Denk dat dat ingevroren waren,quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:22 schreef golfer het volgende:
Het schijnt je toch gelukt te zijn om ze te vinden?
CUL / Wat eten en drinken we vandaag #330 Heeerlijk!
Dat is inktvis, geen octopus.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:22 schreef golfer het volgende:
Het schijnt je toch gelukt te zijn om ze te vinden?
CUL / Wat eten en drinken we vandaag #330 Heeerlijk!
Alleen wordt de inkt korrelig van invriezen en kan je ze daar niet meer in bakkenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Hier ligt het er wel eens, maar vaak ook niet. Het zal wel bijvangst zijn, is het niet op de boot dan wel bij de afslag. Het zijn er vaak ook maar een paar en er wonen nogal wat Spanjaarden hier. Ik neem het wel eens mee als het er ligt. Het moet toch ingevroren worden, anders moet je zo'n ding mals slaan op de rotsen. Pijlinktvis haal ik ook bij de toko, ik ben sowieso helemaal niet tegen ingevroren vis, maar de structuur van pijlinktvis kan het heel goed hebben.
Kijk, hier heb ik wat aan. Staat gewoon alles op.quote:
De Hanos, serieus?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Hanos heeft ze in de diepvries liggen. Anders ff de grens over wippen, REAL heeft ze regelmatig ook in de vriezer liggen.
Dat is toch bij zeekat enzo? Bij gewone pijlinktvis gooi je dat toch weg?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen wordt de inkt korrelig van invriezen en kan je ze daar niet meer in bakken
Zeekat heeft nog meer inkt idd, daar kan je bv risotto in koken, verschrikkelijk lekker. Maar verse pijlstaart in eigen inkt gebakken is ook erg lekker. Kleintjes hebben trouwens nauwelijks inkt, grote welquote:Op zaterdag 30 mei 2015 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is toch bij zeekat enzo? Bij gewone pijlinktvis gooi je dat toch weg?
Hier gewoon vers bij de visboer op de markt. Paar uur in de slowcooker op low en heeerlijk zacht!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Hier ligt het er wel eens, maar vaak ook niet. Het zal wel bijvangst zijn, is het niet op de boot dan wel bij de afslag. Het zijn er vaak ook maar een paar en er wonen nogal wat Spanjaarden hier. Ik neem het wel eens mee als het er ligt. Het moet toch ingevroren worden, anders moet je zo'n ding mals slaan op de rotsen. Pijlinktvis haal ik ook bij de toko, ik ben sowieso helemaal niet tegen ingevroren vis, maar de structuur van pijlinktvis kan het heel goed hebben.
Sorry dat ik je illusies neemquote:Op zondag 31 mei 2015 09:13 schreef Griebus het volgende:
[..]
Hier gewoon vers ontdooid bij de visboer op de markt. Paar uur in de slowcooker op low en heeerlijk zacht!
En dan lekker op Spaanse wijze bereiden:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat Schmidt een vestiging in Maastricht had, maar dat is nog alleen een lunchcorner?quote:Op zondag 31 mei 2015 11:10 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Maare, sites met goede instructies (of videos) hoe je een hele octopus schoon- en klaarmaakt zijn welkom. Is het echt zo dat je alleen de poten/tentakels kunt eten en je met de hele kop niks kunt? En zo ja, tot hoe ver naar het lijf/het hoofd de tentakels afsnijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |