Dank je, maar het is een parabel, geen anekdotequote:
quote:Op zondag 7 juni 2015 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
dingen die zo moeten en hoe ze ontstaan
Een jong echtpaar kwam net terug van de huwelijksreis. De vrouw vroeg aan hem, waar kan ik je mee verwennen. Een gebraden ham zei hij. Ze kocht een ham en voordat ze hem in de oven stopte sneed ze er aan beide zijden een stuk vanaf.
- Waarom doe je dat, vroeg de man?
Luister zei ze, je gaat me toch niet vertellen hoe ik moet koken?
- Nee schat, maar vroeg me gewoon af wat de reden daarvan is.
Zo heb ik dat van mijn moeder geleerd!
- Dat kan zijn, maar, wat is de reden ervoor
Geen idee, bel mams ff op
> Dat heb ik zo van mijn moeder geleerd, sprak mams
Het echtpaar vroeg Oma en die zei dat ze het zo van haar moeder had geleerd.
Telefonisch was overgroot moeder niet te bereiken, het verpleeghuis vertelde dat als ze haar wilden spreken ze langs moesten komen, maar niet te lang wachten, want het loopt af met haar.
In de auto gesneld was men net op tijd. Op haar sterfbed stelde ze de vraag, waarop beide stukken van de ham af snijden?
Overgrootmoeder keek hun verbaasd aan. Wel, sprak ze met krakende stem, dat was de enige manier waarop ik zo een ham in die kutbraadslee kon krijgen die ik voor mijn huwelijk had gehad, dat kreng was veel te klein!
Zo is het met veel zaken in het leven.
quote:Op zondag 7 juni 2015 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar als 4 keer verboden is begint het toch verdomd veel op een ritueel te lijken. Sowieso moet je Galiciers altijd van bijgeloof verdenken.
Interessant, moet ik hier iets uit concluderen of is het gewoon info. Ik ben vandaag nogal sloom.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Octopus heeft bloed dat op koper baseert, niet op ijzer, daarom is het blauw ipv rood.
Dat kan ook echt alleen een apha overkomen. Iedereen met technisch inzicht had kunnen bedenken dat het geen reet uitmaakt, sterker nog, de ham zal uitdrogen.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
dingen die zo moeten en hoe ze ontstaan
Een jong echtpaar kwam net terug van de huwelijksreis. De vrouw vroeg aan hem, waar kan ik je mee verwennen. Een gebraden ham zei hij. Ze kocht een ham en voordat ze hem in de oven stopte sneed ze er aan beide zijden een stuk vanaf.
- Waarom doe je dat, vroeg de man?
Luister zei ze, je gaat me toch niet vertellen hoe ik moet koken?
- Nee schat, maar vroeg me gewoon af wat de reden daarvan is.
Zo heb ik dat van mijn moeder geleerd!
- Dat kan zijn, maar, wat is de reden ervoor
Geen idee, bel mams ff op
> Dat heb ik zo van mijn moeder geleerd, sprak mams
Het echtpaar vroeg Oma en die zei dat ze het zo van haar moeder had geleerd.
Telefonisch was overgroot moeder niet te bereiken, het verpleeghuis vertelde dat als ze haar wilden spreken ze langs moesten komen, maar niet te lang wachten, want het loopt af met haar.
In de auto gesneld was men net op tijd. Op haar sterfbed stelde ze de vraag, waarop beide stukken van de ham af snijden?
Overgrootmoeder keek hun verbaasd aan. Wel, sprak ze met krakende stem, dat was de enige manier waarop ik zo een ham in die kutbraadslee kon krijgen die ik voor mijn huwelijk had gehad, dat kreng was veel te klein!
Zo is het met veel zaken in het leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |