Zijn eerste lp heb ik grijs gedraaid. En nog vind ik Bat out of Hell een wereldnummer.
Paradise by the dashboardlight natuurlijk ook, maar die is eigenlijk compleet stuk gedraaid.
Maar geen Meatloaf zonder Jim Steinman natuurlijk.
quote:Hoe oud ben jij, 15?
Op dinsdag 12 november 2002 01:49 schreef DOMiNiON het volgende:ik ben er helemaal fan van! Ik heb zowat alle cd's, maar waar ik het meeste blij meej ben is een fotow waar ik en meat loaf op staan... Hier kan je de fotow zien: http://www.cu2.nl/equalshare
Dan hoor jij nu in bed te liggen
quote:10 keer beter? Kan nooit. Maar oke, al is hij maar half zo goed.
Op dinsdag 12 november 2002 01:51 schreef DOMiNiON het volgende:Ach, begin 2003 komt de nieuwe cd uit: "testify" heel america zegt dat ie 10x zo beter is als bat out of hell
quote:In de originele clip Paradise by the dashboardlight ziet hij er juist geweldig uit.
Op dinsdag 12 november 2002 01:58 schreef DOMiNiON het volgende:
Ik vind trouwens dat Meat Loaf er nu beter uit ziet dan vroeger... Ik was in 2001 naar de Night of the Proms geweest waar hij oowk optreduh, Maar hij zag er goed uit vond ik dan persoonlijk aye....
Moddervet, lang smerig sluik haar. Hij moest aan de zuurstof anders redde hij het einde niet. Echt een anti-held. Weer eens wat anders dan al die mooie jochies uit de sportschool die ook een plaatje mogen maken.
*ik kon de link van het plaatje niet vinden, dus als dit een vorm van spam is gewoon dit bericht verwijderen! En aub niet het topic
quote:Wel een hele mooie fotow!
Op dinsdag 12 november 2002 02:05 schreef R@b het volgende:[..]
In de originele clip Paradise by the dashboardlight ziet hij er juist geweldig uit.
Moddervet, lang smerig sluik haar. Hij moest aan de zuurstof anders redde hij het einde niet. Echt een anti-held. Weer eens wat anders dan al die mooie jochies uit de sportschool die ook een plaatje mogen maken.
quote:Ik draai ze nog steeds
Op dinsdag 12 november 2002 01:44 schreef BDisOKE het volgende:
Jeugd sentiment.
Draaide me pa regelmatig.
quote:Idd. Jim Steinman is DE grote man achter Meatloaf. Hij schrijft de muziek, de teksten en is ook de bedenker van de "act" Meatloaf. Blijft natuurlijk overeind staan dat Meatloaf een zeer begenadigd zanger is een een weergaloze performer. Niet helemaal m'n cup-of-tea maar klasse verloochent zich nou eenmaal niet.
Op dinsdag 12 november 2002 01:49 schreef R@b het volgende:
Maar geen Meatloaf zonder Jim Steinman natuurlijk.
Maar zijn performance op de Night Of THe Proms vond ik bedroevend slecht.
Ik wacht dus even af.
quote:Als het goed is komt hij uit new-jersey
Op dinsdag 12 november 2002 16:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Waar komt die man eigenlijk vandaan? Transylvanie ofzo?
quote:Nou sorry hoor, maar ik was op 1 December geweest en ik vond hem dus kei goed! Vooral Paradise was waanzinnig met dat orkest en die hele show eromheen!
Op dinsdag 12 november 2002 16:40 schreef Antikal het volgende:
Het nummer Bat Out Of Hell roelt grote tijd!Maar zijn performance op de Night Of THe Proms vond ik bedroevend slecht.
Ik wacht dus even af.
quote:Ach man, je weet niet wat muziek is!!!!
Op dinsdag 12 november 2002 16:35 schreef MC_Chouffe het volgende:
Als er een nummer is waar ik een schijthekelaan heb dan is het paradise by the dashboardlight. Trauma's heb ik aan dat nummer overgehouden en het ergste is dat iedereen dat nummer mee kan zingen. Nee van mij hoeft die vent geen muziek meer temaken (leeft die trouwens nog wel?)
quote:E-street band? Daar is alleen Max Weinberg toch van vertegenwoordigd?
Op dinsdag 12 november 2002 19:18 schreef bohrap het volgende:
Meat Loaf.......Bat out of hell is een meesterwerk, de optelsom van de E.Street band, Jim Steinman, de stem van Marvin en niet te vergeten het achtergrondkoor en gitaarwerk van Todd Rundgren.....
Deze plaat is hemels, vooral het laatste nummer is zo verschrikkelijk bizar goed........
trouwens, de VH-1 storytellers CD is ook zeer aangenaam, maar het het niveau van de eerste zal nooit meer worden gehaald vrees ik.
quote:Quote van MeatLoaf-multimedia.com
Op dinsdag 12 november 2002 20:06 schreef Antikal het volgende:[..]
E-street band? Daar is alleen Max Weinberg toch van vertegenwoordigd?
quote:mischien was de samenstelling van de band toen anders, ben geen e street band kenner
In the mid-70's Meat started to work with a Wagnerian writer by the name of Jim Steinman. Meat and Jim began collaborating on songs that would become the record breaking hit "Bat Out of Hell" album. They had some initial problems financing this venture until producer Todd Rundgren stepped in and offered his skills. The album, written by Steinman, sung by Meat Loaf, and featured performances by a mixture of musicians from The E-Street Band and Utopia was a blockbuster success.
quote:idd
Op woensdag 13 november 2002 00:28 schreef Pardonlul het volgende:
Zijn rol in Fight Club was wel leuk om te zien.
quote:jah idd! bat out of hell 1 en 2 waren echt goede cds daarna ging het een beetje bergafwaarts op welcome to the neighbourhood stonden nog een paar leuke nrs maar daar hield het ook echt bij op
Op dinsdag 12 november 2002 01:44 schreef BDisOKE het volgende:
Jeugd sentiment.
Draaide me pa regelmatig.
quote:Hoe bedoel je?¿
Op woensdag 13 november 2002 09:45 schreef Antikal het volgende:
Nou, misschien kan Dominion effe de CD oprakelen en ons vertellen welke muzikanten er allemaal mee doen!
Bij voorbaat dank
quote:Is wel een boel hoor, staat namelijk per track aangegeven wie er aan mee werkten
Op woensdag 13 november 2002 21:28 schreef Antikal het volgende:
Gewoon wat ik zeg. Ruk effe je CD uit de kast, open het CD boekje en noem even de muzikanten.Bij voorbaat dank
Verder artiesten:
Todd Rundgren (gitaar (alle), keyboards, percussion, background vocals)
Jim Steinman (keyboards, percussion, Lascivious effects op Paradise)
Kasim Sultan (bass, background vocals)
Roger Powell (synthesizer)
Edgar Winter (saxophone)
Ellen Foley (background vocals en vocals op Paradise natuurlijk!)
Rory Dodd (background vocals)
Marvin Lee (percussion, background vocals)
Ken Ascher (string arrangements)
John Wilcox (drums)
Phil (Scooter) Rizzuto (commentator op Paradise)
Steve Margoshes (piano, arrangement, orchestra arrangement)
Cheryl Hardwick (piano)
Gene Orloff (concert master)
member of New York Philharmonic and Philadelphia Orchestra
Wie 't per track wil weten ziet maar 't album te bemachtigen
quote:Ok. 2 E-street band leden dus
Op woensdag 13 november 2002 23:15 schreef LEiPiE het volgende:Roy Brittan (piano en keyboards)
Max Weinberg (drums)
Tank je Leipie!
En paradise is natuurlijk ook een heel mooi nummer
en de nieuwe singel heet Did I say that?
Maare ik moet ook ff zeggen dat de clip van "i'd do anything for love" echt wel 1 van de beste videoclips ever is!!!!!
quote:Zoals ?
Op woensdag 8 januari 2003 17:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Super leuke herinneringen bij Meat Love!
quote:GAAAAAAF.
Op dinsdag 12 november 2002 01:41 schreef DOMiNiON het volgende:
Wat vinden jullie nou van de rock 'n' Roll ster: "Meat Loaf"?
quote:Nieuwe single gedownload en ik moet zeggen:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:01 schreef Junglist4Real het volgende:
Nieuwe cd heet btw: (I) Couldn't have said it better (myself)en de nieuwe singel heet Did I say that?
quote:Ik heb hem in Rotterdam gezien ( Back into hell tour )....super !
Op donderdag 16 januari 2003 20:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb MEAT LOAF vorig jaar nog gezien in antwerpen was echt supervet!!!!....
Meat Loaf is echt een artiest die je live gezien moet hebben...hij brengt een heel stuk theater mee in de act.
Tevens had ik het idee, dat indien men de stekker uit de amps trok...hij nog de hele zaal bij elkaar kon zingen....wat een machtig stemgeluid
quote:Ah yes, it's a lot like "Star Trek: The Next Generation". In many ways it's superior but will never be as recognized as the original. (Wayne Campbell)
Ach, begin 2003 komt de nieuwe cd uit: "testify" heel america zegt dat ie 10x zo beter is als bat out of hell en dat hij het weer helemaal gaat maken! Ik ben zeer benieuwd ernaar!
Nog even editten om wat meer info te geven...
Tracklist :
Chapter One
01 Couldn't Have Said It Better 7:03
02 Did I Say That 6:06
03 Why Isn't That Enough 4:06
04 Love You Out Loud 4:10
05 Man Of Steel 6:16
Chapter Two
01 Testify 4:56
02 Tear Me Down 3:37
03 You're Right, I Was Wrong 3:44
04 Because Of You 3:54
05 Do It 2:36
06 Forever Young 10:50
Special Edition Bonus CD
01 I Would Do Anything For Love (Video From Storytellers DVD)
02 A Kiss Is A Terrible Thing To Waster (Video From Storytellers DVD)
03 Did I Say That (Video)
04 Two Out Of Three Ain't Bad (Track From Storytellers CD)
Na meerder keren beluisteren raak ik steeds enthousiaster, klinkt echt geweldig !!
[Dit bericht is gewijzigd door Buurmannetje op 30-03-2003 22:23]
Mijn pa draaide deze muziek al super vaak in de auto, en toen ik net mijn rijbewijs had gehaald en voor het eerst alleen in de auto mocht rijden heb ik meteen deze nummers gedraaid.
Genieten.
Over drie weken, op woensdag 23 april, staat niemand minder dan Meat Loaf in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De kaartverkoop voor dit onverwachte concert start aanstaande dinsdag 8 april bij de bekende adressen.Kosten 44 euro per stuk
Meat Loaf is bezig met zijn wereldtournee Couldnt Have Said It Better. Het gelijknamige album is afgelopen week uitgekomen en de eerste single komt 22 april uit. In november 2001 heeft de Amerikaan twaalf avonden op rij in Ahoy Rotterdam gestaan als hoofdact van de Night of the Proms. Hij liet ook daar weer zien, in hoe hij het publiek bespeelde, dat hij een heuse theaterman is. Paradise By The Dashboard Light duurde elke avond minimaal 15 minuten.
Met zijn theatrale album Bat Out Of Hell werd Meat Loaf op slag wereldberoemd. Mede door de overweldigende hitsingle Paradise By The Dashboard Light, de bijbehorende videoclip en indrukwekkende live-optredens werd Bat Out Of Hell één van de bestverkopende albums uit de muziekgeschiedenis. Naast zanger is Meat Loaf ook acteur. Deze veelzijdige man was onder andere te zien in Waynes World, The Mighty, Crazy In Alabama en Fight Club. Op muzikaal vlak zorgde een breuk met songwriter Jim Steinman ervoor dat zijn latere albums in de schaduw bleven van Bat Out Of Hell. Tot in 1993 Bat Out Of Hell II verscheen. De hit Id Anything For Love (But I Wont Do That) leverde Meat Loaf een Grammy Award op voor Best Rock Vocal. Het success werd in 1995 herhaald met het album Welcome To The Neighbourhood
Op zich wil ik nog steeds een keer naar een concert van hem maar 44 euro is best een beetje duur voor hetzelfde geld heb je ook coldplay en live dus moet nog even kijken hoe ik dit ga doen
quote:dat concert gaat dus niet door, hoorde ik van mijn moeder, die dat gister in de krant zag staan
Op maandag 7 april 2003 18:24 schreef SHARKYKING het volgende:
Totaal onverwacht (Fanclub repte over niet eerder dan 2004) kwam ik ineens dit bericht tegen op de hmh site
Over drie weken, op woensdag 23 april, staat niemand minder dan Meat Loaf in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De kaartverkoop voor dit onverwachte concert start aanstaande dinsdag 8 april bij de bekende adressen.Kosten 44 euro per stukMeat Loaf is bezig met zijn wereldtournee Couldnt Have Said It Better. Het gelijknamige album is afgelopen week uitgekomen en de eerste single komt 22 april uit. In november 2001 heeft de Amerikaan twaalf avonden op rij in Ahoy Rotterdam gestaan als hoofdact van de Night of the Proms. Hij liet ook daar weer zien, in hoe hij het publiek bespeelde, dat hij een heuse theaterman is. Paradise By The Dashboard Light duurde elke avond minimaal 15 minuten.
Met zijn theatrale album Bat Out Of Hell werd Meat Loaf op slag wereldberoemd. Mede door de overweldigende hitsingle Paradise By The Dashboard Light, de bijbehorende videoclip en indrukwekkende live-optredens werd Bat Out Of Hell één van de bestverkopende albums uit de muziekgeschiedenis. Naast zanger is Meat Loaf ook acteur. Deze veelzijdige man was onder andere te zien in Waynes World, The Mighty, Crazy In Alabama en Fight Club. Op muzikaal vlak zorgde een breuk met songwriter Jim Steinman ervoor dat zijn latere albums in de schaduw bleven van Bat Out Of Hell. Tot in 1993 Bat Out Of Hell II verscheen. De hit Id Anything For Love (But I Wont Do That) leverde Meat Loaf een Grammy Award op voor Best Rock Vocal. Het success werd in 1995 herhaald met het album Welcome To The Neighbourhood
Op zich wil ik nog steeds een keer naar een concert van hem maar 44 euro is best een beetje duur voor hetzelfde geld heb je ook coldplay en livedus moet nog even kijken hoe ik dit ga doen
quote:mja.. als je de volledige versie wil horen moet je die gewoon kopen/downloaden, maar op de radio een nummer van 8 minuten draaien doen ze niet zow vaak.. daarom zijn er korte versies van gemaakt
Op maandag 7 april 2003 20:14 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Wat echt lullig is, is dat in sommige nummers geknipt isZoals bat out of hell en paradise by the dashbordlight. Dat hij een stuk korter is of dat sommige stukken missen. Dit heb ik gehoord op een cd waar de greatest hits of allertijde opstond ofzo. Ja ga er vooral dan in knippen en het nummer verneuken
Ikke al jaren meat loaf fan is
quote:Niet helemaal, maar wel dat gedeelte met dat motorgeluid dat overging in de gitaarsolo. Dat was idd erg vet
Op donderdag 10 april 2003 19:17 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
er was laatst ( tijd geleden al )een docu op ned 2 over meatloaf. Was erg interessant. Ik had ook nog nooit geweten dat de motor in Bat out of hell een gitaar was. Het geluid werd gewoon op de gitaar gedaan. vetOok was er wel een aardig lang interview met meat en steinman
Wie heeft hem nog meer gezien?
quote:Mojo site en meat loaf fanclub reppen er met geen woord over dat het niet doorgaat dus ik denk dat je moeder het verkeerd gelezen heeft.
Op donderdag 10 april 2003 14:00 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
dat concert gaat dus niet door, hoorde ik van mijn moeder, die dat gister in de krant zag staan
. ik wilde er echt wel naar toe en die 44 euro zou ik er echt voor over hebben.
quote:mja mijn moeder had ut inderdaad verkeerd over dat het niet door gaat... nou mooi want ik ga vanmiddag kaartjes halen
Op donderdag 10 april 2003 22:22 schreef SHARKYKING het volgende:[..]
Mojo site en meat loaf fanclub reppen er met geen woord over dat het niet doorgaat dus ik denk dat je moeder het verkeerd gelezen heeft.
Steam gaat niet door
quote:Ik heb wel een docu op RTL 4 gezien over Meat Loaf
Op donderdag 10 april 2003 19:17 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
er was laatst ( tijd geleden al )een docu op ned 2 over meatloaf. Was erg interessant. Ik had ook nog nooit geweten dat de motor in Bat out of hell een gitaar was. Het geluid werd gewoon op de gitaar gedaan. vetOok was er wel een aardig lang interview met meat en steinman
Wie heeft hem nog meer gezien?
WHOOOOHOOOOO 23 april Meat Loaf zien!!
quote:IK HEB DE KAARTJES
Op vrijdag 11 april 2003 07:11 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
mja mijn moeder had ut inderdaad verkeerd over dat het niet door gaat... nou mooi want ik ga vanmiddag kaartjes halen
quote:Voor als je het antwoordt nog wilt weten, dat nummer heet Bad Attitude van de gelijknamige cd die niet echt bekend is maar wel erg sterk daarop staat ook de track Modern Girl een US nr one
Op woensdag 13 november 2002 10:40 schreef Antikal het volgende:
Ik vond dat duet met Roger Daltrey wel aardig. Weet de titel alleen niet meer.
vindt hem top, heb bijna alle cd's en Bat out of hell (de song) vindt ik na 100 x draaien nog steeds gaaf
hieronder even een kleine waardering van zijn albums gebaseerd op persoonlijke smaak
Bat out of hell - uitstekend
Deadringer - zeer goed
Midnight at the lost and found - Valt zwaar tegen
Bat attitude - uitstekend
Blind before i stop - valt tegen
Live at wembley - zeer goed
Bat out of hell 2 - uitstekend
Welcome to the neighbourhood - redelijk
die nieuwe heb ik nog niet, eerst het concert als er nog kaarten te krijgen zijn.
quote:
Op maandag 14 april 2003 02:45 schreef dancrazyman het volgende:[..]
=knip=
Bat out of hell - uitstekend
Deadringer - heb ik niet, maar de nummers ervan die ik heb zijn erg goed
Midnight at the lost and found - heb ik ook niet, maar de nummers ervan die ik heb vind ik wel aardig
Bat attitude - heb ik ook niet, maar de nummers die ik ervan heb vind ik super
Blind before i stop - heb ik ook niet.. maar de nummers die ik ervan heb vind ik wel leuk
Live at wembley - heb ik niet
Live around the world - geweldig
Bat out of hell 2 - uitstekend
Welcome to the neighbourhood - erg leuk
de nieuwe heb ik ook nog niet, maar kga wel naar het concert
quote:Ik ben geweest, en de setlist weet ik niet meer uit mn hoofd.. maar het was wel GEWELDIG... uitgebreid verslag komt nog
Op woensdag 7 mei 2003 23:25 schreef SHARKYKING het volgende:
Wie is er eigenlijk naar het concert geweest?
en zo ja? hoe was het? wat was bijvoorbeeld de setlist
quote:Paradise by the Dashboard Light , dat nummer wat nog bijna geen enkel bandje heeft gecovered?
Op dinsdag 12 november 2002 01:41 schreef DOMiNiON het volgende:
Wat vinden jullie nou van de rock 'n' Roll ster: "Meat Loaf"?
Mzzl Stefan
Het is alsof Steinman al zijn ideen in dit album heeft gestoken en daarna leeg was.
Hij heeft hier in Wenen nog de Musikal "Dance of the Vampires " geschreven ( de Muziek) en ik vond er weer geen reet aan.
Maar Bat out of Hell is geniaal
Van het openings stuk Bat out Hell tot het klassieke nummer California Winds . Unfassbar. Geweldig.
Hij heeft al een tijdje last van griep, en daar hij ook al Astma heeft, gaat het momenteel niet zo lekker mee! Per slot van rekening is ìe ook al 56 jaar oud, en die show vraagt ook zijn nodige energie.
Als het goed is doet ìe nu een tijdje rustig aan ...
Enne ... Tijdens de Meet and Greet in de HMH Amsterdam heeft ìe het idd wel gehad over een concert Nederlandd zo rond December, maar dat gaat er niet meer inzitten.
Wel doet ìe in het voorjaar Europa weer aan en geeft zo`n 15 concerten, het lijkt mij sterk dat ìe daarbij Nederland over zal slaan ...
Keep Rockin!
quote:Ik Objects In the Rear View Mirror.... of For Crying Out Loud. Zijn nieuwe CD is trouwens erg goed.
Op maandag 17 november 2003 11:38 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Ik vind bat out of hell ook het vetste nummer dat hij gemaakt heeft
Keep on Rockin'
quote:En zo is het maar net! Al vaak een concert van Fireball bezocht?
Op donderdag 20 november 2003 18:50 schreef Junglist4Real het volgende:
Denk dat Meat Loaf echt een artiest is die in het harnas zal sterven. Niet zoals de Rolling Stones die met tegenzin een paar nieuwe nummers maken en weer gaan touren voor een lekker zakcentje(al zijn de Stones ook wel goed).
Meat Loaf is echt een artiest die leeft voor de liveshow, de muziek en niet als laatste de fans. Denk ook dat er weinig artiesten die tijdens een concert zo'n contact hebben met het publiek als Meat Loaf.Keep on Rockin'
Mzzl Stefan
quote:Ja, heb ik net gezien. Was wel interessant!
Op zondag 23 november 2003 16:14 schreef vamperotica het volgende:
Nu dus op rtl 4
(ik geloof iets over de tot stand koming van Bat out of Hell)
quote:Echte muziek gaat nooit dood!
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Paradise by the dashboard light komt me iig mn strot uit. Dat nummer word dus al 25 jaar iedere week in ieder cafe gedraait. Wanneer gaat dat eens dood.
quote:jammer dat ze de rest niet kennen... want hij heeft echt zoveel goeds... maar dat zijn niet echt van die cafe knalllers....
Op zondag 30 november 2003 01:40 schreef Junglist4Real het volgende:[..]
Echte muziek gaat nooit dood!
quote:hoho
Op zondag 30 november 2003 04:18 schreef distrexx het volgende:[..]
jammer dat ze de rest niet kennen... want hij heeft echt zoveel goeds... maar dat zijn niet echt van die cafe knalllers....
hieronder nog enkele favourite songs
Bat out of hell
For crying out loud
two out of three ain't bad
deadringer for love
'm gonna love her for both of us
Life is a lemon
objects in the rearview mirror
modern girl
couldn't have said it better
is nothing sacred
Meatloaf
Vooral Couldn't Have Said It Better en Did I Say That zijn toppertjes. You're Right, I Was Wrong is mijn favoriete ballad van het album.
quote:Huh? Wat? Waar?
Op woensdag 3 december 2003 23:31 schreef Dalai_Lama het volgende:
Hij ligt voor 14 euro bij Mediamarkt, compleet met bonus-dvd waar videoclips en liveoptredens op staanVooral Couldn't Have Said It Better en Did I Say That zijn toppertjes. You're Right, I Was Wrong is mijn favoriete ballad van het album.
Welke CD/DVD is het??
quote:Couldn't Have Said It Better
Op woensdag 10 december 2003 21:26 schreef StefanCJ het volgende:
Huh? Wat? Waar?Welke CD/DVD is het??
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDMISS70312071655082131&sql=Apu1m96hokep6
Ik wil vast kwijt dat ik het voor de volle 100 % met voorgaan spreker eens ben!quote:Op dinsdag 12 november 2002 01:54 schreef DOMiNiON het volgende:
Hij benadrukte sterk bij een interview, dat hij geen zanger is. Hij is een entertainer. Een musicalspeler die toevallig doorbrak in de muziek.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, mischien het maar bij de CD's houden...wel een geweldig artiest, vind ik.Hij snapte tenminste de theatrale mogelijkheden van Rock'n roll!!!
De setlist mag er zeker zijn, vandaar dat ik ook geïnteresseerd ben in deze verzamel DVD. Maar wat ik in de HMH heb gehoord...man, man... Ik had er hoge verwachtingen van en geen enkel nummer haalde het bij de albumversie. Nergens wordt het niveau van de Melbourne Orchestra DVD gehaald.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:34 schreef chansadres het volgende:
De setlist is al een reden alleen om naar Ahoy te gaan voor mij. Daarnaast is dit (naar alle waarschijnlijkheid) zijn afscheidstour. Dus de laatste keer ga ik niet missen.
De dvd heeft bij mij voor en nadelen. De dvd's zijn super. Mooie beelden van het concert en een indrukwekkende docu. Vooral in het begin waar je een depressieve Meat ziet, deed me wel wat. Het laatste gedeelte over het zoenen vind ik dan weer niet interessant.
Minpunt is toch wel de verpakking. De hoes is mooi maar als je open maakt en er zitten twee kartonnen singlehoesjes in krijg ik een wrange bijsmaak. Voor dat geld had ik wel een plastic dvd hoesje erbij gewild...
Als ik dit lees, ben je voor de verkeerde redenen daar naar toe geweest. De DVD's worden opgenomen aan het begin van een tour. Dan is Meat's stem nog het meest optimaal. Maar als je naar het concert gaat om de liedjes te horen zoals op de cd, had je niet mogen gaan. Dan is de dvd meer voor jou inderdaad.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:46 schreef Fargo het volgende:
[..]
De setlist mag er zeker zijn, vandaar dat ik ook geïnteresseerd ben in deze verzamel DVD. Maar wat ik in de HMH heb gehoord...man, man... Ik had er hoge verwachtingen van en geen enkel nummer haalde het bij de albumversie. Nergens wordt het niveau van de Melbourne Orchestra DVD gehaald.
Wat ik wil zeggen is dat als ik van die nummers wil genieten, ik zeker net zo makkelijk een DVD op kan zetten. Omdat het live nauwelijks mee te zingen is (Meat is een Hazes, de teksten meer voorlezen dan zingen in de nadagen van zijn carrière) en het dus in de HMH niet om aan te horen was.
Ik heb genoeg concerten in mijn leven gezien om te weten dat er genoeg verschil zit tussen studioalbums en concerten. Dat is dus het punt niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:51 schreef chansadres het volgende:
Maar als je naar het concert gaat om de liedjes te horen zoals op de cd, had je niet mogen gaan.
En dit is het punt dus wel. In de HMH is werkelijk niemand geëntertained die avond en dat lag al zeker niet aan het geluid in de HMH waar doorgaans niets op valt aan te merken. Ben je geweest in de HMH? Ik kwam daar voor een leuke avond, om de man weer eens live aan het werk te zien. Maar het was zo ongelooflijk vals. Dat hij de hoge noten of de krachtige uithalen niet meer haalt, vind ik echt het probleem niet. Maar het was vals en dat gebeurde in die periode niet alleen in de HMH.quote:Je moet naar Meat Loaf gaan om geëntertaint te worden door één van de beste entertainers van de wereld. Het gaat hier om de show en in mindere maten om het geluid. En het is een beetje naïef om bij de HMH het geluid en vooral stem te verwachten zoals op het albums. Als je naar Bat III luistert hoor je al dat hij het niveau van Bat II bij lange na niet meer haalt. Laat staan Bat I.
Dit verhaal is alweer ontzettend outdated.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:06 schreef Fargo het volgende:
Gelukkig zijn de fans niet de enige die zich storen aan zijn 'nieuwe' stemgeluid. Wel heel triest mocht dit echt zijn afscheid betekenen.
Verhaal
Ik ben het met de correctie eensquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:12 schreef Fargo het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb overigens onwijs veel sympathie voor hem. De drie twee BAT-albums (en Dead Ringer) zijn legendarisch en zelden overtroffen.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:44 schreef Urquhart het volgende:
Ik karaoke als eerbetoon nog eens mee met Paradise By The Dashboard Light [afbeelding]
Wat leuk Urquhartquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:44 schreef Urquhart het volgende:
Ik karaoke als eerbetoon nog eens mee met Paradise By The Dashboard Light
Ik zet de plaat ook altijd trouw op 1 op mijn Top 200-stemlijstjequote:Op vrijdag 2 november 2007 15:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat leuk Urquhart![]()
Staat jaren in de Top 2000 [ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:01 schreef Fargo het volgende:
Leuk om even wat reacties (waaronder van het Meat-forum) te googlen over de concerten van Meat in de HMH en Keulen (paar dagen daarvoor):
Ik was niet in de HMH. Godzijdank geloof ik, want als je ietsje naar beneden scrollt en mijn recensie van Meat Loaf in Keulen leest en dan de reacties daarop van mensen die wel naar Amsterdam zijn gegaan, dan weet je wat ik niet gemist heb. in de HMH was het net zo erg als in Keulen!
En ik kreeg zelfs nog een mailtje uit China van Danny. Een vriendin van hem was ook naar Keulen geweest. Zij had een briljante recensie, met daarin een zin die ik jullie niet wil onthouden: 'Meat 'zong' zo verschrikkelijk langzaam dat een 2/2 maat nog snel was. Als ie nog langzamer had gezongen zong ie achteruit.'
Kortom: Zet vooral Bat Out of Hell I, II of III op. Of een andere Meat Loaf cd, maar ga NIET meer naar optredens van hem. Hij doet Herman Brood na.
ik heb me uitstekend vermaakt, maar voor de stem van ome Loaf moet nog een passend woord verzonnen worden. Absoluut ruk dekt de lading in het geheel niet.
Maar de stem van Meat was echt slecht en het leek er soms op alsof hij ieder moment kon instorten. Dat was pijnlijk maar ook waar.
Ik vond het inderdaad de slechtste performance die ik van Meat gezien heb. Het was nu de 6e keer dat ik hem live zag, maar het was gewoon een zielige vertoning.
Ik moet zeggen dat ik ook dacht dat het in het begin een "act" was, maar naarmate het concert vorderde hadden we dus door dat het niet zo was. Ik stond met tranen in mijn ogen, echt waar. Hij wilde zo graag maar hij was gewoon een beetje op. Wij waren echt een beetje in shock. Mijn hart huilde gewoon voor hem. Mensen worden ouder en breken af. Ik wil dat soms niet weten, niet zien, maar wordt er nu keihard mee geconfronteerd.
De band was super, een stel supergoede muzikanten die perfect wisten in te springen op Meatloaf's ... tja, wat was het, gezang? Zo wil ik het eigenlijk niet noemen, want ik heb eigenlijk geen nummer gehoord waarbij dit het geval was. Ja, soms wist ik delen op te vangen van hoe zijn stem ooit live geklonken moest hebben. Maar meestal was het onvast, slecht getimed gebrabbel. Het eerste kwartier van het concert was ik verbijsterd en volgens mij het publiek om mij heen ook, gezien de stilte om mij heen!
Ik ben van de 27 pagina's niet verder gekomen dan pagina 2. Dus ik kan nog wel even doorgaan. En wellicht kan ik de recensie van het AD er nog even bij pakken? Die was werkelijk geweldig...
Mensen die onbevangen naar de HMH gingen, hopend op een leuke avond, zijn gewoon zwaar teleurgesteld. Niet omdat Meat de topnummers achterwege liet. Niet omdat de show niet voldeed. Niet omdat de rest van de band verzaakte. Niet omdat Meat niet zong zoals hij op de CDs en de DVDs deed. Maar omdat het erg slecht en tenenkrommend vals was. En daar kon niemand omheen. Ik ook niet.
Is dat reden voor mij om niet meer naar hem te gaan kijken? Zoals gezegd, de nummers die in Ahoy gespeeld zullen worden zijn geweldig. Dat ze anders worden gebracht dan op de DVD maakt me niet uit. Maar Meat moet wel kwaliteit leveren. En dat heeft hij in de HMH simpelweg niet gedaan.
Dat was over de vorige tour. Wat niet wilt zeggen dat deze beter was...quote:
Oud filmpje. Monitoren waren verkeerd afgestemd dus hij hoorde zichzelf niet zingen (het zingen met koptelefoon op-probleem). Nieuwe album klinkt anders doordat hij een nieuwe producer heeft. Bandgitarist Paul Crook heeft het overgenomen. Daarnaast is HIAH nog niet uit in Europa. Alleen de Australische pre-release is uitgebracht. Ik wacht liever de nieuwe versie's af van de cd.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:27 schreef Braddie het volgende:
*kick*
http://www.dailymotion.co(...)-of-hell-youtube_fun
Hier klinkt ie echt zwaar beroerd!.
Op The Monsters Loose klinkt hij heel erg goed, op Hang Cool Teddy Bear ook, maar op Hell in A Handbasket hoor je duidelijk dat z`n stem heel erg op computer software gefocust is.
Wat is er gebeurd ?!
Die bibber in zijn stem heet een vibrato en komt omdat hij ook een dagje ouder word. Het verhaal dat hij te oud word is aan dove mans oren gericht. Vals zingen doet hij de laatste jaren vrijwel niet meer. Daarom was het ook zo zonde van dat optreden. Ik moet toegeven in de jaren '00 was zijn stem echt heel slecht en was ik bang dat we hem niet meer zouden kunnen aanhoren. Nu ik filmpjes heb gehoord van optredens van 2010 en 2011 ben ik toch geneigd om weer naar een optreden te gaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 03:19 schreef Braddie het volgende:
Meat heeft vaker last van vals zingen, en bibbers in z`n stem,.. jammer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |