http://www.nu.nl/buitenla(...)fen-duitse-kust.htmlquote:Brandend schip met meststoffen dreigt te ontploffen voor Duitse kust
In de Noordzee voor de kust van Duitsland is brand uitgebroken op een schip dat meststoffen vervoert. Het schip dreigt daardoor te ontploffen. Er is een veiligheidszone ingesteld van 5 kilometer, waardoor niemand bij het schip kan komen.
Dat meldt de NOS.
De bemanning van het schip werd maandag al van boord gehaald.
Het schip ligt 30 kilometer uit de kust voor het Duitse eiland Helgoland. Inwoners van het gebied klaagden eerder al over stank door het brandende schip.
Er zou geen direct gevaar zijn voor de volksgezondheid.
Het 192 meter lange schip genaamd Purple Beach kwam maandag in de problemen toen er rook uit het laadruim kwam.
Toen werd vastgesteld dat er schadelijke stoffen vrijkwamen bij de brand, waarna 22 bemanningsleden van boord werden gehaald. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Ook een aantal brandweerlieden moest voor controle naar het ziekenhuis. Niemand raakte zwaargewond.
Door de zware dampen en de hitte kan niemand in de buurt van het schip komen, waardoor er geen bluswerkzaamheden plaatsvinden. Het is daardoor niet bekend hoe de situatie op het schip is.
lijkt mij ook, torpedo erop en klaar, over een paar jaar heb je dan een prachtig wrak vol met zeelevenquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:11 schreef Wombcat het volgende:
Lijkt me overigens niet handig zo'n schip dat maar gewoon stuurloos ronddrijft. Kunnen ze het niet beter als targetpractice voor de marine/luchtmacht gebruiken?
Ja, met die mest groeit het allemaal ook nog lekker snel natuurlijkquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
lijkt mij ook, torpedo erop en klaar, over een paar jaar heb je dan een prachtig wrak vol met zeeleven
De stookolie en weet ik wat er verder aan boord is wel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:16 schreef dimmak het volgende:
Inderdaad, laat afzinken dat schip. Mest is voor de rest niet schadelijk toch?
Die is lang niet zo gevaarlijk als 33.722 ton kunstmest die ontploftquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De stookolie en weet ik wat er verder aan boord is wel.
Zit er zo veel in dan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die is lang niet zo gevaarlijk als 33.722 ton kunstmest die ontploft
Dat is het laadvermogen van het schipquote:
Jij gaat vliegtuigen en helikopters laten vliegen boven een schip dat mogelijkerwijze gaat ontploffen? En let wel, sommige kunstmeststoffen zijn hoogst explosiefquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn blusvliegtuigen/helicopters geen oplossing? Zo te zien is het dek dicht maar wellicht helpt het iets.
't schip hoeft niet vol te zitten toch? En sowieso niet vol met alleen kunstmest.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is het laadvermogen van het schip
Het is een bulkschip, dus onwaarschijnlijk dat er naast kunstmest ook erts of graan in zit.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
't schip hoeft niet vol te zitten toch? En sowieso niet vol met alleen kunstmest.
Misschien zit het niet vol, maar ze zullen vast meer dan twee zakjes meenemen voor hun eigen tuintje.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
't schip hoeft niet vol te zitten toch? En sowieso niet vol met alleen kunstmest.
Zou goed kunnen hoor, ik heb er geen verstand van.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien zit het niet vol, maar ze zullen vast meer dan twee zakjes meenemen voor hun eigen tuintje.
Ik denk trouwens dat ze dit soort shit in bulk vervoeren, dus dat (vrijwel) het hele ruim er wel mee gevuld is.
het feit dat er een zonde van 5 kilometer is zegt wel voldoende jaquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij gaat vliegtuigen en helikopters laten vliegen boven een schip dat mogelijkerwijze gaat ontploffen? En let wel, sommige kunstmeststoffen zijn hoogst explosief
Daar vertraag je het uitbranden waarschijnlijk alleen maar mee.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn blusvliegtuigen/helicopters geen oplossing? Zo te zien is het dek dicht maar wellicht helpt het iets.
Wat een achterlijke redneck dat hij er zo dicht bij gaat staanquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
het feit dat er een zonde van 5 kilometer is zegt wel voldoende ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |