Ik durf te beweren dat het terrein het won van de Fransen en niet de Engelse longbows.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ergens rond 1400 zoveel was het gebruik van bogen in het slagveld nog niet echt geaccepteerd. Maar de Britse bevelhebber dacht daar heel anders over. Trainde boeren om er mee om te gaan en zette ze in tegen een best heftige overmacht van de Fransen bij Agincourt.
De Britten verloren iets meer dan 100 man. De Fransen verloren er dik 10.000.
Daarnaast gaan ze met die religekkies in een stad vechten, in ieder geval de eerste gevechten. Dat is sowieso al een hele andere situatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik durf te beweren dat het terrein het won van de Fransen en niet de Engelse longbows.
Bij Waterloo zou ik het met je eens zijn. Bij Agincourt niet echt. Dat de Engelsen beter gebruik maakten van het terrein doet niets af aan het feit dat ze in de achtertuin van de Franse ridders bezig waren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik durf te beweren dat het terrein het won van de Fransen en niet de Engelse longbows.
Zoals Forelquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, blikjes zijn veel te traag tegen iemand die eigenlijk 'niks' aan heeft. Daar dans je omheen,
De Fransen stuurden hun zwaar bepantserde (voet-)eenheden vooruit richting de Engelse linie (die stationair was). Dit was nog een redelijke lange afstand door moerasachtig gebied. Hierdoor raakten zoveel Franse troepen al zo zwaar uitgeput dat nadat ze eenmaal contact maakten met de Engelse linie, de Engelsen ze in principe zo omver konden drukken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij Waterloo zou ik het met je eens zijn. Bij Agincourt niet echt. Dat de Engelsen beter gebruik maakten van het terrein doet niets af aan het feit dat ze in de achtertuin van de Franse ridders bezig waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is patat.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:34 schreef Evi_90 het volgende:
Foto's in de spoilerVet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij is er niet naar gevraagdquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vragen ze bij de ingang echt naar je id? We zijn nu onderweg, maar m'n vriendin is haar id vergeten
Ik ben alleen, maakt dat nog wat uit? Zijn er zaken die je met z'n 2-en moet doen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik was een Stark, niet dat daar wat mee gedaan wordt
Werd niet gevraagd naar ID, ben wel even White Walker geworden en heb 2 keer the iron throne geclaimdoh en ben geroosterd door een draak
Heb niet the wall-experience gedaan, stond een megarij en er kwam al iemand miepen dat ze niet kon garanderen dat we aan de beurt kwamen. Toen was het 11:40 dus we hadden geen zin om 20 minuten in de rij te staan voor niets
Dat is jammer. Ik stond vooraan in de wachtrij dus één van die medewerkers zei al loop gelijk door naar achteren dus ik was bijna gelijk aan de beurt. Daarna de rest op m'n gemak bekeken en gedaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heb niet the wall-experience gedaan, stond een megarij en er kwam al iemand miepen dat ze niet kon garanderen dat we aan de beurt kwamen. Toen was het 11:40 dus we hadden geen zin om 20 minuten in de rij te staan voor niets
Ok cool.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nee hoor, al die fotodingen en de wall kun je lekker alleen doen. Alleen geroosterd worden door een draak kan met z'n tweeën.
Brienne zal wel een stokje voor de overwinning van Stannis steken vrees ik. Dan verpest ze alles weer en blijven de Boltons aan de machtquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:08 schreef Re het volgende:
zo, eindelijk de aflevering kunnen kijken, mensen die het word "filler" gebruiken hebben er volgens mij nooit een gezien, maar goed...
paar interessante forshadowings of hoe heet dat (gifts)
dragon glass voor Jon,
Kaarsje aan Ramsey
priempje voor Sansa,
offering van dochtertje, aan de lord of light
Tyrion aan dragon queen
Young man aan Oma,
Antidote aan Bronn
Eiersalade voor Eamon
Crasterseks met Sam (trouwens die craster baby wordt ook niet echt veel ouder)
Venison aan Marja
Ben benieuwd hoe het verzwakte leger van Stannis gaat verlopen mede omdat Brienne Stannis ook niet echt tof vindt maar de Boltons dus ook niet... Welke usurper moet er dood door de offering van Meilsee eigenlijk en ik denk niet dat Stannis dit (zelf) zal doen, wie weet zijn delusional vrouwtje of anders wordt het zijn ondergang denk ik
Briennequote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Brienne zal wel een stokje voor de overwinning van Stannis steken vrees ik. Dan verpest ze alles weer en blijven de Boltons aan de macht
Ik ben de vorige keer geweest, maar heb het idee dat het dit jaar wel vele malen toffer is...quote:
Was het ook wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben de vorige keer geweest, maar heb het idee dat het dit jaar wel vele malen toffer is...
OT:
Aemon, zijn dood vond/vind ik echt heel naar
Ik ben ook de vorige keer geweest, die vond ik enorm tegenvallen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben de vorige keer geweest, maar heb het idee dat het dit jaar wel vele malen toffer is...
OT:
Aemon, zijn dood vond/vind ik echt heel naar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |