door kunnen breken. Behoudens dan in de dance scene (die niet lyricaal gericht is).
Het hoeft ook niet.
Elk land heeft zijn eigen supersterren. En sinds het internet is dat nog sterker geworden.
Eigenlijk was Probz de laatste die buiten de dance scene een echte hit had over de taalgrens. Maar dat was een uitzonderlijke compostie + mooie stem + getriggerd door een DJ + Probz die zelf perfect Engelstalig is.
Zou leuk zijn voor die jongen, maar ik acht de kans groter dat een grote major een bepaalde beat koopt als ze er brood in zien. Of dat ze de beats scannen (wat ze voortdurend doen), hem iets veranderen en dan zelf gebruiken.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:56 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel zou werken, als hij een beetje gaat mee leunen op de hele EDM hype. Volgens mij is de rest van de wereld best wel klaar voor zulk soort muziek. Polska is momenteel ook bezig bij Mad Decent. In de vorm van Diplo zou Polska (en Ronnie bijvoorbeeld ook) best mee kunnen leunen en eventueel op eigen benen kunnen komen te staan. Net zoals Ronnie eigenlijk bij Polska gedaan heeft, Ronnie hangt al jaren bij die gasten en is eigenlijk pas een paar jaar solo views aan het pakken.
Polska is mee gegaan met Boaz v/d Beats (Meisje gooi je tiets!) naar Mad Decent. Komt niet omdat Polska nu zo'n leuke rappert is.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:56 schreef KraantjeFappie het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel zou werken, als hij een beetje gaat mee leunen op de hele EDM hype. Volgens mij is de rest van de wereld best wel klaar voor zulk soort muziek. Polska is momenteel ook bezig bij Mad Decent. In de vorm van Diplo zou Polska (en Ronnie bijvoorbeeld ook) best mee kunnen leunen en eventueel op eigen benen kunnen komen te staan. Net zoals Ronnie eigenlijk bij Polska gedaan heeft, Ronnie hangt al jaren bij die gasten en is eigenlijk pas een paar jaar solo views aan het pakken.
Je moet het gewoon tijd geven denk ik. Die gasten hebben Nederland ook niet in twee weken veroverd. Zijn ook al sinds 2009/2010 bezig en hebben keihard gewerkt om te komen waar ze nu zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Polska is mee gegaan met Boaz v/d Beats (Meisje gooi je tiets!) naar Mad Decent. Komt niet omdat Polska nu zo'n leuke rappert is.
Dat Guappa nummer kwam niet eens boven de miljoens views.
Sowieso sloeg de sound van Boaz niet bepaald aan daar, behalve dan het nummer dat ie met Major Lazer heeft gedaan (Roll The Bass). Bijna 4 miljoen views.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |