is daar een organogram van trouwens hoe de scouting in elkaar zit? Want het lijkt er verdomd veel op dat het gaat zoals jij stelt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:02 schreef FritzWepper het volgende:
Scouten voor Ajax lijkt me een heerlijke baan. Hele week beetje sightseeing declareren en dan op zondag even Studio Sport kijken
Wilde een zak geld ' want z'n kinderen moesten ook eten en zo nu en dan nieuwe kleren'quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:34 schreef radyo het volgende:
Ik had pas veel later begrepen dat hij gewoon maar een eenjarig contract had. Al die tijd dacht ik, wat een eikel gaat ie gelijk weer weg! Maar bleek dus aan Ajax te liggen.Zo jammer want hij kwam gewoon over als een goede jongen, met genoeg '(levens)ervaring' en prima voetballer.
Hans vd Zee en Arroyo zijn sowieso prutsersquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
is daar een organogram van trouwens hoe de scouting in elkaar zit? Want het lijkt er verdomd veel op dat het gaat zoals jij stelt.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En dan een rapport sturen over Neymar.
Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk om te vermelden dat het bij een club als Groningen, Heerenveen of AZ een stuk makkelijker is om te slagen. Maar het is zeker zo dat er de afgelopen jaren een zeer onsuccesvol scoutingbeleid is gevoerdquote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:33 schreef gazhims3lv het volgende:
De scouts van Ajax hebben afgelopen 5 jaar buiten een aantal Deense talenten niets maar dan ook niets binnengebracht. Als je kijkt wat AZ ondertussen heeft gehad en de winsten die ze daarmee hebben vergaard dan kun je tenminste zeggen, 'dat is een knap staaltje scouting'. Dat bord op schoot scouten kunnen wij hier ook wel. Steeds maar bekende spelers die niet goed genoeg zijn of van die net niet voetballertjes.
Ik vind AZ toch wel een stukje boven Groningen en Heerenveen. Bij AZ kom je echt niet zomaar aan de bak. Tuurlijk, je krijgt meer tijd dan bij Ajax maar een Dembele, Gudelj, Berghuis, Moisander, Wernbloom, El Hamdaoui bleken zo uit de laatste paar jaar toch vondsten te zijn waar weinig clubs aan dachten. Is Rasmus Elm trouwens niet wat voor Ajax? Fantastische speler is dat alhoewel hij natuurlijk wel al even in de ziekenboeg zit. Wanneer hij het weer een beetje op weet te pikken bij Kalmar kan hij zo weer een stap omhoog lijkt me.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:14 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk om te vermelden dat het bij een club als Groningen, Heerenveen of AZ een stuk makkelijker is om te slagen. Maar het is zeker zo dat er de afgelopen jaren een zeer onsuccesvol scoutingbeleid is gevoerd
Onvergelijkbaar, bv de spelers die je noemt (op Dembele na misschien) zouden het eerste nooit halen als ze direct naar Ajax waren gegaan. Moisander heeft overigens een paar jaar in de jeugd gespeeld bij Ajax en werd niet goed genoeg bevonden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:09 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Ik vind AZ toch wel een stukje boven Groningen en Heerenveen. Bij AZ kom je echt niet zomaar aan de bak. Tuurlijk, je krijgt meer tijd dan bij Ajax maar een Dembele, Gudelj, Berghuis, Moisander, Wernbloom, El Hamdaoui bleken zo uit de laatste paar jaar toch vondsten te zijn waar weinig clubs aan dachten. Is Rasmus Elm trouwens niet wat voor Ajax? Fantastische speler is dat alhoewel hij natuurlijk wel al even in de ziekenboeg zit. Wanneer hij het weer een beetje op weet te pikken bij Kalmar kan hij zo weer een stap omhoog lijkt me.
quote:‘Toen ik weg moest bij Ajax, is het licht gaan branden’
Zaterdag, 30 mei 2015 om 08:08
Quincy Promes hoopte als kind en tiener ooit een doorbraak te bewerkstelligen bij Ajax, maar het liep anders dan hij dacht. Hij werd er weggestuurd uit de opleiding en vond onderdak bij Haarlem, waarna hij terechtkwam bij FC Twente. Zijn eerste volledige jaar in de Eredivisie was meteen het jaar van zijn doorbraak en Spartak Moskou nam Promes voor circa vijftien miljoen euro over. Hij heeft nog geen spijt gehad van de overstap naar Rusland.
/
Dat hij jaren geleden niet goed genoeg bevonden werd in Amsterdam, liet een flink litteken achter. Zijn hele leven was Ajax, memoreert Promes in een interview met De Telegraaf, en dus viel hij in een gat. De zalvende woorden van zijn ouders hielpen hem echter erbovenop te komen. “Nadat ik werd weggestuurd bij Ajax zeiden ze: ’Dit is goed voor je. Je gaat niet huilen, maar keihard je best doen en wij steunen je.’ Daarna is het hard gegaan.”
“Ik ben naar Haarlem overgestapt, maar die club ging failliet en toen kreeg ik de mogelijkheid bij FC Twente. Door het wegmoeten bij Ajax is het licht gaan branden bij me. Soms gebeurt er iets in je leven, waardoor je een wake-up call krijgt”, blikt de nu 23-jarige Promes terug in de ochtendkrant. In Enschede had hij veel steun aan Patrick Kluivert, die het toen voor het zeggen had bij het beloftenteam. Kluivert maakte Promes aanvoerder en was veel met hem bezig. Hij zag ook dat hij met een diamant te maken had, omschrijft Promes.
Na zijn ijzersterke seizoen bij FC Twente werd Promes dus voor veel geld verkocht aan het Russische Spartak. Velen voorspelden dat hij een verkeerde beslissing nam en het niet zou redden, maar zij kwamen bedrogen uit. Als trefzekere rechtsbuiten manifesteerde Promes zich uitstekend in Moskou en werd hij clubtopscorer. Bovendien roept Guus Hiddink hem er nog gewoon bij, ook al speelt Promes dus ‘ver weg’, buiten het zich van de meeste fans en kenners. Het maakt hem trots, zegt hij. “Dat is toch een stukje waardering.”
Grote mond en onrustig.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:42 schreef Gruisman het volgende:
Waarom was die weggestuurd? Gedrag of gewoon niet goed genoeg?
Jammer dat zulke jongens vaak prima voetballers zijn. Maarja, ze willen graag grijze muizen hebben bij Ajax.quote:
Ja echt apart, types zoals Kishna zouden we meer moeten hebben. Voetballers die niks presteren maar wel een grote mond hebben, niet normaal willen trainen, terwijl goed presterende jongens zoals Klaassen dat wel doen. Man, hadden we maar meer van zulke types.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:11 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Jammer dat zulke jongens vaak prima voetballers zijn. Maarja, ze willen graag grijze muizen hebben bij Ajax.
Jij bent een kennerquote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:11 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Jammer dat zulke jongens vaak prima voetballers zijn. Maarja, ze willen graag grijze muizen hebben bij Ajax.
Het is mij een zorg dat iemand niet normaal wil trainen. Romario trainde ook niet normaal maar schoot er wel 40 in. Als een speler niet presteert is het natuurlijk een ander verhaal. Je doet nu namelijk wel erg aan cherrypicking met je El Hamdaoui en Kishna(alhoewel Kishna gewoon prima vooruitgang boekt). Er zijn de laatste jaren tientallen 'moeilijke' jongens geweest die bij Ajax werden weggestuurd om vervolgens fantastisch te presteren bij een andere club.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja echt apart, types zoals Kishna zouden we meer moeten hebben. Voetballers die niks presteren maar wel een grote mond hebben, niet normaal willen trainen, terwijl goed presterende jongens zoals Klaassen dat wel doen. Man, hadden we maar meer van zulke types.
Gelukkig bewijst El Hamdaoui iedereens ongelijk door bij Europese Topclubs goed te spelen en aan de lopende band te scoren.
Lijstje?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:46 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Het is mij een zorg dat iemand niet normaal wil trainen. Romario trainde ook niet normaal maar schoot er wel 40 in. Als een speler niet presteert is het natuurlijk een ander verhaal. Je doet nu namelijk wel erg aan cherrypicking met je El Hamdaoui en Kishna(alhoewel Kishna gewoon prima vooruitgang boekt). Er zijn de laatste jaren tientallen 'moeilijke' jongens geweest die bij Ajax werden weggestuurd om vervolgens fantastisch te presteren bij een andere club.
Noem is wat spelers die 'fantastisch' gepresteerd hebben na Ajax ? Elia, Lens ?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:46 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Het is mij een zorg dat iemand niet normaal wil trainen. Romario trainde ook niet normaal maar schoot er wel 40 in. Als een speler niet presteert is het natuurlijk een ander verhaal. Je doet nu namelijk wel erg aan cherrypicking met je El Hamdaoui en Kishna(alhoewel Kishna gewoon prima vooruitgang boekt). Er zijn de laatste jaren tientallen 'moeilijke' jongens geweest die bij Ajax werden weggestuurd om vervolgens fantastisch te presteren bij een andere club.
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:11 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Dan zijn we het dus eens.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:46 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Als een speler niet presteert is het natuurlijk een ander verhaal.
Elia, Lens, Promes, Ozbiliz(te vroeg van de hand gedaan), Narsingh(voor blessure), Amrabat(heeft het bij PSV en Gala niet onverdienstelijk gedaan), Büttner. Misschien iets minder dan ik dacht, maar hebben tezamen toch flink wat transfergelden opgeleverd en een aantal daarvan had ik graag erbij gehad.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:58 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Noem is wat spelers die 'fantastisch' gepresteerd hebben na Ajax ? Elia, Lens ?
Romario is een lekkere vergelijking wat dit onderwerp betreft
Is geen top allemaal. Maar als ik het goed begrijp wil jij de helft van de jeugdspelers een contract aanbieden ? Want stel je voor dat je een speler wegstuurt die later het licht heeft gezien en een aardige voetballer wordt..quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:45 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Elia, Lens, Promes, Ozbiliz(te vroeg van de hand gedaan), Narsingh(voor blessure), Amrabat(heeft het bij PSV en Gala niet onverdienstelijk gedaan), Büttner. Misschien iets minder dan ik dacht, maar hebben tezamen toch flink wat transfergelden opgeleverd en een aantal daarvan had ik graag erbij gehad.
Ozibiliz was volgens mij totaal geen "lastige" jongen. Het kwam er bij Ajax simpelweg niet uit.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:45 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Elia, Lens, Promes, Ozbiliz(te vroeg van de hand gedaan), Narsingh(voor blessure), Amrabat(heeft het bij PSV en Gala niet onverdienstelijk gedaan), Büttner. Misschien iets minder dan ik dacht, maar hebben tezamen toch flink wat transfergelden opgeleverd en een aantal daarvan had ik graag erbij gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |